1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Liderii companiilor din sectorul ...

Liderii companiilor din sectorul bunurilor de larg consum prezinta cinci masuri urgente pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabila ale ONU pana in 2030

Forumul bunurilor de larg consum (Consumer Goods Forum, CGF) si EY au publicat un nou raport cu opiniile liderilor din industria bunurilor de larg consum, care subliniaza prioritatile stringente pe care sectorul trebuie sa le adopte pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabila (ODD) ale ONU pana la termenul limita din anul 2030.

La jumatatea intervalului pana la termenul limita 2030 (de la stabilirea ODD in 2015), liderii companiilor sunt optimisti in legatura cu posibilitatea obtinerii unor progrese mai rapide prin intermediul a cinci masuri de accelerare a impactului. Cele cinci domenii prioritare identificate care vor ajuta membrii CGF si alte companii din intreaga industrie sa accelereze progresul sunt:

  1. Colaborare in vederea obtinerii succesului - Profitabilitatea si concurenta in materie de venituri fac parte dintr-o economie sanatoasa, dar rezolvarea problemelor sistemice ale durabilitatii necesita colaborare. Companiile producatoare de bunuri de larg consum se pot ridica la inaltimea provocarilor viitoare, de la combaterea schimbarilor climatice la reducerea inegalitatilor la nivel mondial, numai daca isi unesc eforturile.
  2. Cuantificarea progreselor si efectelor - Companiile nu pot gestiona ceea ce nu masoara si exista o nevoie clara de integrare a ODD in alte sisteme si de elaborare a unor standarde internationale sau regionale uniforme. Numarul tot mai mare de sisteme face ca acest lucru sa fie dificil, insa organizatiile la nivel de ramura, cum este CGF, au puterea de a se consulta si de a milita pentru standarde uniforme.
  3. Integrarea durabilitatii in ADN-ul companiei - Companiile care integreaza ODD in cultura lor operationala, eventual prin recompense si stimulente, au mult mai multe sanse de a le atinge.
  4. Implicarea consumatorilor in procesul de atingere a ODD - Companiile producatoare de bunuri de larg consum ocupa o pozitie privilegiata care le confera o mare putere, dar si o mare responsabilitate in modelarea consumului. Acestea pot stimula un comportament mai bun din partea consumatorilor si pot creste gradul de constientizare cu privire la ODD in moduri care nu sunt la indemana altor actori interesati. Consumatorii recompenseaza acele companii care procedeaza corect in directia imbunatatirii starii de sanatate a comunitatilor. Acele companiile care nu actioneaza in privinta problemelor sociale si de mediu stringente, vor fi lasate in urma.
  5. Toate ODD trebuie sprijinite, dar trebuie acordata prioritate domeniilor in care companiile au puterea de a produce schimbarile cele mai mari - Indiferent daca este vorba de malnutritie, de salubritate sau de deseuri, anumite companii pot avea o contributie mai mare decat altele la atingerea anumitor ODD, in functie de experienta si sfera lor de influenta. Stabilirea unor obiective concrete va ajuta companiile sa aduca schimbari tangibile in domeniile cele mai potrivite pentru ele.

Raportul, elaborat in colaborare cu echipele EY si publicat chiar inainte de reuniunea globala la nivel inalt a CGF, care a avut loc la Dublin in perioada 20-23 iunie, cuprinde interviuri cu lideri a 13 dintre cele mai mari companii producatoare de bunuri de consum din lume: Ahold Delhaize, Alibaba Group, Ajinomoto Group, A.S. Watson Group, The Coca-Cola Company, DFI Retail Group, Grupo ?xito, Kerry Group, Kirin Holdings, Musgrave Group, Procter & Gamble, Unilever si Woolworths Holdings.

Raportul a evidentiat, de asemenea, faptul ca numeroase companii considera ca activitatile lor accelereaza o schimbare de mentalitate, de la a considera obiectivele de durabilitate drept "ceva preferabil", la a fi vazute in prezent ca fiind parte integranta a succesului. Acest lucru reflecta prioritatea din ce in ce mai mare acordata schimbarilor climatice in randul consumatorilor, alaturi de biodiversitate, acestea fiind prezentate ca principalele prioritati in studiul EY Future Consumer Index. Totodata, si tehnologia permite aceasta schimbare, prin faptul ca face ca evaluarea si progresul durabilitatii sa fie mai viabile si mai accesibile. La randul sau, aceasta situatie poate accelera progresele pe care companiile le fac in directia atingerii ODD si poate sustine noi sisteme si masuratori care sa urmareasca si sa amelioreze efectele.

Wai-Chan CHAN, director general al The Consumer Goods Forum, a declarat: "Intervalul de timp ramas pana in 2030, termenul limita pentru atingerea ODD, este scurt. Dar putem si trebuie sa construim o lume mai rezistenta la socuri, in care nimeni sa nu fie lasat in urma. Industria bunurilor de larg consum are un rol esential in atingerea ODD, iar colaborarea nu a fost niciodata mai importanta ca acum pentru indeplinirea acestui scop. Noul nostru raport subliniaza importanta solidaritatii mediului de afaceri. Companiile poarta o responsabilitate fara precedent: problemele globale stringente ale societatii nu pot fi rezolvate de catre guverne, mediul de afaceri, organizatiile civice sau de catre cetateni actionand in mod solitar. S-au facut pasi mari in accelerarea masurilor de actiune pozitiva, dar trebuie sa ne autodepasim cu totii si sa facem mult mai multe eforturi, pentru a putea indeplini ODD pana in 2030. Printr-un etos al cooperarii, ne putem impartasi cunostinte si ne putem uni resursele pentru a inova si a ne adapta".

CGF este singura organizatie condusa de directorii generali ai companiilor membre care reprezinta atat producatorii, cat si comerciantii cu amanuntul la nivel global. Reteaua sa de lideri isi reuneste eforturile pentru a accelera schimbarile care au efecte pozitive durabile asupra oamenilor, planetei si mediului de afaceri, folosind influenta CGF pentru a incuraja adoptarea de practici si standarde la nivel mondial.

Prin activitatea sa, CGF intreprinde deja demersuri semnificative pentru a contribui la indeplinirea mai multor ODD, printre care:

  • Obiectivul 1 - Eradicarea foametei
  • Obiectivul 12 - Consum si productie responsabile
  • Obiectivul 17 - Parteneriate pentru realizarea obiectivelor
  • Obiectivul 15 - Viata terestra.

Reteaua CGF este o dovada a beneficiilor cooperarii in abordarea marilor probleme. De exemplu, membrii sai au lucrat constant in timpul pandemiei pentru a asigura mentinerea circulatiei bunurilor esentiale de-a lungul lanturilor de aprovizionare si pana la rafturile comerciantilor cu amanuntul. In acelasi timp, au depus eforturi pentru a proteja sanatatea si bunastarea angajatilor si clientilor lor, inregistrand in acelasi timp progrese importante in abordarea unor probleme cheie, precum deseurile de plastic si defrisarile. Membrii Coalitiei pentru actiune in privinta deseurilor de plastic din cadrul CGF, care reprezinta impreuna peste 10% din piata globala a ambalajelor din plastic, au facut front comun in directia stabilirii unor reguli de bune practici pentru proiectarea, productia si reciclarea plasticului, in vederea accelerarii trecerii la o economie circulara. Totodata, Coalitia pentru actiune pozitiva in privinta padurilor din cadrul CGF a publicat anul trecut primul sau raport, angajandu-se sa raporteze in baza unor masuratori care sa permita incetarea defrisarilor in scop de consum.

Kristina ROGERS, lider EY Global Consumer, a declarat: "Colaborarea intre companii, autoritati si organizatii neguvernamentale va fi esentiala pentru indeplinirea obiectivelor de dezvoltare durabila acum, cand ne aflam la jumatatea parcursului in aceasta directie. Insa, companiile din industria bunurilor de larg consum au si o ocazie unica de a ii implica pe consumatori in acest demers in moduri care nu se afla la indemana altor actori interesati. Aceste companii nu numai ca detin o pozitie de influenta semnificativa, dar au si responsabilitatea de a modela si inspira comportamente mai bune de consum, crescand gradul de constientizare a obiectivelor si creand emulatie in vederea obtinerii unor reale progrese in directia indeplinirii ODG".

Georgiana IANCU (foto), Partner, Leader Consumer Products & Retail EY Romania, a declarat: "Afacerile din domeniul bunurilor de consum privesc din ce in ce mai mult spre bunele practici ce le ajuta spre o sustenabilitate cat mai mare. Modul de masurare al succesului unei companii s-a schimbat fata de acum 20 de ani, in prezent succesul este probat atat dupa rezultatele comerciale cat si dupa nivelul de adeziune al consumatorilor la valorile spre care o companie se indreapta. Toate acestea in linie si cu concluziile desprinse din ultimul studiu Future Consumer Index al EY Romania, de la finalul lunii aprilie, care arata ca sustenabilitatea este un aspect care influenteaza din ce in ce mai mult decizia de cumparare."

 

 

Raportul este disponibil pentru descarcare aici