OMNIASIG , Sucursala Unirea, Bucuresti - Unde ma asigur? - Asigurari - Totul despre asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 XPRIMM Newsletters 
 PRIMM - Asigurari&Pensii 
 Insurance PROFILE 
 Anuarul Asigurarilor 
 XPRIMM Insurance Report 



1 EUR = 4.7284 RON
1 USD = 4.2575 RON










RFI

Unde ma asigur?

Arhiva

OMNIASIG , Sucursala Unirea, Bucuresti


Raluca DOBRESCU
Director Sucursala
Adresa: Sucursala Unirea - Str. Tunari nr. 44
Localitate (Sector): sector 2
Judetul: Bucuresti
Telefon: 021.210.77.81; 021.210.77.82; 021.210.77.83
Fax: 021.210.27.45

XPRIMM: Cat de puternic a fost impactul crizei economice asupra pietei asigurarilor in anul 2009?
Raluca DOBRESCU: Intr-o piata a asigurarilor in cadrul careia asigurarile auto sunt preponderente, impactul crizei economice din anul 2009 s-a resimtit si s-a concretizat intr-o scadere a primelor subscrise pe categoria asigurarilor facultative auto, urmare a scaderii vanzarilor de autovehicule si a "economiilor" realizate de anumite firme pe astfel de cheltuieli. De asemenea, cresterea ratei somajului a avut un impact negativ asupra evolutiei contractelor de retail in derulare, unii clienti fiind nevoiti sa inceteze plata ratelor scadente pe aceste contracte datorita situatiei financiare dificile.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei asigurarilor in anul 2010? (in contextul unei prelungiri a crizei economice)
R.D.: In contextul prelungirii crizei economice in anul 2010, consideram ca piata asigurarilor va urma acelasi ritm de scadere din 2009, iar asiguratorii vor fi nevoiti sa ia masuri si pentru limitarea si evitarea tentativelor de fraudare (adaptarea sumelor asigurate aferente obiectivelor auto la nivelul pietei si o mai buna colaborare in vederea identificarii clientilor cu daunalitate foarte mare). De asemenea, pentru segmentul de retail vor trebui gasite solutii de promovare a unor produse adaptate situatiei financiare dificile a populatiei, avand in vedere ca se preconizeaza si o crestere a numarului de someri.

XPRIMM: Care este in acest moment cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din tara noastra? (cu exceptia crizei economice)
R.D.: Cred ca cea mai stringenta problema actuala a pietei de asigurari din Romania este lipsa transparentei cu privire la rata daunalitatii pentru clientii CASCO. O imagine clara a istoricului de daune al potentialilor asigurati ar ajuta orice companie de asigurari sa-si adapteze politicile de vanzari in vederea obtinerii de profit si ar "disciplina si educa" intr-o anumita masura piata asigurarilor. De asemenea, o serioasa actiune de "educare in masa" a populatiei cu privire la importanta incheierii de asigurari, actiune ce ar trebui promovata si sustinuta si de clasa politica din Romania, ar ajuta piata asigurarilor sa se dezvolte si treptat si in timp sa obtina aceleasi rezultate ca pietele similare din UE, net superioare celei din Romania cu privire la acest aspect, avand in vedere mai ales ca in ultima perioada au avut loc tot felul de evenimente neprevazute, cum ar fi inundatii, alunecari de teren, incendii etc.

XPRIMM: Cum a fost receptat sistemul bonus-malus de catre clientii dumneavoastra? Care este opinia dvs. referitoare la acesta?
R.D.: Bineinteles ca sistemul bonus-malus este receptat in doua directii: de catre clientii buni, fara daune - care oricum beneficiau deja de reduceri la OMNIASIG in cazul reinnoirii asigurarii obligatorii - pentru acestia aplicarea sistemului de bonusare, respectiv recunoasterea generala a bonitatii lor ca si client pe piata asigurarilor este perceputa ca un lucru foarte bun, un lucru care le permite sa obtina un "pret corect" al asigurarii indiferent de asiguratorul pe care il aleg; cu privire la clientii cu daune, aplicarea de malus nu prea ii avantajeaza din punct de vedere financiar si nu sunt receptivi vis-a-vis de aplicarea acestui sistem. Opinia mea cu privire la sistemul de bonus-malus este ca in timp acesta va reusi sa impuna pietei asigurarilor obligatorii si asiguratorilor din Romania practicarea unui pret corect pentru acest tip de asigurare, raportat la o rata corecta si transparenta a daunalitatii.

XPRIMM: Care vor fi, in opinia dvs., consecintele intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii a locuintelor asupra pietei de profil?
R.D.: In opinia mea cred ca aceasta lege este de fapt o prima incercare serioasa dar mult asteptata si amanata de educare a populatiei cu privire la importanta acoperirii riscurilor catastrofale pentru bunurile proprii si sper ca va deschide "apetitul" populatiei pentru asigurarile facultative, in special pe aceste categorii de asigurari (bunuri de orice fel), dar avand in vedere contextual socio-economic actual cred ca din pacate va fi privita de anumiti clienti drept o noua "taxa" pe care trebuie sa o plateasca din buzunarul propriu.

XPRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate in 2009 ? Dar cel de retail?
R.D.: In 2009, ne-am confruntat asa cum am mai specificat, cu o scadere a ambelor segmente din punct de vedere al primelor subscrise.

XPRIMM: Considerati Bucurestiul ca fiind o piata saturata din punct de vedere al concurentei?
R.D.: Nu. Concurenta este un lucru bun: te face sa lucrezi mai mult si mai bine, iar in aceasta perioada de criza, obliga asiguratorii sa se concentreze pe calitatea serviciilor oferite.

XPRIMM: Este oportuna, in acest moment, o extindere a fortei de vanzare? Credeti ca situatia economica aduce noi oportunitati in a gasi oamenii pentru a lucra in asigurari?
R.D.: Consider ca o extindere a fortei de vanzare este oportuna in orice moment, dar oportunitatea de a gasi oameni pentru a lucra in asigurari este direct proportionala cu dorinta acestora de incerca ceva nou, de a face ceva deosebit si de a se implica intr-un domeniu mai special. Dar daca vrei cu adevarat poti sa reusesti. Din pacate insa, in Romania, oamenii nu au o foarte mare deschidere pentru a practica activitati independente sau colaterale activitatii de baza.

XPRIMM: Ce oportunitati vedeti pentru activitatea companiei dvs. pentru urmatoarea perioada ?
R.D.: Oportunitatile vor aparea odata cu ameliorarea efectelor crizei economice, cu reinceperea si dezvoltarea creditarilor si a finantarilor, cu functionarea intr-un ritm ascendent a segmentelor de constructii, transporturi si imobiliare. In perioada de criza, sucursala noastra se va concentra pentru a-si crea oportunitatile mentinerii unui volum ridicat de prime subscrise in special pe categoriile non-auto, astfel incat, desi este o situatie de criza, sa gaseasca continuu solutii pentru a-si imbunatati structura de portofoliu.

XPRIMM: Care este structura portofoliului in acest moment? A suferit aceasta modificari ca si consecinta a crizei economice?
R.D.: Portofoliul sucursalei noastre, este, potrivit specificului nostru, cu venituri ridicate (aprox 25% din veniturile OMNIASIG). Din pacate, acesta este preponderent orientat pe segmentele de asigurari auto, ceea ce atrage si o rata a daunalitatii mai ridicata. Ca si consecinta a crizei economice, dar si ca urmare a unor masuri destul de categorice de selectare si diminuare a portofoliului auto, volumul de prime subscrise pe aceste categorii a scazut (in euro, comparativ cu anul 2008), iar sucursala noastra face eforturi deosebite, (care au inceput sa se concretizeze) in a-si imbunatati structura de portofoliu in sensul diminuarii procentului de asigurari auto si a majorarii procentului de asigurari non-auto.

XPRIMM: Cum apreciati rezultatele obtinute de companie in anul 2009? Cum se prezinta acestea daca ne raportam la rezultatele din 2008?
R.D.: Cred ca este putin prea devreme sa vorbim de rezultatele companiei pe anul 2009. Din observatiile proprii, nu din cifrele companiei, pot spune ca OMNIASIG a obtinut rezultate bune, avand in vedere atat criza economica care s-a facut resimtita si in domeniul asigurarilor, precum si actiunile uneori radicale intreprinse, in vederea reducerii cheltuielilor, a frecventei si a ratei daunalitatii la nivel de companie.

XPRIMM: Care sunt obiectivele principale pentru compania dumneavoastra in acest an? (Volum total a intermedierilor, structura personal etc.)
R.D.: Incepem cu structura noastra de personal, o structura foarte eficienta din punctul nostru de vedere, si in continue transformari pozitive, pe care ne propunem sa o  putem mentine (echipa destul de restransa ca numar pentru volumele si responsabilitatile aferente entitatii noastre), sa avem cat mai putine fluctuatii de personal si sa investim cu precadere, nu in extinderea, ci cu prioritate in cresterea nivelului de pregatire profesionala a echipei OMNIASIG. In ceea ce priveste obiectivele principale ale sucursalei noastre, in 2010 acestea sunt, de fapt, o prelungire a obiectivelor propuse inca de la jumatatea anului 2009, respectiv sa continuam treptat imbunatatirea structurii de portofoliu prin concentrarea cu preponderenta pe categoriile de subscriere non-auto, sa mentinem si sa dezvoltam in continuare relatii de colaborare avantajoase de ambele parti cu partenerii nostrii in numar de aproximativ 500 -  brokeri si agenti, si ceea ce este mai important, sa incercam sa ne perfectionam continuu in a acorda servicii de calitate  precum si de maxima de flexibilitate, atuuri pe care le consider fundamentale specificului actual al OMNIASIG, companie numita uneori de actionarii nostri, "Mercedesul Grupului VIG".


Publicat pe 16.02.2010





PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM