Predictii pentru 2018: intre optimism si "nu mai inteleg nimic" - Piete financiare - Asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
2
1 EUR = 4.6346 RON
1 USD = 3.9285 RON
















RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Predictii pentru 2018: intre optimism si "nu mai inteleg nimic"


Anul 2018 va fi dominat de transformarile produse de avansul tehnologic care par sa fi atins masa critica in mai multe domenii. Serviciile bancare vor incorpora mai multa tehnologie si mizeaza tot mai mult pe digitalizare si mobilitate, obiectele vor incorpora informatie, iar in cativa ani, inteligenta artificiala va putea realiza "activitati de gandire" trecand dincolo de colectarea si interpretarea datelor. In anumite domenii de productie tehnologia va fi o solutie pentru lipsa de personal calificat (de ex. robotizare), in altele va fi utilizata pentru pregatirea personalului necesar (AR).

Afacerile antreprenorilor locali au atins etape de dezvoltare interesante si competitive. In 2018, este posibil ca acestea sa cucereasca piete la nivel regional si european, sa creasca exporturile. Si investitiile romanesti in strainatate ar putea creste, odata cu consolidarea acestor planuri si, probabil, si din cauza mediului intern mai putin ofertant.

In sanatate, optimismul este mult redus. Este posibil ca subfinantarea sistemului si lipsa de investitii in spitale si echipamente medicale sa genereze in continuare migratia medicilor si asistentilor medicali.

Gradul de ocupare al birourilor nu va creste, avand in vedere explozia de noi spatii anuntata in anii anteriori. Se va sofistica setul de cerinte ale ocupantilor cladirilor de afaceri si se va trece de la servicii si confort in proximitate, la consolidarea unor comunitati.

Problema personalului calificat ramane importanta pentru mai multe domenii, solutiile adoptate vor varia de la intensificarea proiectelor de invatamant dual, la investitii in programe de conversie profesionala din partea companiilor, la investitii in roboti si tehnologii.

In 2018, oamenii de cultura ar putea reveni in cetate, reluandu-si rolul de sursa a ideilor si dezbaterilor. Centenarul va gasi o Romanie in cautarea unui proiect unitar, nu tocmai clarificata asupra directiilor de evolutie.

Predictii pentru 2018

Florin BOLDESCU, Head of Digital Banking PSD2, Raiffeisen Bank:

- Open Banking si Payment Services Directive 2 vor obisnui bancile sa lanseze mai multe proiecte comune. In contextul platformificarii serviciilor, vor aparea tot mai des oportunitati de a lucra impreuna, in proiecte inter-banci sau cu Fintech-uri. Unele banci vor putea deveni hub-uri de distributie pentru un set larg de solutii, construite local sau international, mixand atuurile proprii (scalabilitate, experienta, capital, numar mare de clienti persoane fizice si persoane juridice) cu cele ale Fintech-urilor (agilitate, cultura inovatiei, tehnologie).

- Bancile vor redefini customer experience si managementul relatiei cu clientul. In conditiile in care bancile isi "vad" tot mai rar clientii, numarul agentiilor continua sa scada, iar intensitatea de utilizare a serviciilor electronice creste vor aparea noi indicatori care sa masoare in special: experienta clientilor si digital customer journey, interactiunea contextuala, real-time. De asemenea, vor fi implementate solutii care sa integreze human si digital, inteligenta artificiala, chat-bot, analytics.

- Vor fi lansate mai multe solutii de mobile payments. Platile contactless la POS sunt un succes, rata de adoptie este mare, cosumatorii au imbratisat, intuitiv, valoarea solutiei: usor de folosit, rapid, comod. Piata este "coapta" pentru pasul urmator: utilizarea mobilului ca instrument de plata contactless la POS deoarece combina doua elemente familiare: mobilul si plata contactless.

Liviu TUDOR, Presedinte si Fondator, Genesis Property:

- Gradul de neocupare al spatiilor de birouri va creste in 2018. Datorita dezvoltarii pool-ului de spatii de birouri (peste 217.000 mp birouri noi anuntati in 2016-2017), gradul general de neocupare al spatiilor de birouri va creste cu 4-5% in 2018. Este important ca piata sa creasca nu din relocari ale multinationalelor, ci organic (chiriasi noi).

- Cerintele angajatilor companiilor multinationale se vor diversifica si mai mult. Chiriasii nu se mai multumesc sa aiba in apropierea biroului acces la cafenea, sala de sport si restaurant. Oamenii isi doresc sa le fie livrata o experienta - vor sa aiba acces la activitati comunitare, sa fie conectati atat in lumea digitala, cat si in cea reala. Community spirit devine o parte componenta a spatiilor de birouri.

- Gasirea fortei de munca calificate va fi o provocare si mai mare in 2018. In 2018, gasirea fortei de munca calificate la un pret competitiv va fi mai grea decat in 2017, mai ales tinand cont de toate schimbarile legislative din ultima perioada. Companiile vor trebui sa aloce resurse suplimentare pentru mentinerea unui nivel salarial multumitor pentru angajat, dar totusi competitiv pentru bugetele alocate.

Valentin STANESCU, Director General, Dell EMC Romania:

- Inteligenta artificiala va realiza "activitatile de gandire" cu mare viteza. In urmatorii cativa ani, inteligenta artificiala (AI) va schimba modul in care ne petrecem timpul actionand asupra datelor si nu doar prin gestionarea acestora. Companiile vor exploata inteligenta artificiala, astfel incat aceasta sa indeplineasca "activitati de gandire" pe baza unor date, reducand semnificativ timpul petrecut cu prospectarea, dezbaterea, planificarea si testarea fiecarei inovatii.

- Incorporarea IQ-ului in obiecte. Incepand cu 2018, vom face pasi uriasi in directia incorporarii de informatii accesibile aproape instantaneu in orasele, organizatiile, casele si vehiculele dotate cu tehnologia IoT (Internet of Things). Vom deveni "piloti digitali" ai tehnologiei si mediilor care ne inconjoara. Tehnologia va functiona ca o extensie a persoanei noastre. Toate obiectele vor deveni inteligente si ne vor permite sa avem vieti mai inteligente.

- Casti AR de calitate ridicata. De asemenea, nu va mai trece mult timp pana cand granitele dintre realitatea "reala" si realitatea augmentata (AR) vor incepe sa dispara. Viabilitatea comerciala a realitatii augmentate este deja evidenta. De exemplu, echipe de constructori, arhitecti si ingineri utilizeaza casti AR pentru a vizualiza cladiri noi, pentru a-si coordona eforturile pe baza unei imagini unice a unui proiect si pentru a instrui lucratorii din teren, atunci cand un tehnician nu poate fi la fata locului in ziua respectiva.

Luca RABBIA, Group Operations Director, GOLDPLAST:

- Lipsa personalului, mai mult sau mai putin calificat se va resimti si in 2018. De aceea, un numar mai mare de companii vor initia parteneriate cu liceele tehnice si universitatea, cu scopul de formare si atragere a viitorilor angajati.

- Companiile straine interesate sa investeasca in Romania vor fi mai sceptice; instabilitatea fiscala plus incertitudinea privind costul fortei de munca si al energiei electrice pot fi motive de amanare sau renuntare la aceste investitii.

- Automatizarea si Industria 4.0 devin o necesitate pentru a mentine competitivitatea si compensarea lipsei de personal.

- In 2018, turismul in Romania va continua sa se dezvolte si se va mentine tendinta de crestere a numarului turistilor straini. Lucrul acesta va aduce investitii si, sper, va motiva mai multi tineri sa se orienteze catre protectia si promovarea comorilor naturale din Romania.

- In orase mai mari, noi modele de business vor cauza tensiuni si schimbari rapide: car si bike sharing vs. masina de proprietate, Uber vs. taxi, street food, take away sau delivery food vs. restaurante.

Mihaela LEVENTER, Centrul Medical Dr. Leventer:

- Daca ma gandesc la sanatatea din Romania in 2018, nu sunt atat de optimista, cred ca alunecarea in haos inca nu s-a terminat. Serviciile medicale private vor continua dezvoltarea si se vor inregistra preluari si regrupari in retele de sanatate, precum si aparitia unor clinici supraspecializate. In acest timp, serviciile medicale de stat se vor zbate in aceeasi saracie si dezintegrare.

