1asig.ro
1asig.ro
Michaela KOLLER: In pandemie, ...

Michaela KOLLER: In pandemie, asiguratorii au lansat o gama foarte larga de initiative pentru a sprijini consumatorii

5 min. / 1.540 cuvinte
In timpul pandemiei de COVID-19, asiguratorii din intreaga Europa au lansat o gama foarte larga de initiative pentru a sprijini consumatorii si companiile in ansamblu, a precizat Michaela KOLLER, Director General, Insurance Europe, pentru Publicatiile XPRIMM. Printre exemplele de bune practici, ea a amintit de initiativele UNSAR din aceasta perioada si, in special, de faptul ca a lansat o pagina web dedicata masurilor luate de asiguratorii romani, care sprijina lupta impotriva noului coronavirus.

PROMO


"Aceste initiative au fost foarte diverse si au fost adaptate nevoilor locale. Ele au variat de la oferirea de flexibilitate consumatorilor pana la donatii oferite pentru scoli si spitale, dar si amplificarea mesajelor guvernamentale de sanatate fizica si mentala. De exemplu, membrul nostru roman, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, a lansat o pagina web speciala, dedicata tuturor initiativelor intreprinse de piata romaneasca de asigurari", a spus Michaela KOLLER.

Inca de la inceputul pandemiei, UNSAR a publicat pe site-ul sau o lista cu companiile de asigurari si masurile speciale luate de acestea pentru a-si proteja atat clientii, cat si angajatii de riscul infectarii cu noul coronavirus, asigurand, in acelasi timp, continuitatea operatiunilor curente.

Masurile luate au vizat in primul rand sustinerea clientilor in aceasta perioada dificila, dar si mentinerea unui contact permanent cu acestia, in conditiile in care o mare parte dintre companiile de asigurare au implementat deja lucrul de acasa. Astfel, oamenii din asigurari care pot lucra de acasa deja fac acest lucru, iar in agentii si sucursale au fost luate masuri de protectie, precum dotarea acestora cu echipamente de protectie sau efectuarea de dezinfectari periodice. Cel mai important, companiile de profil incurajeaza folosirea modalitatilor digitale si online pentru incheierea sau reinnoirea politelor si pentru constatarea si instrumentarea daunelor.

Michaela KOLLER a precizat ca, dincolo de a fi, in primul rand, o tragedie umana cu consecinte economice severe, pandemia COVID-19 a fost intr-adevar o perioada extrem de dificila atat pentru asiguratori, cat si pentru clientii lor. Conform acesteia, raspunsul sectorului european al asigurarilor la criza a fost foarte puternic si s-a axat pe:
  • Mentinerea nivelului de servicii, pentru a se asigura respectarea promisiunilor facute de asiguratori fata de clienti, pastrand in acelasi timp clientii si angajatii companiei de asigurari in siguranta.
  • Gestionarea riscurilor, pentru a se asigura ca sectorul ramane puternic din punct de vedere financiar.
  • Asigurarea faptului ca industria isi indeplineste responsabilitatile fata de societate prin initiative ce ajuta la atenuarea problemelor si provocarilor provocate de criza.
"Din punct de vedere operational, de la inceputul pandemiei, in toata Europa, sectorul a reusit sa mentina continuitatea activitatii. Cand au fost introduse masuri de izolare, in martie, sectorul a reusit sa se adapteze rapid si - in general cu succes - la noua realitate, iar asiguratorii au continuat sa isi furnizeze serviciile fara probleme majore. O componenta cheie a raspunsului asiguratorilor la pandemie a fost transferul fortei de munca catre modalitea de lucru de acasa. In toate pietele, majoritatea asiguratorilor si asociatiilor au pus deja la punct infrastructurile digitale necesare si astfel au putut continua sa furnizeze in mod eficient servicii si sa proceseze reclamatiile de la distanta. Mai mult de atat, in multe cazuri, companiile de asigurari si-au adaptat acoperirea pentru a le permite clientilor sa continue sa functioneze intr-un mediu nou in timp ce sunt protejate", a afirmat Michaela KOLLER.

Cititi AICI declaratiile facute de Michaela KOLLER pentru XPRIMM!

775 accesari