Publicitatea online din Romania a crescut cu 22% in 2018 - Piete financiare - Asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7216 RON
1 USD = 4.2706 RON










RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Publicitatea online din Romania a crescut cu 22% in 2018


Anul 2018 a fost unul dintre cei mai buni ani ai publicitatii online din Romania, inregistrand o crestere de 22% fata de anul anterior si o valoare de 271,8 milioane de lei, depasind, pentru prima data suma de 50 milioane de euro, conform IAB Romania.

Semestrul al doilea al anului 2018 este cel mai bun semestru, ca valoare, din ultimii 10 ani, inregistrand cea mai mare valoare de pana acum (peste 155 mil. lei) si o crestere solida de 33% fata de semestrul anterior (H1-18) si 19% fata de aceeasi perioada din 2017 (H2-17). Noiembrie si decembrie au fost cele mai bune luni, inregistrand pentru prima data bugete peste pragul de 30 milioane lei.

Comparativ cu piata Europeana, Romania a inregistrat o crestere peste media de 13,9% (raportat la Euro), contribuind, alaturi de alte piete din CEE (Ucraina, Belarus, Cehia, Serbia, Croatia) la cresterea constanta a pietei la nivelul continentului. (cf studiului ADEX al IAB Europe).

In ceea ce proveste formatele, in semestrul al doilea al anului 2018, formatele Display Embedded (incadrate in continut sau neintruzive) raman de departe cel mai utilizat mod de a face reclama (32%), alaturi de formatele de Display Social Media (21%) si Display Video (15%). Mai mult, Display Embedded inregistreaza in H2-18 un volum semnificativ mai mare fata de semestrele anterioare (67% fata de H1-18 si 45% fata de H2-17). Social Media si Video inregistreaza bugete in crestere de la un semestru la altul (de-a lungul perioadei de referinta 2017-2018) cu 5% si respectiv 28% fata de H1-18.

Pe intreg anul 2018, Display Embedded, Social Media si Video raman cele mai importante formate (in aceeasi ordine ca in 2017). Acestea au raportat cresteri semnificative fata de anul anterior (ca valoare absoluta si ca procent in Total Revenue) si cumuleaza 76% din volumul total al pietei (fata de 60% in 2017). Cea mai mare crestere este inregistrata de Video (67%), reflectand si tendintele la nivel European in ceea ce priveste acest format.

In semestrul al doilea, Mobile raporteaza rate de crestere semestriale mai mari decat Desktop si reprezinta 55% din totalul bugetelor investite. Per ansamblul anului 2018, Mobile inregistreaza o crestere de 35% (fata de 2017) si depaseste Desktop. Aceasta tendinta este inregistrata si la nivel European.

Per total, publicitatea in regim Programmatic reprezinta 21% din volumul total al pietei.

Industriile cele mai bine reprezentate la nivel de bugete raman Telecom, Finante si Cosmetice - atat la nivel anual cat si semestrial.

Valoarea totala raportata in studiul ROADS este calculata pe baza cifrelor facturate de catre participanti - atat site-uri si publisheri locali cat si agentii media (raportand ceea ce factureaza atat in retele internationale cat si in alte site-uri locale decat cele care participa independent).

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezinta studiul cel mai important pentru industria locala de advertising online din Romania, analizand piata in functie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet si lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Realizat incepand cu anul 2008, ROADS ofera date relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online si contorizeaza atat datele furnizate de catre publisheri care vand direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate de catre regii si/sau agentii media - pe alte canale decat cele deja incluse in studiu. Cifrele nu includ costuri de productie. Incepand cu aceasta editie (H1-17), platformele si formatele au fost redefinite pentru a evidentia mai corect/exact realitatile din piata de online advertising. Comparatiile corecte (in privinta platformelor si formatelor) pot fi facute incepand cu urmatoarea editie.

IAB Romania (Interactive Advertising Bureau Romania) este asociatia industriei de marketing si publicitate interactiva din Romania si membru fondator, in 2008, al retelei IAB Europe. Prezenta in Romania din 2006, reuneste cele mai importante agentii de publicitate (media si digitale), regii de media, publisheri autohtoni si companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactiva - online, mobile si alte canale interactive.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Publicitatea online din Romania a crescut cu 22% in 2018).

Noutati 1asig.ro
» Povara fiscala: Romanii muncesc peste jumatate de an pentru a achita taxele
» Banca Mondiala: Calitatea scazuta a apei reduce cu o treime cresterea economica din anumite tari
» Harta judetelor in functie de puterea de cumparare a romanilor
» Start-Up Nation: BCR a finantat 2.500 de antreprenori, epuizand garantiile in doua luni
» Romania a inregistrat, in iunie, cea mai mare crestere din UE in domeniul constructiilor
» Eurostat: Inflatia Romaniei din iulie, de trei ori mai mare decat media europeana
» 75% dintre romani au o relatie buna cu bancile. Care sunt motivele invocate de cei nemultumiti?
» Vanzarile locuintelor au crescut in iulie cu peste 26% fata de luna precedenta
» Valoarea de piata a celor mai mari 100 de companii atinge un record. Tehnologia domina clasamentul
» Produsul Intern Brut a crescut cu 4,7% in S1 2019




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 18.07.2019 | 778 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM