Inapoi la www.1asig.ro



Unde Ma Asigur?
  by
Media XPRIMM
INSURANCE Profile
   Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 39, 16 iulie 2009

Maramures
Satu Mare

Programul
"Unde Ma Asigur
?"

Parteneri Media

1asig.ro

XPRIMM Newsletters

Revista PRIMM Asigurari&Pensii
Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista de Specialitate Insurance PROFILE
Insurance PROFILE


Forum Unde ma ASIGUR


Millenium Insurance Broker


Casco Ieftin

Safety Broker

Revista PRIMM
Constatul Amiabil
Anuarul Asigurarilor
Judetul
Maramures



Judetul MARAMURES

> Resedinta de judet: Baia Mare
> Suprafata: 6.304 km2
> Populatia: 519.057 locuitori (recensamant 2001)
> Numar salariati: 98.311 (aprilie 2009)
> Rata somajului: 4,7% (aprilie 2009)
> Castig salarial mediu brut: 1.299 lei/persoana (aprilie 2009)


Piata locala a asigurarilor - 2008 (estimare PRIMM)


> Prime brute subscrise: 112,75 milioane lei
> Daune platite: 53,41 milioane lei
> Numarul mediu de salariati permanenti in asigurari (2007): 241
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului (2007): 4,92 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 217,22 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/2.154


Modeland un altfel de viitor


Asezat in extremitatea Nord-Vestica a Romaniei, la granita cu Ucraina, aproape 50% din suprafata judetului Maramures este muntoasa, aici gasindu-se cel mai inalt varf din Carpatii Orientali: Pietrosu (2.303 m). Din punct de vedere administrativ, Maramuresul cuprinde un numar de 13 orase, dintre care cel mai dezvoltat este resedinta de judet, Baia Mare.

Previziunile de profil teritorial intocmita de Comisia Nationala de Prognoza arata ca toate judetele Romaniei vor inregistra un declin al ritmului de dezvoltare in acest an. In clasamentul judetelor afectate de criza economica, Maramuresul s-ar situa pe locul 28 si, potrivit estimarilor, acest judet se indreapta catre o scadere medie a indicatorului PIB/cap de locuitor pana la 4.145 euro, cu 1.555 de euro sub media nationala. Procentual, scaderea economica a judetului va fi de 3,9%.

Pe langa aceasta scadere a indicatorilor economici, societatile comerciale locale nu mai fac fata crizei si intra in faliment. Astfel, numai in primele cinci luni ale acestui an numarul firmelor declarate in faliment a depasit cifra de 320. Comparativ, in aceeasi perioada a anului trecut s-au inregistrat aproximativ 130 cazuri de insolventa, iar in intreg 2008 numarul acestora a trecut cu putin peste 400. Cele mai multe cereri de faliment sunt introduse de Directia Finantelor Publice Maramures, care incearca astfel sa recupereze datoriile inregistrate de firme la bugetul de stat.


Piata locala in cifre


Efectele crizei economico-financiare se oglindesc nu numai in cresterea numarului disponibilizarilor si a falimentelor agentilor economici, ci si in rezultatele realizate de asiguratorii locali, dupa primele trei luni ale anului curent.
Astfel, conform rezultatelor transmise de un numar de 20 societati de asigurare Revistelor PRIMM Asigurari & Pensii, respectiv trimestrialului INSURANCE Profile, valoarea totala a primelor brute subscrise pentru perioada ianuarie-martie 2009 s-a cifrat la 8,2 milioane euro, ceea ce reprezinta, comparativ cu perioada corespondenta a anului anterior, cand volumul afacerilor asiguratorilor s-a cifrat la circa 8,9 milioane euro, o scadere nominala de -7%.

Esalonat, pe clase, afacerile societatilor maramuresene au provenit in proportie de 15% din asigurari de viata, 70% - auto, din care 42% RCA, respectiv 10% asigurari de tip property.
De subliniat este faptul ca, exceptand asigurarile de daune la proprietati, unde s-a inregistrat o crestere de peste 320%, pe restul claselor, asiguratorii au consemnat scaderi importante ale business-ului: viata (-17%), CASCO (-11%), RCA (-1%), incendiu si calamitati (-8%), credite si garantii (-40%).

Structura daunelor, ca si la nivel national, cuprinde in cea mai mare pondere asigurarile auto, 70% din cuantumul total al daunelor avizate si platite de asiguratori provenind din aceste clase.

In pofida acestor conditii neprielnice, exista si sucursale care realizeaza rezultate performante: "Suntem optimisti in privinta performantelor pe care le putem obtine, chiar si in aceste conditii de criza. Comparativ cu anul anterior, EUROINS a obtinut in Maramures cresteri semnificative ale afacerilor", a declarat Severica COVACIU, Director, Sucursala 2 EUROINS.
"Calitatea si profesionalismul serviciilor oferite clientilor trebuie sa primeze in fata ofertelor ieftine, si astfel impactul crizei sa fie favorabil asiguratorilor profesionisti", a adaugat Vasile CRISAN, Director, Sucursala 1 EUROINS.

In acelasi timp, din punctul de vedere al volumului de prime intermediate la nivel judetean, ponderea subscrierilor prin intermediul societatilor de brokeraj se situeaza, comparativ cu alte judete, la un nivel scazut: 2,31 milioane lei prime brute subscrise de brokeri, ceea ce reprezinta circa 7 puncte procentuale din totalul afacerilor la nivelul intregului judet.
De altfel, acest canal alternativ de distributie este marginalizat de majoritatea companiilor de asigurare, in judet numarul societatilor de brokeraj inregistrate fiind unul redus, astfel incat, cu exceptia Sucursalei locale a BCR Asigurari, ale carei afaceri au provenit in proportie de 27% de la brokeri, ponderile subscrierilor prin intermediere sunt de sub 10 procente: ALLIANZ-TIRIAC (8%), ARDAF (5%), ASIROM (4%) etc.

"La finele trimestrului I, ponderea primelor brute subscrise prin intermediul brokerilor de asigurari a fost de circa 27%. Preconizam ca acest procent va scadea", ne-a declarat Florian ONT, Director, Sucursala BCR Asigurari.
"Ponderea primelor brute subscrise prin intermediul brokerilor este mica, circa 4%. Acest lucru se datoreaza intrarii destul de tarzii pe piata asigurarilor din judet", a mentionat Alexandrina HARABAGIU, Director, Sucursala ASIROM.
"In anul 2009, unul dintre obiectivele noastre este dezvoltarea colaborarii cu brokerii de asigurari", a opinat Directorul Sucursalei ASTRA-UNIQA, Anca VACLA.


Economia locala functioneaza pe combustibil lemnos!


In trecut, industriile grele au fost fundamentul dezvoltarii economice a judetului Maramures (minerit, metalurgie neferoasa, chimie) dar, in prezent, acestea au devenit istorie. Acum, dezvoltarea economica a judetului este axata pe resursele forestiere care sunt exploatate. Acestea au atras investitii conexe industriei lemnului, cum ar fi fabrici care produc pentru IKEA sau investitia producatorului finlandez de parchet KARELIA.

"In conditiile actuale, mai dificile, este greu sa vorbim despre oportunitati, insa odata cu relansarea investitiilor in zona, situatia se va schimba radical. Lipsa locurilor de munca, investitiile reduse, precum si lipsa alternativei la industria miniera constituie cele mai stringente probleme in judet", afirma Emil KONYARDY, Director, Sucursala ALLIANZ-TIRIAC Baia Mare.