- Cercetarea si inovarea vor ramane in umbra, vor continua lipsurile din farmacii, iar medicii romani vor intari liniile de garda in Europa de Vest.

Daniela MARIN, Principal Manager, EBRD Advice for Small Businesses, Romania:

- In 2018, tot mai multe produse romanesti vor intra pe rafturile magazinelor din Europa. Investitiile antreprenorilor locali din ultimii ani, in marketing, digitalizare, informatizare, eficientizarea resurselor interne, instruirea angajatilor se reflecta acum in produse de calitate care pot concura cu succes pe pietele europene si nu numai. Companiile care au investit in branduri "made in RO" vor avea sansa sa se transforme din jucatori locali in jucatori regionali.

- 2018 va pune presiune pe companiile mici. Pentru a supravietui mediului concurential tot mai provocator, micii intreprinzatori vor fi nevoiti sa inoveze si sa se alinieze standardelor marilor jucatorii din piata locala.

- In consultanta, se va pune accent pe specializarea pe sectoare de activitate. Piata locala de consultanta a atins un anumit nivel de maturitate, calitatea si standardele serviciilor oferite au crescut, iar clientii inteleg acum beneficiile si impactul consultantei asupra unei afaceri in crestere. In continuare, vom vedea clienti mai exigenti si o cerere tot mai mare de consultanta specializata pe industrii si sectoare de activitate.

Liviu JICMAN, Director General, Muzeul National Cotroceni:

- Cultura isi recastiga leadershipul. In loc de prognoza, o speranta: 2018 sa reprezinte pentru domeniul cultural momentul revenirii la normalitate, la o scara a valorilor reala, nu rasturnata.

- Investitiile romanesti in strainatate vor prinde contur, de la nivelul nesemnificativ din prezent la un nivel mai aproape de potentialul economiei romanesti.

Vintila MIHAILESCU, Profesor, Sociolog, Antropolog si Autor:

- Din punctul de vedere al antropologiei aplicate, anul viitor se va afla in zodia Pestilor. Cu doi pesti, adica, mai mult emotionali decat intuitivi, cum scrie la carte, dar care, dupa cum stim cu totii, merg in sensuri opuse.

- Pe de o parte, alunecos ca orice peste, unul dintre pesti o va lua in jos, tragand dupa el tot bancul de sardine. Pe de alta parte, mut ca orice peste, celalalt peste isi va vedea de treaba si va depune icre unde si cum poate, macar ca sa-i faca in ciuda fratelui sau tembel. Aici e de semnalat in primul rand aparitia unei noi specii ihtiologice: reteaua traditiilor creative, care isi va ocupa un ecosistem bine meritat (prietenii stiu de ce...).

- In acest context, firile mai analitice, care, nu stiu de ce, vor sa inteleaga ceva din viata asta, vor fi total debusolate.

Crenguta ROSU, Managing Partner, DC Communication:

- In 2018, va creste importanta integrarii comunicarii intern-extern si a daramarii zidurilor departamentale interne. Presiunea va veni in continuare dinspre clienti, care vor acces rapid la conversatii directe cu companiile si isi doresc promptitudine, mai mult continut util si bine spus.

- Employer branding va castiga teren printre vectorii reputationali (pe langa parametrii de afaceri si proiectele comunitare).

- Aplicarea reglementarilor de raportare non-financiara va aduce, in sfarsit, mai buna intelegere a ceea ce reprezinta corporate social responsibility si poate va ordona politicile de responsabilitate si comunicarea acestora catre toate grupurile vizate.

Prognosis DC - Noaptea predictiilor, o idee lansata de DC Communication, acum cinci ani, preia aceasta traditie si o interpreteaza intr-o cheie actuala. Oameni de afaceri, antreprenori, specialisti se gandesc la tendinte diverse care, adunate, deslusesc cateva linii de actiune pentru anul ce urmeaza. Informatiile sunt fie colectate si circulate catre colaboratori, clienti, jurnalisti interesati, fie sunt prilej de intalnire si discutie.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Predictii pentru 2018: intre optimism si "nu mai inteleg nimic").






Autor: Andreea RADU | Publicat pe 04.12.2017 | 250 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM