Se schimba Regulamentul privind organizarea si functionarea SAL-FIN, entitatea de solutionare a litigiilor dintre consumatori...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
3
1 EUR = 4.7383 RON
1 USD = 4.2016 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Se schimba Regulamentul privind organizarea si functionarea SAL-FIN, entitatea de solutionare a litigiilor dintre consumatori si asiguratori


Autoritatea de Supraveghere Financiara a publicat un proiect de modificare a Regulamentului privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar non-bancar (SAL-FIN).

Textul integral al proiectului este disponibil AICI. Cititi AICI Nota de prezentare a proiectului.

Observatiile vor fi transmise pe adresa secretariat@salfin.ro, pana la data de 14 februarie 2019.

"Misiunea SAL-FIN este de a organiza solutionarea extrajudiciara a disputelor financiare non bancare, interne sau transfrontaliere, in materie de consum, cu ajutorul conciliatorilor din domeniul financiar non-bancar cu experienta in mediere, negociere sau arbitraj care propun sau impun o varianta de solutionare a litigiului in mod echilibrat, impartial, intr-un termen rezonabil si fara costuri pentru consumatori", se arata in Nota de fundamentare.

In perioada scursa de la infiintarea entitatii, respectiv din data de 19 iulie 2016, SAL FIN a primit un numar de peste 450 de cereri de solutionare alternativa a litigiilor. Dintre acestea, la finele lunii noiembrie 2018, SAL FIN a solutionat prin intermediul unui numar de 23 conciliatori inregistrati in Registrul conciliatorilor la aceeasi data de referinta, un numar de 312 litigii.

In derularea efectiva a activitatii, structurile ce activeaza in cadrul SAL FIN au identificat o serie de aspecte ce au condus la necesitatea revizuirii Regulamentului nr. 4/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, plecand atat de la activitatea practica desfasurata, cat si ca urmare a necesitatii aplicarii unor prevederile legale cu incidenta in buna functionare a entitatii (ex: Regulamentul GDPR - Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date).

In acest sens, urmatoarele elementele ce au necesitat ajustari:

1. In ceea ce priveste Regulamentul:
- Existenta unor erori materiale in textul Regulamentului;
- Introducerea si completarea unor definitii, conform prevederilor OUG nr.38/2015;
- Definirea clara a responsabilitatilor Colegiului de coordonare si ale Secretariatului tehnic;
- Definirea competentei semnarii contractelor de mandat cu conciliatorii (ordonator de credit/ persoana delegata);
- Introducerea posibilitatii suspendarii la cerere a unui conciliator pe o perioada de maxim 6 luni;
- Stabilirea unei remuneratii fixe pentru conciliatori, indiferent de tipul de procedura de solutionare alternativa a litigiilor desfasurata;
- Introducerea clauzelor necesare din perspectiva asigurarii conformarii la prevederile legale in vigoare in domeniul protectiei persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

2. In ceea ce priveste anexele, respectiv Procedura de solutionare alternativa a litigiilor prin propunerea unei solutii, respectiv impunerea unei solutii:
- Eliminarea unor prevederi redundante;
- Introducerea unor precizari cu privire la corpul conciliatorilor si atributiile acestuia;
- Introducerea unor precizari cu privire la eliminarea posibilitatii tergiversarii demararii unei proceduri;
- Introducerea unor prevederi privind curgerea termelor pe fiecare etapa a derularii procedurii.

"Solutionarea litigiilor cu care a fost sesizata SAL-FIN se realizeaza, dupa caz, de catre una sau mai multe persoane inscrise in Registrul conciliatorilor, conform vointei partilor, si se finalizeaza cu pronuntarea unei hotarari motivate sau emiterea unei incheieri, cu respectarea procedurilor SAL, in functie de procedura aleasa. Consumatorul isi poate alege conciliatorul/ conciliatorii inscrisi in lista specifica domeniului litigiului, conform prevederilor procedurilor SAL", se arata in proiectul de modificare a Regulamentului.

SAL-FIN are un secretariat tehnic asigurat si remunerat de catre ASF. Secretariatul tehnic este format din personal cu atributii referitoare la administrarea secretariatului, a registraturii, a arhivei de documente, comunicarea actelor si alte activitati de natura administrativa, acordarea indrumarilor necesare desfasurarii activitatii, precum si din personal cu atributii de specialitate, care sa asigure suportul tehnic de specialitate pentru desfasurarea activitatii SAL-FIN.

Prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN se realizeaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare in domeniul protectiei persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date avand in vedere atributiile, competentele si implicarea in cadrul activitatilor entitatii si a procedurilor SAL, respectand principiile legalitatii, echitatii si transparentei.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Se schimba Regulamentul privind organizarea si functionarea SAL-FIN, entitatea de solutionare a litigiilor dintre consumatori si asiguratori).




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 08.02.2019 | 336 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG




























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM