Inapoi la www.1asig.ro



Unde Ma Asigur?
  by
Media XPRIMM
INSURANCE PROFILE
Ziua Asigurarilor Bucuresti
   Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 29, 18 noiembrie 2008

PRAHOVA

Programul
"Unde Ma Asigur
?"

Parteneri Oficiali

ASIBAN


BCR Asigurari

EUROINS


Parteneri Media

1asig.ro

XPRIMM Newsletters

Revista PRIMM Asigurari&Pensii
Revista PRIMM Asigurari&Pensii

Revista de Specialitate Insurance PROFILE
Insurance PROFILE


ALLIANZ-TIRIAC


Millenium Insurance Broker


Safety Credit

Safety Broker

Revista PRIMM
Judetul
Prahova



Judetul PRAHOVA


> Resedinta de judet: Ploiesti
> Suprafata: 4.716 km2
> Populatia: 832.558 locuitori (2006)
> Numar salariati: 194.050 (august 2008)
> Rata somajului: 3,3% (august 2008)
> Castig salarial mediu brut:1.612 lei/persoana (august 2008)

Piata locala a asigurarilor


> Numar de unitati locale: 36 (2005)
> Prime brute subscrise: 131,33 milioane lei
> Numarul mediu de salariati permanenti in asigurari: 343
> Cheltuieli cu remuneratiile personalului: 6,92 milioane lei
> Densitatea asigurarilor: 157,74 lei/locuitor
> Raportul salariatilor in asigurari la total locuitori: 1/2.427


Ploiesti, supranumit si "Orasul aurului negru" datorita zacamintelor de petrol din regiune, a fost la finele lunii octombrie a.c. gazda Programului "Unde Ma Asigur?", prilej cu care echipele redactionale s-au intalnit cu elita specialistilor in asigurari si brokeraj din judet, pentru a afla si a dezbate problemele specifice domeniului.

"Magnet" al investitiilor straine


Dezvoltarea administrativa si economica a judetului a fost, de-a lungul timpului, determinata de pozitia geografica, regiunea fiind situata la intersectia drumurilor principale care fac legatura dintre Tara Romaneasca, Transilvania si Moldova, cat si de bogatia subsolului si de diversitatea si frumusetea reliefului. In zilele noastre, Prahova este cel mai important judet al Romaniei atat in ceea ce priveste densitatea populatiei, cat si dimensiunea dezvoltarii economice. Relieful variat, sub forma de amfiteatru, cuprinde in proportii egale munti, dealuri si campii. Resedinta administrativa a judetului este municipiul Ploiesti, cu aproximativ 300.000 locuitori, situat la 60 km Nord departare de Bucuresti si la 40 km de Aeroportul "Henri Coanda", Otopeni. Beneficiind de statutul de targ domnesc, municipiul Ploiesti a cunoscut o dezvoltare continua, in stransa legatura cu racordarea sa, ca reper principal, la marile drumuri comerciale, in zilele noastre Prahova constituind un important nod de sosele si cai ferate care il racordeaza de principalele orase ale tarii.

Evenimentele care au marcat istoria judetului Prahova sunt dezvoltarea comertului si prelucrarea resurselor naturale. In 1857, aici s-a dat in exploatare prima rafinarie din lume - Rafinaria Mehedintianu, Romania devenind prima tara din lume care, la acea data, a avut o productie de 275 tone de petrol, dupa cum consemneaza Enciclopedia Britanica a Petrolului din 1938. Incepand din a doua jumatate a secolului al XIX-lea, au luat o mare amploare prelucrarea petrolului, si, mai apoi, in secolul XX, industriile metalurgica, de rulmenti, constructoare de masini, utilaj petrolier, chimic, petrochimic si minier, usoara, alimentara, a materialelor si utilajelor pentru constructii. Ploiestiul este un puternic centru cultural, stiintific si de invatamant, centru universitar (Universitatea de Petrol Gaze), avand numeroase muzee, institutii artistice si monumente.

Judetul este cel mai urbanizat din tara, avand doua municipii si 12 orase, cu un grad mare de industrializare si diversificare a activitatii. Pe langa industria petroliera (cercetare geologica, foraj, extractie, rafinare) si utilaj petrolier, in judet functioneaza intreprinderi de mecanica fina, chimice, anvelope si produse din cauciuc, tehnica militara, turism (Valea Prahovei), industrie alimentara, industrie usoara si agricultura. Turismul este activitatea principala a locuitorilor din aceasta zona: Valea Prahovei, cu vestitele sale statiuni - Sinaia, Azuga, Busteni, Breaza, Valea Teleajenului, Valea Slanicului - Valenii de Munte, Cheia, Slanic - completeaza potentialul turistic al acestui judet.

Investitii masive


Prahova ocupa o pozitie fruntasa in topul judetelor din punct de vedere al volumului de prime brute subscrise, potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica. Astfel, cu subscrieri de 131,33 milioane lei, Prahova ocupa treapta a patra in clasamentul la nivel national, in urma Sibiului, Clujului, respectiv Timisului. Potrivit asiguratorilor vizitati in cadrul Programului "Unde Ma Asigur?", "vinovate" de pozitionarea buna in clasament sunt puternica industrializare a judetului, numarul mare de investitori straini, precum si faptul ca "judetul Prahova a fost, in anul 2008, judetul cu cel mai mare buget alocat de Guvern", a declarat Roxana Mihaela MOSNEANU, Director, Sucursala ALLIANZ-TIRIAC.
Totodata, "foarte multe firme cu capital strain, precum COCA-COLA, BRITISH Tobacco, EFES, YAZAKI, UNILEVER, PETROM, ROMPETROL, TIMBARK, precum si P&G - care va construi cea mai mare fabrica la Urlati -, si nu in ultimul rand parcul industrial care se ridica la marginea orasului au contribuit din plin la bunastarea prahovenilor", a adaugat Roxana Mihaela MOSNEANU.

"Prahova fiind un judet destul de puternic economic, si piata asigurarilor este destul de dezvoltata. Investitiile facute in judet au dus la o crestere constanta a pietei", a comentat Dorel DUTA, Director, HOBBIT Broker.
Astfel, investitorii straini, au adus in Prahova, pe langa fonduri, tehnologie si locuri de munca, si ideea de necesitate a asigurarilor: "In ultimii ani se poate remarca o crestere a nivelului de educare al oamenilor in domeniul asigurarilor", este de parere Mariana PEPELEA, Director, Agentia GENERALI. "Foarte multi dintre clientii nostri sunt cunoscatori ai domeniului nostru, si au luat deja contact cu fenomenul asigurarilor", a completat Romeo BOCANESCU, Director General, DESTINE Broker.

Astfel, una dintre cele mai importante investitii in Prahova va fi realizata de PROCTER&GAMBLE care va construi, in localitatea Urlati, o noua fabrica pentru produse de ingrijire personala, valoarea totala a investitiei in noul centru de productie ridicandu-se la 100 milioane USD, creandu-se astfel, intr-o prima faza, peste 300 de noi locuri de munca, inceputul productiei fiind planificat pentru prima jumatate a anului 2010. Fabrica de la Urlati va aproviziona pietele europene cu produse care vor integra ultimele noutati in materie de principii de dezvoltare durabila si design. Investitia face parte din programul de extindere a Parcului Industrial Ploiesti si in alte zone ale judetului, dupa ce suprafata totala a parcului, de aproximativ 160 de hectare, a fost ocupata in proportie de 100 %. In Prahova, exista patru parcuri industriale la Ploiesti, Valenii de Munte, Plopeni si Brazi, in care au fost create peste 10.000 de locuri de munca.
Totodata, cel mai mare competitor al P&G, compania UNILEVER, si-a reorganizat recent activitatile locale de productie prin mutarea a doua fabrici de produse alimentare pe platforma industriala de la Ploiesti, municipiul devenind astfel singura locatie de productie a UNILEVER in Romania.
WESTHILL Development Ltd, o companie de investitii si dezvoltare imobiliara prezenta pe piata locala din anul 2006, a lansat cel de-al doilea proiect al sau in Romania (dupa Crizantema Plaza, situat in Targoviste), "Centrul Comercial Zenith", la o distanta de zece minute de centrul municipiului, dupa investitii totale de 140 milioane euro.

De asemenea, grupul francez de investitori FLASH Consult va inaugura la Ploiesti, in 2009, un mall, resedinta de judet transformandu-se astfel intr-un "magnet" pentru investitorii straini (grupul francez FLASH Consult a alocat un buget record pentru comertul ploiestean: 75 milioane euro). O alta investitie prahoveana demna de mentionat este cea a grupului MICHELIN, prezent in localitatea Floresti din anul 2001, specializat in productia de anvelope.
Realizarile economiei locale au fost recunoscute, la finele anului 2007, de Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) prin pozitionarea pe primele 12 locuri, in Topul National al Firmelor, a 79 de firme prahovene.

Dintre acestea, un numar de sapte companii s-au clasat pe prima pozitie a clasamentului realizat de CCIR. Astfel, la sectiunea "Intreprinderi mari", in fruntea clasamentului s-au aflat un numar de trei companii: producatorul de carne de pasare AGRISOL International, "texanii" de la CAMERON Romania - unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de echipamente si servicii pentru industria petroliera si a gazelor -, respectiv compania membra a grupului Rompetrol NV, ROMPETROL WELL SERVICES - specializata in servicii de sonda pentru extractia titeiului si gazelor naturale. In fruntea "Intreprinderilor mijlocii" s-au pozitionat companiile AMROMCO ENERGY, companie care se ocupa cu prestarea de servicii anexe extractiei petrolului si gazelor naturale, si LEMET SRL, companie infiintata in anul 2003 la Campina, care are ca principal obiect de activitate producerea de mobilier. Totodata, KATERIN Company (Servicii profesionale prestate in principal intreprinderilor) si TINO Mob, firma cu capital integral romanesc, producatoare de mobilier personalizat, s-au clasat pe prima pozitie la sectiunea "Microintreprinderi".

Ploiesti si Campina dau tonul asigurarilor prahovene


Urmare vizitelor efectuate, echipele Programului "Unde Ma Asigur?" au concluzionat ca in judetul Prahova exista o dispersie a subscrierilor, Campina si resedinta de judet, municipiul Ploiesti, aducand cel mai mare volum al subscrierilor in portofoliile asiguratorilor. Pe langa investitiile masive realizate pe intreg teritoriul judetului, existenta in componenta judetului a Vaii Prahovei, implicit a zonelor rezidentiale dezvoltate in ultimii ani, a contribuit din plin la profiturile companiilor: "In ultimii ani, activitatea noastra s-a dezvoltat foarte mult la Campina datorita multiplelor linii de business care au aparut in oras", a mentionat Daniela VRABIUTA, Director, Sucursala ASIBAN.

"Aproximativ 60% din totalul subscrierilor le realizam in Ploiesti. Contributii foarte importante au reprezentantele noastre din Campina, unde obtinem circa 20 de puncte procentuale din totalul subscrierilor, respectiv cele din Valeni si din Mizil", a opinat Stelian BRATU, Director, Sucursala ASIROM.
"75% din subscrieri le realizam in Ploiesti si 25% le-au obtinut Agentia Campina si Agentia Valenii de Munte. Este de mentionat faptul ca Agentia Campina este cea mai mare agentie din ALLIANZ-TIRIAC dupa volumul primelor brute subscrise pe asigurari generale", a declarat Roxana Mihaela MOSNEANU.

Bucurestii contribuie la dezvoltarea asigurarilor in Prahova


De asemenea, distanta relativ redusa fata de Bucuresti si-a pus amprenta asupra pietei asigurarilor din judetul Prahova, avand o contributie decisiva la dezvoltarea acesteia, potrivit declaratiilor facute de liderii companiilor de profil. "Datorita costurilor de administrare mai scazute, cat si apropierii fata de viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov, un numar semnificativ de companii din capitala, printre care PETROM si KAUFLAND, si-au relocat activitatea in Ploiesti", a declarat Adrian MOCANU, Director, Sucursala UNITA.
In partea de Nord a orasului se contureaza o noua zona industriala, locatie unde se afla in derulare multiple proiecte de constructie a unor noi centre comerciale, ceea ce reprezinta viitoare obiective pentru asiguratorii locali. "Totusi, putem afirma ca, in acest moment, jumatate din subscrierile realizate de Sucursala noastra provin din afara judetului", a precizat Adrian MOCANU.

In ceea ce priveste platformele de prelucrare a petrolului din zona, contractele de asigurare sunt negociate la nivel central, cu reprezentantele din Bucuresti ale companiilor de profil, subscrierile neregasindu-se astfel in portofoliile sucursalelor si agentiilor din Prahova.

"Totusi, potentialul ridicat al intreprinderilor mici si mijlocii de la nivel local inca nu a fost valorificat integral", a declarat Titus PETCU, Director, Sucursala BCR Asigurari.
"Datorita unei campanii intense de promovare a politelor de raspundere civila, suntem una dintre sucursalele care au reusit sa incheie polite pentru clienti din Bucuresti si din alte zone ale tarii. De asemenea, impreuna cu societatile de brokeraj in asigurari, am dezvoltat portofoliul companiei, aducand si clienti din afara judetului", a afirmat Eugen CALARASU, Director, Sucursala EUROINS. "De asemenea, in acest moment, intre 30 si 40% din totalul subscrierilor sunt aduse de intermediari", a continuat acesta.

Facand referire la riscurile specifice judetului, liderii companiilor de asigurari au evidentiat ca s-au inregistrat cazuri de alunecari de teren in zona Breaza, cat si inundatii pe vaile raurilor. De asemenea, apropierea fata de zona Vrancei sporeste riscul de cutremur. Astfel, legea asigurarii obligatorii a locuintelor este apreciata ca fiind singura cale de a aduce la cunostinta populatiei riscurile la care sunt expuse bunurile mobile si imobile. "Desi primele si sumele asigurate nu reflecta valoarea reala a locuintelor, viitoarea campanie va fi benefica atat pentru societatile de asigurare, cat si pentru clienti, ajutandu-i pe acestia sa constientizeze nevoia reala de acoperire a riscurilor catastrofice", a evidentiat Adrian MOCANU.

