Unde Ma Asigur?
by Media XPRIMM
Primul Forum Regional de Pensii Private Primul Forum Regional de Pensii Private
Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 9, 19 iunie 2007
COVASNA

Programul
"Unde Ma Asigur
?"

Parteneri Oficiali

ASIBAN
ASIBAN

BCR Asigurari
BCR Asigurari

Partener

BT Asigurari
BT Asigurari


Parteneri Media

1asig.ro

XPRIMM Newsletters

Revista de Asigurari&Pensii PRIMM
Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista de Specialitate Insurance PROFILE
Insurance PROFILE

Judetul
COVASNA







> Suprafata: 3.710 kmp
> Populatie: 222.449 locuitori
> Numar salariati: 49.500 persoane
> Rata somajului: 8,1%
> Castig salarial mediu brut: 502 lei/persoana

Piata asigurarilor in 2005

> Numar de unitati locale: 27
> Prime brute subscrise: 23,97 milioane lei
> Numarul mediu de persoane ocupate in asigurari: 152 (137 in 2004)
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului: 2,23 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 94,1 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/1.479

Date geografice

Situat in centrul tarii, in coltul de sud-est al Transilvaniei, judetul Covasna incadreaza armonios zona de contact a marii depresiuni a Baraoltului cu unitatile Carpatilor de Curbura.
Cu o suprafata de doar 3.710 kmp, care reprezinta 1,6% din teritoriul Romaniei, si o populatie de aproape 233 mii locuitori, Covasna este unul dintre judetele mici ale tarii. Teritoriul sau administrativ cuprinde 5 orase, printre care municipiul Sfantu Gheorghe, resedinta de judet, 33 de comune si 122 sate.

Judetul - vechea denumire Trei Scaune, cea actuala Covasna - este locuit de maghiari si romani, ponderea lor fiind de 75%, respectiv 24%.
Datorita constitutiei geologice relativ complexe a teritoriului, marile unitati structurale ale judetului adapostesc o gama destul de larga de rezerve de substante minerale utile, necesare industriei si in special celei a constructiilor.

Pe langa ramurile traditionale - exploatarea lemnului, agricultura, industria textila, industria alimentara, constructii - au o pondere insemnata in economia judetului si acele ramuri noi, moderne ale industriei care functioneaza cu capital strain.

Potentialul turistic al judetului este, de asemenea, unul de exceptie, caracterizandu-se prin elemente naturale si antropice de mare valoare, care se imbina armonios cu varietatea peisajelor, bogatia si diversitatea izvoarelor de ape minerale, vegetatia si fauna caracteristica si, nu in ultimul rand, cu elementele hidrografice si de relief.

Cele mai valoroase zone sunt cele montane, care in general adapostesc si statiuni balneoclimaterice din judet, unde se gasesc peste 1.000 de izvoare cu ape minerale, care au determinat faima statiunii Covasna, ca cea mai complexa statiune din Europa.

Asigurarile in Covasna


Societatile de asigurari reprezentate in Covasna au subscris, in anul 2005, prime brute in valoare de 23,97 mil. RON (6.61 mil. EUR), ceea ce reprezinta 0,54% din piata asigurarilor din Romania.

La finele anului 2005, Covasna ocupa locul 37 intr-un clasament al judetelor din Romania dupa volumul de prime brute subscrise, piata de profil avand totusi, o dinamica superioara dezvoltarii economice a judetului.

Prin comparatie cu 2004, anul 2005 a adus o crestere de 9,95% in moneda nationala, in EUR cresterea fiind de 33,57 de procente.

Realitati si provocari


In pofida acestor aspecte pozitive, economia la nivel national si evolutia acesteia in perioada de tranzitie si-a pus amprenta in mod inevitabil si asupra vietii sociale si economice din Covasna, si in mod indirect, si asupra asigurarilor.

Fiind unul dintre judetele mici ale tarii, in care accentul se pune in primul rand pe activitatea de turism (usor in scadere in ultimii ani) si industria prelucratoare (marcata de lipsa unor investitii majore), piata asigurarilor este pusa in fata a numeroase provocari.
In acest sens, situarea resedintei de judet, Sf.Gheorghe, la doar 35 de km de orasul Brasov, ar fi putut fi, la prima vedere, un aspect pozitiv, atat pentru dezvoltarea economica a judetului, cat si pentru evolutia pietei locale de asigurari.

