1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

James GRINDLEY, CEO, CertAsig Group


CertAsig sarbatoreste cu mandrie aniversarea a 15 ani de activitate pe piata de asigurari din Romania. Despre realizarile si obiectivele grupului CertAsig, si nu numai, am discutat cu CEO-ul acestuia.

XPRIMM: Felicitari pentru aniversarea a 15 ani de activitate pe piata de asigurari din Romania. Care credeti ca ar fi cele mai importante 3 puncte de referinta in istoria acestor 15 ani ai CertAsig?
James GRINDLEY: Multumim frumos! Au fost multe momente importante, asa ca nu este usor sa identific doar 3 dintre acestea, mai ales ca CertAsig a trecut prin multe schimbari si a depasit multe provocari, inca din 2003.

In primul rand, un moment hotarator si important a fost implicarea Royalton Partners si a Royalton Capital Investors ca actionar principal, in Decembrie 2007. Pana in 2007, totalul primelor brute anuale subscrise era sub 300.000 EUR, cu o echipa de doar 7 angajati. CertAsig subscrie acum prime anuale de peste 14.000.000 EUR si are o echipa de 83 de angajati.

In al doilea rand, un moment cheie a fost reprezentat de luarea deciziei strategice prin care CertAsig iese din segmentul Auto, mai exact Casco. Acesta a fost un moment critic pentru ca pana in 2011, reprezenta mai mult de 70% din totalul primelor brute subscrise. Inlocuirea acestui sector de business cu cel non-retail - asigurari corporate - a insemnat o schimbare totala a filozofiei de subscriere, distributie a asigurarilor, cat si o noua echipa de subscriitori.

In al treilea rand, a fost extinderea geografica in Turcia, Bulgaria si mai recent, in Cehia. Acesta a fost un reper important, intrucat a fost nevoie de luarea atenta a unor decizii si o cercetare de piata foarte meticuloasa pentru a identifica segmente tinta profitabile, cat si  angajarea celor mai buni subscriitori.

XPRIMM: De ce si cum a iesit CertAsig de pe piata de asigurari auto, tinand cont de faptul ca totalul subscrierile pentru asigurarile auto repezinta aproximativ 75% din asigurari non-viata in Romania?
J.G.: In mod simplu si logic, noi am considerat, ca cel putin pentru CertAsig,  subscrierea de asigurari auto in Romania nu este sustenabila, intrucat a atras constant pierderi financiare. Mai mult chiar, a fost si continua sa fie un excedent de capacitate de subscriere de asigurari auto. Evident, aceasta este o veste buna pentru client, insa nu neaparat sanatos pentru asiguratori.

Strategia noastra a fost sa inchidem portofoliul nostru auto, inlocuindu-l cu alte clase de asigurari mai profitabile, cum sunt cele de raspunderi, garantii, casco nave maritime, cargo, asigurari de daune materiale la bunuri si asigurari tehnice.

XPRIMM: CertAsig ofera produse de asigurare exclusiv prin brokeri. Puteti sa ne spuneti de ce ati optat pentru acest tip de distributie?
J.G.: Brokerii controleaza acum mai mult de 75% din totalul primelor brute subscrise pe segmentul non-viata, astfel ca se justifica de ce CertAsig se axeaza pe acest canal de distributie. In plus, produsele specializate pe care le oferim noi, tind sa fie complexe, precum sunt cele de raspunderi, garantii sau cele de constructii-montaj. Deci, credem ca majoritatea clientilor prefera sa lucreze prin intermediul brokerilor. Brokerii continua sa isi creasca contributia in totalul primelor de asigurari generate pe piata de asigurari din Romania, astfel incat nici noi nu estimam ca vom schimba aceasta strategie.

XPRIMM: CertAsig a platit cateva daune semnificative de-a lungul anilor. Care a fost impactul acestor mari daune platite asupra stabilitatii financiare a companiei?
J.G.: Intr-adevar, am platit daune totale de aproximativ 200.000.000 RON in ultimii 10 ani. Cea mai mare dauna a fost platita la inceputul acestui an, pentru o polita de raspundere maritima, respectiv 22.000.000 RON.

Managementul trateaza cu prioritate plata daunelor. Este practic "vitrina noastra de vanzare" si cel mai important indicator de performanta. Asigurarea este in final o promisiune de plata a daunei atunci cand aceasta apare. Astfel, ne preocupa plata rapida a daunelor catre clientii nostri. De asemenea, pot sa va spun ca din toata piata de asigurari, CertAsig are cel mai mic numar de reclamatii inregistrate la ASF.

Situatia financiara a CertAsig este sustinuta de investitori puternici. Suntem un asigurator serios. Suntem mandri de modul in care am gestionat si platit daunele si ne bucuram ca avem un numar extrem de mic de reclamatii inregistrate.

XPRIMM: Cum poate sustine CertAsig plata acestor daune?
J.G.: Primele totale subscrise de CertAsig au fost in crestere de-a lungul ultimilor 10 ani, iar acest lucru ne-a permis sa majoram rezervele de daune pentru a plati posibile daune viitoare. Profitul inregistrat de companie intre anii 2013 si 2017 a fost reinvestit, fara a fi distribuit investitorilor.

In plus, suntem foarte precauti cand cumparam reasigurare, pastrand un grad de retentie scazuta. De fapt, pentru o parte importanta a portofoliului nostru, retinerea companiei este de maxim 450.000 RON.

Toate politele noastre sunt reasigurate de reasiguratori de rating A sau AA Standard & Poors, printre care: Swiss Re, Hannover Re, Partner Re si diferite sindicate Lloyd's.

CertAsig are de asemenea investitori puternici in spatele actionarului principal, printre care BERD, FEI si Alpha Associates.

XPRIMM: Piata de asigurari este reglementata atat in Romania, cat si la nivelul Uniunii Europene. Cum a implementat CertAsig aceste reglementari?
J.G.: Cea mai mare provocare in materie de supraveghere si reglementare a fost directiva Solvency 2, care a fost implementata foarte profesionist de catre ASF in Romania. Aceasta directiva europeana a intrat in vigoare inca din 2016. A fost un proiect important pentru multi asiguratori, inclusiv pentru CertAsig, care este aliniata la cerintele impuse de aceasta directiva. CertAsig, ca jucator mic si ca asigurator de produse specializate, a facut cateva schimbari strategice in ultimii 3 ani. Aceste masuri specifice includ injectia de capital de 10.000.000 RON, cresterea gradului de protectie pe partea de reasigurare, astfel incat compania sa pastreze riscul net cat mai scazut si o diversificare mai mare a profilului de risc al companiei, cu precadere pentru tipurile de asigurari pentru care avem apetit de subscriere, respectiv sunt profitabile.

XPRIMM: Cum vedeti rolul ASF in piata de asigurari si dialogul dintre cele doua parti?
J.G.: ASF are un rol cheie in ce priveste stabilitatea pietei financiare, iar responsabilitatea sa este in primul rand aceea de a proteja consumatorul.

CertAsig are un dialog frecvent si constructiv cu ASF, pe langa rapoartele lunare si trimestriale. Mai recent, in anul 2017, ASF a desfasurat la CertAsig controlul sau periodic. Acesta a fost un audit standard periodic al companiei. Recomandarile in urma controlului ASF au fost examinate cu atentie de care management si au fost initiate diferite imbunatatiri cu privire la guvernanta corporativa si proceduri interne.Investitorii au suplimentat capitalul companiei, in Semestrul 2 al acestui an, cu 10.000.000 RON, din motive prudentiale. Managementul a implementat de asemenea alte schimbari pentru imbunatatirea profilului de risc al companiei. Acest plan general de masuri a fost aprobat de catre ASF in iunie 2018.

XPRIMM: Care sunt atuurile CertAsig?
J.G.: Am discutat deja in detaliu despre capacitatea extraordinara de plata a daunelor, care este in sine un punct forte al companiei. In ce priveste subscrierea, partenerii nostri brokeri ne recunosc ca fiind pionieri ai unor produse de asigurare specializate, asa cum sunt cele de garantii, riscuri cibernetice, asigurarea de paduri si asigurarile de evenimente. Ne dorim sa fim asiguratorul "de ales" pentru solutii noi de asigurare. De asemenea, suntem, incantati de faptul ca brokerii parteneri privesc CertAsig ca fiind printre companiile de asigurare de top in ce priveste produsele corporate traditionale.

Prin urmare, credem ca excelam pe parte de inovatie si facem asta alaturi de cei mai respectabili subscriitori din piata de asigurari. CertAsig este un loc minunat de lucru si incurajam atitudinea "pot sa fac asta".

In final, avem multe idei pentru produse noi si ne vedem ca un "Lloyd's Box".

Colaboram continuu cu brokerii de asigurare pentru identificarea unor astfel de oportunitati si dorim cu nerabdare sa facem asta si in urmatorii 15 ani! Ne asteapta vremuri provocatoare!
Editor: Mihaela CIRCU | Publicat pe 09.07.2018 | 3079 vizualizari
Share |