De aceeasi parere este si Eugen CALARASU, care mentioneaza ca "populatia nu a avut termen de comparatie in ceea ce priveste daunele pe segmentul property, desi s-a simtit o crestere a cererii pe aceasta clasa de asigurari".

O piata de elita


Piata asigurarilor din Prahova este in crestere de la an la an, la acest lucru contribuind atat investitiile realizate in judet, cat si populatia, care este mai deschisa decat in alte regiuni ale tarii spre nevoia de asigurare. Lucru demonstrat de altfel si de pozitiile pe care le ocupa agentiile/sucursalele asiguratorilor prahoveni in clasamentele interne ale companiilor: "Sucursala Ploiesti este cea mai mare din Regiunea Centru si se situeaza pe locul trei pe tara ca nivel de prime subscrise pe segmentul non-life, dupa Buzau si Cluj, si pe locul intai pe tara pe segmentul life", a declarat Roxana Mihaela MOSNEANU.

"La finele anului 2007, Sucursala BCR Asigurari Prahova s-a situat pe locul intai in clasamentul sucursalelor realizat in functie de volumul primelor brute subscrise (exclusiv unitatile BCR Asigurari din Bucuresti). Dupa primele sase luni ale anului 2008, Sucursala se situeaza pe acelasi loc, in acelasi clasament", a comentat Titus PETCU.
De asemenea sunt demne de remarcat si rezultatele obtinute de Sucursala prahoveana a ASIBAN (locul trei in clasamentul companiei), ASIROM (pozitia cinci) si EUROINS (locul opt) si, nu in ultimul rand, ING Asigurari de Viata (primul loc pe tara in clasamentul intern al companiei din punctul de vedere al productivitatii).

Piata prahoveana a asigurarilor a inregistrat in primele noua luni ale anului in curs un volum de prime brute subscrise de 138 milioane lei, consemnand o evolutie crescatoare in euro de circa 6,30%, fata de perioada similara a anului anterior. Totodata, valoarea indemnizatiilor brute platite de asiguratori s-a cifrat in perioada analizata la 75,50 milioane lei, dintre care mai mult de 71% aferente asigurarilor auto (RCA, Carte Verde si CASCO, insumate).

"Rata daunalitatii este foarte mare in judetul Prahova, din cauza tranzitului. In acest sens, plata daunelor este cea mai buna reclama pentru un asigurator", a opinat Victoria RADU, Director, Agentia BT Asigurari.

Datele furnizate de companiile de asigurari prahovene arata ca in ordinea volumului de prime brute subscrise, in perioada ianuarie-septembrie 2008, primele trei companii de profil au realizat peste 51% din totalul pietei judetene. De asemenea, datele centralizate ne ofera o situatie stransa la varful clasamentului, diferenta dintre primele doua companii de asigurare fiind foarte mica, de circa 1,73 milioane lei.
Astfel, ASIROM Vienna Insurance Group, "compania traditionala a romanilor", locul al treilea in ierarhia existenta la nivel national, se afla dupa primele noua luni ale anului 2008, cu prime brute subscrise de circa 7,8 milioane euro, in fruntea asiguratorilor din Prahova.

"Principalele forme de asigurare din portofoliul Sucursalei sunt asigurarile auto CASCO si RCA, asigurarile de locuinte, asigurarile de patrimoniu persoane juridice. Structura portofoliului dominat de asigurarile auto reflecta interesul romanilor pentru autovehicule. Cresterile consemnate de asigurarile de locuinte si patrimoniu, precum si interesul manifestat pentru alte forme de asigurare arata ca romanii au inceput sa inteleaga importanta protectiei oferite de asigurare", a declarat Stelian BRATU.

Ierarhia judeteana consemneaza pe a doua pozitie compania ALLIANZ-TIRIAC, numarul unu la nivel national. Sucursala prahoveana a realizat in primele trei trimestre ale anului un volum de subscrieri de 7,3 milioane euro, dintre care 11,68% aferente clasei de asigurari de viata. In structura portofoliului Sucursalei "predomina asigurarile CASCO deoarece primele sunt mult mai mari decat la bunuri, cat si datorita modului de gandire al clientilor (acestia isi asigura in primul rand masina, obligati de companiile de leasing sau de banci, si apoi casa si bunurile)", a explicat Roxana Mihaela MOSNEANU.

De asemenea, piata locala a asigurarilor consemneaza si prezenta unor importante companii de intermediere in asigurari cu prezente in pozitii fruntase in clasamentul realizat la nivel national dupa primul semestru al anului in curs de Revista de Specialitate INSURANCE Profile, dintre care putem enumera societatile MAXYGO Broker de Asigurare (locul 18), DESTINE Broker (locul 23), precum si Agentia prahoveana a EUROBROKERS Group, lider national al pietei de intermediere in asigurari pe segmentul asigurarilor de viata.

Brokerii - un rol esential


Spre deosebire de alte judete ale tarii, in Prahova, numarul companiilor locale de intermediere in asigurari este numeros, acest lucru influentand intr-o buna masura si volumul de subscrieri al asiguratorilor.

"In acest moment, 60% din totalul subscrierilor companiei sunt aduse de intermediari. Mai mult decat atat, 50% din primele de asigurare provin din partea clientilor din afara judetului, fapt care nu ar fi fost posibil fara ajutorul brokerilor", a declarat Adrian MOCANU.

"65% este ponderea subscrierilor prin intermediul brokerilor de asigurare. Aceasta cifra va creste in semestrul doi al anului in curs, deoarece tendinta potentialilor clienti este de a fi consiliati pentru a obtine o oferta cat mai avantajoasa. Brokerii prahoveni au retele foarte dezvoltate de agenti, care pot veni oricand in intampinarea clientilor", a mentionat Cristina JIPA, Director, Sucursala ARDAF.

"Contractele de intermediere sunt negociate cu sediile centrale ale companiilor si, de aceea, colaborarea cu sucursalele locale este foarte buna", a declarat Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker de Asigurare. Totusi, "mai exista unele aspecte procedurale intre cele doua parti care necesita imbunatatiri, astfel incat activitatea de subscriere sa fie cat mai eficienta", a continuat Alexandru APOSTOL.

Totodata, datorita numarului mare de societati de brokeraj care isi desfasoara activitatea in judet precum si faptul ca piata prahoveana a asigurarilor este printre primele din tara unde acestia au patruns "societatile de asigurari sunt foarte receptive la solicitarile noastre. Cred ca am putea defini relatia bilaterala asigurator-broker ca fiind inainte de toate o relatie 'corecta de afaceri'", a declarat Romeo BOCANESCU.
In acelasi timp, reprezentantii companiilor de brokeraj vad apropierea de Bucuresti ca un punct forte in desfasurarea activitatii lor la nivelul judetului Prahova. "Unul dintre avantajele distantei reduse fata de Capitala este faptul ca forta noastra de vanzare are un acces mai mare la training-urile organizate de companiile de asigurari", considera Sergiu CRISTEA, Director, Reprezentanta EUROBROKERS Group.

"La nivel local, piata este inca in formare si nu ne-am intersectat des cu alte companii de brokeraj din Prahova sau din Bucuresti. Am putea spune ca Bucurestii constituie chiar o oportunitate de dezvoltare pentru noi", apreciaza Sergiu CRISTEA.
In ceea ce priveste relatia cu intermediarii si potentialul acesteia de dezvoltare, Directorul EUROINS Prahova, Eugen CALARASU, a declarat: "Dimensiunea apreciabila si dispersia teritoriala a fortei de vanzari a brokerilor va constitui un factor esential in momentul in care va incepe campania pentru asigurarile obligatorii de locuinte".

Intermedieri prin brokeri
Compania Valoare  
procentuala numerica
% lei
ALLIANZ-TIRIAC 70 18,594
ARDAF 65 7,620
ASIBAN 15 1,867
ASIROM 15 4,244
ASTRA-UNIQA 1 58
BCR Asigurari 53 7,869
BT Asigurari 10 479
EUROINS 35 702
UNITA 65 8,080


Mediu propice pentru asigurarile de viata


Numarul mare de companii de asigurari de viata care au intrat pe piata judeteana de profil odata cu marile investitii realizate in regiune, vechimea si renumele acestora in piata nationala, numarul de agenti specializati pe acest tip de produse in continua crestere si nu in ultimul rand campania de aderare la Pilonul II, precum si a Pensiilor facultative de Pilon III au facut din asigurarile de viata un produs cunoscut prahovenilor (n.red.: circa 3,54 milioane euro a reprezentat valoarea primelor brute subscrise din asigurari de viata in perioada ianuarie-septembrie 2008, reprezentand 9,44 din totalul subscrierilor realizate pe raza judetului Prahova).
Totodata, "dezvoltarea accelerata a mediului economic la nivelul judetului, favorizata si de puternica industrializare si sporirea numarului investitorilor straini au contribuit la cresterea nivelului de trai al populatiei, si respectiv la o mai buna deschidere a acestora fata de asigurarile de viata", a precizat Gabriela GHEORGHITA, Agency Manager, ING Asigurari de Viata.

Orientarea principala a liderilor locali ramane in continuare segmentul de retail, nefiind neglijat nici segmentul de corporate, avand in vedere ca aceste produse reprezinta un instrument deosebit de eficient in atragerea si fidelizarea personalului.

