Studiu ALLIANZ Center for Technology: Folosirea telefonului mobil la volan face mai multe victime decat alcoolul. Tu esti un sofer TREAZ LA VOLAN? - Stiri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania - 1asig.ro

Studiu ALLIANZ Center for Technology: Folosirea telefonului mobil la volan face mai multe victime decat...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
19
1 EUR = 4.6490 RON
1 USD = 3.8160 RON










RFI

Stiri

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Studiu ALLIANZ Center for Technology: Folosirea telefonului mobil la volan face mai multe victime decat alcoolul. Tu esti un sofer TREAZ LA VOLAN?


Alcoolul a fost, pentru multa vreme, principala cauza pentru producerea accidentelor rutiere, dar, astazi, lucrurile stau cu totul altfel. Alcoolul a ramas una dintre principalele amenintari la siguranta traficului si a participantilor la trafic, dar, potrivit unui studiu realizat, recent, de ALLIANZ Center for Technology, tehnologia - incluzand telefoanele mobile si sistemele de navigatie prin satelit -, reprezinta o amenintare mai mare decat alcoolul, 74% dintre soferi recunoscand ca tehnologia le distrage atentia de la drum.

Studiul realizat de ALLIANZ Center for Technology subliniaza ca riscul producerii unui accident rutier creste semnificativ atunci cand soferii nu se mai concentreaza la drum, ci la tehnologia pe care o au la indemana. Potrivit studiului, exista o stransa legatura intre nivelul in crestere al accidentelor rutiere si functiile de informare, comunicare si divertisment oferite de masini sau de dispozitivele de care oamenii nu se pot lipsi nici macar atunci cand sunt la volan.

De exemplu, arata sursa citata, nu mai putin de 60% dintre soferii implicati in cel putin un accident rutier in ultimii trei ani au recunoscut ca, la momentul accidentului, foloseau telefonul mobil. Pe de alta parte, doar 37% dintre soferii care nu au fost implicati in evenimente rutiere au admis acest lucru. "Acest fapt nu este deloc o surpriza", a punctat Jochen HAUG - Head of Claims, ALLIANZ Germany -, care a tinut sa mai sublinieze: "Cu cat tehnologia se diversifica si devine tot mai complexa, cu atat mai mult va distrage atentia soferilor de la drum, la dispozitiv."

Cele mai importante concluzii ale studiului realizat de ALLIANZ Center for Technology:
  • Expertii spun ca 10% dintre accidentele rutiere in urma carora se inregistreaza victime sunt cauzate de distragerea atentiei la volan;
  • 74% dintre participantii la studiu au recunoscut ca sunt distrasi de tehnologiile din masinile pe care le conduc;
  • 39% au declarat ca folosesc manual sistemul de navigatie prin satelit atunci cand conduc;
  • 1 din 4 soferi citeste mesaje la volan, iar 15% dintre soferi scriu mesaje in timp ce conduc;
  • 60% dintre soferii implicati, in ultimii trei ani, intr-un eveniment rutier au admis ca, in momentul accidentului, foloseau telefonul mobil.
Potrivit sursei citate, expertii sustin ca 1 din 10 accidente rutiere in urma carora se inregistreaza victime este cauzat de distragerea atentiei la volan. Astfel, in 2016, 3.200 de persoane si-au pierdut viata in urma accidentelor rutiere produse in Germania - 256 dintre acestea au fost victime ale unui sofer beat, in vreme ce aproximativ 350 de persoane au murit in urma unor accidente rutiere provocate de soferii care au fost distrasi de tehnologie, inclusiv telefonul mobil si sistemul de navigatie prin satelit.

Jochen HAUG arata ca, pana in perioada anilor 1970, soferii se puteau urca la volan chiar daca, inainte de a se urca in masina, consumasera cateva pahare cu vin. In 1970, peste 20.000 de oameni si-au pierdut viata in urma accidentelor rutiere inregistrate in Germania, iar raspunsul autoritatilor a fost introducerea unor legi prin care soferii erau obligati sa respecte o anumita viteza pe drumurile din mediul rural si o limita de alcoolemie de 0.8 g/l alcool pur in aerul expirat. "Atitudinea fata de alcool s-a schimbat: alcoolul nu mai este acceptabil, din punct de vedere social, sa bei si, apoi, sa te sui la volan. Trebuie sa adoptam aceeasi atitudine si atunci cand vine vorba de folosirea telefonului la volan. Studiul nostru este cat se poate de clar: soferii care folosesc smartphone-ul in timp ce conduc pun in pericol vietile participantilor la trafic", a precizat Jochen HAUG - Head of Claims, ALLIANZ Germany.

