Inapoi la www.1asig.ro



Unde Ma Asigur?
  by
Media XPRIMM
GPPA
   Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 33, 17 martie 2009

DAMBOVITA
VALCEA

Programul
"Unde Ma Asigur
?"

Parteneri Media

1asig.ro

XPRIMM Newsletters

Revista PRIMM Asigurari&Pensii
Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista de Specialitate Insurance PROFILE
Insurance PROFILE


Forum Unde ma ASIGUR


Millenium Insurance Broker


Casco Ieftin

Safety Broker

Revista PRIMM
Judetul
Dambovita



Judetul DAMBOVITA

> Resedinta de judet: Targoviste
> Suprafata: 4.054 km2
> Populatia: 539.322 locuitori (recensamant 2001)
> Numar salariati: 86.501 (decembrie 2008)
> Rata somajului: 5,5% (decembrie 2008)
> Castig salarial mediu brut: 1.621/persoana (decembrie 2008)


Piata locala a asigurarilor (2007)


> Numar de unitati locale: 25 (2005)
> Prime brute subscrise: 65,34 milioane lei
> Numarul mediu de salariati permanenti in asigurari: 232
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului: 3,94 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 121,15 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/2.325


Situat in partea central-sudica a tarii, judetul Dambovita are o suprafata de 4.054 Km2 (1,70% din suprafata tarii), repartizat in urmatorul mod: 63% - teren agricol, 29% paduri si 9% constructii.
Judetele vecine ale Dambovitei sunt: Brasov, Prahova, Ilfov, Giurgiu, Teleorman si Arges. In acelasi timp, unitatile administrative componente ale judetului sunt: 2 municipii, 5 orase si 81 comune cu 361 sate.

Relieful judetului este diversificat, fiind dispus in trei trepte de relief care se succed de la nord spre sud, pe o diferenta de nivel de cca. 2400 m; acestea sunt alcatuite din munti (9%), dealuri (41%) si campii (50%). Mai mult, altitudinea maxima se inregistreaza in Varful Omu (2.505 m) din Muntii Bucegi, iar cea minima de cca. 120m, in Campia Titu.

Fiind asezat la intersectia unor importante drumuri comerciale, pe parcursul istoriei, in localitatile judetului s-a desfasurat o viata economica prospera, remarcandu-se producerea de unelte, incaltaminte, sticla si alte obiecte de manufactura.

Odata cu descoperirea si utilizarea, spre sfarsitul secolului trecut, a resurselor de petrol si carbune, profilul judetului este dat in principal de agricultura si de exploatarea petrolului.

Incep sa apara si unele ramuri ale industriei prelucratoare, cum sunt fabricarea cimentului si becurilor la Fieni, a produselor textile la Pucioasa, fonderia de tunuri si primele fabrici de spirt si caramida in Targoviste, croitorii, mori de macinat si gatere pentru taiatul lemnului.

Pozitia geografica a judetului, relieful sau etajat, determina o mare diversitate a conditiilor si resurselor naturale, fapt ce a creat premisele dezvoltarii unei economii cu profil industrial-agrar.

Structura economica scoate in evidenta o zona industriala situata in partea centrala si in special in orase, cultura cerealelor si a plantelor de industrializare in partea de sud, pomicultura si silvicultura in partea nordica.


Piata asigurarilor din Dambovita, pe scurt...


Din perspectiva asigurarilor, putem plasa judetul Dambovita in Regiunea Sud-Muntenia, in care putem include, de asemenea, judetele: Giurgiu, Ialomita, Arges, Teleorman, Calarasi si Prahova.

In aceasta zona geo-economica a tarii, volumul subscrierilor in asigurari, in anul 2007, a fost de 166 milioane euro, ceea ce inseamna 7,74% din totalul subscrierilor la nivel national. Aceasta regiune a crescut, in moneda europeana, in anul 2007, cu 52%, ceea ce inseamna mult peste media pietei, care a fost de 32 de procente.

Intre judetele mai sus mentionate, Dambovita se claseaza pe locul al treilea, dupa volumul PBS, cu peste 19 milioane euro (63 milioane lei), primele doua pozitii fiind ocupate de Arges si Prahova. In acelasi timp, la nivel national, Dambovita ocupa, dupa acest criteriu, locul 23.


Cat platesc, anual, dambovitenii pentru asigurari?


In 2007, aceasta valoare nu depasea 37 EUR/pe an, de catre fiecare locuitor; cifra este sensibil mai mica decat media la nivelul tarii, care a fost, in aceeasi perioada, de 100 EUR de fiecare persoana.


Care este dimensiunea pietei asigurarilor din Dambovita?


Din rezultatele companiilor care ne-au furnizat date (cu o cota de piata cumulata de peste 90 de procente), valoarea totala a subscrierilor la nivelul reprezentantelor locale, in primele 9 luni ale anului 2008, a fost de peste 65 milioane lei.

Daca ne raportam la rezultatele inregistrate in perioada similara a anului 2007, cresterea reala in RON consemnata in anul precedent a fost de 37%, peste media inregistrata in tara noastra.

In ceea ce priveste portofoliul la nivelul pietei din judetul Dambovita, acesta se prezinta in urmatorul fel: asigurarile generale constituie 94% din totalul pietei, in timp ce asigurarile de viata nu depasesc 6 procente din acesta.

Mai mult, in cadrul asigurarilor generale, clasa auto este dominanta, cu polite de tip CASCO - 38% si RCA - 29% din totalul subcrierilor din Dambovita. Aceste doua segmente sunt urmate de clasa "Asigurarilor de incendiu si calamitati naturale" cu peste 16%, celorlalte clase de asigurare ramanandu-le nu mai mult de 10 procente din total. In acelasi interval, daunele platite s-au ridicat la 16,1 milioane lei, fata de 13,8 milioane lei, valoare consemnata in perioada ianuarie-septembrie 2007. Cea mai mare crestere la nivelul acestui indicator a fost inregistrata pe clasa CASCO, in timp ce o reducere a volumului daunelor poate fi observata pe clasa asigurarilor agricole.


Asiguratori de top


Clasamentul companiilor de asigurari, in primele trei trimestre ale anului 2008, se prezinta astfel: ASIROM, cu subscrieri de 16,6 milioane lei, urmat de OMNIASIG cu 9,88 milioane lei si de ALLIANZ-TIRIAC cu 8,63 milioane lei.

In urma unei analize mai detaliate putem spune ca aceste prime trei companii detin o cota de piata cumulata de 54%, in timp ce primele 5 companii reprezinta aproape 70% din intreaga industrie locala de profil.


Cum influenteaza Bucurestii asigurarile din Dambovita?


Ca si in cazul celorlalte judete din jurul capitalei, piata asigurarilor din Dambovita este influentata de apropierea de Bucuresti, centrul care concentreaza aproape jumatate din toate subscrierile la nivel national. Aceasta influenta este una atat pozitiva, cat si negativa...
"Apropierea de Bucuresti se resimte in cazul judetului nostru. Pe de o parte avem posibilitatea de a prelua in asigurare un numar mai mare de persoane juridice, cu sediul in capitala; pe de alta parte, compania noastra prefera sa deschida dosare de dauna in Dambovita, deoarece timpul de solutionare al acestora este considerabil mai redus, aceasta presupunand, bineinteles, un volum mai mare de munca", a declarat Dragos MESINA, Director BCR Asigurari Dambovita.
Unul dintre avantajele distantei mici fata de Bucuresti il poate constitui si accesul bun catre companiile de brokeraj in asigurari: "Avem o relatie foarte buna cu brokerii, in special cu cei din Bucuresti, ponderea subscrierilor prin intermediul acestora ridicandu-se la 65 de procente", a subliniat Liliana FOIANU, Director, Sucursala ASIROM.
In ceea ce priveste dezavantajele apartenentei la aceasta zona de influenta, Directorul OMNIASIG Dambovita, Vlad BUCALOIU, ne-a declarat: "Ne confruntam cu problema resurselor umane slab pregatite, majoritatea persoanelor calificate preferand fie sa se mute, fie sa faca naveta in Bucuresti".