"Unul dintre principalele obiective ale noastre este cresterea portofoliului pe segmentul corporate; in acest sens, OMNIASIG Asigurari de Viata comercializeaza produse de asigurare de sanatate si de protectie, foarte atractive", a comentat Cristina NICOLESCU, Director, Agentia OMNIASIG Asigurari de Viata.

"Este mai putin costisitor sa fidelizezi un angajat decat sa recrutezi unul nou, iar numarul cererilor venite din partea angajatorilor pentru incheierea unei asigurari de viata si pensii pentru salariati este in crestere", mentioneaza Gabriela GHEORGHITA.

Produsele care s-au bucurat de o mare atentie din partea prahovenilor au fost, dupa cum ne-au relatat liderii locali, asigurarile traditionale, rentele de studii si pensiile private facultative. "Vanzarea pensiilor private de Pilon III s-a bucurat de un real succes, aceasta fiind ajutata si de imaginea solida a brandului pe care compania noastra si l-a construit pe piata (n.red.: judetul ocupa pozitia a patra in topul la nivel national, dupa numarul de clienti atrasi in sistemul de pensii facultative, la finele lunii mai), subliniaza Georgeta MILITARU, Director, Agentia BCR Asigurari de Viata.
Printre principalele obiective stabilite de managerii reprezentantelor prahovene de profil se regaseste, in primul rand, mentinerea si dezvoltarea portofoliului de clienti, mai ales intr-un context economic international care atrage atentia asupra acestui tip de servicii financiare.

De la posibilitate la realitate


Una dintre principalele concluzii desprinse in cadrul vizitelor echipelor Programului "Unde Ma Asigur?" in Prahova a fost ca investitiile realizate in ultimul deceniu in regiune au influentat puternic trendul evolutiv al pietei asigurarilor, probleme intalnite in industria de profil (precum lipsa specializata a fortei de munca, relatia tensionata dintre asiguratori si service-uri din cauza preturilor practicate de acestia, relatia de colaborare asigurator-broker, frauda, concurenta neloiala, daunalitatea) sau probleme care tin de autoritati (cum ar fi dezvoltarea infrastructurii sau a sectorului de prestari-servicii) sunt pe cale de a se fi rezolvat, rezultatul muncii depuse in ultimii ani de prahoveni dovedind ca este posibila trecerea de la posibilitate la realitate.

Vlad BOLDIJAR

Prahova se mentine in Top


In anul 2007, Regiunea Sud-Muntenia detinea o pondere de 15,54% din totalul subscrierilor la nivel national (excluzand Bucuresti si Ilfov), ceea ce, in cifre absolute, corespundea unui volum de prime de peste 180 milioane euro. Ritmul de crestere al subscrierilor in perioada de referinta a fost mult peste media pietei, astfel ca Regiunea Sud-Muntenia a marcat o crestere de 64,5% in 2007, fata de media nationala de 32,2%.
Judetul Prahova a avut o contributie considerabila la aceasta evolutie, fiind liderul zonei cu o pondere de 33,97% (61,1 milioane euro) din total subscrieri. In acelasi timp, in 2006, densitatea asigurarilor in Prahova a fost de 45 euro pe cap de locuitor (superioara mediei regionale, de 39 euro), iar unui angajat in asigurari ii reveneau aproximativ 2.427 de locuitori (media la nivel national fiind de 1/1.430).

Aceste informatii au constituit punctul de plecare pentru dezbaterile ZILEI ASIGURARILOR de la Ploiesti, in contextul in care cifra de afaceri realizata de asiguratori in judetele tarii incepe sa aiba tot mai multa importanta in raport cu realizarile din capitala.
In opinia Directorului ALLIANZ-TIRIAC, Roxana MOSNEANU, "segmentarea regionala si ratele de crestere sunt partial neconcludente pentru determinarea ritmului real de dezvoltare, deoarece, pentru multe companii de asigurare, portofoliile generate de companiile de leasing sunt gestionate in capitala, ceea ce produce distorsiuni importante ale datelor statistice". Totusi, situatia ASIROM, liderul pietei locale, este diferita, asa cum a punctat si Directorul Sucursalei Prahova, Stelian BRATU: "In statisticile la nivel national ale companiei, capitala detine 25% din pondere. In ceea ce priveste Sucursala noastra, clientii locali reprezinta 90% din cifra de afaceri".

