XPRIMM Info
 

Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 408 - 25 aprilie 2018
 
 
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | JOB

EDITORIAL  

TITANICUL DIN ASIGURARI

Scurta introducere: Daca viitorul nu te preocupa, nu citi mai departe!

Peste 65% din capitalul investit in start-up-uri vizand piata de asigurari se duce in zona distributiei, spune un studiu Accenture. Nu e deci de mirare ca exista mii de astfel de companii care pun o presiune enorma pe umerii jucatorilor ceva mai conservatori. Asa cum aratam si aici, exista deja site-uri comparatoare, retaileri online care vand polite la pachet cu cine-stie-ce-produse, aplicatii mobile care te imbie sa te asiguri, operatori Peer-2-Peer ce reimpacheteaza conceptul de mutualitate cu un topping de tehnologie, brokeri digitali si chiar si un nou tip de concierge de asigurari numit Brolly - o combinatie futurista intre Warren Buffet si valetul lui Batman. Si lista poate continua!

Insa impactul transformarii digitale depaseste cu mult ideea de intermediere sau dez-intermediere. Distributia "digitala" domina foarte putine piete si, de multe ori, se aplica doar produselor simple, in mare masurastandardizate. In viata reala, amplitudinea transformarii digitale din asigurari cuprinde toate verigile lantului valoric, de la subscriere la daune si client service. 

Practic, distributia este doar varful unui aisberg al schimbarii, fiind interfata prin care o organizatie interactioneaza cu lumea exterioara. Digitalizarea se face simtita din ce in ce mai mult si in adancimea acestui ocean al asigurarilor. Caci este in zona de product development, in marketing, cercetare de piata si in daune - acolo unde digitalizarea isi va produce cu adevarat efectele. Si totul pentru a oferi clientilor o experienta de calitate, unitara, continua si... cat mai putin costisitoare.

Studiile ne confirma: digitalizarea influenteaza, creeaza si redefineste, in prezent, viitorul. Este principalul disruptor pentru industrie. Este, fara dubiu, o prioritate pentru organizatiile care nu tin neaparat sa isi piarda relevanta si pozitia in industrie. Ignorand acest "aisberg al schimbarilor", un Titanic imaginar al asigurarilor risca sa devina un veritabil submarin sau chiar mai rau, exponat intr-un muzeu si subiect de studiu pentru istoricii pasionati de economie.

Pentru cei interesati: dezbatem toate acestea, asa cum am promis, si aici!

Alexandru CIUNCAN
executiv@appa-asigurari.ro
INTERVIU  
Brokerii sunt locomotiva industriei de asigurari pentru ca sunt mai incisivi, pentru ca sunt foarte determinati, hotarati, rapizi, se adapteaza si le place foarte mult ceea ce fac.

Cerasela CHIRIAC 
Owner
INTER Broker de Asigurare


XPRIMM: Viitorul, cel putin pentru compania INTER Broker, il vedeti in zona asigurarilor de sanatate. De ce mizati pe acest tip de asigurari?
Cerasela CHIRIAC: Aici ar fi multe argumente. O sa ma opresc generic la trei dintre ele. As face referire, in primul rand, la ce se intampla in general in lumea buna a asigurarilor din afara teritoriului Romaniei, unde pe aceasta zona exista o mare cota de piata - daca ceva functioneaza si ofera plus valoare pietei de asigurari, sunt asigurarile de sanatate si de viata. Un al doilea argument, cu care revenim in spatiul romanesc, la noi, conform ultimelor date statistice, doar 5% din populatie are o polita privata de sanatate si trebuie sa recunoastem ca, de fapt, aceasta situatie este datorata multinationalelor, care au buget, care au mentalitatea si educatia necesare si vin si ofera, in cadrul pachetului salarial, si astfel de beneficii. Si ca ultim argument, brokerii de asigurare sunt competitivi si reusesc sa priveasca in viitor, sa gandeasca si sa aiba un plan strategic care sa le permita certitudinea unui viitor grozav in domeniu. Si atunci suntem constienti ca timpul asigurarilor auto a trecut, iar viitorul este in sanatate si in viata.

XPRIMM: Ce fel de probleme si provocari pot aparea in cazul unor daune pe asigurarile de sanatate?
C.C.: Suntem o piata in formare si incidentele in accesare sunt frecvente. De exemplu, furnizorii de servicii, ca urmare a protocolului pe care il au cu companiile de asigurari, cel putin o persoana este instruita, cunoaste exact conditiile de asigurare, riscurile asigurate si poate cu profesionalism sa raspunda solicitarilor clientilor nostri. Doar ca de obicei este o persoana si nu cea care raspunde la telefon sau care se afla la receptie. Si cele mai des intalnite cazuri sunt acelea in care clientului nostru i se solicita co-plata, asta in conditiile in care majoritatea produselor nu au aceasta obligativitate din partea clientului.

Si inca o situatie destul de deranjanta pentru clienti: am observat ca unul dintre beneficiile cele mai indragite de catre clienti este acela de a nu avea nevoie de o trimitere de la medicul de familie, iar la receptia furnizorului tocmai asta le solicita. Si atunci incercam sa rezolvam situatia si luam legatura cu asiguratorul si unitatea medicala. De cele mai multe ori feedbackul este pozitiv din partea clinicii, doar ca gustul amar a ramas in cazul clientului. Este adevarat ca situatii de acest gen se intampla si pe segmentul altor forme de asigurare, dar aici fiind vorba de sanatatea omului si unde totul este foarte personal, cu atat mai mult sentimentele clientilor sunt extrem de importante pentru noi.

Pasi se fac, dar este o piata in formare si inca exista diverse situatii. Este extrem de placut faptul ca ne aflam intr-un mediu privat, unde spiritul antreprenorial isi spune cuvantul si oamenii sunt receptivi, in principal pozitivi si dornici sa contribuie.

Continuare


TENDINTE  


Masinariile care ar putea intuneca Soarele

Ziua Pamantului, celebrata pentru al 48-lea an pe 22 aprilie, a reprezentat un nou prilej pentru a dezbate problemele care afecteaza astazi planeta, printre ele cele mai acute fiind poluarea si, in ansamblu, schimbarile climatice - fenomene care au impact considerabil si in industria de asigurari.

Impactul schimbarilor climatice este semnificativ si, deoarece se poate manifesta in multiple feluri, greu de anticipat si contracarat. De exemplu, s-a constatat ca, in Marea Britanie, primavara timpurie si mult mai calduroasa lasa puii pasarilor fara hrana, deoarece omizile se inmultesc mult mai devreme decat in mod obisnuit. Prin urmare, populatiile anumitor specii de pasari se reduc, ceea ce provoaca dezechilibre la nivelul intregului ecosistem.

Continuare

Adina TUDOR
JOB  
CertAsig Qualified Legal Counsel
GROUPAMA Asigurari Consilier Juridic Corporate Senior
GROUPAMA Asigurari Consilieri asigurari (franceza, germana, italiana)
OMNIASIG VIG Sef Departament Daune Agricole
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Consilier juridic
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Consilier Arhivist
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Consilier reasigurari
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Consilier procesare polite asigurari viata
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Coordonator raportari daune
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Inspector daune (auto / vatamari corporale / non-auto)
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Agent de asigurare
ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP Unit Manager (Coordonator vanzari)
Willis Towers Watson Specialist Daune (Claims Specialist)
BRD Asigurari de Viata Administrator Contracte
BRD Asigurari de Viata Evaluator Risc
BRD Asigurari de Viata Inspector Daune
RECOMANDARI

Companii de asigurari

ERGO
EUROINS

Brokeri de asigurare


MARSH
DESTINE Broker
GLOBASIG
DAW Broker



Furnizor de servicii dedicate



XPRIMM Insurance Reports
Publicatii de analiza a pietelor de asigurari pentru 32 de state din regiunile ECE, SEE si CIS.


Download