1asig.ro
1asig.ro
Mihai TECAU: Planurile de ...

Mihai TECAU: Planurile de transformare si digitalizare au progresat intr-un ritm foarte rapid

5 min. / 1.540 cuvinte
"[In perioada de pandemie] Am continuat proiectele in lucru, am lansat rapid alte initiative si ne-am preocupat sa oferim instrumente utile clientilor", a raspuns, pentru Publicatiile XPRIMM, Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG Vienna Insurance Group, intrebat cum au fost accelerate planurile de digitalizare ale companiei.

PROMO


Astfel, Mihai TECAU a raspuns la urmatoarele intrebari:

Cum v-ati adaptat activitatea in 2020 in conditiile create de pandemia de COVID-19?
M.T.: In contextul pandemiei COVID-19 (Coronavirus) am actionat responsabil si solidar in gestionarea situatiei, in primul rand prin respectarea recomandarilor autoritatilor. La nivel de companie au fost luate, inca de la inceput, din martie, toate masurile de preventie necesare si am implementat un plan bine structurat, atat la nivel intern, cat si in relatia cu clientii si partenerii, pentru a asigura continuitatea activitatii in conditii de pandemie.

Am pus in prim plan sanatatea si protectia angajatilor printr-o serie de masuri clare, precum programe de lucru individualizate, telemunca pentru pozitiile unde nu este necesara prezenta fizica la birou, un program consecvent de igienizare a spatiilor din toate unitatile din retea, asigurarea echipamentului individual de protectie si dezinfectie, precum si informari constante cu privire la masurile de preventie.

De asemenea, am venit in intampinarea angajatilor cu diverse informatii, programe si sfaturi de la specialistii care urmaresc mentinerea unui stil de viata sanatos, bazat pe nutritie sanatoasa, sport, grija, respect de sine, precum si diverse evenimente online care dezbat subiecte din sfera work - life balance.

Relatia cu clientii si partenerii nostri s-a dezvoltat foarte mult in aceasta perioada in sfera digitala si online.

Ce v-a marcat cel mai mult in aceasta perioada?
M.T.: Impactul complet al virusului COVID-19 este inca dificil de apreciat pe termen lung si in continuare ne ajustam asteptarile si planurile in functie de evolutia acestei pandemii la nivel national si international. Cu siguranta este o perioada care ne-a marcat pe toti, iar cele mai potrivite lucruri care se disting sunt solidaritatea si colaborarea, care consideram ca s-au dezvoltat foarte mult la nivel local. Este o situatie ce pune presiune pe toate ramurile economice, dar in acelasi timp multi actori din mediul privat au avut deschiderea de a intampina aceasta situatie prin initiative solidare de responsabilitate. Cu totii ne-am adus contributia in ultimele luni prin actiuni pe masura, ne-am mobilizat exemplar si resursele pe care le-am oferit au ajuns in centrele sau spitalele unde erau necesare, iar acest lucru consideram ca va fi nevoie sa continue. Sa mentinem aceasta colaborare si solidaritate, care se simt acum atat la nivel de business, cat si la nivel social.

Cum v-au fost accelerate planurile de digitalizare?
M.T.: Intr-adevar, planurile de transformare si digitalizare pentru procesele operationale au progresat intr-un ritm foarte rapid. Am continuat proiectele in lucru, am lansat rapid alte initiative si ne-am preocupat sa oferim instrumente utile clientilor, mai ales in aceasta perioada. Astfel, pe linia asigurarilor de sanatate am automatizat deja o serie de procese, solicitarile clientilor sunt gestionate online, iar in prezent, sunt digitalizate managementul intern al ofertelor si al politelor de asigurare de sanatate, managementul portofoliului si al asiguratilor, sau gestionarea dosarelor de dauna. Pe lista serviciilor disponibile in actualul context, se afla si posibilitatea de a contracta sau a reinnoi politele de acasa, tinand legatura cu reprezentantii companiei. Inspectia de risc pentru politele CASCO poate fi realizata printr-o modalitate video, fara a fi necesara deplasarea, iar daunele pot fi notificate online, direct pe website-ul OMNIASIG, in timp ce constatarea se poate realiza tot video, de la distanta.

Care au fost asigurarile vedeta din acest an si cum le-ati pus in evidenta?
M.T.: OMNIASIG urmareste in continuare strategia sa de dezvoltare echilibrata si sustenabila, iar pentru a ne adapta si mai mult la context actual, ne-am indreptat atentia catre un instrument cu rol de protectie activ, respectiv asigurarile de sanatate.

Am avansat rapid catre digitalizarea acestei linii, astfel ca intregul flux de accesare a serviciilor este disponibil integral si online, pentru asiguratii care au incheiat o polita de asigurare de sanatate OMNI+.

Ce asteptari aveti de la 2021? Cum vedeti evolutia activitatii in industria de asigurari?
M.T.: Chiar si in contextul atipic al acestui an, industria asigurarilor si-a mentinut o evolutie pozitiva, prudenta, adaptandu-se la noile conditii din piata. Speram ca aceste cresteri sa se mentina ca tendinta pentru intregul final de an, iar estimarea de crestere usoara a subscrierilor sa fie atinsa. Trebuie sa tinem cont de faptul ca avem de-a face cu un context fara precedent, cu o evolutie continua si minima predictibilitate. Daca situatia generala va fi stabilizata de productia unui vaccin, vom avea de vazut, insa pana atunci, consideram ca inceputul anului viitor ne va arata un impact mai puternic al crizei actuale.

Mai multe raspunsuri pe aceste subiecte, si nu numai, gasiti in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, din luna decembrie 2020, ce a fost lansata intr-un format digital multimedia.


2.600 accesari