Un exemplu similar este consemnat si de sucursala locala UNITA: "primele brute subscrise la nivelul Sucursalei beneficiaza si de aportul partenerilor nostri, care sunt prezenti si in alte judete, inclusiv in Bucuresti si, din acest motiv, nu putem estima cu exactitate dinamica din Prahova", a mentionat Directorul Sucursalei, Adrian MOCANU.
Din punct de vedere al structurilor de portofoliu, majoritatea companiilor au incheiat cu preponderenta polite pe segmentul auto, urmate de property si raspunderi civile. "Politele de raspundere au inceput sa aiba o popularitate tot mai mare, detinand o cota de 25% din portofoliu", a declarat Eugen CALARASU, Director al Sucursalei Prahova EUROINS.
Aceeasi idee a fost sustinuta si de catre reprezentanta BT Asigurari Corporate, Ioana MICALE, care a declarat ca, "in totalul subscrierilor, politele de raspundere profesionala si prestari servicii pentru persoane juridice au atins 35%."
Discutiile au continuat cu analiza daunalitatii pe segmentul asigurarilor auto, si modalitatile de reducere a acesteia.

"Asigurarile auto reprezinta motorul de crestere al industriei si furnizeaza resursele de care companiile au nevoie pentru a obtine profit pe alte linii de business", precizeaza Roxana MOSNEANU, Director, ALLIANZ-TIRIAC Prahova. "Pentru moment, mediul economic nu ne permite sa diversificam portofoliile asa cum ne-am dori, iar noi subscriem ceea ce ne solicita piata", considera Daniela VRABIUTA, Director, ASIBAN Prahova.

Strans legat de acest subiect, a fost dezbatuta si introducerea, de catre unele companii, a fransizei obligatorii pentru asigurarea CASCO. "Nu putem afirma ca am inregistrat o scadere a vanzarilor din cauza fransizei, iar produsele personalizate au fot bine primite de clienti", a declarat Mariana PEPELEA, Director, GENERALI Prahova. Ideea a fost impartasita si de Titus PETCU, Director, BCR Asigurari Prahova, care a afirmat ca "din partea clientilor a inceput sa dispara fransiza ca si prioritate".

Pe de alta parte, reprezentantii ARDAF considera ca "lipsa fransizei este un avantaj, aceasta fiind totusi benefica pentru ambele parti daca vanzarea este facuta corespunzator". Din punctul de vedere al brokerilor de asigurare, Sergiu CRISTEA, Representative Manager, EUROBROKERS, considera ca: "ramane importanta pentru client facilitatea de a putea exclude fransiza din polita de asigurare, chiar si contra cost".

Spre deosebire de alte judete, Prahova se bucura de prezenta unui numar important de brokeri, astfel ca relatia asigurator-broker este mult mai bine conturata.

"Nu consider ca exista probleme specifice la nivel local in colaborarea cu asiguratorii. Neintelegerile existente se rezolva printr-o comunicare eficienta", a punctat Alexandru APOSTOL, Director General al MAXYGO Broker de Asigurare.
De asemenea, Romeo BOCANESCU, Director General al DESTINE Broker, considera ca "lozul castigator va fi tras de societatile care isi dezvolta colaborarea cu intermediarii".

"Intreaga activitate a societatii pe care o conduc se reflecta in portofoliile asiguratorilor din Prahova si mizam pe o relatie corecta si reciproc avantajoasa", argumenteaza Dorel DUTA, Director General, HOBBIT Broker de Asigurare.
Un alt subiect de interes dezbatut a fost si perspectiva dezvoltarii asigurarilor de viata, luand in considerare si efectele crizei economice mondiale. "In conditii de criza, dezvoltarea si stabilitatea sunt asigurate de segmentul de retail", a punctat Stefan PRIGOREANU, MILLENIUM Insurance Broker. De remarcat, chiar si in conditii de piata mai putin favorabile, experienta asiguratorilor prahoveni este una pozitiva, interesul publicului pentru asigurarile de viata mentinandu-se.

"In acest context, putem spune ca a existat o reactie corespunzatoare din partea pietei, iar produsele pe care le avem ne ajuta sa ne adresam tuturor categoriilor de persoane", considera Carmen TANASE, Unit Manager pentru ING Asigurari de Viata. Iar daca, asa cum remarca Cristina NICOLESCU, Director, Agentia OMNIASIG Asigurari de Viata, "datorita cresterii nivelului de trai, clientii sunt din ce in ce mai receptivi fata de necesitatea de a economisi si a dispune si de o componenta de protectie", Georgeta MILITARU, Director, Agentia BCR Asigurari de Viata a punctat "Cele mai de succes produse in aceasta perioada au fost cele de economisire, de tip traditional, precum si cele destinate burselor de studii pentru copii".

La finalul Conferintei, s-a conturat o imagine de ansamblu asupra volumului pietei de profil din judet. Pentru anul in curs, estimarile liderilor locali se indreapta catre un volum total de 163,6 milioane lei. In acelasi timp, societatile de brokeraj au previzionat o valoare a primelor intermediate de 48,3 milioane lei.

Mihai CRACEA

Click aici pentru a vedea rezultatele companiilor de asigurari din Prahova!
Click aici pentru a vedea rezultatele companiilor de brokeraj din judetul Prahova!


ASIBAN

Daniela VRABIUTA
Director Sucursala

ASIBAN
Str. Gh. Doja, nr. 33, bl. 34B, sc. A
Tel.: 0244.592.007
Fax: 0244.518.307

BCR Asigurari

Titus PETCU

Director Sucursala

BCR Asigurari
Adresa: Str. Valeni nr. 42, et. 2
Tel.: 0244.542.687
Fax: 0244.542.655

EUROINS

Eugen CALARASU

Director Sucursala

EUROINS
Bd. Republicii, Bl.31D, Parter,
Oficiul Postal nr.10
Tel./Fax: 0244.543.681

ALLIANZ-TIRIAC

Roxana-Mihaela MOSNEANU
Director Sucursala

ALLIANZ-TIRIAC
Str. Str. Piata Mihai Viteazu nr. 3, bl. 10G1-G2
Tel.: 0244.408.500
Fax: 0244.408.508

ARDAF

Cristina JIPA
Director Sucursala

ARDAF
Str. Republicii nr. 16, bl. 33A2, parter
Tel.: 0244 517.563
Fax: 0244.529.655

ASIROM

Stelian BRATU
Director Sucursala

ASIROM
Str. Gheorghe Grigore Cantacuzino Nr. 192, Bl. 1A
Tel.: 0244.526.334
Fax: 0244.596.248

ASTRA - UNIQA

Ioan ISTRATESCU
Director Sucursala

ASTRA-UNIQA
Str.Romana nr.13, sc.B, et.1
Tel.: 0244.594.491
Fax: 0244.594.500

BCR Asigurari de Viata

Georgeta MILITARU
Director Agentie

BCR Asigurari de Viata
Str. Valeni, nr. 42
Tel./Fax: 0244.518.109

BT Asigurari

Victoria RADU
Director Agentie Judeteana

BT Asigurari
Str. Ion Maiorescu, bl. 33, sc. S1
Tel./Fax: 0244.595.197

GENERALI

Mariana PEPELEA
Director Agentie

GENERALI
Str. Valeni, Bl.331K, Sc.1, Et.1, Ap.1
Tel.: 0244.194.829
Fax: 0244.194.964

ING

Gabriela GHEORGHITA
Agency Manager

ING
Str. Vasile Alecsandri Nr. 4
Tel.: 0244.516.733
Fax: 0244.516.126

OMNIASIG

Nicolae TOMA
Director Sucursala

OMNIASIG
Bd. Republicii, nr. 163, bl. 27F
Tel.: 0244.514.903
Fax: 0244.514.493

OMNIASIG Life

Cristina NICOLESCU
Director Agentie

OMNIASIG Life
Str. Buna Vestire nr.6
Tel.: 0244.519.485
Fax: 0244.519.485

UNITA

Adrian MOCANU
Director Sucursala

UNITA

Str. Cuza Voda nr. 10, bl. C1b
Tel.: 0244.543.078
Fax: 0244.590.138

DESTINE Broker de Asigurare

Romeo BOCANESCU
General Manager

DESTINE Broker de Asigurare

Str. Vasile Lupu nr.36
Tel.: 0344.801.880
Fax: 0344.801.881

EUROBROKERS
GROUP
Broker de Asigurare

Sergiu CRISTEA
Director Reprezentanta

EUROBROKERS GROUP - Broker de asigurare

Bd.Republicii nr.143, bl. 31B2, et.1, sediul Confectia
Tel./Fax: 0244.510.100

HOBBIT
Broker de Asigurare Reasigurare

Dorel DUTA
Director General

HOBBIT Broker de Asigurare Reasigurare

Str.George Cosbuc nr. 5A
Tel./Fax: 021.230.78.27

MAXYGO Broker de Asigurare

Alexandru APOSTOL
Director General

MAXYGO Broker de Asigurare

Str. Zidari nr.16, bl.13B, ap.3
Tel.: 0244.567.055
Fax: 0244.567.964
































ZIUA ASIGURARILOR


























 
 

Unde Ma Asigur? - Buletin Informativ de Asigurari

Presedinte: Sergiu COSTACHE CEO: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Redactor Sef XPRIMM Newsletters: Mihaela CIRCU

Editor Coordonator: Vlad PANCIU
Coordonator Ziua Asigurarilor: Lidia POP

Editor: Vlad BOLDIJAR

Echipa Programului Unde Ma Asigur?: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mihai CRACEA, Vlad BOLDIJAR, Andreea STATE

IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE

E-mail:   media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2008 Media XPRIMM


Buletinul Informativ de Asigurari Unde Ma Asigur? este optimizat pentru a fi vizualizat cu o conexiune activa la Internet.
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici

Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Pentru a va abona selectati optiunile dorite. Pentru a va dezabona deselectati toate optiunile.