1asig.ro

Sinziana MAIOREANU, CEO, AEGON Romania


Romanii au inca o anumita reticenta prin care asociaza asigurarile cu moartea, boala sau o batranete prea indepartata la care nu doresc sa se gandeasca. Tocmai de aceea, comunicam constant pe retele de social media si nu numai despre beneficiile pe care le ai atunci cand detii astfel de asigurari.

XPRIMM: Care sunt principalele afectiuni pentru care apeleaza romanii la asigurarile de sanatate private?
Sinziana MAIOREANU: AEGON Romania furnizeaza doua tipuri de asigurari pentru sanatate: unul este dedicat celor care vor sa aiba sprijin financiar si acces rapid la tratament in cazul unui diagnostic oncologic, prin Asigurarea Optimist, iar altul se adreseaza persoanelor care vor sa obtina rapid, online, o a doua opinie medicala de la specialisti internationali, prin AEGON Diagnose.me. Din datele noastre si informatiile oferite noua de reprezentantii platformei Diagnose.me, partenerul nostru in furnizarea serviciilor de a doua opinie medicala inca din 2017, romanii apeleaza la acest tip de asigurare in special pentru a beneficia de consult de specialitate pentru afectiuni oncologice, ortopedice, neurologice, boli rare cum sunt maladiile autoimune, probleme gastroenterologice, pneumologice si imunologice. Mai exact, in 2019, in cazul clientilor care detin AEGON Diagnose.me, situatia a aratat astfel: aproximativ 40% dintre cazurile care au ajuns sa fie analizate de specialistii lor au fost oncologice, 20% ortopedice, 12% neurologice, 7% boli rare, iar restul au avut nevoie de opinia medicilor specializati in gastroenterologie, pneumologie si imunologie.

Motivele pentru care oamenii apeleaza la servicii de a doua opinie medicala se incadreaza in trei mari categorii. Astfel, sunt situatii in care opinia unui expert medical este absolut necesara, de exemplu atunci cand exista anumite leziuni descoperite la computerul tomograf, iar biopsia nu este posibila. O a doua categorie vizeaza intrebarile referitoare la interventii medicale deja recomandate, de a caror necesitate pacientul nu este convins. Mai exista si o a treia situatie, care include persoane cu probleme medicale cronice, pentru care tratamentele nu au avut succes pana in prezent.

XPRIMM: Cum ati creiona un profil al clientului de asigurari private de sanatate?
S.M.: In Romania, oamenii tind sa se gandeasca la incheierea unei asigurari care sa le ofere suport in situatiile in care au probleme de sanatate, abia dupa ce isi intemeiaza o familie si au copii. Astfel ca majoritatea iau aceasta decizie in jurul varstei de 35 de ani sau chiar mai tarziu. Cred ca, la fel precum si in cazul asigurarilor de viata si al pensiilor, este necesar ca noi, toti jucatorii activi pe piata locala, sa ne intensificam efortul de a comunica mai mult, mai clar si mai bine adaptat tuturor categoriilor de public. In ce priveste repartitia pe sexe, femeile sunt cele care se intereseaza cel mai mult legat de acest subiect. In cazul nostru, 54% dintre clientii care detin AEGON Diagnose.me sunt femei. In ceea ce priveste Asigurarea Optimist, cea care ofera sprijin financiar si acces rapid la tratament in cazul unei diagnosticari cu cancer, 62% dintre cei care o detin sunt femei.

Ce am constatat recent, in urma unui studiu pe care l-am realizat in mediul online, a fost ca 79% dintre romani sunt preocupati de starea de sanatate pe care o vor avea la pensionare, dar, din pacate, acest procent nu se concretizeaza deocamdata si printr-o crestere a numarului de polite incheiate in perioada activa a vietii.

XPRIMM: Care sunt principalele argumente folosite de agentii de asigurare / brokeri atunci cand conving clientii sa incheie o asigurare privata pentru sanatate?
S.M.: Principalele canale prin care AEGON Romania distribuie asigurarile pentru sanatate sunt partenerii nostri brokeri, partenerii bancari, dar si propriul magazin online: www.aegonmarket.ro. Noi am pus mereu accentul pe o comunicare care are la baza transparenta, oferirea de informatii clare, prin simplificarea si explicarea termenilor specifici domeniului nostru de activitate, aspecte foarte importante cand este vorba de asigurari pentru sanatate. Acest mod de comunicare are la baza beneficiile generale ale serviciului ales, fie ca este vorba despre o asigurare de viata, pentru sanatate sau despre o pensie privata si reprezinta un standard de calitate pentru compania noastra.

Romanii au inca o anumita reticenta prin care asociaza asigurarile cu moartea, boala sau o batranete prea indepartata la care nu doresc sa se gandeasca. Tocmai de aceea, comunicam constant pe retele de social media si nu numai despre beneficiile pe care le ai atunci cand detii astfel de asigurari, am lansat o serie de testimoniale video realizate cu clienti care isi spun povestea, realizam interviuri cu specialisti din domeniul medical care le ofera clientilor exemple inspirate din cazuri reale, dar si o serie de materiale video care explica cum functioneaza aceste produse si in ce situatii sunt utile. Totul pentru ca potentialii clienti sa inteleaga mai bine domeniul, produsele, dar si cum le pot fi de ajutor in situatii neprevazute.

Mentionez ca in februarie demaram o ampla campanie de lupta impotriva cancerului impreuna cu partenerii nostri brokeri. Pentru ca boala nu alege si apare pe neasteptate, vrem sa ii constientizam pe semenii nostri de necesitatea de a fi pregatit. In astfel de cazuri e bine sa ai acces rapid la bani si la tratament de calitate pentru ca atunci ai optiuni si mai multe sanse de a invinge boala.

In plus, le oferim clientilor posibilitatea de a face bine si altor persoane prin incheierea unei asigurari Optimist.

Concret, anul trecut de exemplu, o parte din incasarile venite din vanzarea asigurarii Optimist au ajuns la MagiCamp. Am incercat, astfel, sa aducem zambetul pe buzele copiilor bolnavi de cancer care au participat la tabere si care au trait noi experiente. In acest an, contribuim la cumpararea MagiCar, un microbuz care transporta copiii bolnavi de cancer la Cluj-Napoca pentru tratament.

XPRIMM: Ati inregistrat anul trecut cresteri pe segmentul clientilor individuali de asigurari pentru sanatate?
S.M.: In 2019, piata serviciilor de a doua opinie medicala a avut un parcurs bun in Romania. Solicitarile au crescut, ca urmare a interesului din ce in ce mai mare pe care il manifesta romanii pentru starea de sanatate, fie ca este vorba despre a lor sau a celor apropiati. In ceea ce priveste AEGON Diagnose.me, in 2019 Romania s-a aflat pe a doua pozitie in clasamentul tarilor din Europa Centrala si de Est, din punct de vedere al numarului de cazuri. Romanii au reprezentat 11,5% dintre cazurile provenite din aceasta regiune, inaintea Ucrainei, Poloniei, Cehiei si Ungariei. Din 2017, cand am lansat acest produs, si pana in prezent circa 19.000 de romani au ales acest serviciu de a doua opinie medicala.

XPRIMM: Stim ca multi parinti iau in calcul incheierea de asigurari private pentru sanatate pentru copii. Cum a evoluat numarul copiilor asigurati printr-un asemenea produs?
S.M.: Intr-adevar, asigurarile private de sanatate pentru copii reprezinta o nisa in crestere pe plan local. Sanatatea copiilor este cea mai mare grija a oricarui parinte, iar asigurarile de a doua opinie medicala dedicate celor mici sunt un sprijin major. AEGON Diagnose.me Junior a fost creat pentru copiii cu varste cuprinse intre un 1 an si 17 ani, care pot primi astfel consultatii de a doua opinie medicala specializate pentru acest segment de varsta.

Potrivit studiilor, serviciile de a doua opinie medicala scad cu aproximativ 90% riscurile ca un diagnostic sa fie eronat. In conditiile in care, la ora actuala, eroarea de diagnoza rezultata in urma unei singure opinii medicale poate ajunge la 40%, tot mai multi parinti au inteles necesitatea si beneficiile unui serviciu care ofera acces la peste 150 de medici specialisti din SUA si Europa. Pentru parinti nimic nu e mai important ca sanatatea copiilor lor. Iar cand vine vorba de sanatate e bine sa fii sigur si siguranta ti-o pot da experienta si expertiza specialistilor. Daca atunci cand iti cumperi o masina verifici multiple surse, te informezi, discuti, de ce nu ai face acelasi lucru cand este vorba de sanatatea ta, de sanatatea celor dragi tie?

Editor: Adina TUDOR | Publicat pe 04.02.2020 | 2315 vizualizari
Share |