Reprezentantii industriei auto solicita mecanisme legale care sa opreasca abuzurile pe linia pagubit-service-asigurator - Stiri...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
19
1 EUR = 4.5573 RON
1 USD = 4.0641 RON
















RFI

Stiri

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Reprezentantii industriei auto solicita mecanisme legale care sa opreasca abuzurile pe linia pagubit-service-asigurator


Reprezentantii industriei auto sustin ca, de cele mai multe ori, asiguratorii au tendinta de a tergiversa solutionarea dosarelor de dauna, folosindu-se de diverse metode in acest sens. Fie intarzie avizarea daunei, fie solicita in permanenta documente suplimentare, fie evitand notificarile pagubitilor. De altfel, avizarea daunei a fost si tema generala a unei conferinte organizate vineri, 17 martie a.c., de Asociatia Dealerilor Fiat din Romania si Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

Cu aceasta ocazie, reprezentantii industriei auto si-au exprimat nemultumirile, solicitand o pozitie oficiala din partea ASF. Astfel, reprezentantii Asociatiei Dealerilor Fiat-Jeep din Romania sustin ca ar fi in interesul tuturor ca asiguratorii sa emita de la bun inceput o lista completa si corecta de documente, acuzand ca, de cele mai multe ori, lista e incompleta, ceea ce ingreuneaza solutionarea dosarelor, in vreme ce unitatile service incearca exact contrariul, sa grabeasca solutionarea dosarelor prin plata.

Prezent la conferinta, Calin RANGU, Director al Directiei de Relatii cu Publicul, Petitii si Educatie Financiara din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), a explicat ca, daca din primele documente pe care le detin nu pot stabili cu exactitate modul de producere a unui accident, asiguratorii pot demara investigatii proprii, solicitand documente suplimentare in acest sens.

"In momentul notificarii/avizarii, asiguratorul nu trebuie sa ceara, conform legii, alte documente. Dar constatarea si lichidarea daunei sunt doua concepte diferite. In zona de lichidare a daunei, asiguratorul respectiv poate sa ceara documente suplimentare daca are anumite suspiciuni. Daca, uneori, aceste lucruri sunt facute cu rea intentie de catre asigurator, trebuie sa se ia masuri impotriva asiguratorului respectiv. Teoretic, el are dreptul, pe parcursul lichidarii, de a solicita alte documente suplimentare, daca are anumite dubii", a precizat Calin RANGU.

Notificarea, insa, arata reprezentantii industriei auto, reprezinta un prag pe care pagubitii il trec cu greutate, prin prisma faptului ca asiguratorii nu raspund la telefoane si/sau faxuri, nu citesc e-mail-urile, pagubitii fiind astfel obligati sa depuna notificarea la sediul asiguratorului, acolo unde, potrivit Asociatiei Dealerilor Fiat, sunt asteptati cu o noua surpriza neplacuta: birourile sunt, de cele mai multe ori, inchise. Raspunsul lui Calin RANGU nu a intarziat sa apara. "Noi consideram e-mail-ul trimis de consumator, indiferent ca este citit sau nu de asigurator, ca punct de notificare. Un consumator, daca vrea sa fie sigur, listeaza e-mail-ul respectiv."

Odata depusa notificarea, sustin membrii Asociatiei Dealerilor Fiat din Romania, asiguratorii tergiverseaza solutionarea dosarului, prevalandu-se chiar de prevederile OUG 54/2016, privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertelor persoane prin accidente de vehicule si de tramvaie. Astfel, potrivit reprezentantilor industriei auto, interesul asiguratorilor este unul de natura financiara, acestia incercand sa isi protejeze afacerile. Cu aceasta ocazie, reprezentantii industriei auto si-au exprimat o alta nemultumire majora, legata de faptul ca, intr-o piata reglementata, autoritatile nu au instrumente suficient de puternice si concrete pentru a preveni astfel de situatii.

