Principalele plusuri si minusuri ale noii legislatii RCA - Stiri - Asigurari - Totul despre...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
4
1 EUR = 4.6332 RON
1 USD = 3.9274 RON
















RFI

Stiri

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Principalele plusuri si minusuri ale noii legislatii RCA


Vara aceasta a fost marcata de cele mai importante schimbari legislative pe segmentul asigurarilor RCA - Norma nr. 20/2017 privind asigurarile auto si Legea nr. 132/2017. Stefan PRIGOREANU, CEO, MILLENIUM Insurance Broker (MIB) a sintetizat principalele plusuri si minusuri ale noii legislatii.

Astfel, aspecte pozitive din lege si norma, identificare de Stefan PRIGOREANU, sunt:

1. O mai buna si corecta definire a multor termeni.

2. Introducere posibilitatii de decontare directa.

3. Masina la schimb din momentul constatarii.

4. Constatare dauna in maxim 3 zile, daca partile nu convin altfel.

5. Sanctiuni aspre pentru asiguratorii care nu respecta legea si norma

6. Solutie pentru asiguratii cu risc ridicat.

7. Anuntarea/notificarea obligatorie a clientilor, de expirare + transmitere oferta de reinoire

8. Posibilitatea de a anula al 2-lea RCA, emis ulterior

9. Posibilitatea de atasarea a unor clauze suplimentare la contractul de asigurare, precum decontarea directa, asistenta rutiera, asistenta juridica, suprafete vitrate, mini-casco, loss-adjuster independent, excedent de RCA etc.

10. Istoric de dauna dupa CNP vinovat si crearea in timp a unei baze de date cu soferi pagubosi.

11. Posibilitatea rascumpararii daunei pentru a pastra clasa de bonus malus, evident daca dauna este mai mica decat majorarea primei cu 2 clase de malus.

12. In cazul emiterii eronate a unei polite, asiguratorul trebuie sa notifice clientul de prima corecta, iar daca asiguratul nu este de acord sa plateasca diferenta de prima in maxim 20 zile, asiguratorul poate rezilia polita, sau asiguratul poate denunta contractul.

13. Existenta unui Tarif de referinta, orientativ.

14. Prevederi foarte clare pentru constarea, instrumentarea si plata daunelor.

In acelasi timp, aspectele negative pentru asiguratori si brokeri, din punct de vedere operational si financiar sunt:

1. Politele pe o luna, si multiplu de o luna, deoarece cresc costurile de emitere si gestiune pe un an de pana la 12 ori!

2. Plata in rate a politelor, daca se convine astfel, deoarece genereaza costuri mari de anuntare, incasare si procesare a platilor, chiar si pentru sume care nu justifica. Exemplu: prima anuala 360 lei cu plata in 12 rate.

3. Comisionul pe oferta, si in suma absoluta si in procent, este o mare prostie, deoarece:

- distrage atentia asiguratului de la alte aspecte mult mai importante, precum: verificarea datelor sale de identificare si ale masinii, valabilitate, date de intrare in vigoare si date tehnice auto, clasa de bonus -malus, numarul de rate si datele scadente, alte precizari impuse prin lege, etc.

- se creaza impresia falsa ca acela este castigul vanzatorului, cand de fapt vorbim de un venit brut al brokerului...pentru realizarea caruia exista multe cheltuieli directe si indirecte: papetarie, internet, softuri cu licenta, salarii, chirii, taxe catre Registrul Comertului / ASF / Stat, pregatire profesionala, uzura echipamente, comisionae bancare s.a.m.d.

- procentul de comision poate suferi modificari intre data ofertarii si cea a emiterii.

4. Definirerea comisionului pe oferta, ca la scoala primara... este un a-b-c financiar care nu are ce cauta pe oferta. Ca sa comparam - putin fortat - nevoia "obligatorie" de a manca, cu asigurarea obligatorie: de oriunde am cumpara alimente de baza, nu apare pe eticheta alimentului nici definitia adaosului comercial a comerciantului si nici valoarea acestuia in procente si/sau in suma absoluta. Nu are sens, pentru ca nici un cumparator nu poate aprecia si care sunt cheltuielile necesare pentru ca acel produs sa ajunga in mana sa.

5. Si pentru brokeri, tot sanctiuni aspre, la fel de mari ca si pentru asiguratori, pentru aceleasi incalcari

6. Nu stim inca daca si cum se vor comisiona aceste polite pentru clienii cu risc ridicat. Poate cu zero...

7. Anuntarea/notificarea obligatorie a clientilor, de expirare, cu 30 zile inainte. Este prea devreme! persoanele fizice mai incaseaza un salariu sau o pensie, iar firmele mai au de incasat venituri... Asigurarea nu este o nevoie primara si nu va da nimeni buzna sa si-o reinoiasca cu 30 zile inainte. Mai mult, notificarea presupune costuri suplimentare! Chiar costuri mari daca se face in scris prin posta, insa acceptabile daca se realizeaza prin SMS sau prin formular scris. MIB suporta doar costurile de transmitere prin mail, automat , prin generare de catre serverul MIB a notificarilor si calculatiilor de reinoire, desi inclusiv serverul si dezvolarea necesara presupun un cost semnificativ.

