1asig.ro
1asig.ro

Supraevaluarea propriilor aptitudini si subestimarea riscurilor, printre caracteristicile soferilor romani

Profilul "soferului roman" mediu include o serie de elemente care conduc la un comportament mai riscant in trafic si contribuie la cresterea riscului unui accident rutier.

"Studiile efectuate in ultimul deceniu arata ca profilul soferului roman cuprinde cateva elemente unice, as putea spune. In primul rand, avem tendinta de a ne supraevalua aptitudinile si capacitatile privind conducerea auto/moto. Cu alte cuvinte, ne consideram a fi foarte buni soferi pentru ca am avut norocul sa nu fi primit amenzi sau sa nu fi avut accidente si ne descurcam de minune in traficul acesta atat de aglomerat si complex", a afirmat Costin TATUC, Consultant in siguranta rutiera, TATUC Serv Consulting.

Apoi, exista o alta problema: subestimarea riscului. "Viteza excesiva, manevre precum schimbarea directiei de mers, depasirea sau neacordarea prioritatii, efectuate la limita si, bineinteles, fara semnalizare prealabila, nu ingrijoreaza, chiar daca duc frecvent la accidente, pentru ca un accident nu ni se poate intampla tocmai noua, care suntem foarte buni soferi", a explicat Costin TATUC intr-un interviu acordat 1asig.ro.

"Un alt element notabil este falsa impresie potrivit careia a gresi cu moderatie nu este periculos. Spre exemplu, se presupune ca, daca circuli cu numai 20 km/h peste limita legala maxim admisa, nu este nici o problema. In realitate, spatiul de oprire suplimentar necesar in cazul franarii de urgenta poate face diferenta intre viata si moarte. In fine, ne cam lipseste asumarea responsabilitatii si, atunci cand e cazul sa dam explicatii pentru abaterile comise, spunem cu nonsalanta: `fac asa c-asa fac toti...' sau `pe ceilalti nu-i vedeti, m-ati gasit tocmai pe mine...'", a adaugat Costin TATUC.

Nu in ultimul rand, "putem sa mai adaugam acestui tablou carentele in materie de politete rutiera, materializate in claxonat nejustificat, adesea excesiv, nerabdare, gesturi obscene, injurii si atitudini agresive (nepastrarea distantei, flash-uri, taierea fetei, franari bruste fara motiv etc.) si ne dam seama ca mai avem mult de lucrat pana vom ajunge sa fim cu adevarat soferi foarte buni. Depinde in primul rand de noi!"

Costin TATUC se numara printre sustinatorii traditionali ai campaniei nationale de siguranta si preventie rutieta FII TREAZ LA VOLAN!, sprijinind demersul inca de la prima sa editie.

Despre FII TREAZ LA VOLAN!

Demersul "FII TREAZ LA VOLAN!" este initiat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se deruleaza cu sprijinul Politiei Romane, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si al BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

De asemenea, editia din 2019 este realizata cu sprijinul EUROINS Romania, GROUPAMA Asigurari, DESTINE Broker, OMNIASIG VIG, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, GRAWE Romania, ASIROM VIG, CITY Insurance, UNIQA Asigurari, RENOMIA SRBA Insurance Broker, AVUS, DAW Management, INTER Broker, ASITO Kapital, GARANTA Asigurari, MARSH Romania, SAFETY Broker, AON Romania, GLOBASIG Broker, ASIGEST Broker, MAXYGO Broker, MIB - MILLENIUM Insurance Broker, INTARO, RECREX, EUROTAX, ASISOFT, DAS - Dellen Ausbeulservice GmbH, Daune Expert si GrECo Romania.

Proiectul se desfasoara cu sprijinul Partenerilor UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare, OTTO Broker, motoADN, Ford Mustang Romania, TATUC Serv Consulting si 5togo. Partenerul Stiintific al campaniei este Clinica SOMNOLOG.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ, ziuaveche.ro, ROMANIApeROTI.ro, AutoStiri.ro, AutoNapoca.ro, Cars.ro, AutoExpert si Flote Auto.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe treazlavolan.ro si Facebook.com/treazlavolan.