Industria FMCG a crescut in primele 9 luni ale anului influentata in principal de rata...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7627 RON
1 USD = 4.2726 RON










RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Industria FMCG a crescut in primele 9 luni ale anului influentata in principal de rata inflatiei


In primele 9 luni ale acestui an, familiile din Romania au cheltuit cu 6,4% mai multi bani pentru bunurile de larg consum comparativ cu perioada similara a anului trecut. Majorarea preturilor este responsabila de cea mai mare parte din aceasta evolutie.

Conform Eurostat, inflatia pentru alimente a crescut cu 4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si in acest context, volumele cumparate s-au majorat cu aproape 2%, insa romanii nu au mai migrat catre segmente superioare de pret, asa cum s-a intamplat anul trecut.

60% dintre cumparaturile romanilor pentru acasa sunt facute in magazinele de comert modern

Formatele moderne de comert au reusit sa isi consolideze si mai mult pozitia dominanta pe piata si detin in prezent aproape 60% din totalul cumparaturilor destinate consumului casnic. Romanii au cumparat mai des din aceste canale si au cheltuit sume mai mari la un act de cumparare.

Dintre canalele de comert modern, hipermarketurile raman in continuare destinatia principala pentru cumparaturile familiei, insa continua sa piarda teren in detrimentul celorlalte formate.

Supermarketurile, in schimb, au cea mai dinamica crestere in cota de piata in perioada ianuarie-septembrie 2018. Frecventa de cumparare a crescut cel mai mult in acest tip de format de comert modern - cu 6% fata de perioada ianuarie-septembrie 2017.

Magazinele de tip discount au avut a doua cea mai mare crestere a cotei de piata. In spatele acestei evolutii stau in principal sumele mai mari cheltuite la un act de cumparare. In medie, o familie lasa 42 de lei la o vizita in aceste formate.

Si magazinele moderne de proximitate si-au consolidat pozitia pentru cumparaturile casnice. Aceste magazine au fost alese de aproape 4 din 10 familii pentru cumparaturile pentru acasa, cu 15% mai multe decat anul trecut. Cresterea numarului de cumparatori din aceste magazine vine si ca urmare a nivelului ridicat al expansiunii care a continuat si pe parcursul primelor 9 luni din acest an.

Toate segmentele mari de categorii de bunuri de larg consum au inregistrat cresteri

Din perspectiva cumparaturilor pentru acasa, toate segmentele mari de produse de larg consum au inregistrat cresteri. Lactele au inregistrat cea mai dinamica evolutie (+9%), urmate de produsele pentru ingrijirea locuintei (+7.5%) si produsele de ingrijire personala (+7.4%). O crestere mai modesta au avut alimentele - atat cele ambalate, cat si cele proaspete, cum ar fi fructele, legumele, carnea, produsele de panificatie etc, dar si bauturile - incluzand atat bauturile alcoolice, cat si pe cele non-alcoolice.

Marcile proprii isi cresc usor ponderea in consum

In ceea ce priveste ponderea marcilor private in consum, ele au inregistrat o crestere usoara si au ajuns la 15%. Aceasta dupa ce in ultimii doi ani au fost mai degraba stagnante.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Industria FMCG a crescut in primele 9 luni ale anului influentata in principal de rata inflatiei).

Noutati 1asig.ro
» Alex MILCEV, EY Romania: Efectele Brexit din perspectiva fiscala
» Un utilizator din trei nu stie cum isi pot proteja viata privata in online
» Peste trei sferturi dintre romani cred ca tara se indreapta intr-o directie gresita
» Economia Romaniei a crescut in primul trimestru din 2019 cu 5%
» BNR: Dobanda cheie, mentinuta la 2,50% pentru a opta sedinta consecutiv
» RAIFFEISEN Bank, in T1 2019: Veniturile au avansat cu 11%, in timp ce profitul s-a redus cu 16%
» INS: Deficitul de cont curent a crescut cu 18% in primele trei luni din 2019
» Digitalizarea impulsioneaza piata serviciilor de controlling din Romania, situata in prezent la circa 80 mil. euro
» Castigul salarial mediu net a crescut in martie 2019 cu 4,8%, pana la 3.075 de lei
» Inflatia anuala din aprilie a fost de 4,1%. Cartofii sunt din nou campionii scumpirilor




Share |


Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 07.12.2018 | 536 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM