1asig.ro

Topul autovehiculelor noi vandute in primele trei luni din 2019

Vanzarile de autovehicule noi, in Romania, au crescut cu 6,3% in primul trimestru din 2019, comparativ cu aceeasi perioada din anul anterior, ajungand la un volum de 38.253 de unitati, potrivit datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).

PROMO


In continuare, in Romania, vanzarile sunt sustinute, in principal, de catre persoanele juridice, care acopera 72% din totalul achizitiilor de autoturisme realizate in primele trei luni ale lui 2019. Este insa de remarcat faptul ca numarul de autoturisme achizitionate de catre persoanele fizice in aceste prime trei luni (8.606 unitati) este cu 2,2% inferior celui din perioada similara a anului trecut (8.799 unitati); ca urmare, si ponderea lor a scazut de la 30% in 2018 la 28% in 2019.

"Apreciem ca aceasta scadere este datorata, in principal, faptului ca anul trecut, Programul Rabla a fost lansat cu o luna mai devreme (15 martie). Pe cale de consecinta, asteptarea generata de inceperea programului s-a reflectat in vanzarile din luna martie a acestui an", spun reprezentantii APIA.

In ceea ce priveste autoturismele rulate (in marea lor majoritate nefiscalizate), in primele trei luni ale anului 2019 au fost inmatriculate 110.308 unitati, cu 8,6% mai putine decat in 2018, dar si pe structura de varsta imbunatatita (cele cu varsta mai mare de 12 ani inregistrand, pe un volum important, o scadere de 14,9%).

Vanzarile de autovehicule noi

Luna martie 2019, consemneaza un volum al vanzarilor in scadere (-8,1%) comparativ cu luna similara a anului trecut, impactul decalarii cu o luna a Programului Rabla fiind, probabil, una dintre explicatii. Cu toate acestea, in primul trimestru al anului 2019 au fost vandute cu 6,3% mai multe autovehicule, pe un volum total de 38.253 unitati, din care 31.174 autoturisme (in crestere cu 5,6%) si 7.079 vehicule comerciale (in crestere cu 9,5%).

Top-ul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de catre Dacia, cu 9.008 unitati, urmata de catre Volkswagen, cu 3.718 unitati si Ford 3.449 unitati.

La autoturisme, top-ul pe marci are pe primul loc Dacia, cu 8.218 unitati (26,4% cota de piata, pe un volum in scadere cu 4,3% fata de 2018), urmata de Volkswagen cu 3.230 unitati (10,4% cota de piata, volume in scadere cu 4,7% fata de 2018); Skoda 2.629 unitati (8,4% din total piata, volume in scadere cu 4,1%), Ford 2.485 unitati (8,0% cota de piata, volume mai mari cu 19,7%) si Renault 2.428 unitati (7,8% cota de piata, volume mai mari cu 20,6%).

Pe modele, cu cele 2.399 unitati vandute, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in primul trimestru din 2019, urmat de Dacia Duster cu 2.340 unitati, Dacia Sandero 1.768 unitati, Renault Clio 1.452 unitati si Skoda Octavia 1.072 unitati.



Analizand segmentarea pe clase, remarcam pentru primele trei luni ale anului 2019, o evolutie mixta, astfel: cresteri pe segmentele Sport (+40,4%), MPV (+38,4%), SUV (+18,2%), B (+13,9%), E (+7,8%) si scaderi pe F (-39,6%), A (-21,5%), D (-11,9%) si C (-7,0%).

In functie de tipul de combustibil, primele trei luni ale lui 2019 consemneaza un raport favorabil autoturismelor cu motoare pe benzina, care detin un procent de 65,8% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau in primele trei luni ale lui 2018 (54,8%). Dintre primele 10 marci / modele cele mai vandute, 7 marci si respectiv 7 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari pe benzina peste aceasta medie (65,8%).

In ceea ce priveste autoturismele "verzi" (electrice si hibride), ponderea acestora continua sa creasca, ajungand sa detina, in primele trei luni ale lui 2019, o cota de piata relativ importanta, respectiv 3,1%. Pe categorii, consemnam o crestere de 5,0% la autoturismele electrice 100% si o scadere de 54,8% la cele plug-in. Pe de alta parte, autoturismele hibride inregistreaza o crestere de 77,4%.

"Acesta evolutie constant pozitiva din ultimii ani - in 2015 se vindeau doar 46 de autotursime electrice si plug-in, in timp ce anul trecut de 21 ori mai multe (!), respectiv 987 unitati) demonstreaza faptul ca stimulentele de care autoturismele "verzi" beneficiaza prin Programul Rabla Plus, ajuta la o mai rapida penetrare pe piata a acestora. Ca atare, in masura in care stimulentele se vor mentine in aceiasi parametri, iar bugetul acestui program va continua sa creasca, este de asteptat ca si interesul pentru Romania al constructorilor globali de astfel de autovehicule sa fie unul pe masura", noteaza APIA.

In functie de culoarea preferata, alb si gri domina in continuare cererea, acestea inregistrand in primele trei luni ale lui 2019, 27,8% si respectiv, 25,3% din totalul preferintelor. Urmeaza albastru cu 16,5% si negru cu 11,1%.

O alta analiza de interes este si evolutia autoturismelor cu tractiune integrala (4x4). Acestea reprezinta 22,3% din totalul livrarilor realizate in primele trei luni ale lui 2019, pe un volum total de 6.945 unitati, in crestere cu 0,8% fata de 2018 (mult sub cresterea medie a pietei, care a fost +5,6%).

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: Romania 25,8%, Germania 21,9%, Cehia 10,9%, Turcia 9,1% si Spania 7,5%. In acest context, vanzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut in aceaste prime trei luni din 2019 cu 3,6% comparativ cu perioada similara din 2018, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere de 9,1%.

1.636 accesari
Intrebarea saptamanii

Ai o asigurare medicala privata (produs care iti acopera o varietate de servicii medicale, la o multitudine de furnizori)?

- Da, de la serviciu
- Da, mi-am cumparat-o eu
- Nu, dar doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni
- Nu, si nu doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni


PROMO