1asig.ro

GlobalData: Noi oportunitati pentru asiguratori, in conditiile in care economia de tip sharing va continua sa se dezvolte

5 min. / 1.540 cuvinte
Dezvoltarea economiei de tip sharing, un sistem in care bunurile sau serviciile sunt impartite de persoane fizice, nu a intampinat obstacole si a zguduit modul in care industria de asigurari a perceput raspunderile, arata GlobalData. Astfel, economia de tip sharing a pus presiune pe asiguratori, obligandu-i pe acestia sa inoveze si sa isi adapteze rapid produsele.

PROMO


Cu toate acestea, in timp ce economia tip sharing continua sa creasca, exista in continuare un deficit la nivel de acoperire prin asigurare.

GlobalData noteaza, in raportul "Sharing Economy in Insurance - Thematic Research", ca economia de tip sharing a inceput, in special, pe segmentul de locuinte si pe cel de modele de mobilitate, dar, astazi, este prezenta in numeroase alte domenii. Dezvoltarea acestei economii a dus la aparitia unui val de produse de asigurari flexible si inovatoare, obligand asiguratorii sa adopte noi metode de livrare, pentru a le oferi clientilor tranzactiile rapide pe care acestia le cauta in ziua de azi.

"Companii precum Airbnb si Uber au revolutionat, in mare parte, atat industria ospitalitatii, cat si industria transporturilor, dar dezvoltarea rapida a acestora a adus provocari pentru asiguratori. Industria facea, in mod obisnuit, distinctia intre produsele personale si cele comerciale, dar economia tip sharing a estompat liniile. Platformele tip marketplace le permit consumatorilor sa isi partajeze bunurile sau serviciile pentru activitati comerciale", spune Beatriz BENITO - Senior Insurance Analyst, GlobalData.

Industria globala de asigurari a inregistrat, in 2018, prime in valoare totala de 6,2 trilioane de dolari, insa asiguratorii care nu se adapteaza la modelele emergente ale economiei tip sharing risca sa piarda ritmul. Unele companii de asigurari au inceput sa isi adapteze produsele, astfel incat acestea sa corespunda mai bine cerintelor consumatorilor implicati in economia tip sharing. Companii precum AXA, Allstate si ZURICH sunt printre cele care, mai mult sau mai putin, au dezvoltat produse pentru economia de tip sharing.

In acelasi timp, mai arata GlobalData, start-up-uri InsurTech precum Metromile sau Pikl au avut, la randul lor, un rol important in reducerea deficitului la nivel de acoperire prin asigurare. Parteneriatele incheiate intre asiguratori, companii InsurTech si/sau platforme tip marketplace permit ca acoperirea prin asigurare sa inceapa in momentul in care consumatorii intra in activitati economice tip sharing, reducand la minim intarzierile sau alte probleme ce pot aparea.

"Unii asiguratori au raspuns prin a crea solutii suplimentare, care sa vina in completarea asigurarilor deja existente. De exemplu, mai multe companii de asigurari ofera acum clauze de tip ridesharing, care pot fi adaugate la polita personala a soferului. In acest fel, soferul care isi foloseste, ocazional, autovehiculul pentru Uber, Lyft etc. poate fi acoperit in continuare prin asigurare, evitand astfel primele mari asociate politelor comerciale. Alti asiguratori au dezvoltat produse independente, la cerere, care pot fi activate si dezactivate printr-o aplicatie de mobil", explica Beatriz BENITO.

"Cu toate acestea, inca mai exista ambiguitate in ceea ce priveste nivelul de acoperire, inclusiv intrebari cu privire la momentul exact in care incepe acoperirea prin asigurare. In timp ce legislatia aduce anumite clarificari in acest sens, mai exista si o alta solutie. Consumatorii sunt obligati sa foloseasca in continuare platforme de tip sharing, stimulati de o accesibilitate mai mare, dar si de preturi mai atractive. Acest lucru semnaleaza faptul ca vor exista noi oportunitati pentru asiguratori in alte modele emergente, de exemplu partajarea trotinetelor electrice ca metoda de transport castiga teren in tot mai multe tari. Asiguratorii vor trebui sa dezvolte produse, dar succesul rapid pe care economia tip sharing l-a avut pana acum ar trebui sa incurajeze industria in continuare", subliniaza Beatriz BENITO - Senior Insurance Analyst, GlobalData.

389 accesari
Sondaj

Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

- Foarte eficiente
- Eficiente, insa mai pot fi imbunatatite
- Insuficiente, este nevoie de mai mult


PROMO