1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Romania in Siguranta, un nou ...

Romania in Siguranta, un nou program de educatie rutiera

Departamentul pentru Dezvoltare Durabila, din cadrul Guvernul Romaniei a lansat, alaturi de Asociatia pentru Educatie Dezvoltare si Implicarea Tineretului (EDIT), proiectul de educatie pentru siguranta rutiera si prim-ajutor "Romania in Siguranta", care isi propune sa ajunga la 5.000 de elevi pana la finalul acestui an.

Si industria de asigurari se implica activ in diverse proiecte de educatie rutiera, atat prin cele lansate de companiile si asociatiile din piata, precum si prin demersul "FII TREAZ LA VOLAN!", initiat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor.

Asiguratorul GENERALI Romania sustine campania "Romania in Siguranta" in calitate de Partener.

Evenimentul de lansare a proiectului "Romania in Siguranta" a fost organizat miercuri, 22 septembrie, in contextul Saptamanii Europene a Dezvoltarii Durabile 2021 in Romania.

Romania in Siguranta este un program national de educatie care urmareste instruirea si informarea copiilor, tinerilor si adultilor in ceea ce priveste educatia pentru siguranta. Programul isi propune sa ajunga, cu lectii de educatie rutiera si prim-ajutor, la 5.000 de elevi din Bucuresti si din tara, pana la sfarsitul anului, si la peste 500.000 de copii si adolescenti, in urmatorii trei ani. Pe langa acestea, programul include si cursuri de conducere defensiva pentru tinerii soferi si cursuri de formare pentru cadre didactice si pentru politisti din toata tara.

"Semnalizam nevoia stringenta de educatie rutiera in Romania. Statisticile sunt alarmante: suntem pe primul loc la numarul de decese cauzate de accidentele rutiere, avand, in 2019, o medie de 96 de decese/milionul de locuitori, cifra care reprezinta dublul mediei Uniunii Europene. Tinerii au nevoie de noi: aproximativ 6 din 10 soferi care au produs un accident pe fondul consumului de alcool in care a fost implicat un singur autoturism aveau sub 35 de ani. Toti suntem participanti la trafic si totul se rezuma la educatia noastra, unde, trebuie sa recunoastem, avem carente mari. Trebuie sa facem mai mult pentru noi si pentru cei de langa noi, in spiritul celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabila.", a declarat Laszlo Borbely, consilier de stat, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabila al Guvernului Romaniei.

De asemenea, Romania a continuat sa ocupe prima pozitie in clasamentul european privind rata deceselor pe sosele si in anul 2020, cu 85 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, nivel fiind totusi in scadere fata de 2019, cand a fost de 96 de morti, dar este cu mult peste media UE care a fost de 42 de decese la un milion de locuitori, arata datele publicate marti de Comisia Europeana.

Conferinta de lansare a avut loc la Guvernul Romaniei. La masa discutiilor au fost prezenti reprezentanti ai autoritatilor publice cu competente in domeniu, mediul asociativ si mediul privat. Obiectivul a fost acela de a incuraja cresterea colaborarii la nivel interinstitutional, dar si intre autoritati si mediul asociativ si privat. Indisciplina rutiera a conducatorilor auto, a pietonilor, viteza, sunt toate elemente cu consecinte serioase iar educatia rutiera trebuie sa inceapa in primul rand cu constientizarea si responsabilizarea cetatenilor.

Constantin Aur, expert siguranta rutiera a salutat initiativa Departamentului si a Asociatiei EDIT: "Omul, drumul sau masina sunt principalii factorii care determina accidentele rutiere. Este nevoie de actiune coordonata din partea tuturor autoritatilor implicate, sub coordonarea dirijata a Guvernului Romaniei. "

Sorin Ion, secretar de stat in cadrul Ministerului Educatiei a subliniat ca nu exista o varsta prea mica pentru educatie rutiera si a detaliat posibilitatea introducerii unei discipline modulare cu educatie pentru viata incepand cu invatamantul prescolar care sa abordeze teme specifice varstei: educatie financiara, educatie rutiera etc., cu activitati practice si interactive.

Orele de educatie rutiera din cadrul programului "Romania in Siguranta" sunt necesare si in contextul statisticilor legate de principalele cauze ale accidentelor rutiere: "Ca sa fac o scurta retrospectiva, in ultimii trei ani, principalele cauze de producere a accidentelor rutiere sunt indisciplina pietonilor, cu aproximativ 19%, viteza - 17%, abaterile biciclistilor - 10%, urmata de neacordarea prioritatii pietonilor - 10% si neacordarea prioritatii vehiculelor - 9%", a declarat Comisar-sef de politie George Grigore.

"Activitatea noastra a inceput ca raspuns la aceste statistici. In ciuda faptului ca am fost afectati de pandemie anul trecut, nu ne-am oprit, pentru ca educatia trebuie sa continue in orice situatie si context", a declarat Liviu ZORILA, Presedintele Asociatiei EDIT, in cadrul conferintei.

Programul "Romania in Siguranta" se va desfasura atat in scoli si licee, cat si in gradinite, a transmis Asociatia EDIT.

"Nu exista o varsta prea mica a copilului pentru a beneficia de educatie rutiera. Si un exemplu bun este programul de fata, activitatea partenerilor nostri, care au avut actiuni in gradinita. Poate ca pare prea mult, dar in realitate, de cand un copil incepe sa priceapa mesajele din jurul lui, el este eligibil pentru a primi acest tip de educatie", declara Sorin Ion, secretar de stat in Ministerul Educatiei.

Cu ocazia conferintei, au fost identificate noi posibile linii de actiune prin care poate fi crescut gradul de siguranta rutiera in Romania. In continuare, Asociatia EDIT, cu sprijinul Departamentului, va demara o serie de activitati adresate atat elevilor cat si cadrelor didactice si parintilor in scoli si licee din 3 orase din tara. Sub denumirea "Ora de Educatie Rutiera", actiunile se vor desfasura si cu implicarea Politiei Romane, a Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta si a Inspectoratului Scolar General.

La conferinta organizata in marja Saptamanii Europene a Dezvoltarii Durabile in Romania au mai luat cuvantul experti si reprezentanti ai Inspectoratului General al Politiei Romane, Inspectoratului Scolar General si ai companiilor private.

Sursa foto: Facebook/ Asociatia EDIT