1asig.ro

Sondaj: Tinerii mostenitori ai afacerilor de familie cred in digitalizarea afacerilor

Aproape 90% dintre reprezentantii noii generatii de antreprenori care mostenesc afaceri de familie au in plan sa aduca valoare afacerilor prin adoptarea unor strategii de digitalizare, se arata in sondajul PwC NextGen Survey 2019.

PROMO


In viziunea generatiei de tineri antreprenori, cele mai relevante tehnologii emergente pentru viitorul companiilor sunt, in opinia lor: Internet of Things (82%), robotii (57%) si inteligenta artificiala (54%).

De asemenea, pe lista de prioritati a acestora se mai afla preocuparea pentru nevoile in continua schimbare ale clientilor (26%), impactul noilor tehnologii (22%) si concurenta de pe piata (19%).

In plus, principalele prioritati sunt profesionalizarea si modernizarea practicilor de management (97%), solutii pentru atragerea si retinerea talentelor (90%) si imbunatatirea competentelor angajatilor - upskilling (86%).

"Mostenitorii afacerilor de familie sunt nativi digitali si considera ca tehnologia digitala este cruciala pentru succesul companiilor lor. Din acest motiv, doresc sa isi foloseasca cunostintele in domeniul tehnologiei pentru a-si ajuta companiile sa se adapteze in era digitala si sa obtina performanta. De exemplu, 30% dintre respondenti, in principal provenind din sectorul productiei industriale, sunt preocupati de faptul ca afacerea de familie a ramas in urma competitorilor", a declarat Ionut SAS, Partener si liderul serviciilor pentru afaceri antreprenoriale, PwC Romania.

Potrivit studiului PwC, in prezent, mai mult de jumatate (53%) dintre reprezentantii noii generatii din Europa Centrala si de Est sunt implicati in activitatile propriilor companii, procentul fiind sub media globala de 70%. In schimb, peste trei sferturi (76%) dintre cei chestionati estimeaza ca se vor implica in viitor, avand ca orizont de timp anul 2025. Astfel, 47% se asteapta sa preia roluri de directori executivi, iar 33% sa devina actionari majoritari.

Din totalul persoanelor intervievate in studiul de specialitate, 37% spun ca li s-a oferit deja posibilitatea de a conduce un proiect de schimbare specifica in afacerea lor de familie, 23% detin functii de directori executivi, in timp ce 47% se asteapta sa ajunga in aceasta pozitie pana in 2025, depasind media globala de 41%.

In prezent, 20% dintre tinerii antreprenori mostenitori de afaceri sustin ca sunt actionari majoritari in companiile de familie si alti 33% se asteapta sa devina actionari majoritari pana in anul 2025.

Abilitatile cheie pe care viitoarele generatii de proprietari le considera esentiale pentru a-si conduce companiile fac referire la rezolvarea problemelor si gandirea strategica (73%), leadership (73%) si abilitati de comunicare (60%). In acelasi timp, 90% dintre persoanele chestionate au spus ca investesc in educatia lor.

PwC NextGen Survey CEE a fost realizat in perioada iunie-august in randul proprietarilor de afaceri de familie din cinci state ale Europei Centrale si de Est (Polonia, Rusia, Romania, Bulgaria si Albania) cu activitati in sectoare, precum: industrie, farmaceutic si sanatate, retail, transport, logistica, real-estate, constructii, tehnologie, media si telecomunicatii si servicii financiare.

271 accesari
Intrebarea saptamanii

Ai o asigurare medicala privata (produs care iti acopera o varietate de servicii medicale, la o multitudine de furnizori)?

- Da, de la serviciu
- Da, mi-am cumparat-o eu
- Nu, dar doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni
- Nu, si nu doresc sa imi fac una in urmatoarele 6 luni


PROMO