Pregatirea noii generatii de lideri de business, in contextul schimbarilor tehnologice - Piete financiare -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7274 RON
1 USD = 4.2601 RON










RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Pregatirea noii generatii de lideri de business, in contextul schimbarilor tehnologice


Noile tehnologii impacteaza performanta organizatiei. Transformarile generate de tehnologie obliga companiile sa se schimbe, procesele sa se modifice, liderii sa fie tot mai buni. Din pacate o cercetare realizata de revista Fortune arata ca doar 7% dintre directorii generali cred in capacitatea companiilor lor de a forma lideri si doar 10% ca initiativele lor de dezvoltare au un impact clar in business, afirma Alina FANITA, CEO, PKF Finconta.

Conform acesteia, pentru a genera un impact in formarea liderilor, este recomandabila conceperea unui program alcatuit din patru tipuri de interventii:
  1. Contextualizarea programului pe baza pozitionarii si strategiei companiei
  2. Asigurarea difuzarii cunostintelor si abilitatilor din program in cadrul organizatiei
  3. Designul programului pentru sprijinirea invatarii
  4. Crearea unui sistem de consolidare a celor invatate si de aderare la schimbare
Contextualizarea programului

Alina FANITA arata ca cele mai multe companii esueza la conversia strategiei in realitate deoarece programul de leadership nu tine cont de etapa in care se gasesc (relansare, extindere/dezvoltare, crestere organica). Acele companii care, insa, tin cont de aceasta etapa au o rata de succes a strategiei de 8 ori mai mare.

Pentru organizatiile care vor sa gestioneze cu succes mediul accelerat de schimbarea tehnologica, dezvoltarea abilitatilor de leadership este necesara. Aceasta dezvoltare e bine sa fie antrenata de noile cerinte strategice si corelata cu convertirea acestora in prioritati de crestere individuala pentru manageri. Cresterea abilitatilor managerilor de a se adapta diverselor situatii si de a invata continuu, le creste de 4 ori capacitatea sa gestioneze schimbarea, potrivit McKinsey.

Asigurarea portantei in cadrul organizatiei

Programul de leadership trebuie sa aiba in vedere intreaga organizatie si nu doar managerii si/sau directorii executivi. Implicarea intregii companii este dificila in mediul de business alert de astazi. Programele de leadership sunt derulate pe o perioada scurta de timp, intre cateva saptamani si cateva luni. Au un caracter sporadic si sunt servite cu portia. Ceea ce face greu ca programul sa tina pasul cu viteza de schimbare a prioritatilor din organizatie, iar liderii sa fie disponibili sa-l urmeze, spune Alina FANITA.

Companiile care au conceput programe de leadership pe o perioada de 1 an, pe toate nivelele ierarhice, cu o prezenta constanta si metode de invatare bazate pe tehnologie au avut rezultate de 6 ori mai bune decat cele care nu au facut acest lucru.

Designul programului pentru sprijinirea invatarii

In opinia Alinei FANITA, fiecare lider de succes povesteste despre felul in care s-a dezvoltat si invatat din abordarea problemelor reale in contexte specifice. Programele de leadership sunt gandite pe calapodul practic al celor invatate. Solicita participantii sa se raporteze la cele invatate pe o perioada extinsa de timp si sa practice ce au invatat in activitatea lor din companie.

Invatarea printr-o metoda orientata pozitiv, spre dezvoltare personala si profesionala, da rezultate foarte bune. Astfel, valorificandu-se punctele tari ale participantilor in locul unor abordari corective, si cu ajutorul coaching-ului, se stimuleaza introspectia si auto-descoperirea.

Consolidarea schimbarii

Adaptarea sistemelor, proceselor si culturii organizationale care sa sprjine dezvoltarea liderilor sunt foarte importante. Altfel, toate cele invatate de cei care vor sa le practice, vor intalni rezistenta si chiar reprimare din partea companiei. Tehnologia poate ajuta accelerarea procesului de schimbare. Blogurile, mesajele video si platformele social-media ajuta liderii sa implice mai multi oameni ca sa faciliteze intelegerea, sa creeze convingeri sustinatoare si sa fie modele de comportamente si competente constructive. Foarte importante sunt si sistemele de management al performantei si feedback pentru consolidarea schimbarilor cerute in legatura cu competentele de conducere.

"Pe masura ce schimbarea strategiilor si modelelor de afaceri se accelereaza, la fel si costul dezvoltarii liderilor. Daca top managementul este preocupat de performanta pe termen lung, atunci trebuie sa se implice cu adevarat in succesul eforturilor de dezvoltare ale leadership-ului acum", adauga Alina FANITA.

Firma de servicii profesionale PKF Finconta are o experienta de peste 24 de ani pe piata din Romania, fiind membra a grupului de consultanta si audit PKF International Ltd.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Pregatirea noii generatii de lideri de business, in contextul schimbarilor tehnologice).

Noutati 1asig.ro
» Harta judetelor in functie de puterea de cumparare a romanilor
» Start-Up Nation: BCR a finantat 2.500 de antreprenori, epuizand garantiile in doua luni
» Romania a inregistrat, in iunie, cea mai mare crestere din UE in domeniul constructiilor
» Eurostat: Inflatia Romaniei din iulie, de trei ori mai mare decat media europeana
» 75% dintre romani au o relatie buna cu bancile. Care sunt motivele invocate de cei nemultumiti?
» Vanzarile locuintelor au crescut in iulie cu peste 26% fata de luna precedenta
» Valoarea de piata a celor mai mari 100 de companii atinge un record. Tehnologia domina clasamentul
» Produsul Intern Brut a crescut cu 4,7% in S1 2019
» Banca Transilvania: Profit de 848 milioane lei in primele sase luni din 2019
» BNR: Datoria externa a Romaniei a avansat cu peste 4,25 miliarde de euro, in S1 2019




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 08.02.2019 | 393 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM