GARANTA, Reprezentanta Unirii, Bucuresti - Unde ma asigur? - Asigurari - Totul despre asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 XPRIMM Newsletters 
 PRIMM - Asigurari&Pensii 
 Insurance PROFILE 
 Anuarul Asigurarilor 
 XPRIMM Insurance Report 



1 EUR = 4.7216 RON
1 USD = 4.2706 RON










RFI

Unde ma asigur?

Arhiva

GARANTA, Reprezentanta Unirii, Bucuresti


Catalina ROSU
Director Reprezentanta
Adresa: Reprezenanta Unirii - Bd. Unirii nr. 47, bl. E3a, Parter, Sector 3
Localitate (Sector): sector 3
Judetul: Bucuresti
Telefon: 021.326.45.37; 021.326.45.38
Fax: 021.326.45.03
Email: unirii@garanta.ro

XPRIMM: Cat de puternic a fost impactul crizei economice asupra pietei asigurarilor in anul 2009?
Catalina ROSU: In industria asigurarilor din Romania, criza economica s-a resimtit diferit in functie de segmetele de asigurare. Daca asigurarile generale s-au mentinut aproximativ in aceleasi limite, pentru asigurarile de viata s-au inregistrat evolutii nefavorabile. S-a constat o usoara scadere a volumului de prime subscrise si o crestere a daunelor platite, care a diminuat profitabilitatea companiilor de asigurare.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei asigurarilor in anul 2010? (in contextul unei prelungiri a crizei economice)
C.R: Este posibil ca in prima jumatate a anului 2010 sa avem o evolutie comparabila cu cea de la sfarsitul anului 2009, in functie de aplicarea, sau nu, a masurilor anticriza: deblocarea creditarii, reluarea investitiilor in infrastructura, protejarea intreprinderilor mici si mijlocii, implicit a locurilor de munca, care vor avea un impact si asupra pietei asigurarilor.

XPRIMM: Care este in acest moment cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din tara noastra? (cu exceptia crizei economice)
C.R: Independent de contextul economic actual sunt companii de asigurari care practica preturi de "dumping" fara sa fie interesate de analiza istoricului de risc al clientilor pe care ii asigura. Aceasta poate avea ca efect negativ, pe langa diminuarea calitatii serviciilor oferite asiguratilor si scaderea gradului de incredere in industria asigurarilor.

XPRIMM: Cum a fost receptat sistemul bonus-malus de catre clientii dumneavoastra? Care este opinia dvs. referitoare la acesta?
C.R: GARANTA si-a obisnuit clientii proprii cu sistemul bonus-malus practicadu-l pe segmentul asigurarii facultative a autovehiculelor CASCO. Este foarte bine ca CSA a introdus acest sistem pentru asigurarea de raspundere civila auto obligatorie si asteptam in curand implementarea unui sistem bonus-malus unitar si pentru asigurarile CASCO.

XPRIMM: Care vor fi, in opinia dvs., consecintele intrarii in vigoare a legii asigurarii obligatorii a locuintelor asupra pietei de profil?
C.R: Este posibil ca asigurarea obligatorie a locuintei sa fie perceputa de o parte a populatie ca o noua taxa care se adauga la cele existente si pe care vor trebui sa o achite. Cealalta parte a populatiei va intelege necesitatea asigurarii si, pe langa asigurarea obligatorie, va contracta o asigurare facultativa care sa corespunda necesitatii personalizate a fiecaruia, iar in acest context speram sa observam o crestere a activitatii pe acest segment.

XPRIMM: Cum a evoluat segmentul corporate in 2009? Dar cel de retail?
C.R: In 2009 sectorul corporate a avut mai mult de suferit comparativ cu cel de retail. Multe firme si-au restrans activitatea sau au fost inchise, renuntand implicit si la politele  de asigurare. Segmentul de retail a incercat sa-si modifice modul de plata a primelor de asigurare, in sensul solicitarii majorarii numarului de rate, dar nu a renuntat la politele incheiate.  

XPRIMM: Considerati Bucurestii ca fiind o piata saturata din punct de vedere al concurentei?
C.R: Nu cred ca Bucurestiul este o piata saturata nici din punct de vedere al produselor de asigurari oferite de asiguratori si nici din punct de vedere al concurentei. Concurenta este intotdeauna bine venita si numai intr-un mediu concurential corect vom reusi sa oferim produse si servicii de inalta clasa clientilor.

XPRIMM: Este oportuna, in acest moment, o extindere a fortei de vanzare? Credeti ca situatia economica aduce noi oportunitati in a gasi oamenii pentru a lucra in asigurari?
C.R: Parerea mea este ca in orice moment trebuie avuta in vedere extinderea fortei de vanzare dar, in stransa corelare cu partea administrativa. In contextul economic actual este posibil ca o parte din populatia disponibilizata sa incerce o reconversie profesionala, insa nu stiu daca rezultatele obtinute coroborate cu cheltuielile efectuate de companii vor aduce rezultatele scontate.

XPRIMM: Ce oportunitati vedeti pentru activitatea Sucursalei dvs. pentru urmatoarea perioada?
C.R: Avand in vedere faptul ca anul 2009 a fost un an extrem de dificil si GARANTA a reusit sa incheie exercitiul financiar cu o crestere de 5,2% in moneda europeana si un profit de 2,5 mil. EUR, consider ca avem elemente suficiente sa demonstram clientilor ca parteneriatul nostru este unul pe termen lung, iar eforturile noastre se vor concentra pe oferirea serviciilor de inalta calitate.

XPRIMM: Care este structura portofoliului in acest moment? A suferit aceasta modificari ca si consecinta a crizei economice?
C.R: Structura portofoliului reprezentantei noastre la finele anului 2009 nu a suferit modificari semnificative fata de anului 2008, si se prezinta astfel:
-   63% bunuri,
-   32% Casco
-   1% viata
-   5% alte forme de asigurare

XPRIMM: Cum apreciati rezultatele obtinute de Sucursala in anul 2009? Cum se prezinta acestea daca ne raportam la rezultatele din 2008?
C.R: Rezultatele financiare obtinute la finele anului 2009 au fost la nivel apropiat de cele al anului 2008.

XPRIMM: Care sunt obiectivele principale pentru Sucursala dumneavoastra in acest an? (Volum total a intermedierilor, structura personal etc.)
C.R: Mentinerea portofoliului de clienti existent si dezvoltarea cu prudenta a formelor de asigurare practicate adaptate la nevoile clientilor, astfel incat la finele anului sa realizam obiectivele la nivel de companie, si nu in ultimul rand mentinerea profitabilitatii.


Publicat pe 10.05.2010





PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM