Pedepse mai aspre in cazul folosirii telefonului la volan sau pe bicicleta - Asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
1
1 EUR = 4.6830 RON
1 USD = 4.1063 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Pedepse mai aspre in cazul folosirii telefonului la volan sau pe bicicleta


Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat, in dezbatere publica, un proiect de Lege pentru modificarea legislatiei privind circulatia pe drumurile publice, prin care se propune interzicerea, in timpul mersului, a tinerii in mana sau folosirii telefoanelor sau altor dispozitive mobile.

"In conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice", se arata in comunicatul MAI.

Textul proiectului este afisat si poate fi consultat pe pagina de internet a institutiei noastre, www.mai.gov.ro, la sectiunea Transparenta decizionala, precum si la Centrul de Relatii cu Publicul al M.A.I., din Piata Revolutiei nr. 1 A, sector 1, Bucuresti.

Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate pot fi transmise in termen de 20 zile calendaristice, calculate de la data publicarii anuntului (joi, 10 ianuarie 2019), pe adresa de e-mail dgj_transparenta@mai.gov.ro.

Conform MAI, prin prezentul proiect de act normativ se propune:

Interzicerea, in timpul mersului, a tinerii in mana sau folosirii cu mainile in orice mod nu numai a telefonului mobil, ci si a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video (ex. tablete).

Totodata, pentru nerespectarea acestei norme de conduita se introduce o noua sanctiune de 9-20 puncte-amenda (clasa a IV a) si 6 puncte de penalizare. In plus, sanctiunea cu amenda va fi aplicata si conducatorilor de vehicule pentru care nu este prevazuta obligativitatea detinerii permisului de conducere (ex. biciclisti).

Avand in vedere gradul de pericol al faptei de a utiliza telefonul mobil, sau orice alt dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video, in alte conditii decat cele permise, a fost introdus un mecanism mai aspru de sanctionare pentru situatia in care concomitent cu aceasta fapta este incalcata o alta regula privind circulatia vehiculelor. Astfel, pe langa amenda se va aplica sanctiunea contraventionala complementara a suspendarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile pentru conducatorii de autovehicule.

De asemenea, proiectul prevede ca noile modificari legislative vor intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.

Pe perioada celor 60 de zile, politia rutiera din cadrul Politiei Romane va desfasura activitati de informare a participantilor la trafic cu privire la aceste modificari.

Motivul emiterii actului normativ:

"In legislatia rutiera actuala, conducatorilor de vehicule le este interzisa folosirea telefoanelor mobile atunci cand se afla in timpul mersului, cu exceptia celor prevazute cu dispozitive tip "maini libere". Nerespectarea acestei norme de conduita este sanctionata cu amenda prevazuta in clasa I de sanctiuni, respectiv 2-3 puncte amenda si 2 puncte de penalizare. Sanctiunea vizeaza numai conducatorii de autovehicule, conducatorii celorlalte categorii de vehicule nefiind sanctionati.

La momentul intrarii in vigoare a normei , dispozitivele mobile aveau ca functii, de regula, vorbitul liber vocal sau transmiterea de mesaje text, nedispunand de functii performante. In prezent, functionalitatea telefonului mobil si a altor dispozitive electronice mobile s-a extins foarte mult, astfel ca, pe langa functia de vorbit liber vocal, acestea includ o serie de alte functii, precum cea de aparat foto/filmare performanta, convorbire video, mp3, mp4 playere, scanner de documente, utilizare internet/retele sociale, consola mobila de joc etc.).

S-a constatat faptul ca folosirea telefonului mobil inteligent si a altor dispozitive electronice de comunicare sau divertisment, in timpul mersului, reprezinta unul dintre principalii factori de distragere a atentiei pentru conducatorii de autovehicule, constituind o reala problema pentru siguranta rutiera, prin amploarea si frecventa acestui fenomen.

Utilizarea telefonului mobil in timpul activitatilor de condus implica trei actiuni riscante. Astfel, conducatorul autovehiculului care foloseste telefonul mobil trebuie sa priveasca la telefon, ceea ce il determina sa isi mute privirea de la drum, isi indeparteaza ambele maini de pe volan si nu mai este atent la situatia din trafic, ci la cea legata de telefon, respectiv conversatia verbala, notificari, aplicatii informatice, filmari etc.

Unele studii au aratat ca exista o legatura intre folosirea telefonului mobil la volanul unui autovehicul si riscul crescut de accident. In timpul conducerii unui autovehicul, conducatorul acestuia trebuie sa acorde o atentie constanta drumului si traficului si sa nu faca gesturi care diminueaza controlul vehiculului sau impiedica manevrele de conducere. In orice moment soferul trebuie sa poata efectua cu usurinta si instantaneu orice manevra de evitare a unui accident. Tinerea unui telefon mobil impiedica soferii sa efectueze aceste miscari corect si in siguranta. Din acest motiv, legislatia din multe tari interzice si pedepseste utilizarea unui telefon mobil, in timp ce se tolereaza folosirea unui kit de telefon mobil fara comenzi manuale. Chiar si in acest caz, se prevede raspunderea conducatorului auto in caz de accident. Riscul unui accident creste chiar si atunci cand se utilizeaza un telefon "hands-free" deoarece o mare parte din atentia conducatorului auto este preluata de conversatia telefonica. De exemplu, soferii se uita mai putin frecvent in oglinda retrovizoare sau in lateral si nu acorda mai multa atentie indicatoarelor rutiere sau pietonilor, in special in oras," se precizeaza in Expunerea de Motive.

FII TREAZ LA VOLAN!

Printre masurile de preventie pe care le desfasoara Politia Romana pentru scaderea numarului de accidente rutiere se numara si sustinerea, inca de la lansarea proiectului, in 2016, a campaniei nationale de siguranta si preventie rutiera "FII TREAZ LA VOLAN!". Cea de-a treia editie a acesteia s-a desfasurat in perioada iulie - septembrie 2018, fiind initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si derulata cu sprijinul Politiei Romane, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si al BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

Distragerea atentiei, creata de vorbitul la telefon, afecteaza sofatul in mai multe feluri, generand timpi mai mari de reactie (in special timpi mai mari de franare) si probleme in mentinerea benzii corecte. Conform datelor publicate in "Global status report on road safety", soferii care vorbesc la telefonul mobil au de circa 4 ori mai multe sanse sa fie implicati intr-un accident rutier decat cei care nu fac acest lucru. Mai mult decat atat, dispozitivele handsfree nu par sa ofere un avantaj semnificativ comparativ cu telefoanele tinute in mana - in principal pentru ca cea mai periculoasa forma de distragere a atentiei - cea cognitiva - se aplica amandurora la fel. De asemenea, nu scrieti SMS-uri sau alte mesaje text in timp ce sunteti la volan!

Urmareste pagina de Facebook oficiala "Treaz la volan" sau intra pe treazlavolan.ro.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Pedepse mai aspre in cazul folosirii telefonului la volan sau pe bicicleta).

Noutati 1asig.ro
» Asigurarile auto: 2018, o baza pentru 2019
» Cristian ROSU: Legea RCA nu va suferi modificari substantiale
» Ce solutii ar avea impact in scaderea numarului de accidente rutiere?
» Ce cursuri organizeaza ISF in luna ianuarie?
» Numarul locuintelor asigurate obligatoriu a crescut usor la finalul anului 2018
» VIDEO: Primul workshop PRBAR Academy "De vorba cu...": Mentorii au raspuns intrebarilor adresate de mentorati
» Cristian IONESCU: CASCO este pe cale sa redevina neprofitabil pentru multi jucatori din piata
» 2018 a fost al treilea cel mai calduros an din 1901 pana in prezent
» UNSAR: In 2019, atentia acordata inovarii si consumatorilor va face diferenta. Industria se adapteaza
» Provocarile anului 2019, dezbatute in cadrul primului eveniment XPRIMM Time for Business din acest an




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 11.01.2019 | 436 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG




























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM