UNIQA Asigurari, Sucursala Magheru, Bucuresti - Unde ma asigur? - Asigurari - Totul despre asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 XPRIMM Newsletters 
 PRIMM - Asigurari&Pensii 
 Insurance PROFILE 
 Anuarul Asigurarilor 
 XPRIMM Insurance Report 



1 EUR = 4.7216 RON
1 USD = 4.2706 RON










RFI

Unde ma asigur?

Arhiva

UNIQA Asigurari, Sucursala Magheru, Bucuresti


Oana IVAN
Director Sucursala
Adresa: Str. Anastasie Simu nr. 6, parter, sector 1
Localitate (Sector): sector 1
Judetul: Bucuresti
Telefon: 021.310.76.84; 021.310.76.85
Fax: 021.310.76.86

XPRIMM: Cat de puternic a fost impactul crizei economice asupra pietei asigurarilor in anul 2009?
Oana IVAN: Comparativ cu alte domenii, consideram ca in domeniul nostru impactul a fost de intensitate mai mica. Acest avantaj  ne-a permis sa ne adaptam in anul 2009 si sa ne pregatim si pentru anul 2010.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei asigurarilor in anul 2010? (in contextul unei prelungiri a crizei economice)
O.I.: Asa cum am mentionat si anterior, consideram ca si in anul 2010  acest context se va prelungi, existand de altfel premisele unui impact mult mai puternic, fapt ce va fi resimtit mai puternic si in domeniul nostru.

XPRIMM: Care este in acest moment cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din tara noastra? (cu exceptia crizei economice)
O.I.: Disperarea unor societati de a practica cele mai mici tarife de prima, indiferent de clasa de asigurari, de risc, de daunalitate sau de posibilitatile reale ale respectivelor companii de a si sustine riscul in cazul unui eveniment. Urmarea acestui comportament este scaderea calitatii serviciilor oferite, iar impactul este direct adresat clientilor!

XPRIMM: Cum a fost receptat sistemul bonus-malus de catre clientii dumneavoastra? Care este opinia dvs. referitoare la acesta?
O.I.: Consideram ca introducerea acestui sistem este benefica si va duce la o cunoastere, o selectie si o gestiune mult mai buna a portofoliului de clienti RCA. Totodata consideram ca extinderea acestui sistem si spre alte linii de business prin crearea unei baze de date comune cu ceilalti asiguratori, ar reduce daunalitatea si fraudarea, si ar scadea costurile pe care le avem. Beneficiul este al asiguratilor, care ar beneficia nu numai de servicii mai bune, dar si de tarife personalizate. Referitor strict la sistemul bonus-malus utilizat in prezent, parerea noastra este ca asiguratii cunosc doar partea de bonusare si nu inteleg inca situatiile in care se aplica malulsul.

XPRIMM: Care vor fi, in opinia dvs., consecintele intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii a locuintelor asupra pietei de profil?
O.I.: Luand in cosiderare ca intrarea in vigoare a acestei legi (daca se va respecta termenul!) are loc in moment de criza economica, pentru asiguratori membrii PAID este o varianta de crestere a subscrierilor pe aceasta clasa si implicit atenuarea efectelor crizei.  

XPRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate in 2009? Dar cel de retail?
O.I.: La segmentul corporate am observat o puternica tendinta de renegociere privind diminuarea valorilor asigurate, majorarea fransizelor, reducerea cotatiilor, fractionarea primei anuale in cat mai multe rate, toate avand ca scop scaderea costurilor. Asiguratii, provenind din domeniile cele mai afectate de criza (transportatorii, constructorii etc) au solicitat chiar rezilierea unor contracte de asigurare. Pentru retail, tendinta asiguratilor este de a solicita mai multe oferte, in mai multe variante de acoperiri. Ca urmare a acestui proces ne-am astepta ca asiguratii sa devina mai bine informatii, sa inteleaga mai bine procesul de asigurare. Din pacate nu se intampla asa, selectia se bazeaza doar pe oferta cea mai ieftina care in majoritatea cazurilor nu este si varianta optima pentru respectivul asigurat. Ramane atunci ca asiguratul sa isi imbogateasca cunostintele la momentul producerii unuia dintre riscurile neasigurate, asa cum se intampla cel mai adesea.   

XPRIMM: Considerati Bucurestii ca fiind o piata saturata din punct de vedere al concurentei?
O.I.: Concurenta in Bucuresti se poarta pe mai multe fronturi: pe de o parte multele agentii si sucursale ale tuturor asiguratorilor, pe de alta parte multele firme de brokeraj care activeaza aici si, nu in ultimul rand, mai sunt si agentii care activeza in nume propriu. In acest iures  se contureaza puternic tendinta de eliminarea a intermediarilor/brokerilor ocazionali si cu portofoliu pe o singura forma de asigurare, fapt ce va duce la stabilirea unor "parteneri de lupta" mai abili si mai seriosi!

XPRIMM: Este oportuna, in acest moment, o extindere a fortei de vanzare? Credeti ca situatia economica aduce noi oportunicati in a gasi oamenii pentru a lucra in asigurari?
O.I.: Situatia economica actuala ofera aceasta varianta oamenilor din domeniile cele mai afectate, sa caute solutii adiacente pentru obtinere de venituri. Din punctul de vedere al asiguratorilor este un moment oportun extinderii fortei de vanzare prin recrutarea acestei categorii, cu costuri relativ reduse (traininguri atat pe parte de vanzari cat si notiuni "basic" de asigurari) dar in timp, pe parcursul colaborarii cu agentul PF, asiguratorul va castiga un portofoliu mai stabil si loial. Cu toate acestea, in Bucuresti ne lovim de concurenta facuta de societatile de brokeraj care racoleaza aprope in totalitate aceasta categorie, argumentul fiind oferirea posibilitatii de a vinde produse ale mai multor societati de asigurare.

XPRIMM: Ce oportunitati vedeti pentru activitatea companiei dvs. pentru urmatoarea perioada?
O.I.: Cresterea portofoliului non-auto ca urmare a dezvoltarii de noi produse adaptate pietei actuale cu tarife competitive, iar in viitor aparitia si dezvoltarea produselor de viata si sanatate.

XPRIMM: Care este structura portofoliului in acest moment? A suferit aceasta modificari ca si consecinta a crizei economice?
O.I.: In cazul sucursalei noastre 87% din portofoliul realizat in 2009 este reprezentat de asigurarile auto, dar de la inceputul anului curent remarcam o crestere a  produselor non auto, in special property - persoane fizice. Nu consideram ca aceasta modificare este neaparat o consecinta a crizei economice, ci este mai mult o anticipare, o reactie a pietei in asteptarea intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii de locuinte   

XPRIMM: Cum apreciati rezultatele obtinute de companie in anul 2009? Cum se prezinta acestea daca ne raportam la rezultatele din 2008?
O.I.: Sucursala noastra a fost infiintata in primul trimestru al anului 2009, asa ca, la nivel de sucursala, nu putem vorbi despre o comparatie cu anul 2008. La nivel de companie insa,  se remarca imbunatatirea rezultatului financiar fata de anul 2008.

XPRIMM: Care sunt obiectivele principale pentru compania dumneavoastra in acest an? (Volum total a intermedierilor, structura personal etc.)
O.I.: La nivelul sucursalei, principalele obiective sunt mentinerea cresterii ponderii portofoliului non-auto in totalul portofoliului; de asemenea, vizam cresterea subscrierilor cu 15% fata de anul precedent, imbunatatirea rezultatului financiar si fidelizarea clientilor.


Publicat pe 16.02.2010





PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM