1asig.ro
1asig.ro

MetLife: Angajatorii ar trebui sa isi regandeasca responsabilitatile fata de angajati si sa creeze o cultura holistica a muncii

5 min. / 1.540 cuvinte
La un an dupa ce pandemia COVID-19 a fortat trecerea la munca de la distanta, generatiile sunt impartite in ceea ce priveste impactul. Aceasta e una dintre concluziile celui de-al 19-lea studiu anual MetLife "U.S. Employee Benefit Trends Study - Redesigning the Employee Experience: Preparing the Workforce for a Transformed World".

PROMO

MetLife sustine ca, avand in vedere efectele durabile ale pandemiei asupra fortei de munca, angajatorii ar trebui sa isi regandeasca responsabilitatile fata de angajati si sa creeze o cultura holistica a muncii, care sa abordeze schimbarea prioritatilor in materie de siguranta, sanatate mentala si multe altele.

Studiul MetLife arata, printre altele, ca mai mult de jumatate dintre angajatii cu varsta cuprinsa intre 20 si 30 de ani (51%), inclusiv cei din generatiile Z si Millennials, sustin ca echilibrul intre viata personala si cea profesionala este mai bun acum, comparativ cu perioada de dinainte de pandemie, in vreme ce numai un sfert dintre cei din generatia Baby Boomers sunt de acord cu aceasta afirmatie.

In timp ce angajatii care fac parte din mai multe generatii sustin ca bunastarea lor holistica - care include sanatatea mentala, fizica, sociala si financiara -, a scazut, generatia Boomers se confrunta cu un impact negativ mai puternic al trecerii la munca de la distanta. Potrivit studiului MetLife, generatia Boomers arata ca stabilirea unor limite (33%), precum si scaderea conversatiilor ocazionale (42%) reprezinta motivul nemultumirilor cu privire la situatia actuala de munca. In schimb, angajatii mai tineri spun ca abilitatea de a petrece timp cu familia (40%) si de a lucra intr-o locatie mai buna reprezinta motivul ce a dus la imbunatatirea echilibrului personal-profesional.

"Toti angajatii resimt efectele pandemiei, dar este clar ca impactul variaza foarte mult de la o generatie, la alta. Angajatorii trebuie sa ia in considerare cu atentie aceste nuante, pe masura ce isi reimagineaza experienta la locul de munca in lunile urmatoare, si nu numai", subliniaza Todd KATZ - Executive Vice President, MetLife Group.

Promovarea unei culturi a bunastarii intre generatii

Intelegerea diferitelor nevoi si valori ale angajatilor din cadrul mai multor generatii va fi cruciala pentru angajatori, pe masura ce acestia abordeaza aspectul diminuarii bunastarii fortei de munca. De exemplu, studiul a constatat ca angajatii mai tineri aleg flexibilitatea programului in detrimentul unui salariu mai mare, in timp ce generatia Boomers este mai predispusa la a declara ca duce dorul interactiunilor in persoana cu colegii.

De asemenea, studiul mai arata si ca exista o legatura solida intre timpul liber si bunastarea optimizata a angajatilor. Pentru a-si rezolva probleme legate de bunastare, 36% dintre angajatii cu varste cuprinse intre 20 si 30 de ani au declarat ca, in ultimul an, si-au luat mai multe zile libere, in timp ce doar 8% din cei din generatia Boomers au declarat ca au facut acest lucru, indicand ca restrictiile de calatorie si un volum mare de munca au fost principalele motive care i-au determinat sa isi ia mai putine zile libere.

"Angajatorii si managerii joaca un rol critic in a sustine bunastarea angajatilor. Flexibilitatea, solutionarea problemelor legate de volumul de munca si promovarea zilelor libere pot face diferenta pentru sanatatea generala a angajatilor", mai spune Todd KATZ.

Beneficiile trebuie sa raspunda unor nevoi variate si sa optimizeze rezilienta angajatilor

Oferirea unor beneficii care functioneaza impreuna, se completeaza si se adapteaza la etapele de viata si la nevoile personale ale angajatilor, dar si la abordarea sanatatii lor mentale, fizice, sociale si financiare e esentiala. De fapt, angajatii care spun ca angajatorii le ofera pachete de beneficii care raspund nevoilor lor sunt cu 42% mai predispusi sa se simta mai rezistenti.

Acest lucru este deosebit de important pentru angajatori, intrucat cei mai rezistenti angajati sunt si cei mai productivi (96%), implicati (91%) si mai bine din punct de vedere holistic (68%), prin comparatie cu media nationala. Si, totusi, 2 din 5 angajati sustin ca angajatorii nu le ofera beneficii sau programe care sa le sustina bunastarea pe timpul pandemiei.

Generatia Boomers acorda, in ultima perioada, o atentie tot mai mare beneficiilor care tin de sanatatea fizica, inclusiv 71% care sustin ca ingrijirea vederii este un beneficiu obligatoriu, comparativ cu 53% in anul anterior. Intre timp, angajatii mai tineri sunt mai interesati de beneficiile care le afecteaza pozitiv sanatatatea mentala si financiara. Beneficiile pe care tinerii cu varste cuprinse intre 20 si 30 de ani le percep drept obligatorii sunt: asistenta juridica, sprijin pentru a achita creditele contractate ca studenti (ambele, in crestere cu 19% comparativ cu anul trecut), precum si incheierea unei asigurari de viata (o crestere de 11 puncte procentuale fata de anul anterior).

"Pandemia a pus in lumina clara ceea ce au nevoie angajatii de la angajatorii lor - nu numai acum, ci si in viitor. Pe masura ce locul de munca evolueaza in continuare si devine mult mai personalizat, angajatorii trebuie sa tina seama de dorintele si nevoile angajatilor lor si, apoi, sa reflecte aceste invatari cheie in beneficiile si experientele de munca pe care le ofera", puncteaza Todd KATZ - Executive Vice President, MetLife Group.

Cel de-al 19-lea studiu anual MetLife "U.S. Employee Benefit Trends Study - Redesigning the Employee Experience: Preparing the Workforce for a Transformed World" este disponibil AICI.

970 accesari
Sondaj

Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

- Institutiilor din domeniul financiar (ASF, BNR etc)
- Asociatiilor din domeniu
- Companiilor (asiguratori, banci, administratori de pensii etc)
- Scolilor
- Institutiilor statului
- Altele (va rog mentionati la rubrica de comentarii)


PROMO