Acest lucru este insa infirmat de realitatile existente in Covasna, vecinatatea amintita aducand, mai degraba, o migratie a fortei de munca superior calificata si o criza de personal si de clienti, dublate de o evidenta "fuga" a investitiilor atat de necesare la nivel local, fapt cu implicatii majore asupra tuturor ramurilor economice.

"In conditiile in care Covasna este practic un judet fara industrie, investitiile mari nu se reflecta in portofoliul judetului", precizeaza Directorului Sucursalei BCR Asigurari, Zoltan FAZAKAS.
Pe fundalul unei industrii slab dezvoltate si a unui deficit de agenti economici importanti, dezvoltarea economica a judetului este sustinuta, in principal, de catre industria textila (lohn) si de catre IMM-uri.

"Fiind un judet slab dezvoltat economic si tinand cont de faptul ca 99% din intreprinderi sunt IMM-uri, care nu au peste 150 de angajati, IMM-urile alaturi de persoanele fizice devin tintele noastre principale", ne-a declarat Radu GRIGORAS, Director ASTRA-UNIQA.
Nu in ultimul rand, asiguratorii din Covasna au mentionat si problemele, devenite deja de ordin general, legate de resursele umane precum si lipsa de personal calificat, corelate cu o slaba cultura a asigurarilor la nivelul judetului.

"Resursele umane reprezinta o problema din ce in ce mai actuala, numarul de angajati in asigurari reducandu-se pe fondul reorientarii acestora catre alte sectoare ale aconomiei", ne-a relatat Ioan BRAGHESIU, Director Sucursala UNITA.

Auto, o consecinta fireasca?


Realitatile existente in judet se reflecta, inevitabil, si asupra evolutiei pietei locale de profil. Astfel, din punct de vedere al subscrierilor, predomina, intr-o proportie covarsitoare, segmentul asigurarilor auto (preponderent in mai toate judetele tarii).
Un aspect de remarcat este ca, daca in alte judete aceasta clasa de asigurari se incadreaza in media nationala, care graviteaza in jurul valorii de 70% din totalul portofoliului, in unele judete, cum este si Covasna, se pot intalni si situatii mai atipice, cu valori ale mediei de peste 70%.

"Din pacate, predominante sunt asigurarile auto. Cu aceasta situatie se confrunta aproape toate societatile de asigurari. Dupa parerea mea, la nivelul populatiei exista o anumita mentalitate gresita de a-si proteja in primul rand masina, iar restul mai tarziu", constata Florin NEGOITA, Director ARDAF.

De aceeasi parere este si Viorica BUCUR, Director Sucursala ASIBAN: "Paleta larga de servicii bancare si de leasing a ajutat populatia judetului si persoanele juridice sa investeasca mult in sectorul auto si imobiliar.
Complementar, de la inceputul anului 2006 oferim asigurarea carte verde si asigurarea de tip Buchet. Din pacate, putini sunt cei care constientizeaza ca viata are prioritate... ca un principiu, mai intai isi asigura masina, casa si doar dupa aceea viata"
, a punctat aceasta.
Cu toate acestea, se fac eforturi mari de extindere si dezvoltare pe alte segmente, cum ar fi cele ale asigurarilor de locuinte si de bunuri, de riscuri financiare, viata si mai putin de raspunderi profesionale.

"Urmarim o echilibrare a structurii portofoliului de auto cu asigurarile de bunuri si cladiri", precizeaza Cristian ENE, Director BT Asigurari.

Ceea ce este insa remarcabil, in acest context, este o rata deosebit de redusa a daunalitatii, de sub 50%, datorata in mare parte eforturilor si profesionalismului liderilor locali si ale echipelor conduse de catre acestia.
Cifrele inregistrate sunt de invidiat de catre multe alte judete din tara. Este de subliniat faptul ca volumul daunelor nu a avut acelasi ritm de crestere cu volumul primelor brute subscrise.

Reprezentativ in acest sens este BCR Asigurari, care a inregistrat o crestere a volumului de prime de circa 50% in 2006, in timp ce volumul de daune a crescut nesemnificativ, fiind undeva in jurul valorii de 30%.

Cooperarea-cheia succesului


Un alt fapt remarcabil vizavi de activitatea practicata de catre asiguratorii din Covasna este si buna cooperare intre asiguratorii locali in vederea stabilirii si aplicarii unei politici comune in ceea ce priveste asa numita "dictatura" a unitatilor de reparatii auto.
Rezultatele bune ale negocierilor directe pentru aducerea preturilor intr-o zona a acceptabilului sunt favorizate si de absenta reprezentantelor de service ale marilor dealeri auto, dupa cum ne-a declarat Ioan BANCIU, Directorul Sucursalei Covasna a OMNIASIG.

Alaturi de consultanta furnizata posesorilor de parcuri auto in vederea reducerii numarului de evenimente rutiere, o alta solutie, aplicata de catre Radu GRIGORAS, Directorul Sucursalei locale a ASTRA-UNIQA, a fost indrumarea clientilor pretentiosi catre service-uri "de firma", dar care ofera, la tarife rezonabile, servicii profesionale de reparatii auto (n.red.: aceasta in conditiile in care garantia acordata autovehiculelor de catre dealeri nu se mai pierde, conform noii legislatii, prin efectuarea de reparatii de catre unitati autorizate ale altor producatori).

Noi perspective

Majoritatea liderilor societatilor de asigurari sunt interesati de diversificarea portofoliului acestora, o tinta in acest sens fiind echilibrarea asigurarilor auto.

In ceea ce priveste asigurarile de viata, in afara activitatii companiilor specializate pe acest tip de asigurari, am putut remarca doar o singura prezenta semnificativa a acestora, de peste 15%, in portofoliul unei societati din Sf.Gheorghe, si anume, ASIROM. Dupa cum ne-a declarat Eva ALBERT-TOTH, Directoarea Sucursalei Covasna a asiguratorului, "acest fapt se datoreaza implicarii directe, unei retele teritoriale bine puse la punct si practicarii unei bune relatii cu clientii existenti".

Acest fapt este intarit si de Radu GRIGORAS, care a subliniat ca "secretul rezultatelor bune obtinute, in conditiile unei dezvoltari economice deosebit de reduse, este relatia directa si permanenta cu clientii existenti si cu cei potentiali".

Alaturi de acestea, putem mentiona ca si prognozele celorlalti asiguratori din Top 10 - respectiv ASIBAN, ARDAF, ASTRA, BT Asigurari si UNITA, privind dezvoltarea pietei locale, se bazeaza pe extinderea portofoliilor lor pe segmentele de persoane fizice si IMM.

Intermedierile in asigurari, la inceput de drum...

Referitor la situatia intermedierii in asigurari, sucursalele locale ale primelor zece companii de profil nu se pot lauda cu o pondere prea mare a primelor intermediate de catre brokeri, fie ei regionali sau nationali. In fapt, constatam ca nu exista nici o companie de brokeraj la nivelul judetului Covasna, fapt ce impulsioneaza companiile de a cauta servicii de consultanta si intermediere in afara judetului sau a-si diversifica propria retea de agenti.
"Prezenta brokerilor in judetul nostru este foarte redusa, iar incasarile provenite in acest sens sunt nesemnificative", precizeaza Florin NEGOITA, Director ARDAF.

Astfel, constatam un procentaj in medie de 1-2% din subscrieri realizate prin intermediul brokerilor de asigurare, majoritatea companiilor dorind insa sa extinda colaborarea.
"Activitatea de subscriere prin intermediul brokerilor reprezinta aproximativ 1% din totalul subscrierilor. Intelegem insa importanta si rolul acestora in piata asigurarilor, iar unul dintre obiectivele noastre il reprezinta dezvoltarea acestui canal de distributie", mentioneaza Zoltan FAZAKAS.

Aceeasi idee este sustinuta si de Viorica BUCUR, Director ASIBAN:
"Pe aceasta linie de distributie ni s-au furnizat 7% din subscrieri. Este adevarat ca si prezenta brokerilor pe piata locala este in acord cu potentialul economic al judetului, destul de mic. Colaborarea cu ei este foarte importanta pentru noi, drept pentru care vom urmari in continuare cresterea vanzarilor prin intermediul acestor societati, dorind sa ne aliniem astfel, si sub acest aspect, la standardele pietelor europene".

Obiective pentru 2007

La intrebarea "Ce obiective aveti pentru anul 2007?" reprezentantii societatilor de asigurare din Covasna au raspuns ca mizeaza, in principal, pe diversificarea portofoliului propriu de clienti si echilibrarea acestuia, in paralel cu cresterea volumului de prime brute subscrise.
Nu mai putin importante sunt si obiectivele care tin de dezvoltarea parteneriatelor cu brokerii, extinderea retelei de vanzari, precum si cresterea profitabilitatii afacerilor.

