1asig.ro
1asig.ro

Gigantii tehnologici pariaza pe platformele digitale pentru a depasi cu succes criza COVID-19

5 min. / 1.540 cuvinte
In ciuda crizei COVID-19, gigantii tehnologici Facebook, Apple, Microsoft, Google si Amazon (FAGMA) au raportat, in primul trimestru al anului, o crestere a veniturilor, in timp ce companiile mici si mijlocii s-au straduit din greu sa depaseasca momentele dificile, noteaza GlobalData. Cum consumatorii vor continua sa petreaca tot mai mult timp online, pe fondul masurilor de izolare, care, sub o forma sau alta, ar putea dura tot anul, companiile tehnologice vor profita de platformele digitale pentru a-si sustine cresterea.

PROMO


"Cum izolarea la domiciliu este noua stare de normalitate la nivelul intregii lumi, pandemia COVID-19 a sporit increderea consumatorilor in platformele digitale pentru a accesa diverse servicii. Acest trend, ce ajuta marile companii sa amortizeze turbulentele care apar asupra modurilor traditionale de a genera venituri care sa le echilibreze cresterea globala, va continua pe tot parcursul anului 2020", arata Archi DASGUPTA - Director of Disruptive Tech, GlobalData.

O analiza realizata de catre Disruptor Intelligence Center, din cadrul GlobalData, subliniaza ca FAGMA a schimbat platformele digitale ca raspuns la pandemia COVID-19, sporindu-si astfel veniturile comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In ciuda faptului ca publicitatea digitala a suferit un impact major in ultimele 3 saptamani ale lunii martie, Facebook a inregistrat o crestere de aproximativ 18% a veniturilor sale (17,7 miliarde de dolari). Iar asta, prin prisma faptului ca, in contextul epidemiologic, carantina si munca de acasa au crescut substantial traficul pentru apelurile video si aplicatiile de mesaje.

In acelasi timp, Apple a inregistrat o crestere marginala a veniturilor (58,3 miliarde de dolari), mai arata GlobalData. Desi vanzarea de iPhone-uri a scazut, Apple a inregistrat o crestere a abonamentelor pentru servicii precum streaming pentru continut TV, pe fondul faptului ca miliarde de oameni au petrecut mai mult timp acasa. De asemenea, Microsoft a inregistrat o crestere de 15% a veniturilor (35 de miliarde de dolari), determinata, in principal, de cresterea activitatii pe partea de servicii cloud.

Alphabet, compania-mama a Google, a inregistrat si ea o crestere de 13% a veniturilor (41,2 miliarde de dolari), G Suite si produse precum Google Cloud sau YouTube amortizand impactul COVID-19 asupra publicitatii online. La randul sau, Amazon a inregistrat o crestere de 26% a veniturilor (75,5 miliarde de dolari), in principal ca urmare a cresterii afacerilor digitale. De asemenea, spre deosebire de alti giganti tehnologici, veniturile din publicitate ale Amazon au crescut cu 44%.

"Dupa COVID-19, lumea va fi diferita, iar munca de acasa va deveni noua stare de normalitate, la fel ca intalnirile si conferintele virtuale, tranzactiile touchless si educatia online. FAGMA, cu un portofoliu solid de platforme digitale, va reveni in forta pentru a exploata aceasta situatie, vizand o implicare mai intensa a clientilor, dar si construirea unor relatii pe termen lung cu acestia", mai precizeaza Archi DASGUPTA - Director of Disruptive Tech, GlobalData.

271 accesari
Sondaj

Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

- Aproape de fiecare data cand circul cu masina
- Din cand in cand, in functie de conditiile de trafic
- Destul de rar
- Nu ma enervez niciodata cand conduc


PROMO