1asig.ro
1asig.ro
Re/deschiderea lumii: Cum ne vor ...

Re/deschiderea lumii: Cum ne vor fi afectate vietile de pandemia COVID-19?

5 min. / 1.540 cuvinte
Odata cu sfarsitul pandemiei globale va aparea un nou mod de viata, iar lumea va fi foarte diferita, arata ALLIANZ Partners, care i-a solicitat futurologului Ray HAMMOND sa anticipeze si sa prevada cateva tipare timpurii ale unor schimbari care, cel mai probabil, vor redesena aceasta lume.

PROMO


Raportul ALLIANZ Partners analizeaza modul in care ar putea evolua, anul viitor, ca urmare a pandemiei COVID-19, mobilitatea personala, calatoriile, locuintele si asistenta medicala. Concluziile raportului ating urmatoarele segmente:
  • Locuinta: Casa nu va mai fi doar un loc in care sa ne petrecem serile si weekend-urile, ci va deveni o fortareata digitala multifunctionala.
  • Sanatate: Tehnologiile digitale pentru sanatate vor deveni noua normalitate, incluzand teleconsultatiile, incurajand adoptarea rapida a tehnologiilor portabile in domeniul sanatatii.
  • Mobilitate personala: Deplasarile rutiere vor reveni la niveluri normale, iar marile orase din intreaga lume vor continua sa reorganizeze infrastructura, pentru a incuraja utilizarea micromobilitatii.
  • Calatorii: Masuri riguroase de igiena vor fi adoptate in industria turismului si cea a petrecerii timpului liber, in vreme ce, probabil, calatoriile aeriene de agrement vor reveni la nivelurile pre-COVID-19 doar dupa cativa ani.
Locuinta va avea o dimensiune complet noua

COVID-19 a accelerat viitorul locuintelor, oferindu-le un nou rol in vietile noastre. Munca de acasa a fost, inainte de pandemie, exceptia de la regula, insa va deveni noua normalitate, in cazul locurilor de munca unde este posibil. Prin urmare, locuinta va deveni mai mult decat un simplu loc de petrecere a timpului liber, va fi un "hub" pentru munca. Acest lucru va face ca instructorii de fitness, oamenii de radio, dar si psihoterapeutii sa adopte, la randul lor, munca de acasa tot mai mult. In plus, casa va deveni un centru de studii, in conditiile in care, cel mai probabil, studentii vor mai invata un semestru sau doua de acasa.

De asemenea, locuinta viitorului va fi transformata intr-o adevarata fortareata digitala, cu detectoare si senzori inteligenti, puncte securizate pentru curierat si monitorizare integrata a sanatatii, prin intermediul unor aplicatii sau echipamente de diagnosticare electronica, care vor sustine independenta si siguranta oamenilor.

In viitor, locuinta va fi un loc unde vom primi ingrijiri medicale, dar si un loc care va gazdui echipamente medicale si servicii pentru persoanele in varsta. Pe termen lung, unele familii pot alege sa creeze spatiu in locuinta pentru ingrijirea unui membru in varsta al familiei - acest spatiu va fi echipat, printre altele, si cu sisteme de monitorizare a sanatatii si conexiune video, pentru a le permite peroanelor vulnerabile sa fie ingrijite de la distanta de catre profesionisti din domeniul sanatatii, in confortul propriilor locuinte.

Asistenta medicala va trebui sa raspunda noilor asteptari

Societatile reformate care vor iesi din pandemia COVID-19 vor fi mai intelepte si mult mai bine pregatite pentru a face fata oricaror noi riscuri la adresa sanatatii publice. Opinia publica va solicita guvernelor mai multe investitii in sanatate, iar tarile vor localiza tot mai bine lanturile de aprovizionare medicala pentru a asigura accesul rapid la medicamente si echipamente.

Ca si pacientii, medicii vor continua, la randul lor, pe cat posibil, sa apeleze la consultatii de rutina de la distanta (online), deoarece furnizarea digitala a serviciilor si informatiilor medicale are potentialul de a usura povara asupra sistemelor de sanatate. In timpul crizei COVID, in afara de furnizarea de consultatii si asistenta catre pacienti, telesanatatea a contribuit, de asemenea, la prevenirea raspandirii virusului prin reducerea numarului de persoane din clinici si spitale. Tehnologia digitala pentru sanatate va deveni noua normalitate, cu adoptarea rapida a tehnologiilor portabile pentru sanatate.

Aparitia pandemiei si carantina ulterioara au generat o crestere semnificativa a numarului pacientilor care raportau probleme de sanatate mentala, cum ar fi anxietatea si depresia. Profesionistii din acest domeniu al sanatatii au utilizat, la randul lor, consilierea de la distanta din ce in ce mai mult, ce permite, pe termen lung, o mai buna urmarire medicala a pacientilor care au avut de suferit cel mai mult.

Se estimeaza ca aceste consecinte ale pandemiei COVID-19 asupra sanatatii mentale vor dura mai mult decat pandemia in sine si, pe viitor, este foarte probabil ca profesionistii din domeniul sanatatii mentale sa continue sa utilizeze consultatiile video in combinatiile de metode de tratament.

Trecerea catre mobilitatea mai flexibila si mai partajabila

In timp ce purtarea "mastilor inteligente de fata" va face posibila identificarea persoanelor bolnave, iar numarul pasagerilor din trenuri va fi redus, multi oameni isi vor regandi calatoriile.

In timpul masurilor de carantina induse de pandemia COVID-19, oamenii au descoperit ca pot comanda alimente sau orice alte articole online, cu usurinta si rapiditate. Multi au lucrat de acasa si, acum, se vor intreba daca mai are sens sa detina o masina. Cel mai probabil, acest lucru va accelera tendinta catre inchirierea de masini pe termen scurt, in locul proprietatii depline a unui automobil, iar numarul celor ce folosesc sisteme de partajare a masinilor va creste.

In ultimele lunii, au fost amenajati mii de kilometri pentru noi piste de biciclete care au fost concepute in orase inchise traficului si, pe masura ce au iesit din lunile de carantina instituite pe fondul pandemiei, tot mai multi navetisti au adoptat masiv bicicletele. Acest lucru va avea un impact pozitiv asupra utilizarii noilor moduri de micromobilitate, cum ar fi bicicletele, trotinetele, skateboard-urile si bicicletele electrice (detinute si partajate), care pot duce oamenii din punctul A, in punctul B in moduri care evita utilizarea transportului public, reduc emisiile de gaze cu efect de sera si imbunatatesc calitatea aerului urban.

In acelasi timp, autoritatile vor trebui sa asigure mai multe puncte de incarcare, sa creeze mai multe piste pentru biciclete si sa reglementeze modul de utilizare, pentru a se asigura ca utilizatorii detin o polita de asigurare adecvata, respecta limitele de viteza, poarta casti de protectie si parcheaza responsabil aceste obiecte de mobilitate partajata. Pe fondul unei utilizari tot mai mari, furnizorii de solutii de micromobilitate vor trebui, la randul lor, sa asigure siguranta utilizatorilor si sa implementeze reguli clare de igiena.

Experienta de calatorie nu va mai fi niciodata aceeasi

Pandemia COVID-19 a fost un adevarat punct de cotitura pentru industria de turism: avioanele au ramas la sol, numarul trenurilor a fost redus, navele de croaziera nu au putut andoca, din cauza pasagerilor care erau infectati cu acest virus, iar restaurantele si hotelurile au fost nevoite sa isi sisteze activitatea, urmare a masurilor de igiena. Perioada post-pandemica va dezvalui o noua era a precautiei, cu mult mai putina spontaneitate si mai multe masuri de protectie impotriva virusului.

Se preconizeaza ca, initial, primele domenii care se vor recupera vor fi calatoriile scurte si aeriene interne, dar calatorii isi vor schimba comportamentele, purtand masti de protectie pe tot parcursul calatoriilor si luandu-si la revedere de la cei dragi in afara aeroportului. In unele cazuri, ar putea fi utilizate si "tuneluri dezinfectante". Totodata, companiile aeriene vor reduce numarul bagajelor de cabina, pentru a accelera imbarcarea si pentru a reduce riscul de contaminare si, de asemenea, vor minimiza serviciile alimentare si de bauturi.

Cea mai afectata va fi, cu siguranta, industria de croaziere, deoarece nimeni nu are o viziune clara asupra modului in care croazierele pot fi organizate respectand distantarea sociala, dar si carantinarea calatorilor bolnavi, pentru a evita contaminarea.

Industria de ospitalitate va fi afectata semnificativ de pe urma masurilor sporite de igienizare. E probabil ca restaurantele sa se redeschida cu un program mai scurt, cu mai putine zile de functionare, cu mult mai putine mese si cu meniuri mult simplificate. Intre timp, vor creste semnificativ aplicatiile de mobil pentru livrari. E posibil si ca pachetele hoteliere all-inclusive sa fie reproiectate, pentru a se asigura ca serviciile le vor fi oferite oaspetilor la mese individuale, respectand distanta sociala.

De asemenea, vor fi reconsiderate si calatoriile de afaceri, intrucat pandemia a aratat ca managementul de proiect la nivel global se poate realiza prin videoconferinta, permitand reducerea costurilor financiare si a emisiilor de gaze cu efect de sera. E posibil ca doar intalnirile comerciale, expozitiile si evenimentele sportive internationale sa revina la niveluri normale, in viitorul apropiat.

"Criza COVID a generat multe in schimbari asupra modului in care ne traim viata de zi cu zi si, astfel, au evoluat si asteptarile si comportamentele consumatorilor. Am comandat acest studiu pentru a putea sa anticipam si sa dezvoltam cele mai inovatoare si eficiente solutii pentru clientii nostri, pentru a le oferi liniste sufleteasca, acum si pe viitor. In calitate de lideri in servicii de asistenta si asigurari, suntem pregatiti sa sprijinim transformarile celor mai importante ecosisteme ale grupului nostru - casa, sanatate, mobilitate, calatorii", explica Sirma BOSHNAKOVA - CEO, ALLIANZ Partners.





Mai multe detalii din raportul ALLIANZ Partners gasiti aici.

Sursa foto: rawpixel.com

645 accesari