Conform studiului realizat de ALLIANZ Center for Technology, aproximativ 50% dintre soferi incalca legea privind folosirea telefonului mobil la volan. Aproximativ 75% dintre participantii la studiu au admis ca sunt distrasi constant de tehnologie in timp ce conduc, in vreme ce 39% au recunoscut ca au folosit manual sistemul de navigatie prin satelit in timp ce conduceau. Mai mult, 1 din 4 soferi citeste mesaje pe telefon in timp ce conduce, iar 15% dintre soferi raspund la mesaje desi se afla la volan. Mai mult sau mai putin surprinzator, tehnologia reprezinta un risc mai ales pentru tinerii in varsta de pana la 24 de ani: 27% dintre acestia citesc mesaje in timp ce conduc, iar 23% raspund la mesaje desi se afla la volan.

Sursa citata mai arata ca rezultate studiului realizat de ALLIANZ Center for Technology sunt similare cu cele publicate in urma unor alte cercetari realizate la nivel international. Astfel, un studiu realizat, in 2011, in Statele Unite ale Americii, la care au participat 1.211 soferi, a subliniat ca, in luna anterioara realizarii studiului, aproximativ 60% dintre participanti au folosit telefonul in timp ce conduceau, citind mesajele primite pe telefon si/sau raspunzand la acestea. Potrivit sursei citate, accidentele auto sunt responsabile, in SUA, pentru aproximativ 25% dintre decesele inregistrate in randul adolescentilor si tinerilor (15-24 de ani). Conform U.S. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), mai arata ALLIANZ Center for Technology, 36% dintre soferii implicati, in 2015, in accidente rutiere pentru ca foloseau telefoanele mobile in timp ce conduceau aveau varste cuprinse intre 15-29 de ani.

"FII TREAZ LA VOLAN!", campania care a pus, din nou, punctul pe i

In contextul in care, in Romania anului 2016, s-au inregistrat, potrivit Institutului National de Statistica (INS), nu mai putin de 30.751 de accidente rutiere, in urma carora 1.913 persoane si-au pierdut viata, iar alte 39.562 au fost ranite (media zilnica a anului 2016 fiind de 84 de accidente rutiere si 121 de victime), Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor (APPA) a organizat, in 2017, o noua editie a campaniei nationale "FII TREAZ LA VOLAN!", care sa contribuie la reducerea numarului de accidente rutiere inregistrate in Romania.

Editia "FII TREAZ LA VOLAN!" 2017 - adresata atat soferilor, cat si pietonilor, biciclistilor si motociclistilor -, a presupus, printre altele, si un sondaj in mediul online, care a adus un numar record de participanti, 8.081, dar si mai multe concluzii ingrijoratoare.

Principalele concluzii ale sondajului realizat, anul trecut, in campania "FII TREAZ LA VOLAN!":
  • 60% dintre soferii romani vorbesc la telefon atunci cand conduc, fara sa foloseasca un dispozitiv handsfree;
  • 38% dintre soferii romani scriu mesaje text la volan - 21% dintre acestia, rar, cand apar urgente; 13%, din cand in cand; 4%, la fiecare calatorie cu autovehiculul;
  • 6% dintre soferii romani folosesc, in timp ce conduc, telefonul mobil sau tableta pentru activitati precum jocuri, verificarea notificarilor si a e-mail-urilor si vizionarea de videoclipuri. Mai mult, o treime dintre acestia fac acest lucru la aproape fiecare calatorie cu autovehiculul.
Prin campania "FII TREAZ LA VOLAN!", participantii la trafic, indiferent de categoria din care fac parte, au primit sfaturi si informatii utile pentru a constientiza riscurile presupuse de folosirea la volan a telefonului si/sau a altor dispozitive mobile si, implicit, pentru a fi mult mai responsabili in trafic. Printre informatiile oferite participantilor la trafic, s-au numarat si riscurile care apar in momentul utilizarii telefonului mobil la volan. Cele mai importante dintre acestea:
  • Tastarea unui numar de telefon creste de 2,8 ori riscul unui accident de masina sau al unui accident evitat in ultima secunda ("near accident"), conform unei cercetari realizate de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA);
  • Riscul unui accident este de peste 20 de ori mai mare atunci cand scrii un mesaj text in timp ce conduci, potrivit Virginia Tech Transportation Institute (VTTI);
  • Daca vorbesti la telefon in timp ce conduci, riscul unui accident de masina sau al unui accident evitat in ultima secunda creste de cel putin 1,3 ori, potrivit NHTSA si VTTI, in vreme ce alte surse sustin ca riscul poate fi de pana la 4 ori mai mare;
  • Soferii care vorbesc la telefon in timp ce conduc pot fi implicati de 4 ori mai des intr-un accident rutier, spre deosebire de cei care nu fac acest lucru. Din cate se pare, dispozitivele handsfree nu ofera un avantaj semnificativ, pentru ca, potrivit Global Road Safety Report, cea mai periculoasa forma de distragere a atentiei - cea cognitiva -, este la acelasi nivel;
  • Atunci cand scrii un mesaj text in timp ce conduci, iti iei ochii de la drum pentru 5 secunde, in medie. Deplasarea cu o viteza de 90 km/h e echivalenta cu strabaterea unui teren de fotbal cu ochii inchisi, conform VTTI;
  • Doar 3 secunde de neatentie pot duce la producerea unui accident rutier. Sa citesti un mesaj in timp ce conduci iti distrage atentia, in medie, timp de 5 secunde;
  • Daca vorbesti la telefon in timp ce conduci, timpul de reactie incetineste cu pana la 50%, potrivit Royal Society for the Prevention of Accidents (RoSPA). Mai mult, timpul de reactie in cazul unui adolescent care vorbeste la telefon in timp ce conduce este similar cu al unui batran de 70 de ani care nu foloseste telefonul mobil;
  • Soferii care trimit mesaje text in timp ce conduc pot fi implicati de 6 ori mai des intr-un accident rutier decat cei care conduc sub influenta alcoolului;
  • Mai multi autori au subliniat faptul ca riscurile utilizarii telefonului mobil la volan apar indiferent daca tii telefonul in mana sau folosesti un dispozitiv handsfree. Acest lucru se intampla din cauza atentiei acordate conversatiei si informatiilor procesate in timpul acesteia.
Sanctiuni pentru soferii iresponsabili

In Romania, potrivit legislatiei, folosirea telefonului mobil la volan fara un dispozitiv handsfree este sanctionata cu 2-3 puncte amenda (290-435 de lei) si 2 puncte de penalizare. Romania nu este, insa, singura tara in care soferii care vorbesc la telefon in timp ce conduc sunt sanctionati. Ce se intampla in alte tari? Potrivit CNN, legislatia din Marea Britanie prevede o amenda de 200 de lire sterline (amenda dublata recent) si 6 puncte de penalizare (sanctiune de doua ori mai dura decat nerespectarea vitezei, infractiune penalizata cu 3 puncte).

De asemenea, in Oman, soferii care vorbesc la telefon in timp ce conduc risca o amenda de 780 de dolari si pana la 10 zile de inchisoare, iar legislatia din Trinidad Tobago prevede o amenda de 225 de dolari si pana la 3 luni de inchisoare. In Argentina, folosirea telefonului mobil la volan este sanctionata cu o amenda cuprinsa intre 5-500 de dolari si 5 puncte de penalizare, in vreme ce Qatar si Filipine propun amenzi de 137 si, respectiv, 100 de dolari. Exemplele pot continua, dar, cel mai probabil, nu exista tara care sa tolereze soferii iresponsabili. Tu esti un sofer responsabil, un sofer #treazlavolan?

 


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Studiu ALLIANZ Center for Technology: Folosirea telefonului mobil la volan face mai multe victime decat alcoolul. Tu esti un sofer TREAZ LA VOLAN?).




Share |


Autor: Cristian SUCA | Publicat pe 16.03.2018 | 978 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM