Inapoi la www.1asig.ro



Unde Ma Asigur?
  by
Media XPRIMM
INSURANCE PROFILE
   Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 32, 17 februarie 2009

GORJ
OLT

Programul
"Unde Ma Asigur
?"

Partener Oficial

EUROINS

Parteneri Media

1asig.ro

XPRIMM Newsletters

Revista PRIMM Asigurari&Pensii
Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista de Specialitate Insurance PROFILE
Insurance PROFILE


Forum Unde ma ASIGUR


Millenium Insurance Broker


Casco Ieftin

Safety Broker

Revista PRIMM
Judetul
Gorj



Judetul GORJ

> Resedinta de judet: Targu Jiu
> Suprafata: 5.602 km2
> Populatia: 386.890 locuitori (recensamant 2001)
> Numar salariati: 83.210 (octombrie 2008)
> Rata somajului: 6,7% (octombrie 2008)
> Castig salarial mediu brut: 1.871/persoana (octombrie 2008)


Piata locala a asigurarilor (2007)


> Numar de unitati locale: 20 (2005)
> Prime brute subscrise: 47,77 milioane lei
> Numarul mediu de salariati permanenti in asigurari: 190
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului: 3,69 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 123,48 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/2.036


Atragerea investitorilor straini - Principalul punct pe agenda autoritatilor locale


Situat in partea de Sud-Vest a Romaniei, in Nordul Olteniei, pe cursul mijlociu al raului Jiu, judetul Gorj a oferit conditii prielnice de viata comunitatilor omenesti inca din cele mai vechi timpuri.
Oras al monumentelor lui Brancusi, municipiul Targu-Jiu este resedinta administrativa a judetului, Gorjul fiind, in acelasi timp, una dintre cele mai atractive zone turistice din Romania. Pe langa municipiul Targu-Jiu, judetul mai are in componenta sa 7 orase (Motru, Novaci, Rovinari, Targu Carbunesti, Tismana, Turceni, Ticleni), respectiv 61 de comune.

Judetul Gorj detine o importanta economie agricola si pastorala, iar in ceea ce priveste principalele produse industriale, enumeram energia electrica, utilaj minier, masini-unelte pentru presare-forjare, articole tehnice din cauciuc si cauciuc regenerat, masini-unelte si frigidere cu compresor, materiale de constructii (ciment, tuburi de azbociment, caramida etc.), cherestea, mobila, parchete, placi aglomerate din lemn, confectii, tricotaje, sticlarie pentru menaj, produse alimentare (preparate din carne si lapte, dulciuri, bauturi, tigarete etc.).

Din punct de vedere al investitiilor straine realizate si al numarul societatilor cu capital mixt, infiintate in ultimii ani, Gorjul se straduieste sa scape de povara ultimului loc pe tara, autoritatile locale cautand zilnic solutii pentru a-i determina pe strainii cu bani sa investeasca in judet.

De asemenea, neadaptarea unor societati la conditiile pietei, cat si criza financiara globala nu au ocolit judetul Gorj, astfel incat, potrivit datelor statistice publicate de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca, peste 2.000 de persoane urmeaza a fi disponibilizate din cadrul unor institutii locale, precum UM Sadu sau REMAT Gorj (n.red.: potrivit unui comunicat de presa, in perioada ianuarie 2008 - octombrie 2008, 1.215 persoane au fost disponibilizate, dintre care 688 numai in luna octombrie 2008). Pentru viitor insa, investitii straine tot mai importante se anunta a se indrepta si catre acest judet mai putin dezvoltat al Romaniei, marile companii orientandu-se spre zone pana acum defavorizate din acest punct de vedere, in cautare de forta de munca ieftina.

Astfel, orasul Turceni pare sa fie locul preferat al potentialilor investitori straini, datorita deseurilor de la Complexul Energetic, ca urmare a modernizarii instalatiilor; de asemenea, una dintre cele mai mari investitii straine din judetul Gorj a fost anuntata de RIGIPS Romania, parte a grupului francez SAINT-GOBAIN, care intentiona sa investeasca peste 70 milioane euro intr-o noua fabrica de panouri de gips-carton, la Turceni, compania aratandu-se interesata sa colaboreze in acest proiect cu Complexul Energetic din localitate. Noua fabrica de la Turceni ar urma sa creeze aproximativ 100 de posturi.

La fel, compania LAFARGE vrea sa investeasca 100 milioane euro in construirea unei fabrici in zona orasului Turceni, care sa utilizeze ca materie prima reziduurile rezultate in urma desulfurarilor de la Complexul Energetic Turceni. Totodata, la inceputul anului 2008, grupul austriac A-Tec anunta ca va construi la Turceni o instalatie de desulfurare a gazelor, in valoare de aproximativ 220 milioane euro. Dintre investitiile cu capital strain reusite putem evidentia pe cea a producatorului italian PIRELLI care a anuntat investirea a peste 70 milioane euro in extinderea productiei si constructia unei fabrici de filtre pentru motoare diesel, amplasata in localitatea Bumbesti-Jiu (inaugurarea noii fabrici urmeaza a fi realizata la sfarsitul lunii martie 2009). Astfel, a treia fabrica din Romania a grupului PIRELLI va crea, pe termen lung, aproximativ 2.000 de locuri de munca.


Pe drumul cel bun


Piata asigurarilor din judetul Gorj se regaseste pe drumul cel bun, fiind in crestere de la an la an. Aceasta afirmatie este sustinuta de cifrele inregistrate de piata locala de profil in ultimii doi ani de zile (2006 si 2007). Daca in anul 2006, asiguratorii gorjeni au subscris, potrivit Institutului National de Statistica, in valoare de circa 28 milioane lei, in anul 2007, potrivit datelor furnizate de un numar de 16 companii de profil, revistei PRIMM Asigurari&Pensii, acestea au raportat un volum total de subscrieri de 45,63 milioane lei.

Aceasta crestere spectaculoasa s-a inregistrat si in anul 2008, astfel ca, dupa primele noua luni ale anului precedent, aceleasi 16 companii de asigurari au consemnat un volum total al subscrierilor de peste 42 milioane lei. In aceasta perioada, din totalul subscrierilor, putin peste noua puncte procentuale au fost aferente segmentului asigurarilor de viata, 35% politelor CASCO si 37% celor de tip RCA. De asemenea, daunele platite de asiguratorii gorjeni, in perioada ianuarie-septembrie 2008, s-au cifrat la peste 9,6 milioane lei, dintre care 8,6 milioane lei pentru polite de tip auto (CASCO si RCA, insumate).

Pe prima pozitie a topului asiguratorilor care activeaza in judet se regaseste OMNIASIG, cu un volum al subscrierilor de 7,6 milioane lei. Pe pozitia secunda, la mica distanta (subscrieri de peste 7,2 milioane lei), se afla Sucursala locala a ARDAF, care "coordoneaza doua judete: Gorj si Mehedinti", dupa cum ne-a relatat Radu RAUT, Directorul Sucursalei.
Urmatoarele locuri revin Sucursalelor locale ASIBAN (subscrieri in primele 9 luni ale anului curent de peste 6,3 milioane euro) si ALLIANZ-TIRIAC, care a cunoscut in perioada analizata, fata de primele noua luni din anul 2007, o crestere a volumului de subscrieri, in euro, de 2,4%. De asemenea, conform calculelor realizate, valoarea primelor brute intermediate in judetul Gorj este de circa 4,5 milioane lei, reprezentand procentual putin peste 10% din volumul total de prime brute subscrise. Aceasta stare de fapt se explica prin activitatea redusa a companiilor de brokeraj pe raza acestui judet: "Ponderea primelor brute subscrise prin intermediul brokerilor este foarte redusa, in jur de 5%, piata locala de brokeraj fiind slab reprezentata", a mentionat Cristinel FLORESCU, Director, Sucursala OMNIASIG.



Particularitati si potential


Judetul Gorj, prin comparatie cu alte judete ale tarii, nu se caracterizeaza printr-un anumit specific din perspectiva pietei de asigurari. Aceasta este una dintre concluziile discutiilor purtate cu liderii companiilor de asigurari din judet, in cadrul vizitelor Programului National "Unde Ma Asigur?" in aceasta regiune. Astfel, judetul se incadreaza in tipologia existenta la nivel national, asigurarile auto detinand o cota semnificativa (peste 70%) din portofoliul reprezentantelor locale de profil.

"Judetele din Sudul tarii sunt inclinate, in special, spre segmentele RCA, CASCO si, de asemenea, spre clasele de asigurari obligatorii", puncteaza Ana ROSU, Director, Sucursala BCR Asigurari. Datorita promovarii intense, acestea sunt cele mai cautate de catre clienti, fiind preferate si de catre agentii asiguratorilor locali. "95% din forta de vanzare din judetul Gorj este specializata pe RCA, iar lipsa de profesionalizare si pe alte clase va ridica o serie de probleme in ceea ce priveste diversificarea portofoliului si promovarea asigurarilor facultative", considera Eduard BERCA, Director, Sucursala ASTRA-UNIQA.

Totusi, este de remarcat aici o rata a daunei pe aceasta clasa sub media la nivel national, datorata in principal frecventei scazute a accidentelor auto pe raza judetului, unei selectii mai riguroase a clientilor, precum si lipsei tentativelor semnificative de frauda.

O adevarata provocare pentru liderii locali va fi, in continuare, diversificarea portofoliului si exploatarea potentialului asigurabil al judetului, in conditiile in care economia locala este in declin, determinata de restructurarea industriei miniere precum si restrangerea activitatii unor importante intreprinderi locale, precum ARTEGO, fabrica de ciment, si a altor societati adiacente acestor mari companii. "Ca dezvoltare industriala, judetul a decazut mult in ultimii ani, iar potentialul asigurabil s-a redus considerabil", apreciaza Emilian Ioan TAURU, Director, Sucursala ASIROM.

De asemenea, impulsul dat pietei de asigurari in anii precedenti de sectorul bancar si de leasing nu mai este atat de pronuntat datorita crizei financiare si a restrictiilor in accesarea unui credit. "Produsele de creditare au avut un rol important pentru companiile de asigurari, atat din perspectiva clientilor care beneficiau de acestea, cat si din partea institutiilor bancare sau de leasing. Colaborarea noastra cu aceste entitati este inca foarte buna, dar nu se mai ridica la nivelul inregistrat in anii precedenti", a declarat Constantin NEGOTIN, Director, Agentia ASIBAN.

In aceste conditii, orientarea principala a liderilor locali o reprezinta segmentul de retail si I.M.M.-urile, acestea axandu-si strategiile de vanzare corespunzator necesitatilor acestora. De asemenea, clasele identificate cu potential ridicat sunt asigurarile de tip property si cele de viata. Mai mult, liderii locali privesc pozitiv adoptarea Legii asigurarii obligatorii a locuintelor, "zona nefiind foarte expusa riscurilor cuprinse in aceasta si deci constituie un avantaj care merita a fi exploatat", completeaza Ana ROSU.


Recrutarea: probleme calitative, nu cantitative


In contextul unui somaj ridicat la nivelul judetului Gorj, asiguratorii nu intampina dificultati foarte mari in ceea ce priveste angajarea si mentinerea echipei, ca in alte judete. Totusi, reprezentantii companiilor de profil din judet acuza slaba pregatire a aplicantilor si faptul ca acestia nu sunt suficient de motivati pentru a performa in domeniu.

"Exista, fara indoiala, un somaj ridicat la nivelul judetului. Prin urmare, aplica destul de multe persoane pentru posturile disponibile, dar, de cele mai multe ori, cunostintele acestora si pregatirea nu se dovedesc adecvate pentru a putea face performanta in asigurari. Echipa mea este aceeasi pe care o aveam si in anul 2007 si reusim sa ne descurcam si cu volumul mai mare de munca pe care il avem, in acest moment, fata de anul anterior", a declarat Tomita PAVALA, Director, Sucursala UNITA.

"Desi somajul este unul ridicat in Gorj, este destul de dificil sa gasim oameni pregatiti. Foarte multe persoane care aplica pentru job, nu inteleg corect ce presupune lucrul in cadrul unei companii de asigurare", a punctat Directorul Sucursalei EUROINS, Claudiu PANTELIMON BOBEI.

In acest context, mai multe dintre reprezentantele la nivel local prefera sa se axeze, in recrutare, pe recomandari, aceasta solutie dovedindu-se mai eficienta in contextul in care exista mai multe garantii in ceea ce priveste persoana care va ocupa o pozitie in cadrul companiei.

"Pana in acest moment am beneficiat de stabilitate, fara sa ne intersectam cu fenomenul migratiei de personal. De asemenea, nu putem spune ca ne-am confruntat cu probleme la recrutare, dar vreau totusi sa mentionez faptul ca cea mai buna metoda este aceea a recomandarilor, si mai putin recrutarea si angajarea in urma anunturilor... Consider, de asemenea, ca activitatea de asigurare poate constitui o oportunitate pentru dezvoltarea angajatilor, atat din punct de vedere profesional, cat si personal", a precizat Ana ROSU.

La nivelul judetului Gorj, cateva companii de profil au incercat sa vina in intampinarea studentilor, pentru a-i convinge de avantajele unei slujbe in asigurari. Totusi, rezultatele in urma acestei abordari s-au dovedit a fi sub asteptari. "Dorim si in continuare dezvoltarea unui parteneriat cu universitatile, insa tinerii nu sunt neaparat atrasi de domeniul asigurarilor. Mai mult, acestia, de cele mai multe ori, sunt slab pregatiti, simplul fapt ca au absolvit o facultate economica nefiind o dovada a cunostintelor lor", a subliniat Eduard Marius BERCA.

"...Va pot da un exemplu mai concret: in cadrul unui program in care am acordat burse pentru studentii din anul IV, in valoare de 100 lei, pentru ca acestia sa devina agenti, in urma incheierii studiilor, la interviu s-au prezentat 80, am incheiat contract cu 6 dintre acestia, iar rezultatele au fost nule, nici unul nereusind sa incheie o polita", a adaugat Directorul Sucursalei gorjene a ASTRA-UNIQA.

De altfel, cei mai multi dintre liderii companiilor de asigurari intervievati ne-au relatat ca sporirea din punct de vedere numeric a echipei, precum si din punct de vedere al calitatii profesionale a acesteia constituie obiectivele principale vizate pentru anul 2009: "Obiectivele pentru anul in curs cuprind consolidarea echipei de vanzari si cresterea gradului de profesionalism, fidelizarea clientilor existenti, dar si atragerea de noi clienti, dezvoltarea unui portofoliu echilibrat prin orientarea catre sectorul asigurarilor non-auto", a precizat Loredana UNGUREANU, Director, Agentia Judeteana BT Asigurari.


Click pe imagine pentru a vedea tabelul!


Interes pentru "segmentul life"


Piata asigurarilor de viata din judetul Gorj este departe de a fi saturata si, desi aceasta zona nu se poate lauda cu o putere ridicata de cumparare sau cu o deschidere mai mare spre acest tip de produse, companiile locale de profil sunt increzatoare in potentialul de crestere al afacerilor in judet.
De-a lungul timpului, datorita specificului minier si energetic al judetului, populatia angajata in aceste domenii s-a bucurat de o anumita stabilitate a veniturilor, precum si de un nivel decent al pensiilor. Acest fapt constituie una dintre premisele favorabile pentru multe companii de asigurari de viata care au intrat pe aceasta piata, precum ING Asigurari de Viata, BCR Asigurari de Viata si OMNIASIG Asigurari de Viata.

"Timp de mai multi ani, zona Olteniei a ocupat locul I in tara dupa volumul subscrierilor pe segmentul asigurarilor de viata in cadrul companiei noastre", precizeaza Pompilia SPINEANU, Director, Agentia OMNIASIG Asigurari de Viata. De asemenea, liderii locali ne-au semnalat o crestere a interesului populatiei, in special din partea generatiei tinere, pentru aceste produse. La popularizarea conceptului de asigurare a contribuit si campania de aderare la sistemul de pensii private de Pilon II, precum si sectorul bancar.

"Tinerii au deja o alta cultura si constientizeaza mult mai bine riscurile la care se expun si vom miza in mod deosebit pe acestia", considera Cornelia TICUS, Director, Agentia GENERALI Asigurari. Totodata, liderii sucursalelor companiilor locale de profil apreciaza ca asigurarile auto, motorul de crestere a pietei locale, nu va mai inregistra cresteri spectaculoase in viitor, permitand astfel o concentrare a eforturilor asiguratorilor spre promovarea produselor de tip "life".

Totusi, declinul economic al zonei, pe fondul restrangerii activitatii miniere si a celei energetice, si-a pus amprenta si asupra evolutiei asigurarilor de viata in judet, printr-o crestere a ratei somajului si o scadere a stabilitatii veniturilor populatiei. "Am inregistrat o usoara scadere a subscrierilor pe partea de "life" ca rezultat al conjuncturii economice nefavorabile si al scaderii gradului de ocupare a fortei de munca", mentioneaza Emilian Ioan TAURU.

Totodata, este si o problema de mentalitate, astfel ca "judetul este unul cu specific minier si, desi lucratorii au stipulata in contracte posibilitatea incheierii unei asigurari de viata sau a unei pensii, acest lucru nu se materializeaza din cauza neintelegerii necesitatii acestor produse", considera Nicolae GOATA, Director, Sucursala ALLIANZ-TIRIAC. Pe de alta parte, "sindicatele din domeniile minier si energetic au o influenta insemnata si ofera membrilor sai mai multe beneficii, printre care si indemnizatii in caz de accidente sau deces pentru ei, respectiv pentru familiile lor, astfel incat acestia nu inteleg rostul incheierii unei asigurari de viata", a evidentiat Cornelia TICUS.

O alta problema este si dispersia mare a populatiei in teritoriu, fapt care ingreuneaza accesul la clienti, dar ridica si o serie de probleme legate de costuri si acoperirea acestora. Mai mult, criza financiara care incepe sa-si faca simtita prezenta si in Romania nu contribuie la popularizarea acestei clase de asigurari.

"Am simtit efectele acestei crizei prin reducerea subscrierilor pe "life", precum si prin rascumpararea politelor de catre unii clienti", completeaza Nicolae GOATA. Data fiind aceasta stare de fapt la nivelul judetului, directorii companiilor locale care practica acest tip de asigurare considera ca trebuie sa se orienteze catre produsele traditionale de economisire, cu sume garantate, care vor fi si cele mai cautate de catre clienti.

"Produsele care s-au bucurat de cea mai mare atentie din partea gorjenilor si pe care mizam si in viitor sunt asigurarile traditionale si rentele de studii", este de parere Camelia GEORGI, Director, Agentia BCR Asigurari de Viata. De asemenea, targetul principal il reprezinta persoanele fizice, mai ales in zona urbana, unde exista, in pofida problemelor enumerate, un potential considerabil care asteapta sa fie valorificat. Astfel, din relatarile liderilor locali, gradul de acoperire printr-o asigurare de viata a populatiei, la nivelul judetului, nu depaseste 20%.


Mai sunt multe de facut


Pare un "lant al slabiciunilor", dar dezvoltarea infrastructurii, a sectorului serviciilor, reducerea somajului, crearea de locuri de munca sunt intr-o stransa relatie de interdependenta cu cresterea investitiilor straine, acest lucru constituind un punct important in agenda autoritatilor locale.
In vizitele realizate la finele anului 2008 in Gorj, echipele Programului "Unde Ma Asigur?" au concluzionat ca, din punctul de vedere al asigurarilor, cresterile consemnate in ultimii ani pot confirma ca situatia din regiune se regaseste pe o panta ascendenta. De asemenea, existenta unor mari intreprinderi cu capital strain sau mixt ar constitui obiective importante de asigurat, astfel incat, in urmatorii ani, am putea asista la un "boom" al industriei locale a asigurarilor.

Vlad BOLDIJAR

Click aici pentru a vedea rezultatele companiilor de asigurari din judetul Gorj!

Mineritul si energia dau tonul in asigurari

In contextul unui mediu economic in recesiune, liderii societatilor de asigurari din judetul Gorj s-au reunit in cadrul conferintei ZIUA ASIGURARILOR, la Targu Jiu. In ceea ce priveste specificul local al pietei de asigurari, restructurarile care sunt operate in sectoarele economice dominante ale judetului, si anume mineritul si energia, si-au pus amprenta si asupra companiilor de profil.

In cadrul conferintei s-a dat publicitatii, in premiera pentru piata locala, topul companiilor de asigurari din judet, conform PBS-urilor realizate in primele noua luni ale anului 2008. In fruntea clasamentului s-a plasat compania OMNIASIG, cu prime brute subscrise de 7,6 milioane lei, urmata de ASIBAN, 6,1 milioane lei, si ARDAF, cu 5 milioane lei.

"Dezvoltarea industriala a judetului a avut de suferit in ultimii ani, iar potentialul asigurabil s-a redus intr-o importanta masura", a semnalat Ion Emilian TAURU, Directorul ASIROM Gorj. "Procentul persoanelor juridice in totalul subscrierilor va fi in continua scadere, din cauza reducerii activitatii acestora, dar speram sa compensam aceasta tendinta prin dezvoltarea puternica pe segmentul de retail", a continuat Nicolae GOATA, Director, ALLIANZ-TIRIAC. "Cu siguranta, in judet, activitatea economica va fi afectata, dar viitorul este reprezentat de asigurarile pentru persoane fizice, unde consider ca va avea un succes insemnat asigurarea de locuinta. Totusi, este greu de preconizat ce impact vor avea acestea asupra pietei in ansamblu, pentru ca, in acest moment, companiile au politici de dezvoltare foarte diferite", a declarat Constantin NEGOTIN, Director, ASIBAN.

O caracteristica a judetului Gorj este aceea ca rata daunei pe segmentul auto inregistreaza o valoare destul de scazuta. Radu Ionut RAUT, Director, ARDAF, a precizat: "O contributie esentiala la scaderea daunalitatii a adus-o activitatea intensa a Politiei Rutiere din judet, care a desfasurat controale foarte amanuntite si si-a facut simtita prezenta pe soselele locale. In al doilea rand, au existat cateva cazuri de accidente foarte grave care au avut un impact psihologic deosebit asupra oamenilor".

Strans legat de segmentul auto, s-a discutat despre existenta fraudei sau a tentativelor de acest gen in Gorj. Directorul BT Asigurari, Loredana UNGUREANU, a subliniat: "Fie ca ne place sau nu sa recunoastem, frauda exista". Subiectul a fost continuat de Marius BUIUREA, Sef Serviciu Daune, OMNIASIG, care, facand referire la introducerea constatului amiabil, considera ca: "punerea in aplicare a acestuia, alaturi de o colaborare cat mai stransa cu politia, va elimina micile intelegeri dintre cei implicati in accidente.
"Din cauza faptului ca nu exista inca un sistem uniformizat de aplicare a bonus-malus, asiguratii care au avut daune mari se muta cu usurinta de la o companie la alta", a declarat reprezentantul OMNIASIG.

Un alt aspect important dezbatut in cadrul conferintei a fost cel privind dezvoltarea canalelor de distributie, evidentiindu-se, in context, si relatia dintre asiguratori si brokerii locali. "In prezent, colaborarea cu brokerii este foarte slab dezvoltata, pentru ca acestia s-au orientat catre orasele mari. Pe langa aceasta, cei din judet s-au concentrat catre politele RCA si, din aceasta perspectiva, nu am fost atractivi datorita tarifelor", considera Cornelia TICUS, Director, Agentia GENERALI.

In ceea ce priveste dezvoltarea vanzarilor, in opinia Anei ROSU, Director, BCR Asigurari, "colaborarea cu banca va fi din ce in ce mai accentuata. Astfel, dezvoltam un program prin care angajatii bancii vor putea vinde produse de asigurare, in timp ce noi vom putea oferi produse de creditare".

"O solutie de dezvoltare a canalelor de distributie este franciza, care s-a dovedit foarte eficienta din punct de vedere al costurilor", a evidentiat Andreea RIZEA, Director de franciza, EUROINS. In paralel cu aceasta Viorel VASILE, Managing Partner al SAFETY Broker, considera ca "o franciza este o varianta de afacere fara investitii initiale mari. In acelasi timp, ceea ce am creat este o structura care ofera, simultan, produse de asigurare, creditare si de leasing".
De-a lungul timpului, datorita specificului minier si energetic al judetului, populatia angajata in aceste domenii s-a bucurat de o anumita stabilitate a veniturilor, precum si de un nivel decent al pensiilor. Acest fapt constituie una dintre premisele favorabile pentru multe companii de asigurari de viata care au intrat pe aceasta piata, precum ING Asigurari de Viata, BCR Asigurari de Viata si OMNIASIG Asigurari de Viata. "Produsele care s-au bucurat de cea mai mare atentie din partea gorjenilor si pe care mizam si in viitor sunt asigurarile traditionale si rentele de studii", este de parere Camelia GEORGI, Director, Agentia BCR Asigurari de Viata.

Catre finalul conferintei, specialistii locali au estimat ca piata locala pentru anul ce s-a incheiat a atins aproape 60 milioane lei. In urma discutiilor s-a stabilit ca orientarea principala a liderilor locali va fi catre segmentul de retail si I.M.M.-uri, acestia axandu-si strategiile de vanzare corespunzator necesitatilor acestora. De asemenea, impulsul dat pietei de asigurari in anii precedenti de catre sectorul bancar si de leasing nu va mai fi atat de pronuntat din cauza crizei financiare si a restrictiilor in accesarea unui credit.

Mihai CRACEA

EUROINS

Claudiu PANTELIMON BOBEI

Director Sucursala

EUROINS
Str. Tudor Vladimirescu nr. 17
Tel./Fax: 0253.211.525

ALLIANZ-TIRIAC

Nicolae GOATA
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
Str. Traian bl. 28, parter
Tel.: 0253.214.432
Fax: 0253.214.572

ARDAF

Radu RAUT
Director Sucursala

ARDAF
Str. Victoriei bl. 29, mezanin
Tel.: 0253.213.100
Fax: 0253.216.262

ASIBAN

Constantin NEGOTIN
Director Agentie

ASIBAN
Str. Victoriei bl. 5-7, parter
Tel./Fax: 0253.222.877

ASIROM

Emilian Ioan TAURU
Director Sucursala

ASIROM
Bd. Ecaterina Teodoroiu bl. 6, parter
Tel.: 0253.218.851
Fax: 0253.211.283

ASTRA - UNIQA

Eduard Marius BERCA
Director Sucursala

ASTRA-UNIQA
Str. Unirii nr. 36, Complexul Unirii, parter
Tel.: 0253.223.056
Fax: 0253.218.880

BCR Asigurari

Ana ROSU

Director Sucursala

BCR Asigurari
Str. Geneva nr. 2
Tel./Fax: 0253.222.442

BCR Asigurari de Viata

Camelia GIORGI
Director Agentie

BCR Asigurari de Viata
Str. Geneva nr. 2, et. 3
Tel./Fax: 0253.222.226

BT Asigurari

Loredana UNGUREANU
Director Agentie Judeteana

BT Asigurari
Str. Traian bl. C1, parter
Tel./Fax: 0253.214.820

GENERALI

Cornelia TICUS
Director Agentie

GENERALI
Str. Eroilor nr. 3
Tel.: 0253.218.151
Fax: 0253.218.150

OMNIASIG

Cristinel FLORESCU
Director Sucursala

OMNIASIG
Str. Confederatiei nr. 1
Tel.: 0253.223.288
Fax: 0253.221.577

OMNIASIG Asigurari de Viata

Pompilia SPINEANU
Director Agentie

OMNIASIG Asigurari de Viata
Str. Unirii Siret bl. 2, sc.1, et.1, ap.1
Tel./Fax: 0253.223.827

UNITA

Tomita PAVALA
Director Sucursala

UNITA

Str. Constantin Brancusi bl.16, mezanin
Tel./Fax: 0253.210.262




















































































Ziua Asigurarilor



























Judetul
Olt



Judetul OLT

> Resedinta de judet: Slatina
> Suprafata: 5.498 km2
> Populatia: 491.359 locuitori (recensamant 2001)
> Numar salariati: 76.633 (octombrie 2008)
> Rata somajului: 4,7% (octombrie 2008)
> Castig salarial mediu brut: 1.543/persoana (octombrie 2008)


Piata locala a asigurarilor (2007)


> Numar de unitati locale: 26 (2005)
> Prime brute subscrise: 46,25 milioane lei
> Numarul mediu de salariati permanenti in asigurari: 179
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului: 3,47 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 94,13 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/2.745


Atenuarea cresterii pietei asigurarilor si "franarea" investitiilor straine - posibile efecte ale crizei mondiale in Olt

Situat in Sudul tarii (la doar 50 km distanta de Craiova, 75 km de Pitesti sau 220 km de Aeroportul International "Henri Coanda"), pe cursul inferior al raului care i-a dat numele, judetul Olt face parte din categoria judetelor riverane Dunarii. Ca pozitie istorico-geografica, face parte dintre vechile provincii istorice Oltenia si Muntenia, avand o legatura permanenta cu Vestul tarii, cu Banatul pe Valea Dunarii, cu Transilvania pe Valea Oltului, iar prin portul dunarean Corabia are iesire la Marea Neagra. Formele de relief ale judetului Olt apartin celor doua mari unitati, respectiv Podisul Getic in partea de Nord, care ocupa o treime din suprafata, si Campia Romana in Sud, careia ii revin doua treimi.
Din punct de vedere administrativ, judetul are in alcatuirea sa doua municipii (municipiul resedinta de judet - Slatina si municipiul, fosta resedinta a judetului Romanati - Caracal) si sase orase: Bals, Corabia, Piatra-Olt, Draganesti-Olt, Scornicesti si Potcoava.

Sectorul economic al judetului Olt - total centralizat sub regimul comunist -, a reusit sa depaseasca dificila perioada de tranzitie, economia de piata luand avant prin incurajarea privatizarilor si investitiilor straine. Astfel, industria a devenit astazi principalul sector de activitate din judet, fiind reprezentate toate ramurile industriale, ponderea majoritara detinand-o insa industria metalurgica, respectiv producerea si prelucrarea aluminiului.

In industria metalurgica, societatile reprezentative sunt ALRO Slatina, unic producator de aluminiu primar din Romania, si ALPROM Slatina, societate care prelucreaza aluminiul. Alte societati comerciale reprezentative ale judetului cu pondere insemnata in economia acestuia sunt: ELECTROCARBON Slatina (important producator de produse carbografitice necesare in industria metalurgica), ELCARO Slatina (unitate reprezentativa pentru productia de cabluri electrice armate si nearmate din aluminiu - face parte din holding-ul PIRELLI - 20% din cifra de afaceri anuala fiind realizata pe piete externe), ALTUR Slatina (producator de piese turnate si pistoane auto din aluminiu, 40% din productie fiind destinata exportului), ROMVAG Caracal (firma reprezentativa in industria constructoare de masini - produce vagoane de marfa si speciale, solicitate pe piata interna si externa), RULMENTI Slatina (societate cunoscuta in industria romaneasca pentru producerea de rulmenti), SMR Bals (societate care produce osii si boghiuri pentru vagoane si locomotive), TERMEX Bals (produce si livreaza articole de uz casnic si gospodaresc), precum si INSTIRIG Bals, ARTROM Slatina etc.

In ceea ce priveste dezvoltarea agriculturii, judetul Olt este mare producator de cereale, insa conditiile climatice din ultimii ani au influentat mult sectorul agricol prin scaderea nivelului productiilor obtinute.

Din punct de vedere al turismului, aceasta ramura reprezinta pentru Romania sectorul economic care dispune de un valoros potential de dezvoltare, neexploatat inca suficient si care poate deveni o sursa de atractie atat pentru investitori, cat si pentru turisti. Astfel, cu toate ca ofera o mare varietate de puncte de interes, judetul Olt nu este considerat una dintre destinatiile turistice de prima marime din Romania. Cu toate acestea, se disting cateva forme de practicare a turismului, specifice pentru Olt: turismul de croaziera si de agrement, de vanatoare si de pescuit, agroturismul, precum si turismul cultural.


Pe un trend evolutiv


Potrivit celor mai recente date furnizate de Institutul National de Statistica, in exercitiul financiar aferent anului 2007, Regiunea Sud-Vest (din care face parte si judetul Olt), a inregistrat, comparativ cu anul 2006, o dinamica pozitiva a volumului total de prime brute subscrise de circa 46% - subscrieri de 92,2 milioane euro, ceea ce reprezinta o cota de piata la nivel national de 4,3 puncte procentuale.
De asemenea, conform aceleiasi institutii, cu peste 46 milioane lei prime brute subscrise in anul 2007, aferente unei cote de piata la nivelul Regiunii de Dezvoltare Sud-Vest de 14,9%, judetul Olt s-a clasat pe a patra treapta a podiumului la nivel regional (in urma judetelor Dolj, Valcea si Gorj, dar inaintea Mehedintiului). De asemenea, asiguratorii din judetul Olt s-au clasat, la nivel national, in anul 2006 pe pozitia a 30-a.

Cifrele prezentate dovedesc faptul ca, din punctul de vedere al sferei asigurarilor, judetul Olt este unul in plina expansiune, in care piata de profil se afla intr-un real proces de maturizare, asigurarile tinzand sa reprezinte o ramura din ce in ce mai importanta a economiei la nivel local. Aprecierea aceasta e sustinuta si de cifrele consemnate de sucursalele si agentiile locale ale asiguratorilor la nivelul primelor noua luni ale anului 2008: 39,16 milioane euro prime brute subscrise, dintre care circa 7 puncte procentuale aferente segmentului viata.

Aceasta crestere a pietei locale, precum si dorinta companiilor de profil din judet de a-si diversifica portofoliul si de a-si consolida pozitiile pe anumite clase de asigurari mai profitabile au favorizat imbunatatirea relatiei cu intermediarii, mai mult de 11% din totalul subscrierilor realizate in Olt fiind obtinute prin aceasta metoda alternativa de vanzare. "Avem o relatie buna cu companiile de brokeraj in asigurari, circa 30% din totalul subscrierilor realizate in primele noua luni ale anului 2008 realizandu-se prin intermediul acestora", a declarat Marin IVANESCU, Director, Agentia EUROINS. "35% este ponderea primelor brute subscrise prin brokeri. Consideram ca acest procent va creste in 2009, datorita dezvoltarii canalelor de vanzari", a precizat Alexandru George IONICA", Director, Sucursala BCR Asigurari.

"In cadrul Sucursalei, ponderea primelor brute subscrise prin intermediul brokerilor este de 50%. In anul in curs va scadea acest procent intru cat brokerii lucreaza in mare parte cu persoane juridice, si mai ales pe segmentul de asigurari CASCO si RCA, iar vanzarile auto sunt in scadere", a opinat Ilie DUMITRU, Director, Sucursala UNITA.


Asigurarile... amenintate de recesiune?


Piata de asigurari din judetul Olt a trecut in ultimii ani printr-un proces de maturizare si evolutie, urmand trendul de la nivel national si, bineinteles, in conditiile realitatilor si potentialului local. Desi acest segment nu a beneficiat de un "aport" considerabil al mediului economic, prezenta unor importante intreprinderi pe platforma industriala a judetului, precum si afacerile adiacente acestora au oferit asiguratorilor locali o baza de sustinere si crestere a incasarilor. De asemenea, populatia angajata in aceste domenii s-a bucurat de o anumita stabilitate a veniturilor, ceea ce constituie un stimulent pentru cresterea pietei de profil.

Criza financiara nu a ocolit insa judetul Olt, astfel ca pe langa anumite intreprinderi care deja sunt in declin (fabrica de rulmenti, utilaj alimentar, tevi), ALRO Slatina, cea mai mare companie producatoare de aluminiu din Europa Centrala si de Est, avand aproximativ 4.000 de angajati, este pe cale sa-si reduca activitatea semnificativ, fiind anticipate disponibilizari masive. "Restructurarea unor intreprinderi importante, precum ALRO, PIRELLI, ALTUR s.a., se va reflecta in mod direct asupra economiei judetului, ca si asupra asiguratorilor locali, care inregistrau subscrieri din asigurarea acestor obiective", a precizat Ionel MIREA, Director, Sucursala ASIROM .

Totodata, "se estimeaza ca aproximativ 20.000 de oameni depind din punct de vedere financiar de ALRO Slatina si o eventuala disponibilizare va avea un impact deosebit de negativ, inclusiv asupra segmentului de asigurare", apreciaza Madalin MIU, Director, Sucursala ASTRA-UNIQA.

De asemenea, impulsul dat pietei de asigurare in anii precedenti de catre sectorul bancar si de leasing nu mai este atat de pronuntat din cauza crizei financiare si a restrictiilor in accesarea unui credit. In aceste conditii, exploatarea potentialului asigurabil al judetului va fi o adevarata provocare pentru liderii locali, orientarea principala a acestora fiind segmentul de retail si I.M.M.-urile.

De altfel, judetul se incadreaza in tipologia existenta la nivel national, asigurarile auto detinand o cota semnificativa (peste 70%) din portofoliul reprezentantelor locale de profil. Totusi, este de remarcat aici o rata a daunei pe aceasta clasa sub media la nivel national. "Am inregistrat o rata a daunei de 30% pentru acest segment, datorata in mare frecventei scazute a accidentelor auto pe raza judetului, unei selectii mai riguroase a clientilor, precum si lipsei tentativelor semnificative de frauda", precizeaza Eugen Mihail CIRJAN, Director, Agentia GENERALI Asigurari.

Dupa auto, clasele identificate cu potential ridicat sunt "asigurarile agricole (un specific al zonei), cele de tip property si bunuri", considera Madalin MIU. De asemenea, "asigurarile de incendiu si calamitati beneficiaza de toate premisele pentru o buna evolutie in judet", este de parere si Adrian BALOI, Director, Agentia Judeteana BT Asigurari. Mai mult, liderii locali privesc pozitiv adoptarea Legii asigurarii obligatorii a locuintelor, "zona nefiind foarte expusa riscurilor cuprinse in acest act normativ, ceea ce consider a fi un avantaj care merita exploatat", a completat Ionel MIREA.


Asigurarile agricole: profitabilitate vs. obligativitate


Oltul este cunoscut la nivel national drept o zona cu un pronuntat specific agricol, fapt care constituie o premisa importanta pentru evolutia segmentului de asigurari agricole. Astfel, suprafata agricola a judetului este de 435.000 ha, din care cea arabila reprezinta 380.000 ha, iar din relatarile asiguratorilor locali aproximativ 1/3 din aceasta nu se cultiva. Cu toate acestea, liderii companiilor care subscriu pe aceasta clasa o vad ca fiind segmentul cu cel mai mare potential de dezvoltare, dupa asigurarile auto: "Asigurarile de culturi agricole reprezinta o miza importanta pentru Sucursala noastra, marcand o crestere de 102% in anul agricol 2007/2008. Astfel, au fost incheiate 19.276 de contracte, ceea ce reprezinta incasari de circa 1,1 milioane lei", comenteaza Ionel MIREA.

Aceeasi opinie este impartasita si de catre Directorul Agentiei GENERALI Asigurari, care precizeaza ca "acest segment are un mare potential de crestere in judet, detinand o cota de 33% din portofoliul Agentiei. Astfel, au fost cuprinse in asigurare aproximativ 23.000 ha si subscrieri de 0,65 milioane lei in anul 2008". Totodata, aceasta piata este departe de a fi saturata, din relatarile reprezentantilor companiilor locale de profil rezultand un procentaj de 40-45% din suprafata arabila inca necuprins in asigurare. Un alt stimulent in acest sens ar fi si daunalitatea scazuta pe acest segment, datorita faptului ca "judetul Olt nu este expus riscurilor mari care sa afecteze profitabilitatea asigurarilor agricole, exceptand seceta, ori despagubirile, in acest caz, sunt platite de catre Guvern si nu de catre asiguratori", declara Ion DRAGUT, Director, Sucursala ASIBAN.

Baza de ofertare in judet o reprezinta, in principal, persoanele fizice, dar si asociatiile agricole, unele dintre acestea avand in gestiune terenuri agricole de peste 4.000 ha. Administratorii acestora au inceput sa fie tot mai constienti de necesitatea incheierii unei asigurari, mai ales ca rezultat al subventiilor acordate de catre stat prin Legea nr. 381/2002 si conditionarea despagubirilor platite, ca rezultat al catastrofelor naturale majore, de incheierea unei asigurari facultative. Acelasi stimulent a determinat si cresterea interesului persoanelor fizice pentru o astfel de polita, care erau obligati sa incheie o asigurare in vederea acordarii unei subventii de la stat. Faptul ca aceste subventii nu se mai acorda in prezent, precum si tergiversarea adoptarii noii legi in domeniu, face ca munca asiguratorilor sa fie si mai dificila: "Acest segment s-a dezvoltat intens in 2007 si in primavara anului 2008 mai mult in contextul obligativitatii, pentru a primi subventia din partea statului. Neacordarea subventiilor, potrivit modificarilor aduse actului normativ, in toamna anului precedent a facut ca o parte a asiguratilor sa nu isi mai incheie o astfel de polita, situatie care probabil va recidiva si in 2009, daca nu vor fi acordate anumite facilitati din partea statului", este de parere Viorel BRANESCU, Director, Sucursala OMNIASIG.

Aceeasi idee este sustinuta si de catre Gheorghe UDRESCU, Director, Sucursala ARDAF, care apreciaza ca "asigurarile agricole vor cunoaste un declin in anul 2009, daca nu se vor acorda subventii si nu va exista fenomenul de obligativitate". Pe de alta parte, liderii locali au mai semnalat si importanta unei politici echilibrate a companiilor de profil din judet in ceea ce priveste cotatiile de prima acordate. "Politica de dumping practicata de catre unele companii pe acest segment conduce la situatia in care asociatiile agricole sa fie practic inaccesibile pentru restul societatilor, administratorii firmelor cautand, evident, cele mai mici cotatii", completeaza Gheorghe UDRESCU.
Majoritatea asiguratorilor locali practica o cotatie cuprinsa intre 1,5 - 3,5% pe acest segment, desi au cazut de acord privind necesitatea majorarii acesteia. "Vom practica initial o cotatie de 1,2 - 1,5% pentru acest segment, care reprezinta un obiectiv important pentru Sucursala noastra", apreciaza Costel MEZDEA, Director, Sucursala ALLIANZ-TIRIAC.


"Viata"... primii pasi au fost facuti


Segmentul asigurarilor de viata din judetul Olt se afla la inceput de drum, fiind departe de a fi saturat, iar zona nu se poate lauda cu o deschidere mai mare a populatiei spre acest tip de produse. Astfel, desi veniturile in regiune sunt destul de modeste, societatile specializate pe acest segment si-au realizat pe deplin obiectivele. Totodata, unii dintre liderii companiilor de profil au reusit sa ocupe pozitii de top in clasamentul intern al societatilor, depasind, datorita eforturilor sustinute, multe judete mult mai bine clasate si cu un mediu economic mai favorabil.

"In ultimii 2 ani ne-am clasat pe pozitia a patra pe tara dupa volumul subscrierilor, datorita profesionalismului consilierilor, atitudinii fata de clienti si brandului puternic al companiei", a precizat Camelia PROTOPOPESCU, Director Agentia BCR Asigurari de Viata. "Ne-am axat in primul rand pe segmentul de retail, baza de ofertare fiind reprezentata de catre locuitorii mediului urban, in special din Slatina", a completat Camelia PROTOPOPESCU.

Rezultate cel putin la fel de bune au fost inregistrate si de catre reprezentanta locala a OMNIASIG Asigurari de Viata, care se claseaza pe pozitia a sasea la nivel national, in clasamentul intern al companiei, marcand o crestere constanta de 20-30% anual si totalizand un volum de 0,32 milioane lei in 2008: "Munca intensa de teren, identificarea corecta a nevoilor clientilor si o gama complexa de servicii oferite sunt cheia succesului in asigurarile de viata", considera Dumitru MOSTEANU, Director Punct de lucru. Tinta principala raman persoanele fizice, si, in context, mediul rural care "prezinta un potential semnificativ de crestere, fiind necesara oferirea unor produse adaptate nevoilor acestora", opineaza Dumitru MOSTEANU.

In acelasi timp, societatile de asigurare compozite din judet nu se pot lauda cu o pondere insemnata a acestei clase in portofoliu, invocand motive care tin de reticenta populatiei, veniturile scazute si lipsa unui personal specializat de vanzare pe acest segment: "Am inregistrat o usoara scadere a subscrierilor pe partea de life din cauza expirarii unor polite si ca rezultat al conjuncturii economice nefavorabile", a declarat Ionel MIREA. Totodata, "desi asigurarile de grup au mers bine in ultimii doi ani, eforturile depuse sunt considerabile in conditiile unui nivel redus al veniturilor populatiei si unei deschideri modeste a acestora fata de asigurarile de viata", considera Eugen Mihail CIRJAN.

Mai mult, criza financiara care incepe sa-si faca simtita prezenta si in Romania nu contribuie la popularizarea acestei clase de asigurari. Data fiind aceasta stare de fapt la nivelul judetului, directorii companiilor locale care practica acest tip de asigurare considera ca trebuie sa se orienteze catre produsele traditionale de economisire, cu sume garantate, care vor fi si cele mai cautate de clienti. Astfel, produsele cele mai cautate sunt "cele de economisire, rentele de studii si planurile de pensii Pilon IV", a fost de parere Camelia PROTOPOPESCU. In acelasi context, "mizam pe pensia viagera, rentele de studii si asigurarile de protectie cu capitalizare", a punctat Dumitru MOSTEANU.


Concluzii


Aflata in plin proces de relansare si restructurare, economia judetului Olt a traversat de-a lungul timpului momente dificile, specifice perioadei de tranzitie pe fondul unor fenomene economice si sociale stapanite cu greu. Rezultatele obtinute in domeniul restructurarii si privatizarii societatilor comerciale au determinat continuarea procesului respectiv, cu accent pe dezvoltarea agentilor economici din sectorul productiv.
Segmentul asigurarilor nu se diferentiaza in acest sens, inregistrand in ultimii ani progrese si transformari spectaculoase. Astfel, am cunoscut, in judetul Olt, o industrie a asigurarilor care este sustinuta tot mai putin de politele obligatorii, asigurarile facultative incepand sa fie incheiate la scara din ce in ce mai larga. Cu toate ca efectele crizei economico-financiare mondiale "ating" tot mai mult economia nationala, asiguratorii din Olt sunt increzatori in evolutia ascendenta a volumului subscrierilor si, implicit, in cresterea densitatii asigurarilor.

Vlad BOLDIJAR

Click aici pentru a vedea rezultatele companiilor de asigurari din Olt!

Intre urban si rural


Piata de asigurari din judetul Olt a trecut in ultimii ani printr-un proces de maturizare si evolutie, urmand trendul de la nivel national si tinand cont, evident, de realitatile si potentialul local al zonei. Criza financiara nu a ocolit insa zona, astfel ca asiguratorii locali vor fi nevoiti sa isi reorienteze prioritatile catre persoanele fizice si catre mediul rural.

Oportunitatile, dar si problemele pe care le au asiguratorii si brokerii din judetul Olt au fost puse in discutie la intalnirea ce a reunit intreaga piata locala de asigurari, in cadrul conferintei ZIUA ASIGURARILOR, desfasurata la Slatina.
In debutul reuniunii a fost prezentat, in premiera pentru piata locala, topul companiilor din judet in functie de subscrierile realizate de acestea in primele noua luni ale anului 2008. Astfel, prima pozitie a fost ocupata de ASIROM, cu 6,6 milioane lei, urmata de OMNIASIG, cu 5,75 milioane lei, si de BCR Asigurari, cu 5,05 milioane lei.

Discutiile au inceput cu o evaluare a stadiului economiei locale si, in stransa legatura cu aceasta, s-a realizat o analiza a perspectivelor pietei locale a asigurarilor. "Este o perioada dificila, dar sunt optimist ca, in urmatorii patru ani, in mediul rural vor veni investitii importante care vor stimula mediul economic si vor ajuta la cresterea veniturilor populatiei", a reliefat Ionel MIREA, Director, ASIROM Olt.

"Aceste fonduri structurale care se vor indrepta catre agricultura vor ajuta, cu siguranta, la cresterea sectorului agricol si, implicit, la dezvoltarea asigurarilor aferente", a continuat Directorul ASIROM. "Pentru moment, domeniul nostru nu resimte efectele crizei financiare, dar consider ca, in viitorul apropiat, efectele vor fi vizibile. Va urma o perioada cand retentia clientilor actuali va fi esentiala si, de asemenea, in egala masura va trebui sa ne indreptam catre mediul rural, unde asigurarile nu au un grad ridicat de penetrare", a continuat Viorel BRANESCU, Director, OMNIASIG Olt. "Suntem in prezent in derularea unei campanii privind extinderea retelei de agenti catre comune si sate", a completat Directorul OMNIASIG.

"In trecut, am avut un numar important de agenti care, in timp, s-a redus, iar in momentul de fata ne axam foarte mult pe centrele urbane, prin forta proprie de vanzari. Vom folosi asigurarile obligatorii de locuinte ca un mijloc de promovare pentru alte asigurari, nu neaparat de tip property. Cei mai vechi in piata pot confirma ca o parte importanta dintre oameni nu au luat contact pana in prezent cu un asigurator", a continuat Alexandru IONICA, Director, BCR Asigurari Olt. "Nu am avut o dispersie teritoriala la fel de dezvoltata ca si alte companii. Totusi, consider ca dezvoltarea va avea la baza tot asigurarile auto si, intr-o masura mai mica, cele de tip property", a declarat Costel MEZDREA, Director, ALLIANZ-TIRIAC Olt.

In ceea ce priveste daunalitatea la nivelul judetului Olt, liderii locali au consemnat ca nu au intampinat probleme majore pe linia de asigurari auto, cu toate ca aceasta este responsabila pentru cea mai mare pondere din despagubiri. "La baza acestor rezultate a fost, in primul rand selectia clientilor, mai ales in cazul persoanelor juridice. Cu toate acestea, persoanele fizice care au inregistrat daune semnificative nu au nici o dificultate in schimbarea asiguratorului", a mentionat Gheorghe UDRESCU, Director, ARDAF Olt. "Au existat raportari la nivel local intre companii, referitor la cei care au un trecut nefavorabil", a continuat Ion DRAGUT, Director, ASIBAN Olt.

"In 2007, au existat 12 cazuri de daune majore care au fost respinse pe motiv de frauda, datorita cooperarii dintre companii", a precizat Directorul OMNIASIG. Totusi, "in acest moment piata trebuie sa treaca de la sistemul care i-a permis dezvoltarea la un sistem occidental si trebuie sa se puna un accent mai mare pe formarea profesionala a agentilor de asigurari si a inspectorilor de daune. Nici o companie de pe piata nu solutioneaza suficient de bine aceasta problematica a daunelor, ceea ce determina o migrare a clientilor de la un asigurator la altul", a declarat Costin HATEGANU, Director de Vanzari, EUROINS.

Un punct de interes, in cadrul dezbaterilor, l-a constituit dezvoltarea canalelor de distributie, unde vanzarea prin brokerii de asigurare incepe sa detina un rol tot mai important. In acest sens, o solutie evidentiata a fost deschiderea unor reprezentante la nivel local. "O oferta de produse cat mai variata constituie o modalitate foarte rapida de a te dezvolta, folosind acelasi portofoliu de clienti", a precizat Viorel VASILE, Managing Partner, SAFETY Broker.

"Anul precedent am deschis 80 de unitati de franciza, iar anul acesta intentionam sa deschidem inca 250. Acesta se bazeaza pe cointeresarea financiara dintre intreprinzatorii individuali si companiile de asigurari", a mentionat Costin HATEGANU.

"Franciza este o oportunitate atractiva pentru cei ce nu au posibilitatea financiara sa isi deschida propria afacere", considera Septimius POPA, Director, Sucursala MILLENIUM Insurance Dolj.

Un alt aspect discutat in cadrul conferintei l-a constituit dezvoltarea asigurarilor de viata pe piata locala. "Am reusit sa ne adresam clientilor cu toate categoriile de venit", a declarat Camelia PROTOPOPESCU, Director, BCR Asigurari de Viata Olt. "Un potential ridicat il au persoanele din mediul rural, care au venituri si care pot sustine o pensie viagera", a continuat Dumitru MOSTEANU, Director, Agentia OMNIASIG Asigurari de Viata.

In incheiere, pentru anul 2009 liderii locali au estimat un total al subscrierilor de peste 55 milioane lei, atat pentru segmentul de viata, cat si pentru cel non-viata. De asemenea, s-a stabilit ca, in conditiile actuale de piata, prioritare vor fi asigurarile pentru persoanele fizice si extinderea catre cei din afara oraselor.

Mihai CRACEA

EUROINS

Octavian TUDORA

Director Zonal


Marin IVANESCU

Director Agentie

EUROINS
Str. A.I. Cuza bl. D19, sc. 2, ap. 2
Tel. /Fax: 0249.411.150

ALLIANZ-TIRIAC

Costel MEZDREA
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
Str. A. I. Cuza nr. 5
Tel./Fax: 0249.435.314

ARDAF

Gheorghe UDRESCU
Director Sucursala

ARDAF
B-dul Al. I. Cuza nr. 19C
Tel.: 0249.412.417
Fax: 0249.415.045

ASIBAN

Ion DRAGUT
Director Sucursala

ASIBAN
Str. Dinu Lipati bl. 4, ap. 12
Tel. /Fax: 0249.419.276

ASIROM

Ionel MIREA
Director Sucursala

ASIROM
Bd. A. I. Cuza nr. 9
Tel.: 0249.406.168
Fax: 0249.434.576

ASTRA - UNIQA

Madalin MIU
Director Sucursala

ASTRA-UNIQA
Str. Primaverii nr. 8
Tel.: 0249.416.302
Fax: 0249.416.303

BCR Asigurari

Alexandru George IONICA

Director Sucursala

BCR Asigurari
Str. Basarabilor nr. 1
Tel.: 0249.410.914
Fax: 0249.439.748

BCR Asigurari de Viata

Camelia PROTOPOPESCU
Director Agentie

BCR Asigurari de Viata
Str. Basarabilor nr. 1
Tel. /Fax: 0249.414.140

BT Asigurari

Adrian BALOI
Director Agentie Judeteana

BT Asigurari
Str. Ecaterina Teodoroiu bl. V21 parter
Tel.: 0249.439.709
Fax: 0249.439.702

GENERALI

Eugen Mihail CIRJAN
Director Agentie

GENERALI
Bd. Nicolae Titulescu bl. 41, parter
Tel.: 0249.430.171
Fax: 0249.430.172

OMNIASIG

Viorel BRANESCU
Director Sucursala

OMNIASIG
Bd. Nicolae Titulescu, nr. 14
Tel.: 0249.413.672
Fax: 0249.413.673

OMNIASIG Asigurari de Viata

Dumitru MOSTEANU
Director Punct de lucru

OMNIASIG Asigurari de Viata
Str. Primaverii bl. FA11, sc. D, ap. 4
Tel. /Fax: 0249.415.566

UNITA

Ilie DUMITRU
Director Sucursala

UNITA

Bd. Nicolae Titulescu nr. 43, bl. 43
Tel. /Fax: 0249.434.336







































Ziua Asigurarilor































 
 

Unde Ma Asigur? - Buletin Informativ de Asigurari

Presedinte: Sergiu COSTACHE CEO: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Redactor Sef XPRIMM Newsletters: Mihaela CIRCU

Editor Coordonator: Vlad PANCIU
Coordonator Ziua Asigurarilor: Lidia POP

Editor: Vlad BOLDIJAR

Echipa Programului Unde Ma Asigur?: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mihai CRACEA, Vlad BOLDIJAR, Andreea STATE

IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE, Cosmin ARMASESCU

E-mail:   media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2009 Media XPRIMM

Buletinul Informativ de Asigurari Unde Ma Asigur? este optimizat pentru a fi vizualizat cu o conexiune activa la Internet.
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici

Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Pentru a va abona selectati optiunile dorite. Pentru a va dezabona deselectati toate optiunile.