"Sunt doar cativa asiguratori care fac asta. Problema este una sistemica. Ne vom lupta in continuare cu asiguratorii care sunt rau intentionati si au o practica incorecta sistemica. Din pacate, sanctiunile care se dau sunt niste sanctiuni care nu-i stimuleaza si, pana la urma, nu sanctionarea este solutia. Cele trei controale inopinate care au fost anul trecut au documentat exact lucrurile astea. Din pacate, cadrul legal actual nu ajuta. Nu sanctiunile sunt rezolvarea, noi stim care sunt problemele din spate. Daca firma respectiva contesta sanctiunea, sta prin tribunale un an, problema omului tot nu se rezolva", a fost replica reprezentantului ASF.

Totodata, Directorul Directiei de Relatii cu Publicul, Petitii si Educatie Financiara din cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara a aratat si care sunt unii dintre cei mai important pasi pe care atat asiguratorii, cat si reprezentantii industriei auto ar trebui sa-i urmeze, pentru ca drumul spre solutionarea dosarelor sa fie unul mai lin. Astfel, arata Calin RANGU, nivelul fraudelor ar scadea considerabil, iar acest fapt ar putea fi sustinut si de o mai buna comunicare intre toate partile implicate. In plus, Calin RANGU sustine ca a propus, in mai multe randuri, infiintarea unei comisii de arbitraj.

"Cereti acceptul de la asigurator sa porniti reparatia, am recomandat acest lucru la toate intalnirile cu service-urile. In momentul acesta, nu exista cadru legal. Fiecare isi apara interesele economice ale firmei. Asiguratorul are niste drepturi pentru a evita fraudele. Nivelul de fraude al Romaniei este foarte mare. Noi il estimam la 30%. Daca ai 30% nivel de fraude pe piata, este o problema. Asiguratorii spun ca ar fi vreo 15%, parerea noastra este ca frauda este dubla. Atunci, trebuie luate masuri de verificare, nu poti sa-i spui asiguratorului sa plateasca oricat. Trebuie sa aveti un dialog cu asiguratorul. Si lor le spunem mereu acelasi lucru: discutati cu oamenii. Peste jumatate din petitiile noastre ar disparea, daca asiguratorii ar discuta cu oamenii. Am chemat noi, saptamana trecuta, doi asiguratori in scopul de a-i determina sa se inteleaga intre ei, deoarece, pe acelasi accident, unul a dat o solutie, altul a dat alta solutie. Fiecare firma platea mai mult decat daca s-ar fi inteles si ar fi platit o singura data. La fel, nici asiguratorul si pagubitul nu discuta intre ei, nici asiguratorul si service-ul. In grupul de lucru pe care il avem pe protectia consumatorilor, am propus sa infiintam o comisie de arbitraj intre asiguratori si service-uri, care sa judece astfel de cazuri. Si in zona dvs. sunt oameni rau intentionati, care incearca sa fraudeze. In toate industriile exista. Sunt probleme peste tot", a precizat Calin RANGU.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Reprezentantii industriei auto solicita mecanisme legale care sa opreasca abuzurile pe linia pagubit-service-asigurator).

Noutati 1asig.ro
» Un constatator finalizeaza, in medie, un dosar de dauna pe zi. Vezi costurile aferente procesului de constatare
» Gothaer lanseaza asigurarea facultativa care protejeaza turistii in cazul insolventei sau falimentului agentiilor de turism
» Asigurarile auto si pensiile private, in centrul dezbaterilor miercuri, la FIAR 2017
» Madalin ROSU: Ponderea clientilor cu risc ridicat trebuie sa fie cu mult sub 1% din asiguratii RCA
» Ionel DIMA: Salut, in numele UNSICAR, acest imens pas spre stabilitatea pietei
» Viorel VASILE: Ne dorim sa avem stabilitate din punct de vedere legislativ
» Impactul sistemelor telematice asupra industriei asigurarilor auto
» Cristian MICU, EUROTAX: Ne dorim un centru la Bucuresti
» Florin GOLOVATIC, ASF: Perioada urmatoare nu va fi usoara pentru piata de asigurari
» Mariana CAMPEANU: Daca nu apare Legea de Plata, increderea in sistemul de pensii va scadea




Share |


Autor: Cristian SUCA | Publicat pe 20.03.2017 | 607 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM