1asig.ro
1asig.ro

Piata auto a scazut cu peste 34% in primele sapte luni

5 min. / 1.540 cuvinte
Piata auto din Romania a inregistrat o scadere de 34,2% la nivelul primelor sapte luni ale anului, fata de aceeasi perioada din 2019, a anuntat APIA - Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto.

PROMO


Conform analizei sectoriale, din ianuarie pana in iulie, topul general pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de catre Dacia - cu 20.252 unitati, urmata de catre Volkswagen (5.779), Renault (5.667), Skoda (5.000), Ford (4.905) si Hyundai (4.064).

Pe segmentul autoturismelor s-a consemnat, in primele sapte luni din 2020, o scadere generala de 34%, in comparatie cu intervalul similar din anul anterior. Topul este condus de Dacia, cu 18.950 de unitati (-33,8% fata de 2019, cota de piata 30,7%), urmata de Skoda - cu 5.000 de unitati (-34,6% fata de primele sapte luni din 2019 si cota de piata de 8,1%), Volkswagen - cu 4.880 unitati (-24,5%, cota de piata 7,9%), Renault - cu 4.678 de unitati (-44,3%, cota de piata 7,6%) si Hyundai - cu 4.064 de unitati (-8,9%, cota de piata 6,6%).

Pe modele, cu cele 8.353 de unitati vandute, Dacia Logan este cel mai bine vandut dupa primele sapte luni din 2020, in scadere cu 46,6%, comparativ cu datele din anul trecut, urmat de Dacia Duster (4.731 unitati, -25,9%), Dacia Sandero (4.576 unitati, -7,6%), Renault Clio (2.074 unitati, -44,6%) si Skoda Octavia (1.795
unitati, -39%).

In functie de tipul de combustibil al achizitiilor de autoturisme, in intervalul ianuarie - iulie, autoturismele pe benzina continua sa detina cea mai mare pondere, respectiv 65,6% din total (in scadere fata de cota inregistrata anul trecut, de 69,5%).

Autoturismele "verzi", respectiv cele electrice (100% si hibride plug-in), precum si cele hibride (care dispun de propulsie electrica fara incarcare din sursa externa) au inregistrat un volum in crestere de 3,6%), comparativ cu perioada similara a anului trecut. Pe subcategorii, o crestere importanta (de 38,6%) a fost consemnata la autoturismele 100% electrice, dar si una mult mai consistenta, de 115,1%, la cele hibride plug-in.

Pe de alta parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrica (nu sunt incluse aici cele mild hibrid) inregistreaza dupa primele sapte luni din 2020 o evolutie negativa (-11,5%).

In cazul autovehiculelor comerciale usoare (inclusiv minibuse si pick-up), statistica APIA releva faptul ca aceasta categorie a inregistrat o scadere importanta in luna iulie (-36,4%), respectiv de 27,9%, pe primele sapte luni ale acestui an.

In ceea ce priveste tipul proprietarului, cele mai multe achizitii de autoturisme au fost realizate, in intervalul de referinta, de catre persoanele juridice, care acopera 58% din totalul achizitiilor de autoturisme.

212 accesari