Norma ASF: Procedura de solutionare a petitiilor se schimba de la 1 august - Asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
31
1 EUR = 4.5654 RON
1 USD = 3.9685 RON
















RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Norma ASF: Procedura de solutionare a petitiilor se schimba de la 1 august


Norma ASF nr. 18 privind procedura de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea societatilor de asigurare si reasigurare si a brokerilor de asigurare a fost publicata in Monitorul Oficial din 13 iulie 2017. Conform acesteia, consumatorul are dreptul la solutionarea alternativa a litigiilor, la mediere sau arbitraj. Vedeti mai jos principalele modificari.

Norma va intra in vigoare la data de 1 august 2017.

Modificarile aduse de noua norma vizeaza, in principal:
  1. Armonizarea cu prevederile Legii nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare, cu modificarile ulterioare;
  2. Precizarea cadrului legal in baza caruia ASF desfasoara activitatea de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea societatilor si brokerilor de asigurare;
  3. Stabilirea responsabilitatilor reprezentantilor petentilor;
  4. Introducerea obligativitatii societatilor de asigurare si reasigurare si a brokerilor de asigurare de a informa consumatorul cu privire la dreptul acestuia de a apela la solutionarea alternativa a litigiilor in cazul persoanelor fizice, respectiv la mediere sau arbitraj in cazul persoanelor juridice;
  5. Introducerea obligativitatii conducerii executive a societatilor de asigurare si reasigurare si a brokerilor de asigurare si a coordonatorului colectivului de analiza si solutionare a petitiilor, in cazul societatilor de asigurare, de a asigura participarea la solutionarea alternativa a litigiilor, mediere sau arbitraj, atunci cand se solicita acest lucru.
Conform normei ASF, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
  1. petent - persoana fizica sau juridica care are calitatea de asigurat, contractant, beneficiar, persoana prejudiciata sau reprezentanti ai acestora, asa cum sunt definite de legislatia in vigoare;
  2. petitie - cererea, reclamatia, sesizarea, formulata in scris ori prin posta electronica, prin intermediul careia un petent isi exprima nemultumirea cu privire la activitatea societatilor si brokerilor.
Potrivit normei, in cazul in care din analiza notei de fundamentare intocmita de catre colectivul de analiza si solutionare a petitiilor, transmisa ASF, rezulta indicii ca prin solutia adoptata nu sunt respectate drepturile asiguratilor, contractantilor, beneficiarilor, persoanelor prejudiciate sau se constata intarzierea nejustificata a transmiterii documentatiei solicitate, fapt care poate conduce la nesolutionarea in termenul legal a petitiilor, ASF adopta, individual sau cumulativ, urmatoarele masuri:

a) comunica societatilor si/sau brokerilor in cauza punctul de vedere privind solutionarea aspectelor semnalate in petitii si solicita reanalizarea, in regim de urgenta, a solutiei comunicate ASF sau petentului;
b) aplica masuri sanctionatoare in cazul in care, din analiza documentatiei puse la dispozitie de societate, se pot constata incalcari ale prevederilor legale fara a mai fi necesara efectuarea unui control inopinat;
c) efectueaza un control inopinat la societati si/sau la brokerii asupra modului de rezolvare a aspectelor semnalate in petitii de catre societatea si/sau brokerul in cauza si aplica masurile sanctionatoare daca se constata incalcarea prevederilor legale.

Societatile trebuie sa stabileasca un colectiv de analiza si solutionare a petitiilor, format din personal de specialitate si cu experienta in domeniul asigurarilor, calificat pe clasele de asigurari pentru care societatea este autorizata, care sa analizeze toate aspectele sesizate de petenti, cu respectarea dispozitiilor legale si contractuale aplicabile fiecarui caz

In vederea solutionarii pe cale amiabila a disputelor dintre societati, brokeri si asigurati, contractanti, beneficiari, persoane prejudiciate sau reprezentantii acestora, la solicitarea uneia dintre parti, se utilizeaza metodele alternative de solutionare a litigiilor, prevazute de dispozitiile legale in vigoare, respectiv in cazul persoanelor fizice entitatea de solutionare alternativa a litigiilor SAL-FIN, iar in cazul persoanelor juridice medierea sau arbitrajul; solutionarea amiabila sau prin intermediul metodelor de solutionare alternativa a litigiilor nu limiteaza dreptul partilor de a se adresa instantelor de judecata abilitate.

Conform normei, societatile si brokerii raspund petitiilor primite direct de la petenti, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.

Societatile transmit trimestrial catre ASF raportarile prevazute in norma, in timp ce brokerii le vor transmite semestrial. Raportarile se transmit catre ASF in format electronic.

Descarca AICI textul integral al Normei 18/2017.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Norma ASF: Procedura de solutionare a petitiilor se schimba de la 1 august).

Noutati 1asig.ro
» 7 pasi simpli pe care ii poti face pentru drumuri mai sigure in Romania
» ASF a inchis procedura de redresare financiara a societatii CITY Insurance
» OMNIASIG asigura drumetiile spre Varful Omu
» Programul de reasigurare al PAID Romania a ajuns la o capacitate de 900 milioane euro
» Ce trebuie sa faci pentru un concediu reusit?
» VIDEO: GLOBASIG creste o noua generatie de antreprenori in asigurari
» SIGNAL IDUNA: Din ce in ce mai multe companii din Romania aleg pachete de asigurare de sanatate complexe
» Global Insurance Forum 2017, Londra: Vedeti principalele declaratii de la conferinta
» Sfaturi rutiere in format "de buzunar": Brosura "FII TREAZ LA VOLAN!", distribuita in trafic si in principalele centre comerciale in aceasta vara
» VIDEO: Costin TATUC: Siguranta rutiera este siguranta fiecaruia




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 14.07.2017 | 958 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM