1asig.ro

Studiu: 6 din 10 romani planuiesc sa plece in vacanta de vara cu masina personala

Aproximativ 60% dintre romani vor calatori cu masina personala in vacanta de vara, arata un studiu publicat de AutoEco.ro, care precizeaza ca un sfert dintre acestia (25%) planuiesc sa mearga la mare in Romania cu masina, 22,5% vor sa ajunga la munte in tara si 12% intentioneaza sa plece cu masina in strainatate pentru a-si petrece vacanta.

PROMO


"Pentru ca pe timpul verii distantele parcurse de romani cu autovehiculele personale ajung la aproximativ 5.000 de kilometri pe sezon, specialistii in piese auto AutoEco.ro le recomanda conducatorilor auto verificarea amanuntita a masinii inainte de a pleca in vacanta, pentru a remedia posibile defectiuni si a preintampina eventuale probleme frecvente care pot aparea la drum lung", potrivit sondajului.

De asemenea, pregatirea masinii pentru vacanta si perioada de vara necesita un buget de aproximativ 7.000 de lei, estimeaza specialistii.

Soferii care pleaca in vacanta cu masina sunt sfatuiti sa verifice filtrele si nivelul uleiului de motor, sistemele de suspensie, directie si de franare, anvelopele, sistemul de lumini, precum si solutia de climatizare. Este importanta si efectuarea unei diagnoze, folosind un tester specializat, a calculatorului motor si a tuturor sistemelor de siguranta. In plus, este recomandat ca intervalul de revizie a nivelului uleiului de motor sa nu depaseasca 12 luni sau maximum 15.000 de km parcursi.

"Este important ca orice verificare sa fie facuta doar de personal specializat in service-uri autorizate. Daca nu au fost inlocuite deja anvelopele de iarna cu cele de vara, aceasta operatiune este obligatorie inainte de a pleca la drum lung. Inainte de a fi montate, trebuie verificat nivelul de uzura al anvelopelor de vara, presiunea si eventuale deformari si lovituri", spun specialistii AutoEco.ro.

Potrivit reprezentantilor AutoEco.ro, intre problemele care pot aparea la masinile rulate vara, ar putea fi: scurgeri de lichid, precum lichidul de frana, cel de servodirectie, antigelul sistemului de racire al motorului si uleiul de transmisie. Probleme ale sistemului de aer conditionat cauzate de pierderi de freon si defectarea compresorului, iar igienizarea sistemului de ventilatie este esentiala inainte de plecarea in vacanta; filtrul de habitaclu (de polen), care filtreaza aerul inainte de intrarea in sistemul de climatizare pentru a fi racit si/sau distribuit in interiorul autovehiculului, trebuie inlocuit pentru a asigura confortul necesar pasagerilor.

Inainte de vacanta, este recomandata si verificarea sistemului de franare. Placutele de frana trebuie sa aiba o grosime cat mai mare, mai ales la rotile din fata, unde uzura intervine mai rapid, iar lichidul de frana trebuie inlocuit o data la doi ani.

De asemenea, la rularea cu viteza in conditii de nisip sau pietris, parbrizul poate fi afectat. Tot viteza si parcurgerea unui numar mare de kilometri pe suprafete accidentate pot duce la defectiuni ale sistemului de suspensie.

FII TREAZ LA VOLAN!

Cresterea sigurantei rutiere reprezinta o prioritate pentru Romania, iar necesitatea initiativelor care vizeaza cresterea sigurantei rutiere ramane la fel de importanta ca oricand. Printre acestea se numara si campania "FII TREAZ LA VOLAN!". Cea de-a patra editie a acesteia se va desfasura in aceasta vara, fiind initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor. Urmareste pagina de Facebook oficiala "Treaz la volan" sau intra pe treazlavolan.ro.

Romania ocupa prima pozitie in clasamentul european privind rata deceselor pe sosele si in anul 2018, cu 96 de morti la un milion de locuitori, aproape dublu fata de media UE care a fost de 49 de decese la un milion de locuitori, arata cele mai recente date preliminare publicate de Comisia Europeana.

Pe 16 aprilie, Parlamentul European a aprobat noi reguli privind obligativitatea prezentei in autovehicul a 30 de echipamente de siguranta avansata, precum sistemele inteligente de asistenta pentru controlul vitezei, sistemul de avertizare in caz de distragere a atentiei conducatorului auto si sistemele de franare de urgenta. Obligativitatea tehnologiilor de siguranta ar putea salva peste 25.000 de vieti si ar evita cel putin 140.000 de accidentari grave pana in 2038, deoarece 95% din totalul accidentelor rutiere au fost cauzate de erori umane.

Pentru ca drumurile UE sa fie mai sigure, UE consolideaza si regulile privind gestionarea sigurantei infrastructurii rutiere si lucreaza la garantarea unor reguli comune pentru vehiculele fara sofer.

Elemente de siguranta, precum asistenta inteligenta pentru controlul vitezei si sistemul avansat de franare de urgenta, vor trebui instalate in vehicule noi incepand din mai 2022.
829 accesari