1asig.ro

Numarul masinilor diesel din Uniunea Europeana a crescut cu 74% in ultimii patru ani

Numarul autovehiculelor diesel care circula pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, in crestere cu 74% din 2016, arata o analiza a organizatiei de mediu Transport & Environment, citata de 2Celsius Romania. Conform studiului, tara noastra a inregistrat cea mai ridicata rata a importurilor de masini diesel in regiune.

PROMO


Analiza arata o crestere cu 18% in ultimele 12 luni si o majorare cu 74% din 2016. Calculele se bazeaza pe date referitoare la vanzarile din 2008 pana acum, precum si pe date privind emisiile reale din atmosfera. Acestea arata ca producatorii de masini continua sa vanda autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea sunt in Germania (9,9 milioane), urmata de Franta (9,8 milioane) si Marea Britanie (8,5 milioane). Impreuna cu Italia, Spania si Belgia, cele sase tari reprezinta 81% din flota poluatoare a UE.

Grupul Volkswagen este responsabil pentru mai mult de 20% din masinile si dubele diesel din UE (11,6 milioane), Renault-Nissan pentru 8,1 milioane, iar PSA Group pentru 7,2 milioane.

Principalul motiv pentru cresterea numarului acestor masini este decizia producatorilor de a-si maximiza profiturile vanzand in continuare modelele diesel existente in loc de a investi in modele mai curate. Din 2015 cand a izbucnit scandalul Dieselgate, primii cinci producatori de masini care au vandut peste doua treimi din autovehiculele diesel din UE au inregistrat profituri de peste 140 de miliarde de euro.

"Este scandalos sa vedem cum creste numarul masinilor diesel pe drumurile din UE si cum depaseste 50 de milioane. Asta se intampla din cauza ca producatorii prioritizeaza profiturile si nu sanatatea oamenilor. Decidentii se fac ca nu vad aceasta sursa majora de poluare a aerului si refuza sa oblige producatorii sa faca modele mai curate", spune Florent GRELIER, Transport & Environment.

"Desi Romania se afla la mijlocul clasamentului, tara noastra a inregistrat cea mai mare rata de importuri a dieselurilor poluante in Europa centrala si de est. Acest fapt se datoreaza taxarii precare din ultimii trei ani a masinilor care emit noxe si pulberi in suspensie. Pe de alta parte, masurile administratiilor locale privind limitarea accesului masinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calitatii aerului in centrele urbane este semnificativ", spune Raul CAZAN, presedintele 2Celsius.

Motoarele diesel sunt principala sursa de oxid de azot in atmosfera. Potrivit Agentiei Europene de Mediu, expunerea la oxid de azot a cauzat decesul prematur al 79.000 de persoane din 41 de tari europene in 2015.

491 accesari