Inapoi la www.1asig.ro



Unde Ma Asigur?
  by
Media XPRIMM
INSURANCE Profile
   Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 37, 30 iunie 2009

Salaj

Programul
"Unde Ma Asigur
?"

Parteneri Media

1asig.ro

XPRIMM Newsletters

Revista PRIMM Asigurari&Pensii
Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista de Specialitate Insurance PROFILE
Insurance PROFILE


Forum Unde ma ASIGUR


Millenium Insurance Broker


Casco Ieftin

Safety Broker

Revista PRIMM
Constatul Amiabil
Anuarul Asigurarilor
Judetul
Salaj



Judetul SALAJ

> Resedinta de judet: Zalau
> Suprafata: 3.864 km2
> Populatia: 249.194 locuitori (recensamant 2001)
> Numar salariati: 48.322 (aprilie 2009)
> Rata somajului: 7,5% (aprilie 2009)
> Castig salarial mediu brut: 1.397 lei/persoana (aprilie 2009)


Piata locala a asigurarilor - 2008 (estimare PRIMM)


> Prime brute subscrise: 60,49 milioane lei
> Daune platite: 32,23 milioane lei
> Numarul mediu de salariati permanenti in asigurari (2007): 186
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului (2007): 3,59 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 242,74 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/1.340


"Redesenarea" portofoliilor


Judetul Salaj (sau "Tara Silvaniei") este situat in Nord-Vestul Romaniei si se suprapune pe cea mai mare parte a zonei de legatura dintre Carpatii Orientali si Muntii Apuseni, cunoscuta sub denumirea de Platforma Somesana. Resedinta de judet este municipiul Zalau, situat in centrul judetului, celelalte orase salajene fiind Simleu Silvaniei, Jibou si Cehu Silvaniei.
Economia judetului Salaj se bazeaza in principal pe activitatea desfasurata de microintreprinderi, dar si pe cea a catorva intreprinderi mai mari, cu capital strain. De asemenea, in marea lor majoritate, spatiile industriale, parte din ele cumparate de producatori de talie mondiala (precum SILCOTUB si MICHELIN), sunt asezate pe singura platforma industriala a municipiului Zalau, respectiv cea situata la iesirea din oras, spre Satu Mare.

In ultimul an, criza economica a exercitat o influenta puternica asupra proiectelor de dezvoltare avute in vedere de mai multe companii din Salaj; astfel, ROMINSERV VALVES Iaifo Zalau, membra a grupului ROMPETROL, si-a suspendat in luna martie productia de armaturi industriale, ca urmare a reducerii, respectiv sistarii, pe fondul crizei economice, a bugetelor alocate pentru investitii. In acelasi timp, producatorul de anvelope MICHELIN si-a intrerupt in luna martie, pentru 18 zile, productia fabricii de anvelope pentru camioane SILVANIA din Zalau, care are 1.300 de angajati.
Un alt agent economic din Salaj puternic afectat de criza financiara este TENARIS SILCOTUB din Zalau, cel mai important producator de tevi din otel din Romania, care anunta pentru aceasta vara disponibilizari de personal si o severa reducere a programului de lucru.

Restrangerea activitatii, pe fondul crizei economice, a determinat compania CEMACOM Zalau, specializata in productia materialelor de constructii, sa disponibilizeze prin concedieri colective si individuale, in luna ianuarie, 120 de persoane, adica aproape jumatate dintre cei 290 de angajati ai firmei. In acelasi timp, CEMACOM a inchis una dintre liniile de productie, masura care trebuia aplicata abia in 2010. Compania are ca domeniu de activitate fabricarea caramizilor, tiglelor si a altor produse pentru constructii. Totodata, rezultatele financiare ale societatii arata pentru primele trei luni ale anului 2009 un profit net in scadere cu 65% fata de castigurile din perioada similara a anului trecut.
Demna de evidentiat este stagnarea pietei rezidentiale, cererea de proprietati scazand semnificativ, direct proportional cu preturile, din cauza crizei creditelor si a reducerii numarului de tranzactii speculative de pe piata.


Scurta radiografie a pietei asigurarilor


Din punct de vedere economic, judetul Salaj face parte, impreuna cu Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures si Satu Mare, din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest. La nivelul pietei de asigurari, aceasta regiune se regaseste pe prima pozitie, excluzand Bucuresti si judetul Ilfov, asiguratorii de aici producand, in anul 2008, circa 9,2% din totalul pietei asigurarilor (echivalentul a 221,3 milioane euro). La nivel judetean, ierarhizand judetele Romaniei dupa criteriul volumului de prime brute subscrise, judetul Salaj ocupa locul 30, cu un volum al afacerilor de 16,4 milioane euro.
Primul trimestru al anului in curs a reprezentat pentru asiguratorii din Nordul tarii un volum total al afacerilor de circa 4,11 milioane euro, marcand, comparativ cu rezultatele aferente T1 2008, o crestere nominala in euro de circa 27 puncte procentuale. Esalonat, business-ul desfasurat de asiguratori este dat in proportie de 20% de asigurarile de viata, 68% - de asigurarile auto (din care RCA - circa 41%), in vreme ce asigurarile de tip property au contribuit la afacerile companiilor de asigurari din judet intr-o proportie mai redusa - 6,5%.

La capitolul daune, asiguratorii din Salaj au avut de achitat indemnizatii brute in cuantum de 1,3 milioane euro, din care aproximativ 70% aferente asigurarilor de tip auto (CASCO si RCA, insumate).
In acelasi timp, potrivit informatiilor furnizate de asiguratori, valoarea totala a primelor intermediate de societatile de brokeraj se cifreaza la 850 mii euro, suma reprezentand 20% din totalul pietei judete, fiind apropiata de situatia intalnita la nivel national (n.red.: potrivit INSURANCE Profile, in T1 2009, piata de brokeraj in asigurari a reprezentat 22% din totalul pietei asigurarilor).

Ierarhiile realizate in functie de volumul de prime brute subscrise, conform informatiilor financiare furnizate de societatile de asigurare, indica pe cele doua mari clase de asigurari (de viata si generale) situatii diferite comparativ cu topurile nationale. Asadar, ASIROM conduce topul asiguratorilor de viata cu un volum al subscrierilor de 1,9 milioane lei (443 mii euro), in vreme ce ierarhia "non-life" are in pole-position pe BCR Asigurari (2,1 milioane lei, echivalentul a 498 milioane euro). Liderul pietei nationale, ALLIANZ-TIRIAC, se situeaza pe locul secund in ambele ierarhii.


Criza economica pune o frana puternica dezvoltarii asigurarilor de viata


Presiunea exercitata de efectele crizei economice asupra bugetelor familiale se face puternic resimtita in asigurarile de viata din judetul Salaj, determinand renuntarea, in proportii de masa, la contractele de asigurare. In conditiile in care rata somajului se apropie de 8% (fata de cca. 4,6% cu un an in urma), iar salariul mediu se mentine la un nivel sensibil inferior mediei nationale, interesul pentru asigurarile de viata este din ce in ce mai redus, tentatia de a renunta la politele de asigurare, fie din imposibilitatea de a continua plata primelor, fie pentru a "recupera", in vederea altor cheltuieli, banii investiti, este din ce in ce mai mare.

In acest context, eforturile asiguratorilor locali sunt mai degraba indreptate catre conservarea portofoliului de clienti actuali, decat spre extinderea lui. "Am reusit in primul trimestru al acestui an sa subscriem in asigurarile de viata cu circa 11% mai mult decat in T1 2008", declara Mihai BOGDAN, Director, Sucursala ASIROM Zalau, "factorul determinant in acest sens fiind calitatea produselor si serviciilor pe care le oferim in acest domeniu". ASIROM este singura companie din judet ale carei asigurari de viata despagubesc, prin clauzele suplimentare asociate, orice tip de accident, de la cele mai simple, cum ar fi o banala entorsa, pana la cazuri grave, presupunand tratamente complexe si spitalizare, ne-a precizat Mihai BOGDAN. Mai mult, pentru a oferi clientilor o modalitate simpla si rapida de a accesa despagubirile ce li se cuvin, Sucursala salajeana a organizat un serviciu specializat de expertiza medicala, la sediul propriu, astfel incat indreptatirea despagubirilor solicitate de asigurati poate fi certificata pe loc, reducandu-se consumul de timp si birocratia. "Totusi, chiar si asa, ne confruntam cu numeroase solicitari de lapsare a politelor, iar cresterea volumului de subscrieri se datoreaza cresterii valorii sumelor asigurate, in timp ce numarul contractelor de asigurare a scazut substantial", a subliniat liderul Sucursalei.

"Anul 2009 reprezinta o adevarata provocare pentru noi", afirma Ananie BOT, Director, Sucursala ALLIANZ-TIRIAC Zalau. "Constatam o reducere a disponibilitatii potentialilor clienti noi de a aloca sume din bugetul propriu pentru asigurari. In plus, chiar si unii dintre clientii existenti in portofoliu sunt tentati sa renunte la unele polite sau, in cel mai bun caz, sa reevalueze complexul de riscuri pe care intentioneaza sa-l transfere asiguratorului. Parerea mea este ca, mai degraba - cel putin in 2009 - vom inregistra, in cel mai bun caz, o stagnare a volumului de prime brute subscrise", adauga oficialul citat, confirmand tendinta semnalata de Directorul Sucursalei ASIROM.

In acelasi timp, cu toate ca efectele crizei economice se resimt inevitabil asupra puterii de cumparare a populatiei, "a aparut o tendinta de reducere a consumului excesiv si orientarea oamenilor spre economisire", potrivit Simonei TULOGDI, Director, Agentia Salaj, BCR Asigurari de Viata.
Cele mai bine vandute produse in aceasta perioada de criza sunt cele care reprezinta solutii garantate si eficiente de economisire si protectie. "Se vand cel mai bine planurile de economisire in vederea pensionarii - asigurari, nu pensii private facultative -, renta de studii pentru copii MAGISTER si asigurarea mixta de viata, destinata cuplurilor", a precizat Simona TULOGDI.

Principalul obiectiv al Agentiei Salaj a BCR Asigurari de Viata este pregatirea continua a fortei de vanzari, pentru a oferi clientilor produsul adecvat de asigurare de viata, adaptat la necesitatile ce apar in aceasta perioada de criza. "Acest lucru ne va da posibilitatea sa crestem in continuare, asa cum am dovedit-o si pana in prezent, calitatea fortei de vanzare fiind cea care da masura succesului. Alte obiective propuse sunt consolidarea pozitiei dobandite anterior si deschiderea unui alt punct de lucru", a precizat Directorul Agentiei BCR Asigurari de Viata Salaj.


"Fara subventii agricole, nu vor exista nici asigurari agricole"


"Asigurarile agricole, atat pentru culturi, cat si pentru animale ar trebui sa constituie o resursa solida de dezvoltare a asigurarilor in judetul Salaj", afirma Directorul Sucursalei ASIBAN Zalau, Ovidiu LUPAS. "Din pacate, in ciuda potentialului clar de dezvoltare, lipsa actuala de lichiditati in agricultura face aproape imposibila dezvoltarea sustinuta a acestei linii de afaceri", subliniaza liderul ASIBAN Zalau. "Fara subventii de stat pentru agricultura, asigurarile agricole vor continua sa stagneze la un nivel foarte redus", puncteaza Ioan RADU, Directorul Agentiei GENERALI. "Noi avem o buna experienta in domeniu si am reusit sa incheiem cateva contracte foarte interesante, pentru asigurarea unor ferme agricole, chiar si in acest an greu. Totusi, nu pot sa nu remarc ca unul dintre cei mai buni clienti ai nostri, o ferma pomicola moderna si foarte bine dotata, ne-a declarat deschis ca nu dispune de lichiditatile necesare pentru a-si continua programul de asigurare. Cred ca este un lucru simptomatic," observa Ioan RADU.

Potrivit informatiilor furnizate de companiile vizitate, agricultura judetului Salaj traverseaza un moment de impas, substantial accentuat de eliminarea subventiilor de stat pentru agricultura. Practic, o mare parte a suprafetelor agricole nu sunt exploatate, in timp ce, din suprafetele lucrate, o cota importanta apartine gospodariilor individuale, care au loturi mici, pe care se practica o agricultura de subzistenta. In paralel, exploatarile agricole de dimensiuni mari - cea mai profitabila tinta pentru asiguratori - se confrunta cu probleme financiare acutizate de criza.
"In 2008, an in care au existat subventii de stat in agricultura, a caror acordare a fost conditionata de existenta asigurarii, am incheiat mai bine de 600 de polite. Din acest portofoliu, in 2009 nu a mai ramas aproape nimic", afirma Mihai BOGDAN. "Este evident ca fara un sistem de subventii pentru agricultura, nimic nu se intampla in acest domeniu. Din pacate, potentialul asigurarilor agricole ramane nevalorificat".


"Sansa noastra, in acest an, este mediul rural"


"Economia Zalaului ofera, mai cu seama in conditiile acestui an, prea putine oportunitati pentru asiguratori. Conditiile economice actuale au afectat puternic puterea de cumparare a locuitorilor din Zalau; astfel, piata din municipiu este aproape saturata in ceea ce priveste asigurarile, chiar daca cifra de afaceri totala este, in fapt, destul de modesta. Cu alte cuvinte, este un "tort" prea mic, din care incercam cu totii sa ne adjudecam o felie cat mai mare. Din aceasta perspectiva, eu sunt convins ca sansa noastra de a ne realiza obiectivele este extinderea catre mediul rural", afirma Ioan RADU.

In prezent, Municipiul Zalau reprezinta sursa a circa 70% din volumul de prime subscrise de Agentia locala GENERALI, in timp ce restul, de 30% din volumul de afaceri, este realizat in mediul rural. Eforturile asiguratorului se indreapta insa spre intarirea retelei sale de distributie din mediul rural si spre dezvoltarea liniilor de asigurari de proprietate.
O strategie similara a fost adoptata si de Sucursala locala ASIBAN, in portofoliul careia volumul de subscrieri se imparte aproape egal intre asigurarile incheiate in Zalau si riscurile preluate din celelalte localitati ale judetului. "Vedem extinderea catre zonele rurale ca pe o oportunitate de a realiza o binevenita dispersie a riscurilor", a explicat Ovidiu LUPAS strategia Sucursalei ASIBAN.


Brokerii din judetele invecinate suplinesc absenta brokerilor locali


ASICONS si TRANSILVANIA Broker sunt cele mai active companii de brokeraj pe piata de specialitate salajeana. Desi nu exista brokeri de asigurari inregistrati in judetul Salaj, o parte din ce in ce mai importanta a distributiei pe piata locala a asigurarilor este realizata prin reprezentantii unor brokeri din judetele invecinate, in principal din Cluj, care si-au fixat in Zalau cate un punct de lucru. In principal, cele doua companii amintite lucreaza cu cei mai multi dintre asiguratorii locali.
BCR Asigurari si UNIQA sunt companiile de asigurari care utilizeaza in cea mai mare masura serviciile de intermediere oferite de brokeri, 50%, respectiv 47% din volumul primelor brute subscrise de aceste societati in trimestrul I 2009 provenind din politele de asigurare intermediate de brokeri.
Intre brokerii care lucreaza pe piata din judetul Salaj, numele companiilor ASICONS, TRANSILVANIA Broker, ASTOP, EUROBROKERS, MAXYGO sunt mentionate cel mai des. Sunt prezenti, de asemenea, pe piata locala de asigurari, AON, CONSULT Asig, ALL Asig. Cea mai extinsa colaborare cu asiguratorii locali este dezvoltata de ASICONS, care intermediaza asigurari pentru unele dintre cele mai importante companii de asigurari din Zalau: ASIROM, ASIBAN, BCR, UNIQA, ARDAF, ASTRA-UNIQA.

La polul opus, exista si companii care subscriu foarte putin, sau aproape deloc prin intermediul brokerilor. Cel mai des invocate motive pentru slaba dezvoltare a acestei colaborari sunt pretul asigurarii - potrivit asiguratorilor, brokerii orientandu-se preponderent catre produsele cu cotatii mici - si dimensiunea comisioanelor oferite. "BT Asigurari colaboreaza cu brokerii pe sectorul clientilor corporate, dar pana acum primele intermediate nu reprezinta un procent important in portofoliu nostru", afirma Valentina MARTIN, Director, Sucursala BT Asigurari. "Din pacate, pe segmentul retail, tarifele practicate de compania noastra si flexibilitatea destul de redusa a politicii noastre de discounturi nu par atragatoare pentru brokeri. Cred totusi ca, in perspectiva, colaborarea cu brokerii ar putea sa grabeasca patrunderea BT Asigurari pe aceasta piata unde noi am inceput activitatea mai tarziu, intr-un moment in care multe companii activau deja aici de aproape un deceniu", a adaugat Valentina MARTIN.

De asemenea, o parte dintre asiguratori par sa considere ca forta de vanzare proprie reprezinta o garantie a constantei portofoliului, contribuind mult mai eficient la mentinerea unui grup larg de clienti fideli. "Este evident ca interesele brokerilor nu coincid intotdeauna cu ale companiilor de asigurari, cel putin din punct de vedere comercial, mai ales intr-un moment cum este cel actual, in care pretul asigurarii este mai important decat oricand pentru clienti. Ca atare, pentru a-si servi clientii, brokerii sunt nevoiti de multe ori sa urmareasca in primul rand pretul asigurarii si politele asiguratorului care raspunde la momentul respectiv cel mai bine necesitatilor sale. Pentru noi, asta inseamna ca nu putem conta fara rezerve pe "fidelitatea" brokerilor fata de produsele din oferta noastra si, implicit, ca portofoliul construit in colaborare cu brokerii are un anumit grad de instabilitate", explica Gheorghe DEHELEAN, Director, Sucursala ARDAF din Zalau.


Constatul amiabil: beneficii pe termen lung, ingrijorari privind implementarea


"Constatul amiabil este o masura care vine in sprijinul clientilor corecti, in fapt, al acelor clienti pe care ni-i dorim cu totii", afirma Eugen BALC, Director, Sucursala ASTRA-UNIQA Zalau. "Cu siguranta ca in prima perioada de functionare a sistemului vom intampina si dificultati, dar cred ca este un pret care merita platit ca sa aducem valoare adaugata serviciilor noastre. Daca asiguratii isi vor rezolva in acest fel mult mai usor daunele auto, utilitatea asigurarii va fi din ce in ce mai evidenta si acest lucru se va intoarce in cele din urma in favoarea noastra", explica BALC.

De aceeasi parere este si Alexandru CSUROS, Director, BCR Asigurari Zalau, care crede ca cele mai multe dificultati "se vor ivi in legatura cu stabilirea vinovatiilor in situatiile atipice sau atunci cand vor exista suspiciuni de frauda". De altfel, temerile legate de posibila crestere a tentativelor de frauda sunt relativ larg raspandite in randul asiguratorilor auto din Zalau. "Exista si acum destule dosare de dauna in legatura cu care avem suspiciuni serioase, dar nu putem proba intentia de frauda. Aparitia acestora a fost favorizata de dezvoltarea, la noi in judet, a unui intens comert cu autoturisme second-hand, cumparate la preturi modice din tarile vestice si apoi asigurate la valoarea lor de catalog in Romania. Numarul mare de daune totale survenite la aceste masini starneste suspiciuni, desi putine sunt cazurile in care se poate demonstra avarierea lor intentionata", explica Gheorghe POP, Sef Serviciu Asigurari, OMNIASIG Zalau.