Obiectivele mari asigurabile - o specie pe cale de disparitie


Lasand la o parte avantajele si dezavantajele care deriva din apropierea de municipiul Bucuresti, piata de profil din Dambovita are un potential propriu important. Asiguratorii locali identifica ca baza principala de orientare, pentru urmatoarea perioada, segmentul persoanelor fizice.

Aceasta opinie are ca posibila explicatie slabirea potentialului segmentului corporate la nivelul judetului: restrangerea activitatii marilor obiective industriale (n. red: OTELINOX Targoviste, MECHEL, ROMLUX etc.), astfel disparand si oportunitatea de a incheia diferite forme de asigurare.
Mai mult, o parte dintre aceste mari intreprinderi prefera sa isi incheie asigurarile in interiorul grupului sau prin brokeri, la Bucuresti.

In acelasi timp, criza cu care se confrunta si tara noastra a determinat mai multe firme sa renunte la politele existente, invocand motivul lipsei de disponibilitati.

"Compania noastra are un numar important de polite provenite din colaborarea buna cu institutiile bancare. Pentru acest an, principalul obiectiv este de a face fata mediului economic nefavorabil si de a mentine portofoliul existent", a explicat Maria FELEA, Directorul ASIBAN Dambovita.
Conform oficialilor companiilor de profil din judet, aceasta decizie, de a nu mai reinnoi politele sau de a renunta la cele existente, este determinata si de neintelegerea intr-un mod corespunzator a necesitatii unei asigurari de catre patroni, mai ales in "vremuri economice dificile".

In opinia reprezentantilor societatilor de asigurari, viitorul pe termen scurt-mediu ramane sumbru in ceea ce priveste segmentul de clientela IMM, aceste companii plasand asigurarile din ce in ce mai jos pe lista lor de prioritati.


"Aparitia" clientului persoana fizica


Totusi, miza pe segmentul retail nu provine exclusiv din scaderea potentialului pe segmentul corporate:

"Pe langa asigurarile auto, care se vand foarte bine, clasa cu cel mai mare potential, pentru urmatoarea perioada, este constituita din asigurarile property... Legea Asigurarii Obligatorii a Locuintelor (AOL) poate constitui un stimulent pentru cresterea segmentului, dar depinde mult de modul in care aceasta va fi implementata si aplicata", a declarat Marian AVRAMESCU, Director ALLIANZ-TIRIAC Dambovita.
Astfel, introducerea AOL este vazuta, in principiu, de catre reprezentantii companiilor de profil din judet, ca o sansa pentru ajungerea la mai multi clienti persoane fizice, carora asiguratorii intentioneaza sa le propuna si multe alte produse disponibile (n. red: cel mai vizat fiind asigurarea facultativa de locuinte).

"Dintre cele trei riscuri prevazute in legea AOL, in judetul Dambovita exista riscul de alunecare de teren, precum si cel de cel de cutremur, care sunt, intr-o anumita masura, constientizate de populatie. Vedem clasa property ca o buna solutie pentru mentinerea unui echilibru in portofoliu, iar subscrierile ce vor proveni din asigurarile obligatorii de locuinte vor contribui la aceasta. Mai mult, va exista si oportunitatea de a oferi clientilor si alte produse", a explicat Teodora CALIN, Director ASTRA Dambovita.

"Introducerea AOL este un factor pozitiv, care va contribui la cresterea pietei de asigurari. La momentul actual, oamenii isi incheie asigurari, in principal, daca acestea sunt obligatorii... AOL va fi o oportunitate pentru noi de a educa populatia", a subliniat Monica DUDAU, Director UNITA Dambovita.
Pe langa existenta acestor avantaje pentru piata romaneasca de asigurari, in urma introducerii Legii Asigurarii Obligatorii a Locuintelor, asiguratorii isi pastreaza oarecare rezerve in ceea ce priveste punerea in practica a legii, neexistand, pana in acest moment, normele de aplicare.

"In acest moment, ramane incerta data intrarii in vigoare a asigurarilor obligatorii de locuinte... De asemenea, in lege nu este mentionat clar daca o persoana care detine o asigurare facultativa va fi sau nu nevoita sa incheie si polita obligatorie", considera Tatiana BADEANU, Director BT Asigurari Dambovita.

De asemenea, o parte dintre reprezentantii companiilor de profil considera ca prima de 20 EUR, pentru o suma asigurata de 20.000 EUR, s-ar putea dovedi prea mica, nereusind sa acopere costurile si o eventuala despagubire.

"O alta oportunitate o constituie si asigurarile de raspundere civila, care in acest moment sunt insuficient promovate si intelese de catre potentialii clienti", a declarat Directorul OMNIASIG Dambovita.
Asiguratorii privesc raspunderile civile ca fiind unul dintre cele mai profitabile produse, avand in vedere ca rata daunei inregistrata rareori depaseste 10 procente.

Conform reprezentantilor locali ai companiilor de profil, cresterea acestui segment este franata de insusi sistemul juridic romanesc, care functionand cu greutate determina un interes scazut pentru aceasta clasa.


Asigurarile agricole, solutie pentru diversificarea portofoliului


"Asigurarile agricole au, fara indoiala, potential in judetul nostru; totusi, suprafetele sunt faramitate si nu exista asociatii mari de proprietari, astfel incat incheierea acestei asigurari intampina cateva obstacole. In acest context, sucursala noastra s-a axat mai mult pe asigurarile de animale, care s-au dovedit o afacere rentabila", a subliniat Directorul ALLIANZ-TIRIAC Dambovita.
Una dintre dificultatile cu care se confrunta asiguratorii la nivel local este, prin urmare, necesitatea prezentarii ofertei si negocierii cu fiecare proprietar in parte, neexistand asociatii care sa ii reprezinte pe acestia.

Judetul Dambovita dispune de o suprafata agricola de nivel mediu, avand in vedere fenomele de alunecare de teren si eroziune, care scot din circuitul agricol terenuri de dimensiune apreciabila.
Conform oficialilor societatilor de profil din Dambovita, o alta problema care sta in calea dezvoltarii acestei clase este eliminarea subventiei prevazute in legea nr. 381/2002, in anul 2008; aceasta facilitate a avut un rol esential in convingerea clientilor sa incheie o asigurare.

"Disparitia stimulentului legislativ a reprezentat o frana in calea evolutiei acestei asigurari, avand in vedere ca oamenii au tendinta sa se asigure doar daca exista obligativitatea. In acelasi timp, judetul prezinta potential in zona de sud, problema aici fiind ca, de obicei, suprafetele sunt parcelate", a declarat Mihai LEOTESCU, Director ARDAF Dambovita.


Asigurari auto cu risc mediu


Urmarind fidel modelul existent la nivel national, clasa asigurarilor auto reprezinta peste 65% din totalul subscrierilor din Dambovita, in timp ce riscul existent in judet, in functie de numarul de accidente rutiere inregistrate in anul 2007, este unul "mediu". Acest fapt se reflecta si in rata daunei inregistrata de companiile de profil, acest indicator aflandu-se usor sub media inregistrata in teritoriu, si sensibil sub media la nivel national.

"In Dambovita, clientii constientizeaza bine riscul la care este expus autovehiculul personal... Asigurarile obligatorii raman in topul cererilor clientilor persoane-fizice, dar si daunele inregistrate se mentin la un nivel acceptabil", a declarat Liliana NICOLESCU, Director EUROINS Dambovita.

"O problema la nivelul intregii piete a asigurarilor, valabila bineinteles si la nivel local, este faptul ca pe RCA se vand tarife si nu polite", a explicat Directorul Sucursalei OMNIASIG.
Conform reprezentantilor companiilor de profil din Dambovita, exista o lista neagra neoficiala a "clientilor "la nivel local, acestea putand astfel
In ceea ce priveste frauda pe clasa cea mai expusa la aceasta problema, asiguratorii locali recunosc ca au existat mai multe tentative, dar cazurile intalnite nu au implicat sume asigurate importante.

Constatul amiabil - etapa in evolutie sau sansa a fraudatorilor?

In acelasi timp, anul 2009 va aduce pentru intreaga industrie din Romania o serie de modificari legislative, care vor influenta clasa asigurarilor auto. Una dintre acestea, "constatul amiabil", este asteptat cu o oarecare reticenta din partea asiguratorilor.

"Constatul amiabil este, fara indoiala, o modificare pozitiva. Totusi, consider ca implementarea acestuia trebuia sa aiba loc dupa introducerea unei baze comune de date bonus-malus a companiilor de asigurari", a declarat Directorul ARDAF Dambovita.

"Aceasta modificare legislativa este un avantaj, dar presupune costuri mai mari precum si o organizare mai ", a subliniat
Oficialii locali vad, in lipsa unei baze de date comune, oportunitatea dezvoltarii fenomenului de frauda, clienti necinstiti putand sa se inteleaga intre ei in ceea ce priveste dinamica accidentului, vinovatia, momentul accidentului etc.

De asemenea, eliminarea politiei ca etapa intermediara simplifica procesul pentru clienti, acesta fiind un factor pozitiv, dar in acelasi timp, simplifica actiunile pentru acele persoane cu inclinatie spre frauda.

Asigurarile de viata, in penumbra


Incercarea companiilor de a-si diversifica portofoliile si de a subscrie pe clasa mai profitabila se concretizeaza partial in vanzarea pe clasa asigurarilor de viata.

Situatia la nivelul judetului Dambovita nu este insa una dintre cele mai fericite, asiguratorii locali intampinand dificultati in a convinge oamenii de necesitatea acestora.
Mai concret, totalul subscrierilor companiilor vizitate din judet pe aceasta clasa este de doar 3,83 milioane lei, in primele 9 luni ale anului 2008, ceea ce marcheaza o stagnare a acestui segment, fata de perioada similara a anului 2007.
Topul companiilor de asigurari de viata, in primele 3 trimestre ale 2008, plaseaza ASIBAN pe primul loc cu 1,9 milioane lei, urmat de ALLIANZ-TIRIAC cu 1,35 milioane lei si ASIROM cu 305 milioane lei.

"Anul 2008 a fost unul slab pentru asigurarile de viata in judetul Dambovita. Mai ales in ultimele luni ale anului ne-am confruntat cu numeroase rascumparari de polite unit-linked. In 2009, oamenii se vor orienta mai mult catre produse traditionale, fata de politele cu componenta investitionala", a explicat Directorul ALLIANZ-TIRIAC Dambovita.

"Asigurarile de viata sunt niste produse speciale, care bineinteles presupun o vanzare aparte fata de cele non-viata... In perioada de criza pe care o traversam, anticipez ca cel mai bine se vor vinde produsele de economisire, deoarece aceasta va fi nevoia cel mai acut resimtita de oameni", a declarat Victor SERBANESCU, Directorul BCR Asigurari de Viata Dambovita.


Colaborare record cu brokerii


Judetul care constituie tema noastra de prezentare in acest articol exceleaza la un capitol, fata de celelalte judete, la nivel national: in Dambovita se inregistreaza cel mai mare volum de prime adus de catre brokeri.

Astfel, din volumul total de PBS in Dambovita, peste 27 procente (17,81 milioane lei) au fost realizate de catre intermediarii in asigurari.

Compania cu cel mai mare volum de subscrieri realizate prin intermediul acestora este ASIROM (65 de procente). De asemenea, sume importante, tot prin intermediul companiilor de brokeraj, au fost inregistrate si de EUROINS (30%), ALLIANZ-TIRIAC (28%) si UNITA (23%).


Ce isi doresc asiguratorii pentru 2009? "Tranzitie usoara prin criza"


Liderii companiilor de profil din Dambovita isi propun pentru anul in curs, in primul rand, o mentinere a portofoliului de clienti, care ar putea suferi modificari din cauza aparitiei situatiilor de faliment, a lipsei de disponibilitati, acestea fiind situatii ce duc la renuntarea la polite din partea clientilor.

In acelasi timp, oficialii societatilor de asigurari urmaresc o diversificare a portofoliului, alaturi de diminuarea ponderii clasei auto in cadrul acestuia.

Asiguratorii intentioneaza sa se adapteze corespunzator la noile modificari legislative ce vor intra in vigoare din acest an si, nu in ultimul rand, isi propun o selectie cat mai buna a riscurilor, mai ales pe clasa auto.

Prin urmare, anul 2009 va reprezenta o provocare veritabila pentru asiguratorii din Dambovita, perioada urmatoare reprezentand un moment excelent pentru intarirea acestora, mai ales din punctul de vedere al eficientei.

Comentand aspectele pe care le presupune o criza economica, Albert EINSTEIN spunea: "Criza este cea mai binecuvantata situatie care poate aparea pentru tari si persoane, pentru ca ea atrage dupa sine progresul...

In perioada crizei se nasc inventiile, descoperirile si marile strategii. Cine depaseste criza se depaseste pe sine insusi, fara a ramane depasit. Problema persoanelor si a tarilor este lenea si indiferenta fata de a gasi solutii si iesiri din astfel de situatii.

Fara criza nu exista duel, fara duel viata este o rutina, o agonie lenta. Fara criza nu exista valoare. In perioada crizei infloreste ce este mai bun in fiecare, pentru ca fara criza orice vant este o mangaiere.

Daca vorbim de criza o promovam, iar tacerea este o exaltare a conformismului. In loc de aceasta, mai bine muncim. Sa terminam odata cu singura criza amenintatoare: tragedia de a nu dori sa luptam pentru a o depasi".

Vlad PANCIU

Click aici pentru a vedea rezultatele companiilor de asigurari din judetul Dambovita!

Mentinerea portofoliului - o prioritate


Conferinta ZIUA ASIGURARILOR din judetul Dambovita a debutat cu prezentarea topului companiilor locale de asigurari, dupa subscrierile realizate in primele noua luni ale anului 2008. In urma datelor furnizate de acestea, pe primul loc s-a clasat ASIROM, cu 16,6 milioane lei, urmata de OMNIASIG, cu 9,9 milioane lei, si de ALLIANZ-TIRIAC, cu 8,6 milioane lei.

Dezbaterile au avut ca punct de plecare o analiza asupra pietei de asigurari din Romania si de la nivel local, privind evolutia si perspectivele acesteia in contextul economic actual.

"Evolutia pietei de asigurari nu poate fi alta decat cea a mediului economic. Avand in vedere situatia sistemului financiar, putem asista la o stagnare a pietei, pentru ca, restrangandu-se activitatea de creditare si de leasing, au fost influentati si cei care depind de acestea", a declarat Vlad BUCALOIU, Director, OMNIASIG Dambovita. "In perioada care urmeaza, consider ca toti avem ca principala prioritate mentinerea si consolidarea portofoliului de clienti. Un avantaj ar putea fi faptul ca a crescut gradul de informare in randul persoanelor fizice, astfel incat ponderea subscrierilor generate de acestia sa fie mai ridicata", a mentionat Marian AVRAMESCU, Director, ALLIANZ-TIRIAC Dambovita. "Si pentru segmentul asigurarilor de viata se constata o stagnare si speram ca aceasta perioada dominata de incertitudini sa nu se prelungeasca", a continuat Victor SERBANESCU, Director, Agentia BCR Asigurari de Viata.

In ceea ce priveste receptivitatea populatiei la produsele de asigurare, lasandu-le la o parte pe cele obligatorii, liderii locali considera ca a existat un progres in acest sens, insa nivelul optim este departe de a fi atins. "A fost responsabilitatea noastra sa educam oamenii in directia asigurarilor, iar rezultatele au fost vizibile si, de aceea, sunt optimista in ceea ce priveste dezvoltarea acestui domeniu in judetul nostru", a subliniat Liliana NICOLESCU, Director, Agentia EUROINS.

Modificarile legislative ce vor fi puse in practica in 2009, in special introducerea constatului amiabil, au reprezentat un punct de interes in cadrul intrunirii. "Din punctul de vedere al clientului, aceasta reglementare reprezinta un avantaj pentru ca scapa de procesul birocratic la care este supus mai intai de politie si apoi de asigurator, dar actuala forma a constatului necesita imbunatatiri", considera Directorul OMNIASIG. "Deseori ne-am confruntat cu procese-verbale intocmite doar pe baza declaratiilor, deoarece reprezentantii Politiei Rutiere nu se deplasau la locul evenimentului decat in cazul in care existau victime. De aceea, constatul reprezinta un avantaj pentru companii, insa aduce cu sine costuri administrative mai mari, cat si o organizare mai eficienta", a explicat Teodora CALIN, Director, ASTRA-UNIQA Dambovita.
Avand in vedere ca judetul Dambovita nu face exceptie de la trendul national, asigurarile auto detinand cea mai mare pondere in portofoliile companiilor de profil, diversificarea portofoliului este unul dintre obiectivele principale. "In ultimii ani politica de dezvoltare a vizat diversificarea portofoliilor. Acea profitabilitate mult dorita nu poate fi realizata fara un portofoliu echilibrat. In acest sens, ne vom orienta mai mult pe retail, urmarind mai multe segmente de nisa", a subliniat Directorul ALLIANZ-TIRIAC.

"Majoritatea considera ca urmatoarea clasa care va cunoaste o dezvoltare semnificativa este cea a asigurarilor de tip property si acesta a fost unul din factorii care au determinat intrarea in numar mare a companiilor straine pe piata romaneasca", considera Danut NEAGA, Director, DELTA Addendum Dambovita.

Facand referire la eventuala implementare a Legii asigurarii obligatorii a locuintelor, Tatiana BADEANU, Director, BT Asigurari Dambovita, considera ca: "Exista inca foarte multe semne de intrebare referitoare la implementarea acestui act normativ. In primul rand este neclara data de la care acesta va intra in vigoare, cat si modalitatea in care se va reflecta acesta in cazul persoanelor care au deja incheiata o polita pentru cele trei riscuri".

De asemenea, din punctul de vedere al colaborarii dintre companii privind clientii cu un istoric nefavorabil, acestia considera ca este nevoie de o comunicare mai deschisa. De multe ori, ei sunt acceptati de catre alte companii chiar daca sunt cunoscuti drept clienti care au provocat daune mari.
Judetul Dambovita beneficiaza de insemnate suprafete agricole, asiguratorii avand astfel posibilitatea de a penetra si acest segment de piata. "Pana in 2007, subventiile acordate de catre stat pentru asigurarile agricole a reprezentat un sprijin deosebit. De asemenea, faptul ca am acordat despagubiri a creat o imagine favorabila a companiilor de asigurari si oamenii au putut observa beneficiile unei astfel de polite", a declarat Directorul ASTRA-UNIQA.

"Totusi, principalul stimul a fost sistemul de asigurare obligatorie, insotit de subventia de stat, dar in conditiile in care acesta nu mai exista, multi au renuntat la polite", a continuat Gheorghe PATRASCU, Director Adjunct, ARDAF Dambovita.
In scopul dezvoltarii canalelor de distributie, vanzarea prin intermediul brokerilor capata un rol tot mai important. "Brokerii au avut un rol esential in dezvoltarea portofoliului nostru, fapt ce poate fi observat si in rezultatele inregistrate in ultima perioada", a explicat Liliana FOIANU, Director, ASIROM Dambovita. "Prin intermedierea pe care o realizam, punem in legatura clientul si companiile care ofera cele mai bune servicii de daune si au cel mai scurt timp de raspuns", a precizat Camelia ISACHE, Director, MILLENIUM Insurance Broker. "Pe plan local, in acest moment sunt rare cazurile in care un broker consiliaza cu adevarat clientul", a subliniat Directorul ASTRA-UNIQA. "Pe viitor, trebuie sa privim brokerii ca pe parteneri ai nostri si nu ca pe o extensie a fortei de vanzare, pentru ca in tarile dezvoltate s-a demonstrat ca acestia au o pondere tot mai mare", a mentionat Directorul ALLIANZ-TIRIAC. "Va fi necesar sa revizuim stadiul actual al relatiei cu brokerii de asigurare, un rol important avandu-l si profesionalizarea resurselor umane de ambele parti", a continuat Directorul OMNIASIG.

"Prin sistemul pe care il prezentam incercam sa mentinem business-ul la nivel local, avand in vedere ca aceasta este cea mai eficienta metoda atat pentru client, cat si pentru compania de asigurari. Procesul de despagubire se desfasoara cu mult mai mare usurinta daca cele doua parti sunt in contact direct", a continuat Viorel VASILE, Managing Partner, SAFETY Broker.

In finalul Conferintei, liderii locali au estimat ca piata din judetul Dambovita va atinge un nivel al subscrierilor de 81 milioane lei, acestia stabilindu-si ca principal obiectiv dezvoltarea relatiei cu clientii persoane fizice pentru a putea oferi intreaga gama de produse de asigurare.

Mihai CRACEA

ALLIANZ-TIRIAC

Marian AVRAMESCU
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
Str. Poet G. Alexandrescu bl. E7-E8, parter
Tel.: 0245.213.917
Fax: 0245.620.290

ARDAF

Mihai LEOTESCU
Director Sucursala

ARDAF
Str. 1 Mai nr. 42
Tel.: 0245.216.094
Fax: 0245.216.014

ASIBAN

Maria FELEA
Director Sucursala

ASIBAN
Bd. Libertatii nr. 2, Complex Mondial
Tel.: 0245.213.914
Fax: 0245.213.702

ASIROM

Liliana Maria FOIANU
Director Sucursala

ASIROM
Bd. Libertatii bl.B1, parter
Tel.: 0245.612.273
Fax: 0245.620.812

ASTRA - UNIQA

Teodora CALIN
Director Sucursala

ASTRA-UNIQA
Bd. Independentei bl. 7, parter
Tel.: 0245.217.451
Fax: 0245.212.861

BCR Asigurari

Constantin Dragos MESINA

Director Sucursala

BCR Asigurari
Str. Revolutiei nr. 1
Tel.: 0245.220.378
Fax: 0245.220.387

BCR Asigurari de Viata

Victor SERBANESCU
Director Agentie

BCR Asigurari de Viata
Str. Revolutiei nr. 17, et. 1
Tel.: 0245.212.810
Fax: 0245.212.810

BT Asigurari

Tatiana BADEANU
Director Agentie Judeteana

BT Asigurari
Str. Mircea cel Batran bl. G3, parter
Tel.: 0245.210.225
Fax: 0245.210.224

EUROINS

Liliana NICOLESCU

Director Agentie

EUROINS
Str. Basarabiei nr. 1
Tel.: 0245.220.382
Fax: 0245.220.382

OMNIASIG

Vlad BUCALOIU
Director Sucursala

OMNIASIG
Bd. Mircea cel Batran nr. 3A, bl. A1, sc. A, parter si et. 1
Tel.: 0245.211.229
Fax: 0245.634.077

UNITA

Monica DUDAU
Director Sucursala

UNITA

Str. Plt. Ditescu Stan nr 1-4
Tel.: 0245.206.032
Fax: 0245.206.032






































































































































































































Ziua Asigurarilor
































Judetul
Valcea



Judetul VALCEA

> Resedinta de judet: Ramnicu-Valcea
> Suprafata: 5.765 km2
> Populatia: 418.463 locuitori (recensamant 2001)
> Numar salariati: 86.815 (decembrie 2008)
> Rata somajului: 4,7% (decembrie 2008)
> Castig salarial mediu brut: 1.607/persoana (decembrie 2008)



Piata locala a asigurarilor (2007)


> Numar de unitati locale: 30 (2005)
> Prime brute subscrise: 67,90 milioane lei
> Numarul mediu de salariati permanenti in asigurari: 239
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului: 4,37 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 162,25 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/1.751


Plusvaloare pentru piata asigurarilor

Situat in partea Central-Sudica a Romaniei, judetul Valcea se intinde de-a lungul bazinului mijlociu al raului Olt, si are din punct de vedere administrativ in componenta doua municipii (Ramnicu-Valcea si Dragasani), noua orase (Horezu, Baile Olanesti, Baile Govora, Calimanesti, Ocnele Mari, Brezoi, Balcesti, Babeni si Berbesti), respectiv un numar de 78 de comune.

Unul din cele mai vechi judete ale tarii, Valcea a mostenit un considerabil tezaur patrimonial, atat dupa numarul, cat si dupa valoarea culturala, istorica si artistica a acestuia. Astfel, pe teritoriul judetului se afla 89 de monumente si situri arheologice, 360 de monumente si ansambluri de arhitectura - marile manastiri si schituri valcene (Hurezi - monument UNESCO, Cozia, Bistrita, Arnota, Govora, Turnu, Dintr-un Lemn, Surpatele, Frasinei, Ostrov, Iezer, Cornetu, Jgheaburi) -, 13 zone urbane si rurale protejate, conace, castele, toate constituind puternice centre spirituale care atrag mii de turisti. Bogatiile judetului sunt, de asemenea, reprezentate de sursele de ape curative si miracolele naturale, a caror prezenta a incurajat dezvoltarea celebrelor statiuni balneoclimaterice.
Din punct de vedere economic, profilul industrial al judetului Valcea este construita in principal in jurul industriei chimice, alimentare, textile, de exploatare a carbunelui, petrolului si sarii, precum si a industriei usoare.

Intr-un context de criza economica mondiala, companiile si organizatiile din Romania, implicit cele din judetul Valcea sunt supuse unui test, unele companii vor supravietui, altele nu, iar altele se vor dezvolta dincolo de asteptari... insa nimeni nu va ramane pe loc. In aceste conditii, unii competitori vor disparea, vor aparea altii noi, oportunitati din trecut nu vor mai fi disponibile si noi oportunitati vor fi create, dar care nu vor putea fi accesate prin vechea abordare. Astfel, criza mondiala, la sfarsitul anului 2008 si inceputul anului 2009 a adus in Valcea pe langa o crestere a ratei somajului (de la 3,6% in luna mai 2008, la 4,7% in decembrie 2008), schimbari de management pentru companiile reprezentative ale judetului.

De exemplu, actionariatul companiei hoteliere Calimanesti-Caciulata doreste, pe langa aprobarea contractarii unui credit de 300 mii euro, si marirea liniei de credit deja deschisa, nivelul capitalizarii ajungand astfel la circa 9 milioane euro. De asemenea, criza mondiala a alungat investitorii care doreau sa cumpere firmele de transport de persoane locale DACOS (cu afaceri de circa 6 milioane euro) si ANTARES Transport (afaceri de peste 4 milioane euro).

Comparativ cu ianuarie 2008, in ianuarie 2009, activitatea DACOS s-a diminuat cu 25%-30%, in vreme ce grupul de firme ANTARES estima pentru anul trecut afaceri de 30 de milioane euro, pentru acest an preconizand o scadere de circa 10%.
Combinatul chimic OLTCHIM a raportat pe ultimul trimestru al anului o pierdere de 198 milioane lei, in vreme ce cifra de afaceri a companiei a scazut in aceeasi perioada cu 22%, la 343 milioane lei.

O alta companie valceana afectata de criza mondiala a fost o societate de leasing financiar, DH Leasing, care a fost desfiintata de BNR dupa ce nu a reusit sa elaboreze o strategie credibila pentru recuperarea creantelor restante. De asemenea, conducerea grupului de firme BOROMIR Ramnicu-Valcea, unul dintre cei mai mari producatori de panificatie la nivel national, estimeaza pentru anul 2009 o stagnare a afacerilor, dupa ce in 2008 afacerile companiei au crescut comparativ cu 2007 cu circa 25%, pana la 165 milioane euro.

La nivel national, numarul societatilor care au anuntat ca vor face disponibilizari a ajuns la 641, iar cel al locurilor de munca disponibilizate la peste 57.000, potrivit datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. In ceea ce priveste numarul de persoane care urmeaza a fi disponibilizate in Valcea, se estimeaza ca vor fi peste 200 de persoane.


Piata valceana in cifre


Anul 2007 a reprezentat pentru sucursalele si agentiile companiilor de asigurari din judetul Valcea un volum total al subscrierilor de 67,90 milioane lei (20,34 milioane euro), ceea ce reprezinta, comparativ cu anul anterior, o evolutie nominala in moneda europeana de peste 38 puncte procentuale. Aceste rezultate au plasat Valcea, in anul 2007, in primele 20 de judete in ierarhia realizata la nivel national. Un lucru demn de evidentiat este faptul ca, la nivelul Regiunii Economice de Dezvoltare Sud-Vest, judetul a ocupat a doua pozitie, in urma judetului mult mai puternic industrializat Dolj, dar inaintea altor trei judete invecinate: Gorj, Olt si Mehedinti.

De asemenea, in 2007, un locuitor al judetului Valcea a achizitionat, in medie, servicii de asigurare de peste 160 lei, in crestere absoluta cu circa 40 lei raportat la 2006. Totodata, potrivit celor mai recente date publicate de Institutul National de Statistica, pentru perioada analizata s-a constatat o crestere semnificativa a numarului de angajati cu carte de munca din sfera asigurarilor, de la 205 persoane in anul 2006, la 239 in 2007. De remarcat este faptul ca pentru primele noua luni ale lui 2008, un numar de opt asiguratori au anuntat 186 angajati cu carte de munca, respectiv peste 2.000 de agenti/colaboratori.

Primele noua luni ale anului 2008 au reprezentat pentru industria locala a asigurarilor prime brute subscrise de 58 milioane lei (16 milioane euro), din care putin sub 75% aferente claselor de asigurari auto (CASCO si RCA, insumate) si 6,5% claselor de asigurari de viata. Prin prisma dinamicii, asigurarile de viata si cele de daune la proprietati au cunoscut cele mai mari cresteri (69%, respectiv 98%), in vreme ce scaderi importante au inregistrat asigurarile de credite si garantii (-30%).

De asemenea, valoarea daunelor avizate si platite de asiguratorii valceni au totalizat in primele trei trimestre ale lui 2008 circa 28 milioane lei, si, ca si la nivel national, volumul cel mai mare (25 milioane lei) a fost aferent asigurarilor auto. Totodata, din punctul de vedere al volumului de prime intermediate, activitatea redusa a companiilor de brokeraj se reflecta si in cifrele comunicate de asiguratori, la nivelul judetului Valcea ponderea primelor intermediate in totalul subscrierilor fiind de circa 10% (8 milioane lei).

In acest context, dupa primele noua luni ale anului 2008, in fruntea ierarhiei companiilor de asigurari care activeaza pe raza judetului Valcea s-au aflat doua companii membre ale grupului austriac VIENNA Insurance: OMNIASIG (prime brute subscrise de peste 10,7 milioane lei - echivalentul a peste 18% din totalul pietei judetene), respectiv ASIROM, care a consemnat in perioada analizata un volum total al subscrierilor de circa 8 milioane lei. Podiumul este completat de ALLIANZ-TIRIAC, subscrierile realizate fiind echivalente cu o cota de piata la nivel judetean de 11,5%.


DN 7: principalul responsabil pentru daune


Fiind strabatut de unul dintre cele mai nefaste trasee din punct de vedere al accidentelor rutiere, DN 7, judetul Valcea se confrunta cu o rata a daunei peste media nationala. Pe langa aceasta, neatentia soferilor, greselile de constatare a reprezentantilor Politiei Rutiere, precum si micile intelegeri dintre conducatorii auto au condus la cresterea cuantumului despagubirilor.

"Este binecunoscut faptul ca DN 7 este un traseu cu mari probleme in ceea ce priveste evenimentele rutiere, iar acest fapt s-a reflectat si in valoarea daunelor platite de catre societatile de asigurari", a declarat Maria CALIU, Director, Agentia EUROINS.

Totusi, nu trebuie omisa realitatea ca, "in prezent, exista intelegeri intre conducatorii auto in momentul in care acestia se prezinta la Politia Rutiera pentru a descrie accidentul in care au fost implicati", a reliefat Costel MUTULEASA, Director, Agentia BT Asigurari. De asemenea, "au existat situatii in care au fost acordate despagubiri din cauza unor vinovatii stabilite eronat", a continuat Ileana ILIE, Director, Sucursala ASTRA.

Un alt element semnalat de mai multi lideri locali ai companiilor de asigurari a fost costul foarte ridicat al reparatiilor. "Cele mai mari costuri de reparatie se intalnesc la autovehiculele fabricate intre 2002 si 2005", a opinat Directorul ASTRA.

"Trebuie mentionat faptul ca exista cazuri in care service-urile practica tarife diferentiate. S-au putut observa situatii in care reparatii de tip similar, achitate de catre asiguratori, au costat mai mult decat cele suportate de persoane fizice", a adaugat Costel MUTULEASA.

Nu in ultimul rand, liderii locali ai companiilor de profil considera ca o mai buna colaborare intre companii ar ajuta la stabilirea unor tarife corespunzatoare pentru clientii cu un istoric nefavorabil. "Neexistand o baza de date comuna sau, cel putin, "o lista neagra" la nivel local, un prim-pas in aceasta directie a constituit colaborarea intre directorii companiilor", a declarat Eugen MARIAN, Director, Sucursala ARDAF.

Mai mult decat atat, in opinia directorilor companiilor de asigurari din judet, controversatul constat amiabil este un element binevenit in metodologia de solutionare a daunelor. "Asteptam intrarea in vigoare a acestuia, pentru ca consideram ca aceasta masura va contribui la reducerea ratei daunei", este de parere Gheorghe POPESCU, Director, Sucursala UNITA.


Riscurile catastrofice: o amenintare reala


Din cauza expunerii, intr-o masura importanta, a judetului Valcea la riscul alunecarilor de teren, in special in zona Ocnele Mari, Legea asigurarii obligatorii a locuintelor (AOL) este privita cu reticenta de liderii societatilor de asigurari din Valcea, care considera ca prin adoptarea acestui normativ se incalca principiul asigurarii, odata ce exista obligativitatea asiguratorilor de a prelua in asigurare locuintele expuse unor riscuri iminente.

"Exista trei zone de risc importante in judetul Valcea: Ocnele Mari, care se confrunta cu alunecarile de teren, in prezent existand si o interdictie din partea companiei noastre de a incheia asigurari de locuinte pe acel teritoriu, Alunul - Berbesti si Budesti - Feteni, in care riscul prabusirilor de teren este ridicat. In acelasi timp, judetul nu este atat de expus la riscul de cutremur, cu exceptia orasului Dragasani. De asemenea, cu toate ca au existat cazuri de inundatii, per total, acest risc nu exercita o influenta majora in zona, a explicat Ovidiu BICU, Director, Sucursala OMNIASIG.

"Limitele de asigurare mentionate in textul legii sunt prea mici si nu reprezinta o protectie reala pentru cei care si-au pierdut locuintele in urma producerii unor astfel de evenimente. In opinia mea, prima obligatorie ar trebui sa fie de minimum 35 euro pentru o suma asigurata de 35.000 euro", a continuat Marilena VLADESCU-VIEZURE, Director, Sucursala ASIBAN.

"Pe langa aceasta, in randul populatiei inca exista mentalitatea ca statul ii va despagubi in caz de dauna. Nici macar locuintele nou-construite nu au incheiate asigurari, chiar daca riscurile sunt reale", a mentionat Nicolae JIVAN, Director, Sucursala ALLIANZ-TIRIAC.
In prezent, conform prevederilor legii, asigurarea obligatorie va acoperi trei riscuri de baza specifice Romaniei: cutremur, inundatii si alunecari de teren. Prima de asigurare va fi de 10 euro sau 20 euro, in functie de tipul de constructie, pentru sume asigurate de 10.000, respectiv 20.000 euro.


"Viata"... afectata de criza?


Piata valceana a asigurarilor de viata se regaseste pe un trend evolutiv, an de an numarul companiilor specializate pe acest segment care au intrat pe piata locala, numarul de agenti specializati, dezvoltarea pachetelor de produse si de servicii fiind in continua crestere.

Totusi, care ar putea fi principalele lipsuri si probleme cu care se confrunta companiile locale care comercializeaza polite de asigurare de viata in a face ca aceste polite sa fie cunoscute localnicilor?
In primul rand, criza financiara mondiala "poate reduce considerabil in portofoliile companiilor de asigurari de viata baza de clienti persoane juridice", dupa cum a declarat Nicoleta SIMOIU, Director, Agentia BCR Asigurari de Viata.

Pe de alta parte, numai in intervalul septembrie 2008 - decembrie 2008 numarul angajatilor a scazut de la peste 88.400 la circa 86.800, ceea ce a condus si la scaderea nivelului de trai: "Populatia e receptiva in privinta asigurarilor de viata si a celor de sanatate, lipsa banilor impiedicand dezvoltarea acestora", a comentat Eugenia COT, Director, Agentia EUREKO.

De asemenea, nepopularizarea acestor tipuri de asigurari poate crea neclaritati potentialilor clienti, in privinta beneficiilor produselor: "Clientii confunda produsele de economisire cu produsele bancare, inca neexistand o cultura a asigurarilor de viata in Valcea", a declarat Cristina BADUCU, Director, Agentia AVIVA. Astfel, judetul Valcea se dovedeste a nu iesi din tiparul intalnit la nivel national, cu toate acestea se manifesta "un fenomen atipic: avem mai mult succes in mediul rural, in special in regiunile limitrofe orasului Horezu", a precizat Ana ISTOCESCU, Director, Agentia OMNIASIG Asigurari de Viata.

In cadrul discutiilor a reiesit faptul ca un alt dezavantaj pentru dezvoltarea produselor de asigurare de viata in judetul Valcea ar fi "forta de vanzare insuficienta si slaba colaborare cu brokerii locali, pentru ca acestia sunt orientati catre asigurarile de tip auto", este de parere Iuliana BIVOLARU, Director, Agentia GENERALI.

Pe de alta parte, criza financiara mondiala a crescut reticenta clientilor vis-a-vis de asigurarile de viata. "Cu toate acestea, din decembrie, s-a simtit o dezvoltare a contractelor de tip unit-linked", a precizat Nicoleta SIMOIU. "Perioada aceasta este propice pentru vanzarea asigurarilor de tip unit-linked", este de parere si Eugenia COT.

"Politele de tip unit-linked au fost afectate negativ in ultima perioada, influenta crizei financiare mondiale aducand prejudicii importante componentelor investitionale ale acestora", a comentat Adrian SCRECIU, Director, Agentia ING Asigurari de Viata. "Astfel, in opinia mea, anul 2009 va fi, din punctul de vedere al asigurarilor de viata, anul produselor traditionale, clientii reorientandu-si prioritatile catre principala calitate a asigurarilor de viata, si anume aceea de protectie", a adaugat Adrian SCRECIU.


Concluzii


Cu preponderenta in contextul actual al crizei mondiale, mediul in care isi desfasoara activitatea companiile de asigurare poate fi caracterizat prin incertitudine si putere de reactie. Acest lucru se datoreaza, in parte, faptului ca, la nivel mondial, activitatile desprinse din ramura economico-financiara tind tot mai mult sa capete o dimensiune globala, dar si faptului ca dezvoltarea continua determina reducerea ciclului de viata a oricarui tip de produs sau serviciu. Aceasta presiune continua, la care este supusa si piata valceana a asigurarilor, poate fi materializata numai prin oportunitati si prin putere de reactie, prin implementarea unor noi strategii de dezvoltare care au menirea mentinerii unei forte competitive si profitabile.

In pofida multor probleme pe care le intampina asiguratorii locali, cifrele prezentate dovedesc faptul ca, din punctul de vedere al industriei asigurarilor, judetul se regaseste pe un trend vizibil evolutiv, in care piata de profil se afla intr-un real proces de maturizare, asigurarile tinzand sa reprezinte o ramura din ce in ce mai importanta a economiei la nivel local, precum si in viata locuitorilor, punand in valoare profesionalismul si competenta persoanelor implicate in aceasta activitate.

Vlad BOLDIJAR

Click aici pentru a vedea rezultatele companiilor de asigurari din Valcea!

Mediul rural – o piata tanara si cu potential


Liderii companiilor de asigurari din judetul Valcea s-au reunit in cadrul Conferintei ZIUA ASIGURARILOR, organizata la Ramnicu Valcea pentru a dezbate posibilitatile de dezvoltare a pietei locale de asigurari, in conditiile inaspririi conditiilor economice.

Conferinta a debutat cu prezentarea evolutiei pietei de asigurari pe parcursul ultimilor ani in Romania si in Valcea. De asemenea, a fost publicat in premiera topul companiilor din judet, in functie de subscrierile realizate de acestea in primele noua luni ale anului 2008. Astfel, pe primul loc s-a clasat OMNIASIG, cu 10,8 milioane lei, urmata de ASIROM, cu 7, 96 milioane lei, si de ALLIANZ-TIRIAC cu 6,7 milioane lei.

"Imi doresc ca anul 2009 sa fie macar la nivelul celui care s-a incheiat. In cazul unitatilor industriale se cunosc deja previziunile sumbre cauzate de situatia economica de la nivel national. In acelasi timp, restrictionarea surselor de finantare, in special leasing-ul si creditarea, au avut un efect insemnat", a precizat Ovidiu BICU, Director, OMNIASIG Valcea.

" Avand in vedere situatia de la OLTCHIM, care este un obiectiv ce genereaza simultan asigurari property, auto, de viata si de raspundere civila, putem afirma ca vor fi influentate subscrierile la nivel de judet", a completat Doina ASLAN, Director, ASIROM Valcea.

"In mare masura, obiectivele companiilor coincid, extinderea catre mediul rural reprezentand un deziderat pentru toti cei prezenti. As sublinia un element specific judetului, anume ca populatia din mediul urban este sub 50% din total, deci extensia catre rural se impune in acest moment", a continuat Nicolae JIVAN, Director, ALLIANZ-TIRIAC Valcea.

Totusi, Gheorghe POPESCU, Director, UNITA Valcea, a declarat ca: "aproximativ 60% din subscrierile companiei noastre au fost realizate in mediul rural, ceea ce demonstreaza potentialul aferent".

Ca si in restul teritoriului, in portofoliile companiilor de asigurari din judetul Valcea segmentul asigurarilor auto au o pondere ridicata, dar sunt insotite si de o daunalitate peste media la nivel national, aceasta datorandu-se si faptului ca judetul este strabatut de DN 7, unul dintre cele mai renumite trasee din punct de vedere al accidentelor rutiere.

Astfel, in cadrul Conferintei, Comisarul Sef Ilie VOICA, Seful Serviciului Politiei Rutiere Valcea, a lansat propunerea infiintarii unui centru de daune la care sa participe societatile locale de profil, impreuna cu reprezentatii politiei. De asemenea, acesta a semnalat faptul ca: "asiguratorii pot solicita, ca si anexa la contractul de asigurare, cazierul auto al clientilor, care poate fi eliberat in timp de o zi, la cererea asiguratului, astfel incat compania sa isi poata forma o imagine cat mai clara asupra potentialului client".

Facand referire la daunalitatea in crestere, Costin MUTULEASA, Director, BT Asigurari Valcea, a explicat: "Avem o rata a daunei in trend cu celelalte companii, dar faptul ca am reusit sa externalizam serviciul de constatari a reprezentat un avantaj.

Totusi, speram ca introducerea constatului amiabil, impreuna cu sistemul de bonus-malus va avea o influenta asupra daunelor si intelegerilor dintre soferi. Atunci vor fi constienti de faptul ca unul din ei va plati mai mult pentru asigurarea de raspundere civila in anul urmator", a continuat Directorul BT Asigurari.

Avand in vedere cele discutate, un obiectiv al asiguratorilor locali a fost diversificarea portofoliului, cu scopul de a realiza o dispersie mai mare a riscului pe mai multe clase. "Desi nu ne dorim sa renuntam la asigurarile auto, am reusit sa ne dezvoltam si catre asigurarile property si agricole, atat in judet, cat si in exteriorul acestuia", a declarat Iuliana BIVOLARU, Director, Agentia GENERALI Valcea.

De asemenea, "asteptam implementarea asigurarii obligatorii a locuintelor, dar mai este mult de lucru la principiile de functionare ale acesteia, deoarece sumele asigurate, cat si primele de asigurare sunt la un nivel sub cel real", a mentionat Marilena VLADESCU, Director, ASIBAN Valcea.

" Proiectul este unul de viitor, dar in forma actuala nu este fezabil", a continuat Eugen MARIAN, Director, ARDAF Valcea.
Un alt punct important al dezbaterilor a fost reprezentat de posibilitatile de dezvoltare ale canalelor de distributie, unde agentii proprii, cat si brokerii de asigurare au un rol extrem de important.

"Prin franciza incercam sa oferim o noua structura, astfel incat sa delimitam serviciul de subscriere fata de cel de solutionare a daunelor, asa incat sa fie mai eficient atat pentru clienti, cat si pentru francizati", a explicat Costin HATEGANU, Director de Vanzari, EUROINS.

O alta abordare, care a fost prezentata de Viorel VASILE, Managing Partner, SAFETY Broker, "presupune o structura de vanzari care sa puna la dispozitia clientilor atat produse de asigurare, cat si produse de creditare sau de leasing". "In momentul in care deschizi o franciza de brokeraj, poti oferi o gama foarte larga de produse clientilor", a mentionat Stefan CRAVA, Director franciza, MILLENIUM Insurance Broker.

In a doua parte a intalnirii a fost dezbatut gradul de penetrare al asigurarilor de viata in regiune, precum si metodele de dezvoltare al acestora. Reprezentantii companiilor de profil considera ca perioadele de criza sunt cele mai potrivite pentru a constientiza un client de utilitatea unui produs de asigurare de viata.

" Fiecare disponibilizare de la o institutie de stat, dintr-o banca sau dintr-o companie poate reprezenta un potential consultant de asigurari de viata", a declarat Nicoleta SIMOIU, Director, Agentia BCR Asigurari de Viata. "Si in cazul asigurarilor de viata concentrarea este in municipiu, cei din mediul rural fiind prezenti in proportie de 25% in totalul portofoliului", a mentionat Bogdan FURTUNA, Unit Manager, ING Asigurari de Viata.

"In 2009 ne vom axa pe produsele de protectie si pe cele destinate persoanelor juridice, in cazul in care efectele crizei financiare nu vor deveni si mai acerbe", a declarat Maria Cristina BADUCU, Director, AVIVA Valcea. Ideea a fost sustinuta si de Ana ISTOCESCU, Director, Agentia OMNIASIG Asigurari de Viata, care considera ca: "In actualul context, produsele traditionale ofera cea mai mare siguranta clientului si, de asemenea, se adreseaza persoanelor cu venituri medii si mici".

Conferinta s-a incheiat cu estimarea realizata de liderii locali cu privire la nivelul subscrierilor in 2009, acestia previzionand o valoare a subscrierilor de 80 milioane lei, companiile reorientandu-si principalele obiective catre mediul rural si catre diversificarea portofoliului.

Mihai CRACEA

ALLIANZ-TIRIAC

Nicolae JIVAN
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
Str. General Magheru nr.19
Tel.: 0250.702.979
Fax: 0250.731.094

ARDAF

Eugen MARIAN
Director Sucursala

ARDAF
Str. G-ral Magheru nr. 18, bl. P1
Tel.: 0250.735.188
Fax: 0250.736.369

ASIBAN

Marilena VLADESCU VIEZURE
Director Sucursala

ASIBAN
Bd. Nicolae Balcescu nr.15, bl.12, sc.C, ap.2
Tel.: 0250.717.816
Fax: 0250.717.815

ASIROM

Doina ASLAN
Director Sucursala

ASIROM
Str. G-ral Magheru nr.11A, bl.S3, parter
Tel.: 0250.739.889
Fax: 0250.732.068

ASTRA - UNIQA

Ileana ILIE
Director Sucursala

ASTRA-UNIQA
Str. Calea lui Traian nr. 145, bl. D4, parter
Tel./Fax: 0250.736.904

AVIVA

Cristina BADUCU
Director Agentie

AVIVA
Str. Alexandru Costeanu nr.2
Tel.: 0250.820.140
Fax: 0250.820.153

BCR Asigurari

Valerian CIUCA

Director Sucursala

BCR Asigurari
Str. G-ral Magheru nr. 20
Tel.Fax: 0250.732.873

BCR Asigurari de Viata

Nicoleta SIMOIU
Director Agentie

BCR Asigurari de Viata
Str. Gh. Magheru nr. 22
Tel./Fax: 0250.734.487

BT Asigurari

Costel MUTULEASA
Director Agentie Judeteana

BT Asigurari
Str. Nicolae Balcescu nr. 10 parter
Tel.: 0250.734.304
Fax: 0250.737.977

EUREKO

Eugenia COT
Director Agentie

EUREKO
Str. Nicolae Balcescu nr.23 A
Tel.: 0250.737.445
Fax: 0250.737.188

EUROINS

Maria CALIU

Director Agentie

EUROINS
Str. Regina Maria, Nr. 10, Bl. C3, Sc. B, Ap. 4
Tel./Fax: 0250.734.459

GENERALI

Iuliana BIVOLARU
Director Agentie

GENERALI
Str. Calea lui Traian nr. 181, bloc 12, ap. 1
Tel./Fax: 0250.737.975

ING

Adrian SCRECIU
Agency Manager

ING
Str. Calea lui Traian nr. 181, bloc 12, ap. 1
Tel./Fax: 0250.735.024

OMNIASIG

Ovidiu BICU
Director Sucursala

OMNIASIG
Str. General Magheru nr. 5, bl. C
Tel.: 0250.736.270
Fax: 0250.736.271

OMNIASIG Asigurari de Viata

Ana ISTOCESCU
Director Agentie

OMNIASIG Asigurari de Viata
Aleea Rozelor Vila 2, ap.1
Tel./Fax: 0250.733.674

UNITA

Gheorghe POPESCU
Director Sucursala

UNITA

Str. Regina Maria nr. 7, bl. C1
Tel./Fax: 0250.738.107






Ziua Asigurarilor
































 
 

Unde Ma Asigur? - Buletin Informativ de Asigurari

Presedinte: Sergiu COSTACHE CEO: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Redactor Sef XPRIMM Newsletters: Mihaela CIRCU

Editor Coordonator: Vlad PANCIU
Coordonator Ziua Asigurarilor: Lidia POP

Editor: Vlad BOLDIJAR

Echipa Programului Unde Ma Asigur?: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mihai CRACEA, Vlad BOLDIJAR

IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE, Cosmin ARMASESCU

E-mail:   media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2009 Media XPRIMM

Buletinul Informativ de Asigurari Unde Ma Asigur? este optimizat pentru a fi vizualizat cu o conexiune activa la Internet.
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici

Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Pentru a va abona selectati optiunile dorite. Pentru a va dezabona deselectati toate optiunile.