1asig.ro

Lifestyle

Odata cu intrarea pe piata la inceputul anului 2010, iPad a devenit un adevarat fenomen, accelerand vanzarea de tablet PC-uri intr-un ritm neasteptat si devenind reprezentativ pentru acest segment de gadget-uri. Iar una dintre trasaturile pentru care a fost laudat sau, criticat de-a lungul timpului, a fost dimensiunea ecranului. Vazut drept tocmai potrivit, sau, din contra, mult prea mare pentru comoditate, ecranul de 9,7 inch a fost unul dintre aspectele care s-a mentinut pe parcursul urmatoarelor generatii de iPad... pana la sfarsitul acestei toamne, cand Apple a lansat iPad Mini, de 7,9 inch.

Aproape 3 ani de "istorie" a iPad-ului

La inceputul anului 2010, compania americana Apple a lansat iPad-ul, un dispozitiv care a devenit extraordinar de popular intr-un timp foarte scurt, revolutionand astfel segmentul tablet PC-urilor si generand vanzari spectaculoase. In prima luna de la lansare au fost vandute 1 milion de tablet PC-uri Apple doar in Statele Unite ale Americii, iar in 80 de zile de la lansare (adica la data de 21 iunie 2010) se ajunsese la o cifra impresionanta de 3 milioane de iPad-uri la nivel mondial, cu un ritm de vanzare initial de 34.000 de iPad-uri vandute pe zi, ritm care a crescut, dupa lansarea dispozitivului si la nivel mondial la 48.000 de iPad-uri pe zi. Iar in momentul acela iPad-ul nu fusese lansat decat in SUA si in alte 9 tari. Mai mult decat atat, popularitatea acestui dispozitiv nu a disparut dupa perioada initiala de lansare: pana la sfarsitul anului 2010, adica in mai putin de 1 an, cei de la Apple au reusit sa vanda aproape 15 milioane de iPad-uri in intreaga lume.

De asemenea, conform unui sondaj realizat de firma de cercetare Strategy Analytics, iPad-ul detinea, in cel de-al treilea trimestru al anului 2010, adica pe segmentul lunilor iulie-septembrie, un total de 95,5% din intreaga piata a tablet PC-urilor. Mai mult decat atat, rezultatele cercetarii indicau faptul ca piata acestor dispozitive crescuse de la 3,5 milioane de unitati in trimestrul anterior la circa 4,4 milioane de unitati in cel de-al treilea trimestru al anului 2010 si, conform lui Neil Mawston, analist in cadrul firmei Strategy Analytics, iPad-ul este cel care a reusit sa transforme segmentul tablet PC-urilor intr-o piata globala de miliarde de dolari.

Si in momentul de fata, Apple continua sa conduca piata pe acest segment, desi, in fata concurentei serioase, a pierdut din cota de piata impresionanta. Astfel, conform celor mai recente date furnizate de compania ABI Research, linia iPad a reprezentat 55% dintre vanzarile de tablete in al treilea trimestru din 2012, fiind in scadere cu 14% fata de al doilea trimestru si la cel mai jos nivel de la introducerea iPad-ului in 2010. Cota de piata a fost pierduta in favoarea companiilor Samsung, Amazon si Asus. De asemenea, compania americana a anuntat recent ca, din 2010 si pana acum, a vandut peste 100 de milioane de iPad-uri.

iPad Mini - de la 9,7 la 7,9. Primele impresii si "mini" review

Dupa succesul inregistrat pana acum cu tablet PC-ul de dimensiuni mari, Apple ataca segmentul tabletelor de dimensiuni mai mici, lansand iPad Mini.

Nu atat de mic pe cat te-ai astepta, dar incredibil de compact si comod de utilizat -acesta este primul lucru remarcat la noul gadget marca Apple. La doar 7,2 mm grosime si o greutate de 312 grame, cu design-ul simplu specific, gadget-ul impresioneaza. Chiar daca nu incape neaparat intr-un buzunar, cu siguranta isi face loc fara probleme intr-o geanta.

Ecranul de 7,9 inch cu rezolutie de 1024?768 pixeli nu este Retina Display, dar afiseaza culori bogate si contraste placute, perfecte pentru urmarirea videoclip-urilor HD, navigarea pe internet, citirea de e-books sau verificarea conturilor de social media. Iar touchscreen-ul se misca la fel de bine ca intotdeauna - fara intarzieri ale comenzilor, sensibil la orice miscare a utilizatorului.

Din punctul de vedere al specificatiilor tehnice, iPad Mini se afla la acelasi nivel cu iPad 2 si dispune, printre altele, de un procesor dual-core A5, doua camere (fata si spate - 1,2 MP si 5 MP). Conform estimarilor Apple, bateria poate rezista pana la 10 ore, transformand tablet PC-ul intr-un companion potrivit si pentru calatoriile mai lungi cu trenul, avionul sau masina.

Utilitatea iPad-ului Mini depinde foarte mult de aplicatiile descarcate si utilizate de fiecare in parte. Iar AppStore are o colectie intreaga de aplicatii, fie ele gratuite integral sau partial sau contra cost, din nenumarate domenii, de la business la "carti" de gatit. Astfel, el poate ramane un tablet PC media, util pentru accesarea Internetului, vizualizarea filmelor, jocuri, muzica si aplte aplicatii destinate timpului liber, dar poate la fel de bine sa devina si o "agenda" virtuala utilizata la birou. Sau chiar amandoua.

Mai comod din punctul de vedere al dimensiunilor decat "marele" iPad, fie utilizat ca tableta media, pentru acasa si timpul liber, fie, din contra, transformat intr-un gadget de business, prin varietatea de aplicatii si conexiunile mobile, iPad Mini isi face intrarea pe piata. Ramane de vazut ce succes va avea, atat in randul fanilor deja consacrati ai Apple, cat si in competitia directa cu celelalte produse pe pe segmentul tablet PC-urilor de 7 inch.

Articolul a fost realizat cu sprijinul evomag.ro.

PROMO

Intrebarea saptamanii
Casa ta este protejata prin asigurare?

- Da, obligatorie si facultativa
- Da, doar obligatorie
- Nu


PROMO