1asig.ro
1asig.ro

UNICEF: 1 din 3 adolescente din gospodariile sarace din intreaga lume nu a fost niciodata la scoala

5 min. / 1.540 cuvinte
"Addressing the learning crisis" - un studiu realizat de UNICEF si citat de Deutsche Welle -, subliniaza ca 1 din 3 adolescente din gospodariile sarace din intreaga lume nu a fost niciodata la scoala. Potrivit sursei citate, printre obstacolele majore care stau in calea unei educatii de calitate pentru zeci de milioane de copii din intreaga lume, se numara discriminarea de gen, saracia, originea etnica sau limbajul de instruire, distanta fizica fata de scoala si infrastructura precara.

PROMO


Excluderea copiilor saraci din sistemul de educatie este, in opinia UNICEF, un factor esential pentru criza globala de educatie.

"Tari din intreaga lume gresesc fata de cei mai saraci copii din lume si, prin urmare, gresesc chiar fata de ele. Atata vreme cat cheltuielile publice la nivel de educatie sunt disproportionate si favorizeaza copiii din cele mai bogate gospodarii, copiii saraci din intreaga lume vor avea in continuare sperante mici sa scape de saracie si sa deprinda abilitatile de care au nevoie pentru a deveni competitivi, pentru a reusi in lumea de azi si, implicit, pentru a contribui la economiile tarilor lor", explica Henrietta FORE - Executive Director, UNICEF.

Analizand datele din 42 de tari din intreaga lume, studiul UNICEF subliniaza ca "bugetul alocat educatiei pentru copiii din cele mai bogate 20% gospodarii este aproape de doua ori mai mare decat bugetul alocat educatiei pentru copiii din cele mai sarace 20% gospodarii." Discrepantele in ceea ce priveste finantarile alocate educatiei sunt deosebit de mari in 10 tari africane, arata sursa citata, acolo unde bugetele pentru educatia copiilor bogati sunt chiar si de 4 ori mai mari decat cele pentru educatia copiilor saraci.

Guinea si Republica Centrafricana sunt, potrivit UNICEF, tarile cu unele dintre cele mai mari niveluri ale copiilor care, din diverse motive, nu au acces la educatie, finantarile publice pentru educatia copiilor din gospodariile bogate fiind mult mai mari decat cele pentru copiii din gospodariile sarace. Pe de alta parte, Barbados, Danemarca, Irlanda, Norvegia si Suedia sunt, in opinia UNICEF, singurele tari incluse in studiul "Addressing the learning crisis" care distribuie finantele publice pentru educatie in mod egal intre cele mai bogate si cele mai sarace gospodarii.

Potrivit Bancii Mondiale, cel putin jumatate dintre copiii din tarile cu venituri mici si medii nu pot citi sau intelege o poveste simpla pana la sfarsitul scolii primare. Studiul realizat de UNICEF indeamna guvernele din intreaga lume sa distribuie fondurile astfel incat sa se asigure ca toti copiii din cele mai sarace 20% din gospodarii vor beneficia de cel putin 20% din totalul finantarilor pentru educatie. Totodata, UNICEF recomanda prioritizarea finantarii publice pentru niveluri inferioare de educatie si o crestere treptata a fondurilor pentru nivelurile superioare de educatie.

"Ne aflam intr-un moment critic. Daca investim intelept si echitabil in educatia copiilor, avem cele mai bune sanse sa salvam copiii de saracie, ajutandu-i pe acestia sa deprinda abilitatile de care au nevoie pentru a accesa oportunitati, dar si pentru a crea oportunitati pentru ei insisi", mai sustine Henrietta FORE. Studiul "Addressing the learning crisis" subliniaza nevoia pentru o mai buna educatie primara, in contextul in care aceasta este "fundatia pe care se ridica orice etapa de scolarizare", iar "alocarea a cel putin 10% din bugetele nationale pentru educatie ajuta la obtinerea unui access universal la educatie."

577 accesari