Resursele lemnoase exploatate in diverse forme au determinat si dezvoltarea segmentului transporturilor, care influenteaza direct atat sporirea nivelului de business realizat de asiguratorii locali dar, mai ales, sporirea daunalitatii la nivelul judetului, pe fondul unei infrastructuri rutiere slab dezvoltate.


Criza potenteaza tentativele de frauda


Sorin Radu MARIAN, Director, Sucursala OMNIASIG Baia Mare, atrage atentia asupra sporirii cazurilor de dauna totala in ceea ce priveste autovehiculele. Sunt identificate doua categorii de asigurati cu predilectie spre tentativele de fraudare: utilizatorii de autovehicule in sistem leasing, care nu mai pot achita ratele, si clientii care constata ca piata auto a scazut brusc, preturile masinilor sunt cu aproape 40-50% mai mici fata de cele de anul trecut, in timp ce polita in vigoare reflecta realitatea din anul precedent si, astfel, apare tentatia fraudei.

"Pe fondul scaderii pietei auto si al problemelor determinate de contextul economic actual, exista o oarecare predilectie catre inscenarea unor accidente. Fie ca vorbim despre autoturisme achizitionate in leasing pentru care nu se mai pot achita ratele in continuare, fie ca proprietarul isi da seama ca valoarea autoturismului sau a scazut brusc comparativ cu anul trecut, in fiecare dintre aceste situatii unii dintre asigurati sunt tentati sa isi insceneze accidente. Practic, pretul de piata in cazul politelor in vigoare este cu aproape 40-50% mai mare decat ar obtine un proprietar daca ar incerca sa-si vanda masina. De la inceputul anului am consemnat la nivelul judetului o sporire a numarului de accidente cu dauna totala. Sigur, nu putem afirma ca toate acestea sunt fraude sau tentative de frauda, dar aceasta sporire a incidentei daunelor totale ne pune pe ganduri", afirma Directorul Sucursalei OMNIASIG Baia Mare.


Provocarile constatului amiabil


Vizitele echipelor Programului "Unde Ma Asigur?" in judet au coincis ca si perioada cu intrarea in vigoare a constatului amiabil. Astfel, pe parcursul derularii discutiilor cu liderii societatilor de asigurare, au fost inregistrate primele cazuri de constatare a daunelor survenite la autovehicule fara documente suplimentare de constatare intocmite de catre Politia Rutiera.

In acelasi timp, cu toate ca acest sistem conduce, din perspectiva conducatorilor auto, la simplificarea procedurii, de cele mai multe ori birocratice, care trebuie urmata in situatia producerii unui accident rutier, acesta a nascut in randul societatilor de asigurare numeroase provocari legate de colaborarea intre Politia Rutiera si asiguratori. De asemenea, asiguratorii au semnalat aspecte legate de reglementarile legislative, care lasa deseori loc la interpretari, indirect conducand la frauda; informarea populatiei si, nu in ultimul rand, a structurilor de personal apartinand companiilor de asigurare.

"Constatul amiabil favorizeaza cresterea volumului de daune si a gradului de infractionalitate", considera Letitia MARGINEANU, Director, Sucursala UNIQA.
De altfel, majoritatea asiguratorilor din Maramures au ca principal obiectiv pentru urmatoarea perioada cresterea numarului de angajati, precum si perfectionarea celor existenti.

"Obiectivele pe care ni le-am propus in perioada urmatoare sunt de consolidare a retelei la nivel local, de imbunatatire a ofertelor de asigurare si a serviciilor de fidelizare a clientilor", a opinat Csaba MIKLOS, Director, Sucursala ASIBAN.
"Ca obiective pentru acest an ne-am propus obtinerea unor rezultate cat mai bune pentru inspectorii existenti si atragerea de noi inspectori in colectiv", a adaugat Anca VACLA.

"Sucursala ARDAF are 15 angajati cu carte de munca si 144 de agenti/colaboratori", a mentionat Carmen CHIFOR, Directorul Sucursalei.
Totodata, echipele Programului "Unde Ma Asigur?" au fost placut surprinse de notorietatea site-ului www.constatulamiabil.ro, lansat de Media XPRIMM cu trei saptamani inainte de intrare in vigoare a noii legi. Cunoscut si utilizat de majoritatea asiguratorilor vizitati, site-ul constituie o sursa de informare pentru asiguratorii locali, fiind recomandat si publicului local de catre acestia.


Asigurarile de viata sunt privite cu optimism


Activitate eficienta, recunoscuta si recompensata, optimism in ceea ce priveste evolutia viitoare a asigurarilor de viata la nivelul judetului, masuri de aplicat si oportunitati care pot fi fructificate in timpul crizei - acestea sunt directiile in care s-au purtat discutiile cu reprezentantii a trei companii cu o puternica dezvoltare pe segmentul viata, din judetul Maramures: BCR Asigurari de Viata, GENERALI si ING Asigurari de Viata.

Primul contact al echipei Programului "Unde Ma Asigur?" cu asigurarile de viata in Maramures s-a realizat la Agentia locala a GENERALI. De cum intri in biroul lui Vasile COTA, Directorul Agentiei, nu poti sa nu observi un perete plin de distinctiile primite, atat la nivelul entitatii respective, cat si pentru agentii reprezentantei locale a GENERALI. Nu ne-au surprins premiile acordate de catre Revista PRIMM Asigurari & Pensii expuse la loc de cinste. Dar coltul de trofee adjudecate de catre Agentia locala a GENERALI chiar impresioneaza.

"Este meritul intregii echipe!", afirma cu modestie Vasile COTA. "Am reusit sa devenim o echipa unita care nu se fereste de munca. Prin munca am obtinut toate realizarile de pana acum. Anual, cateva procente bune din primele subscrise din asigurari de viata la nivelul companiei se realizeaza aici, la Baia Mare. Punem clientul in prim-plan, il determinam sa constientizeze nevoile sale de asigurare si ii propunem solutiile oferite de produsele noastre variate", afirma COTA.

La ING Asigurari de Viata, contextul economic este privit cu atentie, dar si prin prisma oportunitatilor pe care le-ar putea oferi. In plus, la nivelul Agentiei exista preocupare pentru o cat mai buna servisare a clientilor si pentru fructificarea nevoii de resurse financiare a oamenilor, in conditiile economice actuale.

"Mai mult ca oricand, in conditii de criza punem accent pe mentinerea relatiei de incredere cu clientii. Frica este inamicul nostru pe timp de criza, o criza care a inceput la nivel psihologic, iar acum este accentuata. In aceste conditii, punem accentul pe dezvoltarea activitatilor de client-service. Populatia a devenit mult mai responsabila cu cheltuielile in aceste momente, pe fondul crizei economice. Tocmai in acest context, persoanele care incheie in aceste zile contracte sunt pe deplin convinse de utilitatea acestora. Dar si in aceste conditii putem estima o usoara crestere pentru asigurarile de viata, chiar daca aceasta se va situa la un nivel inferior fata de anii anteriori - cel mult 5%", afirma Sorina HABINA, Agency Manager, ING Asigurari de Viata.

"Oportunitatile pe care le identificam in contextul economic actual sunt strans legate de necesitatea oamenilor de a-si proteja veniturile. In aceste conditii, asigurarile de viata cu componenta de protectie si economisire reprezinta un beneficiu important pentru client si o oportunitate de fructificat la nivelul business-ului", afirma Claudia MORAR, Director, Agentia BCR Asigurari de Viata.

Cu toate acestea, in opinia lui Avram PAVEL, Director, Agentia EUREKO, in judetul Maramures "industria asigurarilor de viata se confrunta in mod special cu lipsa de informare a potentialilor clienti. Acestia nu cunosc beneficiile aduse de aceste produse si nici organele abilitate nu investesc in informarea lor".


Diversificarea portofoliului este obiectivul primordial


Schimbarea brusca a contextului economic a schimbat planurile de afaceri ale tuturor agentilor economici. In aceste conditii grele, asiguratorii vizitati in cadrul Programului "Unde Ma Asigur?" pun accent pentru urmatoarea perioada pe mentinerea portofoliului de clienti, precum si pe diversificarea portofoliului de polite vandute, fiind preferata profitabilitatea, in detrimentul cotei de piata.

"Pentru anul in curs, obiectivele Sucursalei vizeaza crearea unui portofoliul echilibrat si sanatos, cresterea continua a calitatii serviciilor, a bunei servisari a asiguratilor nostri si, nu in ultimul rand, cresterea profitabilitatii", a opinat Alexandrina HARABAGIU.

In acelasi timp, una dintre oportunitatile de crestere pentru asiguratori ar putea-o constitui linia asigurarilor de bunuri si de raspunderi civile, in conditiile "deblocarii pietei financiare, a pietei imobiliare si a segmentului destinat constructiilor", este de parere Marcel MOS, Director, Agentia 1 BT Asigurari.

Totodata, "o alta oportunitate ar fi elaborarea si implementarea cat mai rapida a obligativitatii incheierii asigurarilor de locuinte", a explicat acesta.
Astfel, principalii factori de influenta care au contribuit in trecut la cresterea volumului primelor brute subscrise, precum diversificarea gamei de produse, volumul crescut, poate chiar exagerat, de achizitionare de autoturisme, locuinte si bunuri de folosinta indelungata, nu mai pot constitui o sursa sigura de venit pentru asiguratori. Numai cresterea gradului de constientizare de catre populatie a necesitatii incheierii unei asigurari, cu atat mai mult in aceste vremuri grele, poate fi punctul de plecare pentru un business solid.

Vlad PANCIU
Vlad BOLDIJAR

Click aici pentru a vedea principalii indicatori ai companiilor de asigurari din judetul Maramures!


Constatarea amiabila, la scurt timp de la implementare


Implementarea noii proceduri a constituit si punctul de plecare al conferintei "Ziua Asigurarilor" din judetul Maramures, unde s-au reunit liderii locali ai companiilor de asigurari si de brokeraj, dar si reprezentanti ai Politiei Rutiere, cu scopul de a dezbate problemele pietei de asigurari din regiune, dar si cu acela de a inlesni comunicarea intre entitatile prezente. "Pana in prezent, relatia cu asiguratorii a fost buna, dar au existat, inevitabil, si neintelegeri. De aceea va fi nevoie de mult sprijin in mod bilateral si de o ajustare a modului de lucru. In ceea ce priveste constatarea amiabila, unde ne vom intersecta mai des decat pana in prezent cu companiile de asigurari, nu putem spune ca detinem instructiuni concrete pentru urmatoarea perioada, din partea conducerii noastre centrale. Pericolul apare insa deoarece, daca sunt nelamuriri, atunci participantii la trafic pot intampina dificultati", a declarat Ioan CIRLIG, Comisar in cadrul Biroului de Politie Rutiera Baia Mare.

"Chiar in prima zi de la intrarea in vigoare, am avut o situatie de dosar de dauna intocmit pe baza constatarii amiabile, la care nu am intampinat nicio dificultate, deoarece soferii erau informati si familiarizati cu acest concept. Avem personal specializat care lucreaza cu acest tip de daune, insa avem nevoie si de ajutorul Politiei", a declarat Sorin MARIAN, Directorul OMNIASIG.

"In judet, o medie de 30% dintre evenimentele care se intamplau zilnic se pretau procedurii de constatare amiabila. Ne gandim cu ingrijorare la situatiile de incalcare a regulilor rutiere deoarece acestea, in mod obligatoriu, stau la baza producerii accidentelor. Astfel, consider ca nu este normal sa ii sanctionam pe cei care nu fac accident si sa ii iertam pe cei care provoaca un accident", a subliniat Ioan CIRLIG. Mai mult decat atat, situatiile de conducere cu permisul suspendat, cu masina neinmatriculata sau cu soferi sub influenta bauturilor alcoolice sunt destul de frecvente. Un sofer cu permisul suspendat nu poate fi descoperit de catre asigurator decat prin intermediul Politiei Rutiere, deoarece el poate avea documentul fizic asupra lui, dar in baza de date a Politiei figureaza cu el suspendat.

Odata cu constatul amiabil vor fi numeroase dificultati, incepand de la declaratiile false ale celor doi pagubiti, cu incalcarea regulilor de circulatie, insa aceasta procedura are si o parte favorabila, eliminand anumiti timpi pierduti intre Politie si asigurator. Pentru cazurile de frauda, in fiecare companie exista echipe anti-frauda, specializate in depistarea acestora.

"In Europa procedura este aplicata de mai multi ani. Aici trebuie sa facem deosebire intre reaua intentie si evenimentul produs. Intre compania de asigurare si politie va fi o mai buna colaborare, va trebui sa previna accidentele, iar noi le vom rezolva pe cele care au avut loc. Soferii care au produs aceste accidente vor avea mai putin de asteptat si, totodata, va creste increderea clientilor in incheierea asigurarilor facultative", a mentionat Vasile COTA, Director Agentie GENERALI.

Termenul in care cei doi se pot adresa asiguratorului este, totusi, destul de neclar si acest fapt genereaza incertitudini din partea Politiei, in cazul in care soferii sunt surprinsi circuland cu masinile avariate si fara document de intrare in reparatie. "Punem accent pe acest termen, deoarece de el depinde suspendarea dreptului de a conduce. Soferii sunt mai atenti atunci cand sunt amenintati cu suspendarea si este foarte important, de asemenea, sa cunoastem precis la ce ora s-au prezentat cei doi soferi la compania de
asigurare", a sesizat Ioan CIRLIG.

Cu toate aceastea, principala problema evidentiata de cei din piata este informarea publicului larg. "Ar fi bine ca si Politia sa puna la dispozitia soferilor acest formular si sa ofere informatii referitoare la constat. Mai mult, este necesara o intensa mediatizare, pentru clarificarea acestei proceduri", a opinat Emil KONYARDY, Director ALLIANZ-TIRIAC.

De asemenea, un mijloc foarte bun de informare il constituie brokerii de asigurare, mai ales pentru ca acestia isi asuma rolul de consultanti ai clientilor. "Rolul brokerilor este important deoarece clientii, inainte de a se adresa politiei, suna intermediarul si il intreaba care sunt pasii de urmat. Este in interesul tuturor ca acesta sa fie cat mai bine informat si sa ofere informatii viabile. Ne putem astepta chiar ca persoane care nu ne sunt clienti directi sa solicite informatii", este de parere Cerasela NERGHES, Director General ASTOP Broker.

O noua oportunitate care se iveste in urma acestei proceduri este ca dosarul de dauna sa fie demarat de departamente din cadrul companiilor de brokeraj. "Noi deja deschidem dosare de daune pentru companiile cu care colaboram si putem colabora eficient si in spetele de constatare amiabila. De asemenea, clientii ne suna deja si cer informatii despre noua procedura", a punctat Daniel COLITA, Director Zonal Vest, SAFETY Broker.

A doua parte a conferintei a fost dedicata asigurarilor de viata si relatiei dintre companiile de asigurari din teritoriu si societatile de brokeraj, in contextul unei situati economice in declin. "In comparatie cu anul trecut, evolutia pietei este in scadere. Daca in T1/2008 vindeam 400-500 polite de viata, in aceeasi perioada a anului curent am incheiat doar 100-150", a declarat Vasile COTA.
"Totusi, in anii trecuti, rezultatele inregistrate pe segmentul life au fost unele foarte bune pentru BCR Asigurari: este un specific local care se transpune in abordarea vanzarii asigurarilor de viata. Ofertele se fac pe baza posibilitatilor familiei si a calitatilor consultantului, dar in prezent am avut cazuri subiective de renuntare la polita de asigurare", a mentionat Claudia MORAR, Director BCR Asigurari de Viata.

Pe plan local, desi volumul de business este destul de ridicat, colaborarea cu brokerii este scazuta, mai ales in aceasta perioada, cand asiguratorii incearca sa reduca costurile cat mai mult cu putinta. "Consider ca brokerii s-ar putea dezvolta cu succes in Baia Mare, deoarece exista putine astfel de societati, iar noi ne dorim sa lucram cu cat mai multe companii de brokeraj", a subliniat Sorin MARIAN.
"Consider ca in relatia asigurator-broker ar trebui sa fie vorba despre reciprocitate. In anii 90 am avut o societate de brokeraj, prilej care mi-a oferit o perspectiva mai larga asupra pietei. Principalul obiectiv al tuturor este acela de a obtine profit, insa acest profit trebuie bine gandit. Majoritatea politelor din portofoliul brokerilor sunt cele auto, care cresc daunalitatea. In ultima jumatate de an, ca si companie de asigurari, ne-am propus sa ne reorientam catre segmente mai profitabile, actiune care trebuie sa inceapa prin dezvoltarea culturii cetateanului de rand, in special prin mass-media", a mentionat Alexandrina HARABAGIU, Director ASIROM Baia Mare.

In incheierea conferintei, reprezentantii locali ai companiilor au estimat ca anul acesta vor realiza un volum total de subscrieri de peste 137 milioane lei. De asemenea, acestia au stabilit ca principale obiective cresterea claselor de asigurari non-auto si orientarea catre retail.

Mihai CRACEA

ALLIANZ-TIRIAC

Emil KONYARDY
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
Str. Aleea Scolii nr.8
Tel.: 0262.215.879
Fax: 0262.217.562

ARDAF

Carmen CHIFOR
Director Sucursala

ARDAF
Str. Transilvaniei nr.6, sc.A, parter
Tel.: 0262.220.936
Fax: 0262.220.937

ASIBAN

Csaba MIKLOS
Director Sucursala

ASIBAN
Str. Avram Iancu nr. 14, ap. 3/4
Tel.: 0262.223.914
Fax: 0262.215.448

ASIROM

Alexandrina HARABAGIU
Director Sucursala

ASIROM
Str. Culturii nr.9
Tel.: 0262.214.526
Fax: 0262.211.226

ASTRA Asigurari - UNIQA

Anca Lucia VACLA
Director Sucursala

ASTRA Asigurari - UNIQA
Bd. Unirii nr. 5
Tel.: 0262.223.481
Fax: 0262.226.901

BCR Asigurari

Florin Vasile ONT

Director Sucursala

BCR Asigurari
Bd. Unirii nr. 15
Tel./Fax: 0262.274.759

BCR Asigurari de Viata

Claudia MORAR

Director Agentie

BCR Asigurari de Viata
Bd. Unirii nr. 15
Tel./Fax: 0262.221.559

BT Asigurari

Marcel MOS
Director Agentie

BT Asigurari
Bd. Independentei nr. 4A
Tel.: 0262.218.223
Fax: 0262.218.290

EUREKO

Avram PAVEL
Director Agentie

EUREKO
Bd. Bucuresti nr.28/2
Tel.: 0262.250.285
Fax: 0262.220.880

EUROINS

Vasile Viorel CRISAN
Director Sucursala

EUROINS
Bd. Traian nr.9
Tel.Fax: 0262.229.922

Severica Rodica COVACIU
Director Sucursala

EUROINS
Bd. Unirii nr. 18
Tel./Fax: 0262.222.011

GENERALI

Vasile COTA
Director Agentie

GENERALI
Str. Victoriei nr. 2- 4
Tel.: 0262.212.886
Fax: 0262.212.887

ING Asigurari de Viata

Sorina HABINA
Agency Manager

ING Asigurari de Viata
Str. Traian nr. 1B
Tel.: 0262.220.334
Fax: 0262.220.333

OMNIASIG

Sorin Radu MARIAN
Director Sucursala

OMNIASIG
Bd. Unirii nr. 11
Tel.: 0262.225.798
Fax: 0262.221.320

UNIQA Asigurari

Gabriela VELKER
Director Sucursala

UNIQA Asigurari
Bd. Traian nr.16/3
Tel.: 0262.215.816
Fax: 0262.214.576









Ziua Asigurarilor


























sus

Judetul
Satu Mare



Judetul SATU MARE

> Resedinta de judet: Satu Mare
> Suprafata: 4.418 km2
> Populatia: 372.933 locuitori (recensamant 2001)
> Numar salariati: 79.231 (aprilie 2009)
> Rata somajului: 4,6% (aprilie 2009)
> Castig salarial mediu brut: 1.349 lei/persoana (aprilie 2009)


Piata locala a asigurarilor - 2008 (estimare PRIMM)


> Prime brute subscrise: 84,15 milioane lei
> Daune platite: 47,15 milioane lei
> Numarul mediu de salariati permanenti in asigurari (2007): 220
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului (2007): 4,10 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 225,65 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/1.695


Privind spre viitor


Judetul Satu Mare, situat in Nord-Vestul Romaniei, in zona transfrontaliera cu Ungaria si Ucraina, face parte din Regiunea de Nord-Vest si de asemenea din Euroregiunea Carpatica.

Impartirea administrativa a judetului cuprinde doua municipii (Satu Mare, cu peste 115.000 de locuitori, si Carei - circa 23.000 locuitori), patru orase (Negresti-Oas, Tasnad, Livada si Ardud), respectiv 56 comune (cu 226 de sate).
Fiind acoperit in proportie de peste 70% de terenuri agricole, economia judetului poate fi caracterizata drept industrial-agrara (circa 40% din populatia ocupata desfasurandu-si activitatea in acest domeniu), specializata in industria alimentara, textila si in productia de mobilier. Sectorul primar este foarte bine dezvoltat, iar cel tertiar este in plina expansiune.

In acelasi timp, caracteristicile geografice ale judetului au oferit posibilitatea dezvoltarii unor ramuri variate din sectoarele industriale: astfel, DRM Draxlmaier, societate cu capital german, este intreprinderea cea mai importanta din judet, activitatea acesteia fiind axata pe fabricarea cablajelor electronice pentru automobile. In industria de aparate electrice de uz casnic, ELECTROLUX este o uzina reprezentativa, iar industria de prelucrare a lemnului - mobila se poate mandri cu numeroase intreprinderi a caror productie este orientata prioritar catre piata externa, in vreme ce in industria usoara STEILLMAN- MONDIALA este cel mai cunoscut agent economic; tabloul acesta poate fi completat cu alte companii din industria alimentara, precum si din cea a constructiilor.


Bilantul pietei asigurarilor


Primele trei luni ale anului curent au marcat pentru asiguratorii locali un volum cumulat al primelor brute subscrise de 6,6 milioane euro, in scadere cu -7,3% comparativ cu T1 2008. Demne de evidentiat sunt cifrele inregistrate pe segmentul life, asigurarile de viata reprezentand in structura consolidata a portofoliului judetean 16,8% (echivalentul a 1,1 milioane euro) - ceea ce reprezinta o evolutie crescatoare de 0,4 puncte procentuale.

In acelasi timp, sectorul asigurarilor generale a cunoscut scaderi drastice ale afacerilor pe majoritatea ramurilor - CASCO (-14,4%), RCA (-7,2%), credite si garantii (-75,4%), daune la proprietati (-55,4%). Doar asigurarile de incendiu si calamitati naturale au consemnat o ascensiune: 731 mii euro subscrieri, in crestere fata de T1 2008, cu peste 9 procente.
Cu toate acestea, in pofida scaderilor masive ale vanzarilor de autoturisme noi si second-hand, asigurarile auto ocupa cea mai mare parte a portofoliului judetean de asigurari: peste 67%, din care 41% doar raspunderile civile auto - RCA, acestea din urma producand, de altfel, si cele mai multe daune: 3,9 milioane lei (echivalentul a 41% din totalul daunelor avizate si platite de asiguratori).

De asemenea conform relatarilor reprezentantilor societatilor de asigurare, circa 14% din totalul subscrierilor din piata (4 milioane lei) sunt realizate prin intermediul brokerilor, din care cea mai mare pondere este detinuta de asigurarile RCA.

Ierarhiile societatilor de asigurare realizate dupa criteriul subscrierilor plaseaza pe pozitiile fruntase, pe segmentul asigurarilor generale, companiile ALLIANZ-TIRIAC, ASTRA-UNIQA si liderul pietei nationale pe acest segment, OMNIASIG, in vreme ce, pe ramura asigurarilor de viata, topul are doua companii dedicate acestui segment, in speta ING Asigurari de Viata (pozitia intai) si Agentia locala a GRAWE Romania (locul al treilea), si respectiv pe ASIROM, pe al doilea loc.


Criza si iar criza...


Criza financiara a redus simtitor din avantul asiguratorilor din Satu Mare, sustinut anterior de vanzarea politelor de tip Carte Verde si ulterior de dezvoltarea creditarii, a constructiilor si a volumului de investitii in judet.
"Criza despre care se vorbeste tot mai mult in aceasta perioada incepe sa se faca resimtita tot mai des, prin reducerea activitatii, scaderea consumului populatiei si, inerent, reducerea interesului pentru politele de asigurare facultativa," a precizat Alexandru CZINKA, Director, Agentia 1, BT Asigurari.

Intreprinderi importante din zona (precum DRAXLMAIER si ELECTROLUX), dar si cele mici si mijlocii au inregistrat o reducere a activitatii, pe fondul scaderii comenzilor, fapt care a condus la disponibilizari si reduceri salariale, influentand in mod direct resursele financiare ale populatiei. In acest context, atat persoanele fizice, cat si cele juridice si-au redus semnificativ cheltuielile cu asigurarile, determinand o incetinire a ritmului de crestere sau chiar o scadere a volumului subscrierilor asiguratorilor din Satu Mare. Cel mai mult a fost afectat segmentul asigurarilor auto (preponderent in portofoliu), si in special cele CASCO, fenomen influentat negativ si de scaderea activitatii firmelor de leasing si, implicit, a vanzarilor de autovehicule noi.

"Diminuarea lichiditatilor atat in randul populatiei, cat si in privinta firmelor, conduce, inevitabil la dramuirea drastica a costurilor si la renuntarea la cele neprioritare, unde se includ, din pacate, si cele legate de asigurare. Scaderea este inevitabila, cel putin pentru asigurarile CASCO, pe fondul reducerii creditarii, pentru politele pentru transportatori, ca rezultat al diminuarii activitatii de transport, dar si pentru cele property si chiar RCA, dupa ce mai multi clienti au renuntat benevol sau obligati la utilizarea autovehiculelor", este de parere Marius POP, Director, Sucursala OMNIASIG. Aceasta entitate a inregistrat in primul trimestru o evolutie descrescatoare de -4,4% a subscrierilor fata de T1 2008.
In aceeasi ordine de idei, "am consemnat o scadere cu 20% pe CASCO in primul trimestru, criza determinand persoanele juridice sa renunte la aceste asigurari, alaturi de cele de patrimoniu, viata si accidente pe care le plateau din fondurile proprii pentru angajati. Inchiderea unor intreprinderi si reducerile de personal ne creeaza dificultati serioase in reinnoirea politelor expirate si in atragerea de clienti noi", mentioneaza Sidon MURESAN, Director, Sucursala ASIROM.

Totodata, "s-au inmultit si cazurile de renuntare la asigurarile de tip CASCO de catre transportatorii din judet, care, in lipsa resurselor financiare, se multumesc doar cu politele RCA. In primul trimestru, volumul subscrierilor pe aceasta clasa s-a redus cu peste 60% comparativ cu T1 2008", ne-a declarat Directorul Sucursalei ARDAF, Tamara Iolanda TARLE.
O explicatie in acest sens ar fi si faptul ca "transportatorii prezenti au pierdut in aceasta perioada contracte importante, inclusiv cu giganti precum ARCELOR MITTAL, fapt care s-a reflectat negativ asupra activitatii acestora si, implicit, asupra sumelor alocate pentru asigurare", precizeaza Directorul ALLIANZ-TIRIAC, Dorin ROJA.

Nu in ultimul rand, o alta trasatura semnalata de asiguratorii din Satu Mare a fost aceea ca frauda a existat, iar fenomenul se poate amplifica din cauza clientilor care se afla in imposibilitatea de plata a ratelor catre societatile de leasing si, care pot privi polita CASCO drept o varianta de a acoperi datoria. "In 2009 s-au inmultit cererile de despagubire, mai ales pe segmentul auto, existand numeroase cazuri de masini incendiate sau alte situatii inscenate, pe fondul incapacitatii de plata a clientilor", semnaleaza Csaba CSAPO, Director, Sucursala UNIQA.


Febra despagubirilor non-patrimoniale ajunge si la Satu Mare


Frecventa evenimentelor rutiere constituie o caracteristica specifica pentru judetele de granita, alaturi de traficul intens, fapt care a influentat si cresterea ratei de dauna in judetul Satu Mare. De asemenea, multe dintre sucursalele locale se situeaza in partea superioara a grilei de risc a companiilor pe care le reprezinta, din cauza incidentei mari a daunelor, fenomen care explica si tarifele mai mari comparativ cu alte zone.

Totodata, cresterea daunelor inregistrate de catre transportatorii din judet apasa destul de greu asupra profitului sucursalelor locale, multi dintre liderii companiilor de profil fiind acum mult mai selectivi in incheierea politelor auto facultative. In aceste conditii, un factor agravant pentru valoarea despagubirilor acordate de asiguratori ar putea fi si majorarea, de multe ori nejustificata, a tarifelor pentru orele de manopera in service-urile auto, fenomen care se pare ca a fost "gestionat" corespunzator de catre liderii locali.

"Avem o relatie buna cu service-urile auto, si ma refer la negocierea corecta a tarifelor, precum si la implementarea noului sistem informatic", ne-a declarat Aurelian AVRAM, Director, Sucursala BCR Asigurari. Totodata, "am reusit reducerea ratei de dauna dupa incheierea unor contracte cu service-urile prin care acestea comanda piesele de la importatorii agreati de noi; precum si delegarea unor competente de intocmire a dosarelor de dauna, fapt care a condus la reducerea costurilor", precizeaza Dorin ROJA.
O particularitate care trebuie totusi mentionata este si cresterea daunelor platite de catre asiguratorii satmareni in afara tarii pe politele de RCA, care, "desi nu sunt foarte importante ca valoare, incep sa aiba o frecventa tot mai mare", mentioneaza Ecaterina BALOGH, Director, Sucursala ASIBAN. Exista insa si exceptii, astfel ca unele sucursale au inregistrat daune non-patrimoniale cu valori destul de mari in strainatate. Astfel, rezervele de dauna constituite pentru a putea acoperi aceste daune, cauzate de asiguratii lor, au inghetat o parte importanta din fondurile asiguratorilor din Satu Mare alocate cu aceasta destinatie.

"In urma unui accident rutier in Italia, care a provocat decesul unui biciclist, am constituit o rezerva de dauna de 600.000 euro. Cazul inca nu a fost solutionat, acesta aflandu-se pe rol la un tribunal italian, iar familia victimei a cerut despagubiri in limita maxima posibila", a subliniat Marius POP.

Tot in Italia, "avem un dosar de dauna nefinalizat, pentru un accident in care au decedat 3 persoane si pentru care se solicita despagubiri prin polita Carte Verde, in valoare de 750.000 euro", a adaugat Tamara Iolanda TARLE. La fel ca si in cazul anterior, cererea de despagubire a fost formulata pentru suma maxima posibila cuvenita pentru cazul respectiv.
De asemenea, in prima jumatate a acestui an, asiguratorii au platit si despagubiri pentru daune morale, care insa nu au depasit suma de 50.000 lei. Mentionam ca litigiile nu au fost solutionate pe cale amiabila, sumele fiind platite in urma unor sentinte judecatoresti, asiguratorii locali reclamand necesitatea elaborarii unor criterii clare de stabilire a cuantumului despagubirilor.

In acelasi timp, liderii locali ai companiilor de profil au evidentiat faptul ca in Romania, la fel ca in strainatate, acest fenomen poate sa ia amploare, ceea ce va conduce la o crestere a daunalitatii pe segmentul RCA. In teorie, o mare parte dintre accidentele soldate cu vatamari corporale grave determina una sau mai multe cereri de despagubire, atat pentru vatamare, cat si pentru daune morale. De asemenea, asiguratorii locali au semnalat faptul ca, pe masura ce oamenii isi vor cunoaste mai bine drepturile, cererile de despagubire pentru vatamari corporale vor creste, atat ca numar, cat si ca valoare.


Constatul amiabil - Un nou barometru pentru activitatea asiguratorilor


In perceptia asiguratorilor din judetul Satu Mare, introducerea constatarii amiabile este un pas absolut necesar pentru a putea solutiona mai simplu accidentele usoare. Cu toate acestea, multi dintre reprezentantii companiilor de asigurari considera ca perioada imediat urmatoare va reprezenta un interval "tampon", care va avea rolul de a clarifica mai multe aspecte procedurale, dar si pentru ca noul sistem sa devina mai familiar pentru conducatorii auto. "Chiar daca ne-am pregatit, iar inspectorii de dauna au fost specializati, experienta o vor capata in timp", a mentionat Ecaterina BALOGH.

Astfel, liderii locali si-au exprimat ingrijorarea cu privire la lipsa de informare a publicului larg, care va determina o aglomerare a centrelor de daune. "Din punct de vedere al timpului necesar protocolarii accidentului, va fi foarte dificil, pentru ca sunt putine sanse ca asiguratii sa completeze acest formular inainte de prezentarea la asigurator, cum este prevazut si in lege", a declarat Felicia CHIRIAC, Director, Sucursala 1, ASTRA-UNIQA.

Referitor la cei implicati in accidente, "intelegeri existau si inainte de introducerea constatarii amiabile, dar consider ca putem face fata, datorita pregatirii foarte bune a inspectorilor de dauna si a departamentului anti-frauda", a mentionat Tamara Iolanda TARLE. In acelasi timp, existenta mai multor posibilitati de interpretare, din partea asiguratorilor, a cazurilor, precum si in stabilirea vinovatiei, poate constitui "un impuls in acutizarea fenomenului de frauda", considera Directorul Sucursalei ALLIANZ-TIRIAC.

Pentru a putea solutiona cat mai repede daunele, o parte din companii isi vor crea noi sisteme de gestionare a dosarelor, astfel incat sa poata oferi un raspuns cat mai prompt clientilor. "Trecerea la gestionarea centralizata a daunelor este doar una dintre masurile pe care le-am adoptat pentru a face fata solicitarilor in timp util. Totodata, instruirea continua a personalului este esentiala", a evidentiat Aurelian AVRAM.

"In cazul companiei noastre, inspectorii de daune au acumulat suficiente cunostinte pentru a face fata oricaror spete cu care se vor confrunta. Pe de alta parte, consider ca procedura de constatare amiabila va fi un alt barometru pentru activitatea asiguratorilor", a adaugat Marius POP.


Politele unit-linked trag "viata" in jos


Segmentul de asigurari de viata din Satu Mare este tot mai puternic supus presiunilor crizei economice, fenomen care a determinat o "atitudine neprofesionista a oamenilor fata de angajamentele pe termen lung", potrivit lui Andrei BAKO, Agency Manager, ING Asigurari de Viata. Astfel, implicatiile negative asupra bugetelor populatiei si incertitudinea privind evolutia economiei au condus la o scadere a interesului pentru asigurarile de viata, iar tendintele de renuntare la polite sau de rascumparare a acestora sunt din ce in ce mai pronuntate. Totodata, "pe fondul crizei, asigurarile de viata au devenit produse de nisa pentru cei preocupati de protectie, care cunosc foarte bine produsele si au si disponibilitatea financiara necesara", mentioneaza Viorel VERZES, Consultant Senior, Agentia EUREKO.
Majoritatea companiilor specializate pe acest segment, dar si cele compozite din judet au inregistrat o scadere in primul trimestru din acest an, fiind cautate solutii cat mai eficiente pentru mentinerea portofoliului existent si pentru atragerea de noi clienti.

"In primul trimestru am inregistrat o scadere de peste 40% (300 de polite vandute, fata de 500 in T1 2008), dar trebuie sa luam in considerare si faptul ca anul 2008 a fost unul atipic, pe fondul boom-ului economic inregistrat la nivel national si al campaniei de pensii private", precizeaza Andrei BAKO. De mentionat, in acest context, faptul ca Agentia s-a plasat in anul precedent pe prima pozitie la nivel national, dupa mentinerea portofoliului (peste 90% pentru un portofoliu care are 3 ani vechime).

De asemenea, "segmentul de life merge destul de greu in acest an si va trebui sa depunem eforturi considerabile pentru mentinerea portofoliului, mai ales ca acesta detine o pondere de 32%, datorita traditiei si a deschiderii populatiei pentru aceste produse in zona", apreciaza Directorul Sucursalei ASIROM, Sidon MURESAN.

Totodata, criza a determinat si o schimbare in structura portofoliului sucursalelor locale, astfel ca asigurarile traditionale detin ponderea cea mai importanta, pe fondul scaderii semnificative a politelor de tip unit-linked si a orientarii clientilor spre produsele care ofera solutii garantate.
"Asigurarile de tip unit-linked au scazut cu 25-30% in T1 2009 comparativ cu primul trimestru din 2008 si au ajuns la o pondere de 20% in portofoliu, fata de 50% in 2008", ne-a explicat Andrei BAKO. De asemenea, "ponderea produselor cu componenta investitionala s-a redus cu 10% in portofoliul Agentiei noastre, pana la 40%, marcand o scadere de aproape 30% in primul trimestru", adauga Viorel VERZES.
Este evident ca in acest an de stagnare pe segmentul life liderii locali vor trebui sa-si tripleze eforturile pentru mentinerea portofoliilor. Care produse se vor vinde cel mai bine si spre ce se vor orienta acestea?

"Cele mai vandute produse in aceasta perioada sunt cele care reprezinta solutii garantate si eficiente de economisire si protectie ca, de exemplu, produsele pentru copii, rentele de studii si asigurarile mixte de viata", opineaza Directorul Agentiei ING Asigurari de Viata. Totodata, criza va aduce si putina "lumina" in mentalitatea oamenilor, adauga acesta, iar asiguratorii trebuie sa vina cu produse mai flexibile pentru a se adapta necesitatilor clientilor.
Pe de alta parte, "in acest an vom miza mult pe produsele de Pilon III, unde datorita deductibilitatii si accesibilitatii anticipam rezultate foarte bune. De asemenea, oferim clientilor, suplimentar, o asigurare de viata in caz de deces, in valoare de 3.000 lei", ne-a declarat Viorel VERZES, adaugand ca in 2009 au fost incheiate peste 300 de adeziuni pe Pilonul III.


Brokerii, la inceput de drum


Piata de brokeraj din judetul Satu Mare se afla inca la inceput de drum, iar acest fapt se reflecta si in ponderea primelor intermediate din portofoliile asiguratorilor, desi prima societate de profil are deja un istoric pe plan local. Pe piata activeaza cinci societati de intermediere cu sediul in Satu Mare, dintre care patru desfasoara o activitate constanta.
"Pana in prezent, subscrierile prin brokeri nu au depasit 12% din total. Segmentul de asigurari corporate a fost fructificat deja, in cea mai mare parte, de brokerii mari din Bucuresti. Astfel, pentru societatile locale, singurele posibilitati de dezvoltare a acestora au ramas retail-ul si IMM-urile", a declarat Dorin ROJA.

"Din punctul nostru de vedere, in pofida situatiei generate de criza financiara, consideram ca o oportunitate de dezvoltare pentru activitatea de intermediere este extinderea retelei teritoriale pana la nivelul comunelor, acolo unde companiile nu mai considera ca fiind rentabila prezenta permanenta, oferind potentialilor clienti produse de asigurare cat mai variate", a subliniat Andrei BOJE, Director Executiv, GLOBAL ASSISTANCE.
Totusi, restrangerea activitatii agentilor economici, tendinta de reducere a cheltuielilor, cat si diminuarea veniturilor populatiei au facut tot mai dificila posibilitatea de dezvoltare a intermediarilor din Satu Mare. "In trimestrul II, am inregistrat o scadere a afacerilor pentru politele CASCO si RCA, intre 30% si 40%. Preconizam ca trendul descrescator va continua si in trimestrul III, dar speram ca la finalul lui 2009 piata sa isi revina", a evidentiat Florin VANDICI, Director Executiv, CONSULT Asig.

La toate acestea se adauga si reticenta populatiei fata de posibilitatea de a apela la serviciile unui broker. "Inca mai suntem confundati cu agentii de investitii financiare. Am avut chiar oferte promotionale numai pentru a atrage oamenii si pentru a-i face sa inteleaga ce inseamna, de fapt, un broker de asigurare", a relatat Oszkar SZABO, Directorul LAND Broker.


Perspective 2009


Tinand cont de aceste realitati, ne intrebam care vor fi sursele de crestere pentru asiguratorii satmareni in acest an dificil.
"Consider ca oportunitatile pietei locale sunt reprezentate de asigurarile de bunuri, cladiri, precum si cele de raspundere civila legala", considera Sidon MURESAN. De asemenea, "in acest an, vom putea asigura cresterea doar prin atragerea unui numar cat mai mare de agenti care au migrat spre companiile de brokeraj", opineaza Directorul ARDAF.
Totodata, "cred ca cel mai important este sa identificam rapid nevoile asiguratilor existenti si potentiali si sa ne adaptam produsele la conditiile unor costuri reduse, suportabile de clienti", conchide Marius POP.
Anul 2009 este privit, in consecinta, de catre asiguratorii din judet, ca un "an al mentinerii portofoliului", tel care nu poate fi atins decat prin adaptarea la cerintele specifice pietei, prin flexibilitate si sporirea eficientei.

Vlad BOLDIJAR
Oleg DORONCEANU

Click aici pentru a vedea principalii indicatori ai companiilor de asigurari din judetul Satu Mare!



Asigurari de viata, brokeri si constat amiabil


"Ziua Asigurarilor" din judetul Satu Mare a reunit directorii companiilor de asigurari din judet si reprezentantii pietei locale de brokeraj, pentru ca acestia sa gaseasa impreuna solutii pentru problemele provocate de criza economica, pe de o parte, si de modificarile legislative, pe de alta parte. Dintre toate aceste teme de discutie, constatarea amiabila a fost cea mai de actualitate.

"Chiar in primele zile am avut doua sau trei situatii de daune protocolate pe constatare amiabila, care s-au rezolvat foarte usor. Dar va mai fi nevoie de o perioada de timp pana cand oamenii vor percepe acest nou stil de solutionare, iar soferii trebuie sa cunoasca cateva elemente procedurale. Acest lucru este la indemana noastra, a asiguratorilor, cu ajutorul canalelor media, prin presa sau televiziune. Se pot avea in vedere anumite situatii dificile, generate de multiplii factori care perturba traficul, insa in final este o masura pozitiva, care este in concordanta cu situatia din Europa. De asemenea, consider ca, in acest moment, companiile de asigurare sunt pregatite din punct de vedere tehnic, si noi chiar am extins spatiul destinat clientilor, deoarece aceasta este problema ce mai mare - cea a spatiului fizic", a declarat Marius POP, Directorul OMNIASIG Satu Mare.

"In momentul in care aceasta problema este privita la fel de catre toate companiile de asigurari si de catre Politie, nu pot aparea probleme. Cu siguranta pot aparea confuzii, insa cred ca acestea se vor rezolva pe parcurs. Un rol foarte important in prezentarea pe piata este presa, de la care ne asteptam la un ajutor foarte mare. Chiar putem sugera celor in masura ca la sutinerea examenului de obtinere a permisului de conducere sa se insereze si cate o intrebare referitoare la felul in care se utilizeaza constatarea amiabila", a continuat Dorin ROJA, Directorul ALLIANZ-TIRIAC.

"Constatarea amiabila este binevenita, deoarece din relatia companie de asigurari-client este scoasa interventia Politiei si, cumulata cu introducerea bazei de date bonus-malus, va conduce la responsabilizarea participantilor la trafic", a declarat Sidon MURESAN, Directorul ASIROM.

"Nu trebuie privit ca un impediment faptul ca asiguratorii nu lucreaza 24 din 24, soferii pot veni la asigurator si in trei zile. Sunt cateva lacune legislative care se vor lamuri in timp. Se vor face speculatii, insa trebuie sa fim optimisti si cu buna-credinta si cred ca ar trebui sa ne adresam centralelor, pentru precizarea anumitor puncte care au inca ambiguitati", a mentionat Marius POP.

"Suntem dispusi sa folosim orice canal de distributie pentru a pune la dispozitia soferilor formularul de constat, inclusiv agentiile brokerilor. Ne asteptam ca si agentii de Politie sa ii indrume pe cei implicati in accident catre companiile de asigurari", a subliniat Aurelian AVRAM, Directorul BCR Asigurari.

"Aceasta metodologie doreste sa disocieze doua aspecte, cel al pagubelor materiale si cel contraventional. Partea contraventionala isi are rostul ei la un anumit nivel, iar problemele marunte pot fi solutionate fara a se primi amenzi, deoarece se pot intampla in fiecare zi. Constatul amiabil se adreseaza celor care au constiinta impacata ca nu au pus in pericol pe nimeni si nu au incalcat legea in mod flagrant. Spetele materiale se vor clarifica odata cu punerea la punct a bazei bonus-malus, atunci va fi mult mai dificil sa scoti polita de asigurare din buzunar", a declarat Andrei BOJE, Director General, GLOBAL Assistance Broker.

Totusi, exista multe aspecte care necesita a fi clarificate si care pot crea dificultati, mai ales pentru soferi. "Exista termenul de 90 de zile de solutionare a daunelor, care trebuie redus, deoarece acceptul pentru despagubire poate provoca nemultumirea clientilor. Desi la prima vedere pare simplu, ma astept ca multe dintre formularele de constat sa fie gresite si, in loc sa ne concentram asupra dosarului de dauna, vom alerga dupa client pentru a obtine informatiile corecte. Vor creste si cazurile de frauda, deoarece nu avem un termen limita pentru prezentarea in fata companiilor de asigurare", a atras atentia Cerasela NERGHES, Director General ASTOP Broker.

In Regiunea de Vest, asigurarile de viata au cunoscut pana nu demult o crestere spectaculoasa. Cu toate acestea, prezentul a adus pentru asiguratori o reticenta din partea clientilor, acestia din urma preferand sa isi dozeze disponibilitatile financiare in alte moduri.

"Oamenii mai degraba isi asigura masina decat sa isi asigure viata. Dar noi, daca ne focusam asupra necesitatilor clientilor, le putem oferi ceea ce au nevoie. Clientii cauta multe garantii, dar evident garantiile costa, deci trebuie gasit un echilibru intre beneficii si costuri. Pot spune ca am avut un grad ridicat de retentie a clientilor, de aproximativ 95%, iar pierderile s-au datorat mai mult unor motive tehnice. Totodata, in prima jumatate a anului, am avut vanzari mai mici, din cauza contextului economic", a declarat Andrei BAKO, Director ING Asigurari de Viata.

"Piata s-a schimbat, la fel s-au modificat atat profilul clientului, cat si profilul consultantului, acestia devenind mult mai prudenti. In acest moment, cele mai cautate produse sunt pensiile private, oamenii se orienteaza spre produse cu multe garantii", a continuat Vasile PETRISOR, Director Regional EUREKO.

"Este mai greu in aceasta perioada sa vindem o asigurare de viata, insa, daca esti profesionist, aceasta nu este o problema, avem nou veniti care fac vanzari de 100 mil lei. Targetul de anul acesta este putin mai mare fata de anul trecut, nu a fost revizuit in functie de criza economica, dar aduce un suflu benefic in companie", a mentionat Diana TAR, Unit Manager AVIVA.

Un alt punct important al discutiilor a fost relatia dintre brokeri si companiile de asigurare, unde masura CSA-ului de limitare a comisionului a provocat o reorientare a obiectivelor pentru brokeri si o reducere a cheltuielilor pentru asiguratori.

"In viitor, ar fi normal ca orice intermediar in asigurari sa fie taxat pentru calitatea serviciilor, in primul rand de catre clienti, oricat de mare va fi comisionul - daca este un intermediar modest, isi va pierde clientii. Ar fi important ca si in domeniul brokerilor sa fie introdus principiul comisionului bazat pe volumul de prime intermediate. In ceea ce priveste masura CSA de limitare a comisioanelor, consider ca a fost o masura brutala, care a dat peste cap planificarea bugetelor si politica salariala. Nu se mai face o diferentiere, din punct de vedere al comisioanelor, intre brokeri si agentii persoane fizice", a declarat Daniel COLITA, Director Regional Vest, SAFETY Broker.

Pentru anul in curs, reprezentantii locali ai companiilor estimeaza un volum total al intermedierilor de peste 70 milioane lei.

Mihai CRACEA

ALLIANZ-TIRIAC

Dorin ROJA
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
Str. Petofi nr. 22
Tel.: 0261.710.188
Fax: 0261.710.148

ARDAF

Tamara Iolanda TARLE
Director Sucursala

ARDAF
Piata 25 Octombrie nr.14
Tel.: 0261.710.035
Fax: 0261.713.252

ASIBAN

Ecaterina BALOGH
Director Sucursala

ASIBAN
Piata Libertatii nr.12
Tel./Fax: 0261.710.325

ASIROM

Sidon MURESAN
Director Sucursala

ASIROM
Bd. Transilvaniei nr. 3-5
Tel.: 0261.711.959
Fax: 0261.712.340

ASTRA Asigurari - UNIQA

Felicia CHIRIAC
Director Sucursala

ASTRA Asigurari - UNIQA
Str. Pastravului nr. 2, sc. B, ap 31-33
Tel.: 0261.716.610
Fax: 0261.714.095

Ana Maria VERECZI
Director Sucursala

ASTRA Asigurari - UNIQA
B-dul Mircea cel Batran bl. C26/1, parter
Tel.: 0261.768.178
Fax: 0261.768.179

BCR Asigurari

Aurelian Ovidiu AVRAM

Director Sucursala

BCR Asigurari
Str. Horea nr. 8-10
Tel.Fax: 0261.710.980

BT Asigurari

Alexandru CZINKA
Director Agentie

BT Asigurari
Str. Constantin Brancoveanu nr. 13
Tel.: 0261.710.854
Fax: 0261.710.853

EUREKO

Viorel VERZES
Consultant Senior

EUREKO
Str. Corneliu Coposu nr 2, etaj 2
Tel./Fax: 0261.713.725

GENERALI

Daniela PRUNILA
Director Agentie

GENERALI
Piata 25 Octombrie, bl.10, parter
Tel./Fax: 0261.713.940

ING Asigurari de Viata

Andrei BAKO
Agency Manager

ING Asigurari de Viata
Str. Piata Revolutiei nr. 5
Tel.: 0261.768.815
Fax: 0261.711.955

OMNIASIG

Marius POP
Director Sucursala

OMNIASIG
Piata 25 Octombrie bl.T8
Tel.: 0261.717.231
Fax: 0261.717.678

UNIQA Asigurari

Csaba CSAPO
Director Sucursala

UNIQA Asigurari
Str. Aurel Popp nr. 20
Tel.:0261.770.048
Fax: 0261 768.219

CONSULT ASIG Broker

Florin VANDICI
Director Executiv

CONSULT ASIG Broker
Str. Petru Bran nr. 5/C
Tel./Fax: 0361.425.698

GLOBAL ASSISTANCE Broker

Andrei BOJE
Director General

GLOBAL ASSISTANCE Broker
Victoriei bl. 1, ap. 1, parter
Tel./Fax: 0261.713.300

LAND Broker

Oszkar SZABO
Manager

LAND Broker
Str. Gheorghe Baritiu nr. 125D
Tel.: 0261.710.186
























































Ziua Asigurarilor


























sus
 
 

Unde Ma Asigur? - Buletin Informativ de Asigurari

Presedinte: Sergiu COSTACHE CEO: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Redactor Sef XPRIMM Newsletters: Mihaela CIRCU

Editor Coordonator: Vlad PANCIU
Coordonator Ziua Asigurarilor: Lidia POP

Senior Editor: Vlad BOLDIJAR

Echipa Programului Unde Ma Asigur?: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mihai CRACEA, Vlad BOLDIJAR

IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE, Cosmin ARMASESCU

E-mail:   media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2009 Media XPRIMM

Buletinul Informativ de Asigurari Unde Ma Asigur? este optimizat pentru a fi vizualizat cu o conexiune activa la Internet.
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici

Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Pentru a va abona selectati optiunile dorite. Pentru a va dezabona deselectati toate optiunile.