"Punand miza pe seriozitate, pe o gestionare adecvata si la timp a daunelor precum si pe intelegerea necesitatilor clientilor, nu putem sa tindem decat spre cresterea volumului de prime subscrise in conditii de profitabilitate", declara Ioan BANCIU, Directorul Sucursalei Covasna a OMNIASIG.

Un obiectiv la fel de important pentru asiguratorii din Covasna este si cel legat de resursele umane, in conditiile crizei actuale de personal calificat.

"Intr-o piata competitiva, trasatura specifica a mediului de afaceri national, suntem preocupati de gasirea si implementarea celor mai bune politici de resurse umane. Dorim sa consolidam si sa dezvoltam echipa de vanzari prin aplicarea unor metode flexibile de organizare si structurare a resurselor umane in vederea cresterii competentei profesionale si a eficientei personalului. Obiectivul final este oferirea unor servicii ireprosabile asiguratilor. Din punct de vedere al obiectivelor de vanzare urmarim echilibrarea portofoliului de asigurari auto si non-auto si incadrarea in bugetul stabilit pentru acest an", subliniaza Cristian ENE, Director Sucursala BT Asigurari.

De aceeasi parere este si Eva ALBERT-TOTH, Director ASIROM: "Un obiectiv important pentru noi este marirea eficientei fortei de vanzari prin ridicarea nivelului de pregatire, cresterea profesionalismului si al determinarii".

Desi dezvoltarea economica a judetului nu ofera o baza solida pentru dezvoltarea adecvata a segmentului de asigurari, putem afirma cu convingere ca potential exista, iar liderii companiilor de asigurari, prin rezultatele obtinute demonstreaza ca se poate realiza performanta prin perseverenta, tenacitate si dorinta de munca.

Oleg DORONCEANU

Click aici pentru a vedea rezultatele companiilor de asigurari din Covasna!

ALLIANZ-TIRIAC

Lorincz BARNABAS-ZOLTAN
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
Str. Oltului nr. 4
Tel.: 0267 - 35.10.52
Fax: 0267 - 31.49.07



ARDAF

Florin NEGOITA
Director Agentie

ARDAF
Str. 1 Decembrie 1918
nr. 12
Tel.: 0267 - 35.12.38
Fax: 0267 - 31.38.81



ASIBAN

Viorica BUCUR
Director Sucursala

ASIBAN
Str. Kossuth Lajos nr. 1
Tel.: 0267 - 31.57.57
Fax: 0267 - 35.26.41



ASIROM

Eva ALBERT-TOTH
Director Sucursala


ASIROM
Str. Godri Ferenc nr. 2
Tel: 0267 - 31.59.83
Fax: 0267- 31.50.35



ASTRA - UNIQA

Radu GRIGORAS
Director Sucursala

ASTRA-UNIQA
Str. Nicolae Iorga nr. 2
Tel.: 0267 - 35.26.81
Fax: 0267 - 35.26.82



BCR Asigurari

Zoltan FAZAKAS
Director Sucursala

BCR Asigurari
Str. Josef Bem nr. 7
Tel./Fax: 0267 - 35.26.39



BT Asigurari

Cristian ENE
Director Agentie

BT Asigurari
Str. 1 Decembrie 1918,
Bl. 18
Tel.: 0267 - 31.63.32
Fax: 0267 - 31.63.38



GENERALI

Ciprian CUCU
Director Agentie

GENERALI
Str. Josef Bem nr. 2
Tel./Fax: 0267 - 35.26.78



OMNIASIG

Ioan BANCIU
Director Sucursala

OMNIASIG
Str. 1 Decembrie 1918
nr. 15
Tel./Fax: 0267 - 32.44.11



UNITA

Ioan Dan BRAGHESIU
Director Sucursala

UNITA

Str. Grof Miko Imre nr. 4
Tel./Fax: 0267 - 31.71.96

sus




Unde Ma Asigur? - Buletin Informativ de Asigurari

General Director: Sergiu COSTACHE Executive Director: Adriana PANCIU

Program Coordinators: Vlad PANCIU, Alexandra SANDULESCU

Editors: Costi BORODA, Oleg DORONCEANU, Liviu HULUTA, Mirabela POSTOLACHE

IT Department: Dorin PALADE, Octavian GRIGOR

Edition Responsible: Vlad PANCIU
E-mail: media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2007 Media XPRIMM


Buletinul Informativ de Asigurari Unde Ma Asigur? este optimizat pentru a fi vizualizat cu o conexiune activa la Internet.
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici

Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Pentru a va abona selectati optiunile dorite. Pentru a va dezabona deselectati toate optiunile.