1asig.ro

GRAWE Carat estimeaza o crestere a cotei de piata in 2020 si mizeaza pe asigurarile facultative

5 min. / 1.540 cuvinte
GRAWE Carat a inregistrat, in 2019, o crestere a vanzarilor de 20,4% comparativ cu 2018, totalizand subscrieri de peste 260 milioane de lei. Totodata, pentru 2020, compania estimeaza o crestere a cotei de piata, mizand pe asigurarile facultative, a precizat, pentru xprimm.md, Veronica MALCOCI, Director General, GRAWE Carat.

PROMO


Conform celor mai recente date ale Comisiei Nationale a Pietei Financiare (CNPF), in primele noua luni din 2019, GRAWE Carat s-a clasat pe primul loc in Clasamentul Companiilor de Asigurare, cu o cota de piata de 14,79%.

"Anul 2019 - ca an aniversar a 15 ani de existenta Grawe pe piata moldoveneasca - a fost un an de bilant. GRAWE Carat a subscris prime in valoare de peste 260 milioane de lei, cu 20,4% mai mult decat in anul 2018, iar totalul activelor companiei se ridica la peste 990 milioane lei", a mentionat Veronica MALCOCI.

Conform Directorului General GRAWE Carat, pe segmentul Asigurarilor de Viata s-au inregistrat prime brute subscrise in valoare de 101 milioane lei (MDL), iar pe cel al Asigurarilor Generale compania a subscris prime de aproximativ 161 milioane lei cu 35% mai mult decat in anul 2018.

"Astfel estimam ca si in anul 2019 Compania noastra s-a clasat pe Locul 1 in Topul Companiilor de Asigurari. Rezultatele sunt imbucuratoare - avem deja o istorie aici si construim constant si sigur un business stabil pentru clienti, acesta fiind cel mai important obiectiv al nostru", a precizat Veronica MALCOCI.

"Oferim clientilor siguranta protectiei din contractele semnate cu noi, iar dovada o reprezinta platile facute corect si la timp - fie ca este vorba de despagubiri in caz de dauna, fie - la contractele de asigurari de viata - plati in caz de eveniment asigurat sau la expirare. Si mentionam aici ca doar in anul 2019 clientii care au avut incredere in noi au beneficiat de indemnizatii de asigurare la expirarea contractului de cca. 8,5 milioane lei", a completat ea.

In plus, GRAWE Carat s-a implicat anul trecut si in proiecte de dezvoltare profesionala a angajatilor din sectorul financiar si non-bancar din Republica Moldova.

"Avem un proiect de suflet care a fost finalizat in 2019, si anume, inaugurarea <<Centrului de formare continua practica pentru specialistii in domeniul finantelor din Republica Moldova>>, in colaborare cu Agentia Austriaca pentru Dezvoltare. Obiectivul acestui proiect a fost crearea si implementarea in practica a unui concept de instruire continua pentru angajatii din sectorul financiar bancar si non-bancar din Republica Moldova. Grupul GRAWE are deja o traditie de implicare activa in instruirea financiara pe pietele pe care este prezent si suntem mandri sa fim in Moldova partenerul de baza in realizarea acestui proiect", a mentionat Veronica MALCOCI.

Crestere a business-ului in 2020, urmand aceeasi strategie

"Rezultatele bune obtinute in ani precedenti demonstreaza ca strategia noastra este corecta, ca nu trebuie sa se schimbe. Vom urma aceleasi linii directoare care ne-au adus succesul, si anume un nivel foarte ridicat de profesionalism si de atentie acordata clientilor si partenerilor nostri. In 2020 preconizam sa ne crestem cota de piata, concentrandu-ne ca si pana acum, pe promovarea asigurarilor facultative, inclusiv prin promotii speciale", a precizat oficialul GRAWE Carat.

"Avem o misiune importanta - aceea de a schimba o mentalitate refractara ideii de asigurare in sensul constientizarii necesitatii si beneficiilor acesteia, in special pentru produsele individuale facultative care sunt cele ce caracterizeaza o piata matura si dezvoltata. Ma refer aici in special la asigurarile medicale, de viata si de accidente, dar si la cele de bunuri si proprietati. Astfel, prin produse performante, dar si accesibile, vanzatori profesionisti si o atitudine ireprosabila in analiza si plata despagubirilor, GRAWE Carat isi respecta angajamentul pe termen lung asumat acum 15 ani cu clientii din Republica Moldova", a completat ea.

In privinta provocarilor cu care se confrunta atat GRAWE Carat, cat si alti asiguratori din piata Republicii Moldova, Veronica MALCOCI spune ca, pe termen lung, dezvoltarea culturii asigurarilor in randul populatiei este cel mai important aspect.

"Pe termen lung, cea mai mare provocare ramane dezvoltarea culturii asigurarilor - un proces lung si laborios, care ne apartine noua, asiguratorilor. Este necesara o implicare continua, un efort determinat de informare constanta a populatiei referitor la necesitatea asigurarilor si la rolul lor in viata cotidiana a fiecaruia", a adaugat oficialul GRAWE.

Pe de alta parte, atunci cand vine vorba despre perspectivele pietei din Republica Moldova, oficialul GRAWE Carat spune ca desi ritmul cresterii interesului populatiei pentru protectie este poate mai scazut decat si-ar dori, a fost totusi unul constant in toti acesti ani.

"Aceasta dovedeste ca exista oportunitati reale de dezvoltare, in special pe segmentele de asigurare facultative de viata, de sanatate si de bunuri. Totodata, trebuie sa nu uitam ca CNPF a adoptat un set de masuri de perspectiva in acest domeniu care se vor constitui intr-un suport esential pentru stimularea dezvoltarii pietei de asigurari din Republica Moldova. Un astfel de exemplu este proiectul de lege al Comisiei Nationale a Pietei Financiare (CNPF) pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a pietei financiare nebancare pentru anii 2018-2022 si a Planului de actiuni aferent implementarii acesteia, avand ca obiectiv principal dezvoltarea pietei financiare nebancare, prin armonizarea continua a legislatiei la acquis-ul comunitar si la principiile internationale. De asemenea, pentru anul 2020 este preconizata Liberalizarea Pietei Asigurarilor Obligatorii, un proces de tranzitie a companiilor de asigurari la standardele internationale Solvency II si o provocare pentru piata din Moldova", a concluzionat ea.

Cu o experienta de peste 190 de ani in domeniul asigurarilor, grupul austriac GRAWE a intrat pe piata de asigurari a Republicii Moldova in aprilie 2004, prin infiintarea companiei "GRAWE Asigurare de Viata" SA. La inceput activitatea companiei s-a impus prin prestarea serviciilor in domeniul asigurarilor de viata, fiind pana in prezent cel mai mare furnizor de asigurari de viata din tara.

270 accesari