1asig.ro

Fara mobil cand conduceti! Noile sanctiuni vor intra in vigoare in mai putin de o luna

Pentru cei care scriu mesaje, transmit live, filmeaza sau vorbesc la telefon in timpul condusului sanctiunile vor fi, din luna octombrie, mai dure, a anuntat Politia Romana. Afla care sunt amenzile!

PROMO


La data de 12 august 2019, Guvernul Romaniei a adoptat Ordonanta nr. 11 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.

Spre deosebire de cadrul legal anterior, care viza exclusiv folosirea telefonului mobil, prin noile reglementari a fost interzisa tinerea in mana sau folosirea cu mainile in orice mod atat a telefonului mobil, cat si a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video, de catre conducator, in timpul conducerii vehiculului aflat in miscare.

Neatentia la volan, determinata in primul rand de utilizarea telefonului mobil de catre soferi, a fost tema principala a editiei de anul trecut a campaniei FII TREAZ LA VOLAN!.

Noile reglementari urmeaza a intra in vigoare la data de 12 octombrie 2019.

Nerespectarea acestei norme de catre conducatorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai constituie contraventie si este sanctionata cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni, de la 6 la 8 puncte-amenda (in prezent de la 870 de lei la 1.160 de lei), si cu aplicarea sanctiunii complementare de 4 puncte de penalizare.

In ceea ce priveste nerespectarea normei de interdictie de catre conducatorul vehiculului pentru care nu este prevazuta obligativitatea detinerii permisului de conducere, contraventia este sanctionata cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni, de la 6 la 8 puncte-amenda (in prezent de la 870 de lei la 1.160 de lei).

Un alt aspect de noutate il constituie sanctionarea unei forme agravante de savarsire a contraventiei privind utilizarea telefonului mobil sau a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video de catre conducatorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai.

Astfel, tinerea in mana sau folosirea cu mainile in orice mod, in timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate in miscare, a telefonului mobil sau a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu incalcarea unei reguli pentru circulatia vehiculelor, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a II-a de sanctiuni, de la 4 la 5 puncte-amenda (de la 580 de lei, la 725 de lei), si cu aplicarea sanctiunii complementare a suspendarii exercitarii dreptului de a conduce pentru 30 de zile.

Cu titlu de exemplu, intra sub incidenta acestor sanctiuni, tinerea in mana sau folosirea cu mainile in orice mod, in timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate in miscare, a telefonului mobil sau a oricarui dispozitiv mobil prevazut cu functia de inregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu:

- depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic;
- circulatia pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
- nerespectarea obligatiei de a folosi luminile de intalnire si pe timpul zilei ori a luminilor pentru circulatia diurna, pe autostrazi, drumuri expres si pe drumuri nationale europene (E);
- depasirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic;
- nerespectarea regulilor privind manevra de intoarcere, mersul inapoi, schimbarea benzii de circulatie sau a directiei de mers, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
- nepastrarea unei distante corespunzatoare fata de vehiculul care il preceda, daca prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
- patrunderea intr-o intersectie atunci cand circulatia in interiorul acesteia este blocata;
- neacordarea prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea regulamentara a drumului public prin locurile special amenajate si semnalizate, aflati pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvaiului;
- nerespectarea regulilor privind depasirea;
- depasirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic;
- circulatia pe sens opus, cu exceptia cazurilor in care se efectueaza regulamentar manevra de depasire;
- depasirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic;
- neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferata cand barierele sau semibarierele sunt coborate ori in curs de coborare sau cand semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt in functiune;
- depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate si verificate metrologic, precizeaza Politia Romana.

FII TREAZ LA VOLAN!

Cresterea sigurantei rutiere reprezinta o prioritate pentru Romania, iar necesitatea initiativelor care vizeaza cresterea sigurantei rutiere ramane la fel de importanta ca oricand. Printre acestea se numara si campania "FII TREAZ LA VOLAN!", demers initiat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se deruleaza cu sprijinul Politiei Romane, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si al BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania.

De asemenea, editia din 2019 este realizata cu sprijinul EUROINS Romania, GROUPAMA Asigurari, DESTINE Broker, OMNIASIG VIG, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, GRAWE Romania, ASIROM VIG, CITY Insurance, UNIQA Asigurari, RENOMIA SRBA Insurance Broker, AVUS, DAW Management, INTER Broker, ASITO Kapital, GARANTA Asigurari, MARSH Romania, SAFETY Broker, AON Romania, GLOBASIG Broker, ASIGEST Broker, MAXYGO Broker, MIB - MILLENIUM Insurance Broker, INTARO, RECREX, EUROTAX, ASISOFT, DAS - Dellen Ausbeulservice GmbH, Daune Expert si GrECo Romania.

Proiectul se desfasoara cu sprijinul Partenerilor UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare, OTTO Broker, motoADN, Ford Mustang Romania, TATUC Serv Consulting si 5togo. Partenerul Stiintific al campaniei este Clinica SOMNOLOG.

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe treazlavolan.ro si Facebook.com/treazlavolan.

Romania ocupa prima pozitie in clasamentul european privind rata deceselor pe sosele si in anul 2018, cu 96 de morti la un milion de locuitori, aproape dublu fata de media UE care a fost de 49 de decese la un milion de locuitori, arata cele mai recente date preliminare publicate de Comisia Europeana.

Cresterea sigurantei rutiere are o influenta importanta si in industria de asigurari, in vederea reducerii accidentelor si, implicit, a daunelor auto achitate de asiguratori.


877 accesari