1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Studiu: 75% dintre soferi nu vor ca masinile lor sa fie echipate cu sisteme de monitorizare care ar putea influenta nivelul primei de asigurare

Un studiu realizat de catre Parkers.co.uk subliniaza ca 75% dintre soferi nu vor ca masinile sa fie echipate cu sisteme de monitorizare, care ar putea influenta diferite aspecte, inclusiv nivelul primei de asigurare.

Cu toate acestea, noteaza sursa citata, doar 19% dintre participantii la acest studiu care stiau ca masinile lor sunt echipate cu astfel de sisteme au citit acest "acord de date" ("data agreement").

Studiul vine pe fondul unei investigatii recente, "Surveillance Capitalism and Your Car", cu privire la modul in care companiile auto folosesc sistemele de monitorizare. Astfel, subliniaza Parkers.co.uk, investigatia a dezvaluit ca producatorii de autovehicule partajeaza date anonimizate despre clientii sai, cum ar fi locurile in care merg sau stilul de conducere al soferului, cu companii terte.

Parkers.co.uk sustine ca, potrivit celui mai recent studiu, doar 10% dintre persoanele chestionate stiau ca pentru masinile lor fusese incheiat deja un acord de date, dar, dintre acestia, doar 19% au recunoscut ca au citit acel acord. Totodata, 86% dintre participantii la acest studiu sustin ca s-ar bucura daca masinile lor nu ar partaja unor parti terte date privind obiceiurile de conducere.

"Este adevarat ca suntem de acord, zilnic, cu tot felul de termeni si conditii - mi-e teama sa ma gandesc la ce stie Google despre mine -, dar este surprinzator sa vad ca atat de putini soferi sunt constienti de ceea ce stiu masinile despre ei. Acest lucru sugereaza ca producatorii de autovehicule trebuie sa faca in asa fel incat colectarea datelor sa fie mai transparenta, contractele sa fie mai usor de citit si, cel mai important pentru cei 75% dintre soferi care nu doresc acest lucru, sa renunte la colectarea si partajarea datelor", afirma Keith ADAMS - Editor, Parkers.co.uk.

Ce este un acord de date

In general, este un acord despre cum si unde datele utilizatorului pot fi partajate. Cei ce utilizeaza Google au semnat un astfel de acord de la bun inceput, arata sursa citata. Masinile noi, cu servicii conectate, vor face ca soferii sa semneze un astfel de acord. In general, acest lucru implica acceptul de a partaja date despre sofer si despre masina cu producatorul auto si anumite companii terte.

Ce date colecteaza masina

Acest lucru depinde atat de modelul masinii, cat si de vechimea acesteia, arata Parkers.co.uk. In cazul in care soferii pot opera anumite functii ale masinii prin intermediul unei aplicatii (cum ar fi incuietorile sau sistemul de aer conditionat) sau daca masina respectiva are un sistem de navigatie incorporat, atunci, cel mai probabil, poate colecta date despre masina si despre sofer.

Cele mai comune date colectate de masini
  • Informatii despre locatie: unde a fost soferul
  • Date privind comportamentul soferului: de exemplu, cat de tare apasa pedala de frana
  • Informatii personale: de exemplu, cand a fost achizitionata masina
  • Date de marketing: de exemplu, cand se incheie acordul PCP (Personal Contract Purchase)
Ce rezerva viitorul

Cativa producatori de autovehicule ofera anumite servicii si produse care pot fi cumparate din interiorul masinii, iar soferii ar trebui sa se astepte ca acest lucru sa devina o normalitate pe viitor. De exemplu, sustine Parkers.co.uk, clientii Skoda Octavia SE au optiunea de a trece la farurile de tip auto-dip, pentru suma de 179 GBP. Acest lucru include acces nelimitat la aceasta functie, care poate fi transferata de la proprietar, la proprietar. Software-ul si hardware-ul sunt instalate in vehicul, inclusiv butoanele necesare functionarii, dar pot fi validate doar cu o plata suplimentara care poate fi efectuata din masina.

Cumpararea de la volan pare sa devina si mai profitabila in cazul masinilor autonome, mai spune sursa citata. Polestar 2 a fost prima masina care a primit sistemul de operare Google Android in mod nativ. Site-ul Polestar mentioneaza ca, urmare a faptului ca sistemul de operare Android Automotive este nativ, Polestar 2 "va fi, in curand, un magazin din care pot fi cumparate multe".

"Companiile auto gandesc cu mult inainte, in viitor. De exemplu, o masina autonoma are un public care e captivat de ea. Imaginati-va oportunitatile de comert electronic pe care le are", a declarat, pentru Parkers.co.uk, Mark ARYAEENIA - CEO, Verex.

Ce inseamna asta pentru soferi

Cei mai multi soferi nu doresc ca datele lor sa fie colectate. Cu toate acestea, doar putini soferi inteleg ce date sunt colectate. Studiul Parkers.co.uk sustine ca, pentru consumatorii obisnuiti, ideea ca producatorii de autovehicule sa profite de pe urma datelor cu privire la comportamentul soferilor nu este una pe placul soferilor. De asemenea, acelasi studiu mai arata ca producatorii de autovehicule pot partaja date, pentru ca oamenii sunt de acord ca datele lor sa fie partajate - cu toate ca 81% dintre utilizatori nu au citit acordurile de date pe care le-au semnat.

Studiul este disponibil AICI.