1asig.ro
1asig.ro

Performanta pietelor din Croatia si Slovenia, pe fondul crizei COVID-19, analizata pe canalul YouTube XPRIMM TV

5 min. / 1.540 cuvinte
Piata non-life din Croatia a performat extrem de bine, in primele opt luni ale anului in curs, inregistrand o usoara crestere, care se datoreaza si jucatorilor croati din industria de asigurari, care au iesit din tara si au activat si in Austria, Italia si Slovenia, a declarat Hrvoje PAUKOVIC - Director, Croatian Insurers' Bureau -, in cadrul celei mai recente editii a emisiunii XPRIMM Time for Business, difuzata pe canalul de YouTube al XPRIMM TV.

PROMO


Dedicata pietelor din Croatia si Slovenia, emisiunea a continuat seria produsa sub titlurile "Piete de re/asigurari confruntandu-se cu criza COVID", reunind reprezentanti de top din pietele CEE si CIS. Gazda emisiunii a fost Daniela GHETU - Editorial Director, XPRIMM Publications.

"Industria croata de asigurari este puternica, foarte rezistenta si functioneaza in cadrul robust Solvency II si cred ca am reusit sa depasim chiar si asteptarile clientilor nostri. In circumstante foarte dificile, am reusit sa platim toate daunele, am reusit, prin continuitatea activitatii, sa gestionam toate contractele existente, am reusit sa incheiem numeroase contracte noi, asa ca as putea spune, privind prima jumatate a anului sau chiar primele opt luni, ca piata este mai mult decat stabila", a rezumat PAUKOVIC situatia pietei croate dupa aproximativ o jumatate de an de la izbucnirea crizei COVID, citat de xprimm.com.

Gorazd CIBEJ - Managing Director, Slovenian Insurance Supervision Agency -, a furnizat, in cadrul aceleiasi emisiuni, informatii esentiale despre performanta pietei slovene in prima jumatate a anului 2020: "Profitul net total al companiilor slovene de asigurari a scazut, in T1 2020, comparativ cu aceeasi perioada din 2019", ceea ce nu a fost surprinzator, avand in vedere ca principalul factor determinant al rentabilitatii companiilor slovene de asigurari este venitul net din investitii, in special cel din portofoliile de asigurari de viata. In cel de-al doilea trimestru al anului 2020, profitul net total al companiilor slovene de asigurari s-a imbunatatit substantial, inregistrand, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2019, o crestere putin mai mare de 50%. La nivel individual, 9 din cele 13 companii slovene de asigurari au raportat profit operational pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2020."

"In termeni de volum de business, primele brute subscrise de piata, in H1, au fost cu 5% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut, generate de segmentul de asigurari non-life. Unul dintre motivele care a stat la baza acestei tendinte pozitive a fost cutremurul din tara vecina, in Zagreb, care, cumva, a incurajat oamenii sa se gandeasca la acoperirile lor prin asigurare. Acesta a fost, conform analizei noastre, motivul care a stat la baza cresterii profitului. Pe de alta parte, acelasi lucru se aplica si in cazul primelor de asigurari de viata, care au fost cu 3% mai mari decat in aceeasi perioada a anului anterior", a mai spus CIBEJ.

Cum performanta asiguratorilor depinde foarte mult de mediul economic general si, in particular, de oportunitatile si limitarile oferite de pietele de capital pentru investitii profitabile, cea mai recenta editie a emisiunii XPRIMM Time for Business i-a mai avut ca invitati si pe Blaz KMETEC - CFA, Executive Director for Finance, Zavarovalnica Triglav -, si Davor ILJAS - CFA, Member of the Management Board, Allianz Invest. Ambii au fost de acord ca, pe de o parte, impactul crizei asupra portofoliilor asiguratorilor a fost semnificativ, dar, intr-un fel, si limitat, prin prisma naturii destul de conservatoare a portofoliilor. De asemenea, avand in vedere ca mediul cu randamente scazute, care era deja o provocare si inainte de criza COVID, va continua in aceeasi directie, in viitorul apropiat, asiguratorii vor trebui sa isi diversifice portofoliile de active, crescand treptat expunerea la clase alternative de active.

Pentru a afla ce alte subiecte au mai abordat invitatii emisiunii, urmariti cea mai recenta editie XPRIMM Time for Business, "Re/insurance markets facing the COVID crisis: Croatia and Slovenia", pe canalul de YouTube al XPRIMM TV.

250 accesari