8. Oferta valabila minim 10 zile, si sigur vor fi asiguratori care vor avea valabilitatea ofertei sub 30 zile, aspect care generereaza necesitatea reofertarii daca clientul se decide sa cumpere in ultimul moment.

9. Atasarea unor clauze se face prin acte aditionale, dificil de ofertat la reinoire si de gestionat pe parcursul derularii politei. Multe vor fi comisinate diferit si vor necesita gestiuni separate in softurile specializate. Mai mult, majoritatea clauzelor suplimentare sunt din alte clase de asigurari si necesita raportare diferita catre ASF.

10. Procedura de rascumparare a daunei este atat de complicata incat este inaplicabila practic, cat si foarte costisitoare pentru asigurator si broker deoarece:

- Avizarea de dauna poate veni dupa emiterea noii polite;

- Presupune reofertare si regularizare pentru client, si munca manuala a asiguratorului si intermediarului, procesul neputand fi automatizat;

- Prima se poate poate modifica pana la momentul regularizarii, la fel si comisionul, si genereaza complicatii excesive. 10 cazuri de acest gen lunar consuma timp si resurse umane cat 5000 de polite standard.

11. In cazul emiterii eronate a unei polite, nu este clar ce se intampla daca datele au fost introduse eronat de broker, si nici nu a foast reglementata situatia in care apare o dauna pe polita emisa eronat. Unii asigurarori vor angaja raspunderea brokerului.

12. Nu intelegem exact cum au fost calculate, insa tarifele de referinta sunt mai mici chiar decat tarifele plafonate prin HG. 

13. Toate cheltuiele de administrare ale asigurarorului, inclusiv cele de achizitie (comisionul), nu pot depasi 25% din valoare primei de asigurare. In lumina costurilor introduse de catre multiplele avantaje pentru clienti (din stanga), precum si datorita costurilor operationale mai mari, este de asteptat ca nivelul comisioanelor sa nu mai creasca fata de ceea ce avem acum. Noi ne-am dori sa ramana asa, insa nu suntem optimisti deoarece inainte de intrarea in vigoare a Legiii RCA nivelul mediu al cheltuielilor asiguratorilor era in jur de 28%. Insemana ca, teoretic, ei ar fi trebuit sa procedeze la reducerea costurilor si nu la majorarea comisioanelor. Ca sa fie clar: nu ne deranjeaza ca au crescut comisioanele, ci ne ingrijoreaza ca nu vor ramane asa pentru mult timp, a aratat Stefan PRIGOREANU.

Norma de aplicare a prevederilor Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si de tramvaie, cunoscuta si ca Norma RCA (nr. 20/2017), a intrat in vigoare pe 1 august 2017, dupa ce a fost publicata in Monitorul Oficial. Ea detaliaza mecanismele de implementare a noii legi RCA (Legea nr. 132/2017), in vigoare din 12 iulie a.c.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Principalele plusuri si minusuri ale noii legislatii RCA).

Noutati 1asig.ro
» UPDATE: Alegeri la UNSICAR. Dorel DUTA este noul Presedinte al Uniunii
» Iarna asta, nu derapeaza nimeni, pentru ca tocmai a inceput campania "Iarna, la volan"!
» Maine, are loc Conferinta "XPRIMM Time for Business: Cum asiguram sportul in Romania?"
» VIDEO: VIG: Trebuie sa ne adaptam la schimbarile care apar in comportamentul clientilor nostri
» Calin RANGU: Asigurarile nu vor disparea, dar e posibil sa dispara asiguratorii asa cum sunt azi
» UNSAR: Asigurarile voluntare de sanatate trebuie sa ramana o solutie financiara viabila pentru acoperirea riscurilor de boala
» Principalele declaratii de la Conferinta "Provocarea Viitorului: O Romanie Asigurata"
» Tu stii cand sa folosesti decontarea directa?
» Mihai TECAU: Pentru 2018 ne asteptam la o evolutie pozitiva a pietei, cu potential pe segmentul corporate
» "Totul despre decontarea directa": descarca brosura, devino Ambasador sau vezi ce punctaj obtii la testul "Ce faci in caz de accident?"






Autor: Andreea RADU | Publicat pe 11.08.2017 | 2275 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM