1asig.ro

Masinile electrice/hybrid, mai putin populare in SUA decat in China, Franta, Germania si Marea Britanie

5 min. / 1.540 cuvinte
Spre deosebire de consumatorii din alte tari industrializate, americanii nu sunt convinsi de oportunitatea achizitionarii unor vehicule electrice/hybrid, iar asta mai ales prin prisma faptului ca accesul la statiile de reincarcare presupune parcurgerea unei distante semnificative, arata un studiu realizat de compania de consultanta globala OC&G Strategy Consultants.

PROMO


La acest studiu, au participat 10.000 de respondenti din SUA, China, Franta, Germania si Marea Britanie.

Analizand, printre altele, atitudinea si preferintele consumatorilor cu privire la mai multe aspecte cu care se confrunta industria auto (vehicule electrice/hybrid si autonome, aplicatii de tip ride-sharing, detinerea personala a unui vehicul etc.), studiul arata ca 53% dintre americani ar lua in considerare achizitionarea unui vehicul electric/hybrid. La polul opus, 77% dintre francezi si 94% dintre chinezi s-ar orienta spre un astfel de vehicul. Mai mult, doar 10% dintre americani au declarat ca cea mai recenta achizitie auto a fost un vehicul electric/hybrid.

Alte concluzii cheie ale studiului realizat de OC&G Strategy Consultants:
  • Stimulentele guvernamentale reprezinta un factor cheie in a-i determina pe consumatori sa achizitioneze vehicule electrice. De exemplu, in California, stat care ofera stimulente financiare semnificative pentru achizitionarea de masini electrice, consumatorii achizitioneaza aproximativ 50% din totalul vehiculelor electrice vandute in SUA.
  • Pentru americani, este in continuare important sa detina propria masina. 84% spun ca a avea propria masina este "un lucru esential pentru a te deplasa" - cel mai ridicat nivel din cele 5 tari analizate. In plus, 64% dintre americani spun ca se asteapta ca, in viitor, sa detina propria masina - al doilea cel mai mare nivel din cele 5 tari analizate, dupa China.
  • Aproximativ 70% dintre americani (si europeni) nu ar avea incredere intr-un vehicul autonom. La polul opus, 72% dintre consumatorii din China ar avea incredere intr-un astfel de vehicul.
  • Taxiurile, inchirierea masinilor pe termen scurt si aplicatiile de tip ride-sharing nu sunt, de cele mai multe ori, variante de luat in calcul pentru consumatorii din tarile vestice, pentru ca acestia vor o masina "atunci cand si acolo unde au nevoie de o masina" si "e complicat sa iti rezervi o masina" (n.r. prin optiunile anterior enumerate).
  • Consumatorii din SUA si-ar dori ca anumite servicii auto - asigurarea, service-ul, mentenanta etc. -, sa fie incluse pe o singura factura lunara.
Pe de alta parte, un alt studiu realizat recent de Ally Financial, arata ca, pentru urmatoarea achizitie auto, 69% dintre americani se gandesc serios la o masina second-hand. Studiul spune, insa, ca americanii care vor sa isi achizitioneze o masina la mana a doua sunt ingrijorati de fiabilitatea acesteia si de eventualele costuri de reparatie. Ally Financial subliniaza ca 53% dintre americani ar opta pentru achizitionarea unui masini second-hand de la un dealer auto care comercializeaza atat masini noi, cat si la mana a doua.

482 accesari
Sondaj

Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

- Foarte eficiente
- Eficiente, insa mai pot fi imbunatatite
- Insuficiente, este nevoie de mai mult


PROMO