1asig.ro
1asig.ro
SONDAJ: 9 romani din 10 vor sa isi ...

SONDAJ: 9 romani din 10 vor sa isi creasca nivelul cunostintelor financiare. Care sunt produsele despre care vor sa stie mai multe?

5 min. / 1.540 cuvinte

Romanii considera ca detin cunostinte financiare destul de bune in momentul de fata, arata un sondaj online desfasurat cu prilejul lansarii editiei a II-a a campaniei nationale de educatie financiara "Stii totul despre asigurari si castigi", la care au participat aproape 4.700 de romani invitati sa isi autoevalueze nivelul educatiei financiare. Pe de alta parte, 9 din 10 declara ca ar dori sa isi imbunatateasca nivelul cunostintelor financiare.

Educatia financiara joaca un rol extrem de important in dezvoltarea rezilientei financiare si a imbunatatirii conditiilor de viata, in special in perioade complicate, asa cum este cea actuala, generata de pandemia COVID-19. Cu toate acestea, nivelul de educatie financiara este scazut chiar si in unele tari cu economii dezvoltate. In medie, doar o treime din populatia lumii este familiarizata cu niste concepte financiare de baza de care depind decizii financiare de zi cu zi (Lusardi and Mitchell, 2011c).

Din pacate, nici tara noastra nu sta bine la acest capitol, asa cum au aratat, de-a lungul timpului, o serie de studii. De exemplu, doar 1 din 5 romani intelege notiuni financiare de baza, conform unei cercetari KPMG realizate in 2018. In acest context, nu este de mirare ca Romania se afla pe ultimul loc in Europa la educatia financiara, cu un nivel de 21%, mult sub media de 52%.

Cu toate acestea, romanii romanii considera ca detin cunostinte financiare destul de bune in momentul de fata. Astfel, 49% dintre respondentii care au participat la sondajul "Tu cum iti evaluezi cunostintele financiare?" au declarat ca, in acest moment, considera ca au cunostinte financiare "destul de bune", in timp ce 8% le-au evaluat ca fiind "foarte bune". Pe de alta parte, 18% isi percep cunostintele financiare drept "destul de slabe", 14% declara cu au "foarte putine" cunostinte financiare, iar 11% nu pot estima nivelul acestora.

De asemenea, 45% dintre respondenti apreciaza ca aceste cunostinte financiare pe care le detin, in prezent, sunt suficiente ca sa inteleaga cum functioneaza o parte din produsele financiare pe care vor sa le acceseze/ de care au nevoie, cum ar fi asigurari/ imprumuturi/ investitii/ economii/ depozite/ fonduri de obligatiuni etc, in timp ce alti 25% estimeaza ca acestea sunt suficiente ca sa inteleaga modul in care functioneaza majoritatea produselor financiare de care au nevoie. Doar 22% considera ca aceste cunostinte sunt insuficiente.

Investitii si economii - produsele despre care romanii vor sa afle mai mult

Intrebati despre ce componenta a domeniului financiar ar vrea sa aiba mai multe informatii in acest moment, 4 din 10 respondenti (41%) au optat pentru investitii, iar alti 29%, pentru produsele de economisire. De asemenea, 11% vor sa afle mai multe despre asigurari, in timp ce 12% nu se pot decide.

In ceea ce priveste asigurarile, 46% dintre respondenti estimeaza ca stiu "intr-o oarecare masura" ce sunt si cum functioneaza aceste produse financiare, iar 29% - "intr-o mare masura". Pe de alta parte, 25% considera ca nu au suficiente informatii despre asigurari: 6% dintre participantii la sondaj recunosc ca nu stiu cum functioneaza o asigurare, iar 19%, doar "intr-o mica masura".

4 romani din 10 ar fi dispusi sa aloce timp de cateva ori pe saptamana educatiei financiare

De cateva ori pe saptamana (41%), respectiv de cateva ori pe luna (26%) - atat de des ar fi dispusi cei mai multi participanti la sondaj sa aloce timp cresterii nivelului lor de educatie lor financiara si dezvoltarii cunostintelor financiare. Pe de alta parte, 22% declara ca ar dori sa aloce timp zilnic acestui aspect.

57% dintre respondenti declara ca, de obicei, se informeaza din social media cu privire la diverse teme de natura financiara, 18% prefera cursurile offline sau online, 15% aleg presa financiara, iar 10%, presa generala.

Esantion

La sondajul desfasurat online, in perioada 4 - 17 noiembrie 2021, au participat 4.675 de respondenti, dintre care 62% femei si 38% barbati. Majoritatea respondentilor are varsta cuprinsa intre 18 - 50 de ani: 51% au intre 18 - 25 de ani, 18% au intre 36 - 50 de ani, iar 17%, intre 26 - 35 de ani.

Despre "Stii totul despre asigurari si castigi"

Campania de educatie financiara "Stii totul despre asigurari si castigi!", lansata de APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor, revine si in 2021, aducand cunostintele despre domeniul asigurarilor mai aproape de publicul larg prin transferarea atractivitatii concursurilor cu premii.

Asadar, in perioada 22 noiembrie - 17 decembrie 2021, romanii activi in social media vor fi tentati sa invete mai multe despre asigurari si sa participe la un concurs care le poate aduce premii constand in vouchere si posibilitatea de a ajunge in marea finala. Toate etapele vor fi moderate de Ana MOGA - artist si om de radio cu experienta, de peste 10 ani in echipa KISS FM, actual DJ Kiss FM.

Etapele competitiei vor aborda, pe rand, notiuni specifice unor importante segmente de produse: asigurarile auto, asigurarile de locuinte, respectiv asigurarile de viata si de sanatate.

Campania "Stii totul despre asigurari si castigi" - editia a II-a este organizata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, cu sprijinul UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.

Partenerii campaniei sunt GENERALI Romania, EUROINS Romania, DESTINE Broker, AEGON Romania, BRD Asigurari de Viata, METROPOLITAN Life, GRAWE Romania, GROUPAMA Asigurari, MILLENIUM Insurance Broker, AON Broker, INTER Broker, ASITO Kapital, OTTO Broker, CAMPION Broker, HOBBIT Broker, GARANTA Asigurari, GLOBASIG Broker si DAW Management Broker.

Mai multe detalii sunt disponibile pe totuldespreasigurari.ro, respectiv pe pagina de Facebook totuldespreasigurari.ro.

 

 

 

947 accesari