Pe de alta parte, unii asiguratori percep, cel putin intr-o prima faza, introducerea constatului amiabil ca pe o povara in plus adaugata serviciilor de daune. "Sucursala noastra are o structura de personal foarte redusa", arata Liviu TEREC, Director, Sucursala locala EUROINS. "In aceste conditii, procesarea unui numar important de operatiuni de acest tip nu va fi usor de gestionat, cel putin in perioada initiala, pana cand se vor pune la punct in totalitate procedurile si atat noi, cat si clientii nostri vom capata experienta", explica el.


Concluzii


Efectele crizei financiare asupra pietei nationale a asigurarilor au putut fi analizate pana in prezent in doua momente: la finalul anului 2008, cand s-a identificat o crestere "one digit", respectiv la incheierea perioadei financiare aferente primului trimestru a.c., cand piata a cunoscut prima scadere. Asadar, criza a demonstrat ca nu pot exista domenii economice "imune", fiind afectate majoritatea sectoarelor economice.
Cu toate acestea, perioada de recesiune a marcat pentru asiguratorii din Tara Silvaniei o crestere importanta a volumului de afaceri (27% dupa primele trei luni), acestia dand dovada de adaptabilitate la conditiile de austeritate, de "redesenare" a strategiilor de acoperire a portofoliilor si de luarea in calculul de profitabilitate a unui nivel ridicat de volatilitate a mediului economico-financiar.

Daniela GHETU
Vlad BOLDIJAR

Click aici pentru a vedea principalii indicatori ai companiilor de asigurari din judetul Salaj!



Performanta bate potentialul


Piata de asigurari salajeana si mai cu seama, caile de dezvoltare a acesteia au fost subiectele principale abordate la ZIUA ASIGURARILOR la ZALAU. Reprezentantii tuturor companiilor locale de asigurari au dezbatut, impreuna cu invitatii speciali prezenti la intalnire, cateva dintre subiectele de maxim interes: implementarea sistemului de constatare amiabila a daunelor auto, modalitatile de a diversifica portofoliul si de valorifica potentialul asigurabil al zonelor rurale, caile de a mentine nivelul de afaceri pe segmentul asigurarilor de viata.
"Este pentru prima data cand ne intalnim la Zalau in acest cadru, si poate tocmai de aceea cred ca este foarte potrivit sa consacram un moment consemnarii performantelor dumneavoastra. In statisticile economice romanesti, Salajul ocupa unul dintre ultimele locuri din punct de vedere al puterii economice. Ca urmare, nici potentialul sau din perspectiva asigurarilor nu este considerat a fi prea promitator. Cu toate acestea, in ierarhia interna a companiilor de asigurari, adeseori sucursalele din Zalau se situeaza pe o pozitie buna, in prima jumatate a clasamentului. Aceasta nu este decat o dovada clara a calitatii muncii dumneavoastra", a declarat Sergiu COSTACHE, Presedinte Media XPRIMM, in debutul evenimentului. In acest spirit, managerii sucursalelor cel mai bine clasate in topul judetean au primit, in fata colegilor lor de breasla, premiile acordate de Revista PRIMM - Asigurari & Pensii pentru realizarile din 2008.
In mod evident, "subiectul zilei" pe piata de asigurari locala nu putea fi altul decat cel de la nivel national: constatarea amiabila a daunelor auto, pe scurt, "constatul amiabil". Trecerea de la procedurile anterioare, in doi pasi, de declarare a accidentului in fata organelor de politie si inregistrare a daunei la asigurator, la o operatiune unica, desfasurata prin intermediul companiei de asigurari, nu este deloc atat de simpla pe cat ar putea parea la o prima vedere. Daca pentru posesorii autovehicolelor implicate avantajele constatului amiabil sunt evidente, pentru operatorii din asigurari perioada ce va urma nu va fi lipsita de provocari. Una dintre cele mai importante dificultati isi are originea in modul diferit in care este abordata problema raspunderii in producerea accidentului in asigurari si in Legea Circulatiei. "Aceasta diferenta se va dovedi extrem de importanta de indata ce vom avea primele cazuri in care asiguratii vor contesta in instanta modul de solutionare a dosarului de dauna. In fata legii, protocolul incheiat de asiguratori nu are valoare juridica, ceea ce inseamna ca, implicit, notiunile de raspundere comuna sau raspundere morala nu sunt recunoscute. Daca ceea ce vom decide noi in anumite dosare va intra in contradictie cu Legea Circulatiei, desi este corect din punct de vedere al asigurarilor, vom pierde orice litigiu de acest gen", a semnalat Gheorghe GRAD, Director General SRBA, prezent la intalnirea cu asiguratorii salajeni in calitate de invitat special. Necesitatea armonizarii prevederilor legislatiei in domeniu cu principiile aplicate in asigurari a fost semnalata si de reprezentantii Inspectoratului Politiei Judetene Salaj, Comisar Sef de Politie Vasile SABAU - Serviciul Politiei Rutiere Salaj - si Comisar Sef de Politie Viorel VICAS - Biroul Siguranta Circulatiei pentru Mediul Urban. "Este foarte clar ca va trebui sa comunicam foarte mult si sa ne punem de acord asupra unor aspecte. Eu va propun ca, de indata ce vor sosi si instructiunile elaborate de Ministerul Administratiei si Internelor, sa ne intalnim si sa discutam despre modul in care vom colabora in aceasta privinta", a intervenit Comisarul Sef de Politie Vasile SABAU.


Calitatea este cea care ne pastreaza clientii


Ar fi greu de imaginat, astazi, o intalnire cu tematica de afaceri care sa ocoleasca subiectul crizei. "In mod evident, criza si-a pus amprenta si asupra activitatii noastre", a afirmat Ananie BOT, Directorul Sucursalei ALLIANZ-TIRIAC din Zalau, liderul pietei locale in 2008. "Clientii platesc mai greu si nu de putine ori inregistram intarzieri mari la plata primelor, altii renunta pur si simplu pentru ca nu-si mai pot permite sa plateasca asigurarea, chiar daca sunt perfect constienti ca le este necesara", a explicat el, adaugand ca, "in aceste conditii, prioritatea noastra este aceea de a ne pastra portofoliul de asigurati. Incercam sa ne adaptam cat mai bine conditiilor, sa le oferim produse cu un pret mai accesibil, sa-i ajutam sa opereze o selectie mai buna a riscurilor pe care le asigura, astfel incat sa depasim aceasta perioada grea impreuna, pastrand colaborarea".
Cele mai vizibile efecte se manifesta in asigurarile de viata si pe segmentul asigurarilor auto. Pe de o parte, somajul in crestere si tendinta de reducere a veniturilor afecteaza direct puterea de cumparare a locuitorilor, cele mai vizibile efecte producandu-se, din aceasta perspectiva, in asigurarile de viata. Pe de alta parte, "Salajul este un judet de transportatori, dar acestia lucreaza in aceasta perioada la circa 30% din capacitate, ceea ce inseamna ca au renuntat la o mare parte din programele de asigurare", asa cum au relevat specialistii prezenti.
Totusi, exista inca sanse de crestere, mai ales daca legislatia va fi clarificata in anumite domenii, cum ar fi asigurarea obligatorie a locuintei sau asigurarile voluntare de sanatate. Un bun potential exista si in asigurarile agricole, cu conditia reluarii programelor de subventii agricole acordate de stat.


Proiectii moderat optimiste


Pentru anul 2009, asiguratorii din Salaj estimeaza o cifra de afaceri globala de cca. 50 milioane lei, ceea ce inseamna o conservare, in termeni nominali, a volumului de activitate din 2008. "Nu va fi foarte usor sa realizam acest lucru", afirma Eugen BALC, Directorul Sucursalei ASTRA-UNIQA din Zalau, "dat fiind ca experienta de pana acum ne arata o tendinta de reducere a numarului de polite. Totusi, cu o subscriere mai atenta, cu preturi corecte si sume asigurate in crestere, pe anumite segmente, vom reusi sa depasim cu bine aceasta perioada si sa punem bazele cresterii viitoare".

Daniela GHETU

ALLIANZ-TIRIAC

Ananie BOT
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
B-dul Mihai Viteazu nr. 14, bl. OM
Tel.: 0260.611.141
Fax: 0260.611.861

ARDAF

Gheorghe DEHELEAN
Director Sucursala

ARDAF
Str. Iuliu Maniu nr. 7
Tel.: 0260.661.920
Fax: 0260.661.922

ASIBAN

Valer Ovidiu LUPAS
Director Sucursala

ASIBAN
B-dul Mihai Viteazu nr. 14, bl. O2, et. 1
Tel./Fax: 0260.619.489

ASIROM

Mihai BOGDAN
Director Sucursala

ASIROM
P-ta Unirii nr.16
Tel.: 0260.612.981
Fax: 0260.614.015

ASTRA Asigurari - UNIQA

Eugen BALC
Director Sucursala

ASTRA Asigurari - UNIQA
P-ta 1 Decembrie, bl. A, ap. 4
Tel.: 0260.610.823
Fax: 0260.661.188

BCR Asigurari

Alexandru CSUROS

Director Sucursala

BCR Asigurari
P-ta Iuliu Maniu nr. 2
Tel./Fax: 0260.614.018

BCR Asigurari de Viata

Simona TULOGDI
Director Agetie

BCR Asigurari de Viata
P-ta Iuliu Maniu, nr.2
Tel.: 0260.660.170
Fax: 0260.660.158

BT Asigurari

Valentina MARTIN
Director Agentie Judeteana

BT Asigurari
Str. Nicolae Titulescu nr. 4, ap. 4
Tel.: 0260.611.688
Fax: 0260.661.402

EUROINS

Liviu TEREC
Director Agentie

EUROINS
Str. Gheorghe Doja nr. 5, bl. 16, ap. 1
Tel./Fax: 0260.617.105

GENERALI

Ioan RADU
Responsabil Agentie

GENERALI
Bd. Mihai Viteazul nr. 30, bloc A2, ap. 1
Tel.: 0260.612.835
Fax: 0260.611.932

OMNIASIG

Gheorghe POP
Sef Serviciu Asigurari

OMNIASIG
Str. 22 Decembrie 1989 nr. 7
Tel.: 0260.661.745
Fax: 0260.661.714

UNIQA Asigurari

Florica Mariana IANCHIS
Director Sucursala

UNIQA Asigurari
Str. Simion Barnutiu, bl. A29, sc. B, ap. 2
Tel./Fax: 0260.612.848



























































































Ziua Asigurarilor




















 
 

Unde Ma Asigur? - Buletin Informativ de Asigurari

Presedinte: Sergiu COSTACHE CEO: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Redactor Sef XPRIMM Newsletters: Mihaela CIRCU

Editor Coordonator: Vlad PANCIU
Coordonator Ziua Asigurarilor: Lidia POP

Senior Editor: Vlad BOLDIJAR

Echipa Programului Unde Ma Asigur?: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mihai CRACEA, Vlad BOLDIJAR

IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE, Cosmin ARMASESCU

E-mail:   media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2009 Media XPRIMM

Buletinul Informativ de Asigurari Unde Ma Asigur? este optimizat pentru a fi vizualizat cu o conexiune activa la Internet.
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici

Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Pentru a va abona selectati optiunile dorite. Pentru a va dezabona deselectati toate optiunile.