1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG Vienna Insurance Group


In ultima perioada, intreaga industrie si-a indreptat atentia cu precadere pe zona de digitalizare a proceselor, serviciilor si produselor, avand in vedere orientarea clientilor catre tehnologie si mediul online. Putem spune chiar ca aceasta directie a devenit din trend o necesitate, mai ales in contextul distantarii sociale impuse de pandemie.

Interviul cu Mihai TECAU a fost publicat in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, lansata in luna mai a.c.

PRIMM: In 2020, OMNIASIG aniverseaza 25 de ani de activitate. Cum vedeti transformarea pietei de asigurari si a companiei in acest sfert de secol?
M.T.: De-a lungul celor 25 de ani de activitate in Romania, am traversat perioade mai mult sau mai putin optimiste, am reusit sa trecem cu bine peste criza economica anterioara si sa ne transformam liniile de business conform cererii pietei. An de an, atat noi, cat si intreaga industrie, am dezvoltat produse adaptate nevoilor clientilor si momentelor pe care le-am traversat. In ultima perioada, intreaga industrie si-a indreptat atentia cu precadere pe zona de digitalizare a proceselor, serviciilor si produselor, avand in vedere orientarea clientilor catre tehnologie si mediul online. Putem spune chiar ca aceasta directie a devenit din trend o necesitate, mai ales in contextul distantarii sociale impuse de pandemie.

Ce puteam declara inainte de acest moment istoric pe care il traversam era ca piata asigurarilor din Romania era in crestere, desi poate nu tocmai in ritmul ideal. In ultimii ani, segmentul asigurarilor de locuinte si asigurarile de sanatate au inceput sa prinda contur si sa castige teren. Insa, perioada fara precedent prin care trecem a devenit una nesigura, in care inca nu putem face estimari concrete cu privire la ce urmeaza.

Iar daca este sa privim la istoricul OMNIASIG in acesti 25 de ani, putem spune ca ne-am consolidat constant pozitia de top pe care o ocupam in Romania, pozitie demonstrata de cota noastra de piata, portofoliul de clienti si produse si garantia serviciilor prompte de despagubire. In decursul acestor ani, ne-am adaptat nevoilor pietei si am reusit sa castigam increderea clientilor care au incheiat asigurari la noi.

De exemplu, despagubirile pe care noi le-am platit in acesti 25 de ani au fost de peste 11,4 miliarde de lei (2,4 miliarde euro), prin peste 2 milioane de dosare. Aceasta aniversare gaseste OMNIASIG intr-un trend ascendent, valoarea primelor brute subscrise in 25 de ani ajungand la cca. 18,5 miliarde lei (3,9 miliarde euro).

Apartenenta la Vienna Insurance Group, principalul expert pe piata asigurarilor din Europa Centrala si de Est, consolideaza pozitia pe care o ocupam pe piata din Romania si increderea pe care clientii o au in serviciile noastre. Stabilitatea companiei si a Grupului, la nivel local, precum si global, este subliniata si de ratingul acordat VIG de catre Standard & Poor's (S&P), reconfirmat la A+ cu perspective stabile.

PRIMM: Ne aflam intr-una dintre cele mai dure crize traversate de omenire in perioada recenta. Cum considerati ca a reactionat industria asigurarilor in acest interval plin de provocari?
MIHAI TECAU: Ca mai toate industriile, si cea a asigurarilor a pus pe primul loc grija fata de angajati si fata de clienti, urmata indeaproape de solidaritatea fata de cadrele medicale implicate in lupta cu COVID-19.

Pentru ca aceste provocari ne privesc pe toti, indiferent de industria in care activam, s-a putut remarca aceasta tendinta a solidaritatii, atat fata de cei care lupta in linia intai cu virusul, cat si fata de restul populatiei, si de riscurile la care sunt expusi.

Si noi am avut astfel de initiative, de exemplu - in aceasta perioada de criza impusa de COVID-19, am extins, pentru lunile aprilie si mai, acoperirea tuturor politelor de asigurare de sanatate, pentru cazul infectarii cu coronavirus, fara niciun cost suplimentar.

Pe langa adaptarea produselor la situatia actuala, am observat ca multe companii, inclusiv din domeniul asigurarilor, s-au implicat activ in rezolvarea acestei crize, cu metode adaptate profilului de business. Si, pentru ca OMNIASIG face din responsabilitate o traditie, am venit si noi in sprijinul sistemului medical si ne-am implicat in gestionarea crizei, alaturandu-ne asociatiei Daruieste Viata cu o donatie de 50.000 euro. Scopul donatiei este acela de a sustine demersul de dotare a spitalelor de stat cu echipament medical si crearea unor conditii optime de tratament in urmatoarea perioada pentru persoanele afectate de COVID-19.

PRIMM: Care sunt principalele masuri pe care le-a luat OMNIASIG in aceasta perioada?
M.T.: Inca din primele momente, ne-am concentrat eforturile pe continuitatea activitatii, pe mentinerea tuturor serviciilor operationale, pe protectia clientilor, a angajatilor si a partenerilor cu care interactionam. Aveam deja pus la punct un Plan de Continuitate a Afacerii si asta ne-a ajutat sa ne organizam rapid si sa luam cele mai bune masuri, fara sa pierdem prea mult timp.  Anul trecut, chiar am exersat modalitatea de raspuns la o situatie generata de imbolnavirea unei intregi directii si lectiile invatate atunci ne-au ajutat sa avem un raspuns ferm si eficient la situatia generata de pandemia Covid-19.

Sanatatea si protectia angajatilor, a clientilor si a partenerilor au fost dintotdeauna si sunt in continuare prioritatea noastra. Am actionat in continuare responsabil si solidar si ne-am aliniat masurilor impuse de autoritati, asigurand, in acelasi timp, continuitatea activitatii si oferirea serviciilor de calitate care ne-au consacrat.

Programul intern dezvoltat in acest context permite stabilirea unor agende de lucru individualizate si posibilitatea de a lucra de acasa. Asa cum era si normal, ne-am asigurat ca ne mentinem constant echipele informate cu privire la prevenirea contaminarii si a normelor de igiena necesare, amanarea deplasarilor in interes de serviciu si inlocuirea lor prin utilizarea e-mail-ului si a teleconferintelor.

Pentru cei care lucreaza de acasa, am implementat o serie de masuri pentru a spori siguranta informatiilor: suplimentarea masurilor de securitate pentru protectia informatiilor si a datelor cu caracter personal, instruiri cu tot personalul in vederea identificarii si a reactiei imediate la amenintarile cibernetice, infrastructura IT a fost adaptata si securizata.

Exceptia o constituie doar cei care gestioneaza activitati critice, pentru care deplasarea in interes profesional este esentiala si nu poate fi evitata. Pentru a-i proteja, am asigurat toate masurile pentru dezinfectarea si sterilizarea zonelor de lucru si a corespondentei. De asemenea, incurajam utilizarea mijloacelor electronice de plata, in detrimentul platilor in numerar.

Pentru a asigura continuitatea activitatii si pentru a putea raspunde prompt si eficient clientilor si partenerilor, am pus la dispozitia acestora o serie de instrumente care permit parcurgerea cu succes a tuturor serviciilor, de acasa. In ultimii ani, am investit timp si energie in numeroase solutii digitale si iata ca, in aceste momente, se dovedesc indispensabile.

Astfel, clientii isi pot incheia sau reinnoi politele de acasa, tinand legatura cu reprezentantii OMNIASIG, inspectia de risc aferenta incheierii unei polite CASCO poate fi realizata printr-o modalitate video, fara a fi necesara deplasarea, iar daunele pot fi notificate online, direct pe website-ul nostru, www.omniasig.ro, sau la call center, la numarul 021.9669. Totodata, si constatarea unei daune se poate realiza tot video, de la distanta.

PRIMM: Cum va schimba aceasta perioada modul in care clientii privesc asigurarile?
M.T.: Avand in vedere ca traversam o perioada fara precedent, este prematur sa avansam prognoze. Ne concentram, deocamdata, pe continuitatea activitatii, pe mentinerea tuturor serviciilor operationale, pe protectia clientilor, a angajatilor si a partenerilor cu care interactionam.

PRIMM: Care considerati ca vor fi principalele beneficii ale crizei actuale in activitatea viitoare a pietei asigurarilor?
M.T.: Nu le-am numi chiar beneficii ale crizei actuale, mai degraba lectii pe care le putem prelua din situatia actuala. Ce am putut remarca in aceasta perioada este o tranzitie intensa catre digital si online, zona care, pana acum cativa ani, poate era lasata mai la urma. Pana acum, aceasta tranzitie a fost, poate nu lenta, dar mai redusa. Daca pana acum se mai remarcau reticente sau greutati in adaptarea la acest mediu, odata cu distantarea sociala, suntem aproape obligati sa imbratisam aceasta resursa.

Pentru ca am avut in vedere tendintele, dar si nevoile clientilor, pe noi acest moment ne-a prins destul de pregatiti. In ultimii ani, am investit timp si energie in numeroase solutii digitale si iata ca acum nu sunt doar binevenite, ci chiar indispensabile. In aceste momente de incertitudine, OMNIASIG ofera solutii sigure si la indemana tuturor asiguratilor.

Lectiile din aceasta pandemie nu se opresc la noi, ci le transmitem mai departe si catre parteneri si clienti, carora le recomandam sa aiba in vedere ca, desi trecem printr-o perioada provocatoare, este bine sa constientizam ca riscurile la care suntem expusi nu dispar, fie ca vorbim despre persoane fizice sau juridice. Cu siguranta, multi dintre noi au petrecut mai mult timp acasa, insa iata ca, in curand, incepem sa ne apropiem de revenirea la  normalitate. Si, fie ca vorbim despre izolare sau ca revenim la ritmul de lucru normal, este indicat sa evitam orice grija suplimentara si orice risc. Iar pentru a reduce impactul riscurilor, noi le stam la dispozitie cu servicii si produse adaptate fiecarei nevoi si cu metode facile de a le accesa.

PRIMM: Care sunt planurile si obiectivele companiei, dupa ce aceasta perioada de criza va fi depasita?
M.T.: In intreaga lume, incep sa se relaxeze normele si restrictiile impuse de pandemie, insa, deocamdata, consideram ca este prea devreme sa putem face estimari concrete, atat in privinta pandemiei, cat si in privinta situatiei economice, si cu atat mai putin in ceea ce priveste evolutia pietei asigurarilor din Romania. 

Cat despre obiectivele OMNIASIG pentru acest an, ne pastram directiile strategice cu care am pornit la drum inca de la inceputul anului, dar facem asta si pe baza unei analize amanuntite a situatiei curente, pentru a ne putea adapta la nevoile actuale ale tuturor categoriilor de clienti si parteneri. Ne asiguram astfel ca facem estimari cat mai corecte si ca luam toate masurile optime, pentru a lua apoi si cele mai potrivite decizii.

Interviul cu Mihai TECAU poate fi citit si in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, lansata in luna mai a.c.

Editor: Mihaela CIRCU | Publicat pe 17.06.2020 | 9568 vizualizari
Share |