FIAR 2019: Conferinta "Insurance in a Digital World" - Principalele declaratii! - Asigurari - Asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7287 RON
1 USD = 4.1834 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

FIAR 2019: Conferinta "Insurance in a Digital World" - Principalele declaratii!


Utilizarea noilor solutii digitale de catre industria de asigurari pentru imbunatatirea evaluarii riscurilor sau pentru destionarea daunelor, riscurile cibernetice si remodelarea afacerilor din industrie se numara printre subiectele dezbatute la Conferinta "Insurance in a Digital World" din cadrul FIAR 2019 - Forumul International de Asigurari-Reasigurari.

Moderata de Michael THEILMEIER, cunoscut specialist in re/asigurari la nivel international, conferinta reuneste profesionisti recunoscuti, precum Oskar SOKOLINSKI, Associate Partner, McKinsey, Alexandru FILIP, Partner, McKinsey, Erik BARNA, CEO, LIFE IS HARD, Tudor GALOS, Senior Consultant, TUDOR Galos Consulting, Cristian FLUERARU, GIS/Remote Sensing Scientist, TERRASIGNA, Cees WERFF, CEO, Claims Corporation Network, Mihai TECAU, President, OMNIASIG VIG, Georgi MARKOV, Deputy General Manager, EUROINS Insurance Group si Antonio SOUVANNASOUCK, President, PRBAR.

Conferinta este sustinuta de compania LIFE IS HARD in calitate de Partener.

PRINCIPALELE DECLARATII:

Michael THEILMEIER, Re/Insurance Expert
  • Inteligenta artificiala poate fi extrem de utila in procesul de detectare a fraudelor din asigurari.

Oskar SOKOLINSKI, Associate Partner, McKinsey
  • Pietele de asigurari din Romania si Polonia se afla in etape asemanatoare. Domeniul asigurarilor se pozitioneaza inaintea domeniului bancar atunci cand vine vorba de digitalizare.
  • Digitalizarea in activitatile de zi cu zi conduce la costuri operationale mai mici.
  • Multi jucatori din piata au incercat sa isi digitalizeze procesele interne, insa au dat gres - pentru a avea succes in aceasta transformare a activitatii, fiecare angajat in parte trebuie implicat si instruit suficient de mult, in special managerii si personalul cheie, pentru a transforma cu succes business-ul intr-unul digital.
  • Loializarea clientilor reprezinta un obiectiv important pentru jucatorii din piata. Clientii din ziua de astazi cerceteaza mai amanuntit produsele si serviciile, atat online cat si offline, inainte de a lua o decizie finala. Achizitiile online sunt un lucru obisnuit si mult mai des intalnit fata de acum 10 ani.
  • Productivitate, satisfactia clientilor fata de servicii si cresterea sunt cele 3 aspecte importante asupra carora companiile de asigurari trebuie sa se concentreze, toate fiind importante in egala masura si putand fi abordate prin solutii digitale.

Alexandru FILIP, Partner, McKinsey
  • La nivel european se manifesta o tendinta de schimbare spre digitalizare: 24% din asigurarile auto din Europa sunt vandute prin canale de distributie digitale; fata de anii trecuti, numarul utilizatorilor digitali s-a dublat.
  • Insurtech-urile dicteaza ritmul: din anul 2012, 7 miliarde USD au fost investiti in Insurtech.
  • Se observa o crestere a cerintei de canale de vanzare online din partea clientilor.
  • Traim intr-o "economie a experientei": experiente curatoare - modele de business, produse si servicii, si promisiunile pe care le facem - cresc loialitatea, diferentierea si valoarea.
  • Cand vorbim de digitalizare ne referim la transformarea completa a experientei clientilor.
  • Ce functioneaza pentru un asigurator poate sa nu functioneze la fel de bine pentru altul. Important este sa nu dam "copy-paste" ci sa incercam sa construim si sa reinventam de la zero.

Erik BARNA, CEO, LIFE IS HARD
  • Toate lucrurile din jurul nostru au devenit mai inteligente, mai conectate
  • Un model obisnuit de business nu mai este suficient
  • Asiguratorii au perceput digitalizarea ca pe o amenintare. Tehnologia digitala transforma fiecare aspect al industriei de asigurari
  • Digitalizarea este doar un instrument, nu este solutia
  • Urmatoarea generatie de produse si servicii de asigurare include:
    • SMARTPHONE USAGE-BASED INSURANCE (UBI) - in special pentru consumatorii care se gandesc la produse in timp ce se afla in miscare
    • TELEMATICS BASED INSURANCE - ofera o sursa directa de cunoastere a clientilor, care permite o gama larga de oportunitati strategice si tactice de a aduce venituri, de a reduce costurile si de a construi relatii mai profunde si mai profitabile.
    • IoT BASED HOME INSURANCE - pentru a scadea primele
    • CHATBOT AND AI BASED INSURANCE - Tehnologia tip Chatbots poate imbunatati vanzarile si marketing-ul, subscrierea, daunele si serviciile oferite clientilor.
  • Pana in 2020, ne putem astepta la o crestere de 300% a primelor brute subscrise anual pe segmentul de asigurari cibernetice
  • In urmatorii ani, este asteptata o crestere de 20% a numarului celor care folosesc servicii de tipul car-sharing, acest serviciu urmand sa atinga un total de 35 de milioane de consumatori
  • 72% dintre tinerii din generatia Millennials cred ca asigurararea usage-based este un mod mai bun de a calcula ratele (Tower Watson)
  • Provocarea care sta in calea digitalizarii este de a aduce in acelasi loc toate datele valoroase
Tudor GALOS, Senior Consultant, TUDOR Galos Consulting, Romania
  • GDPR ofera oportunitatea unei reevaluari a business-ului
  • Transformarea digitala este despre simplificarea proceselor
  • Transformarea digitala este despre oameni
  • Transformarea digitala este despre simplificare
  • Tendintele actuale din industria de asigurari includ: 5G, chatbots, Connected Clouds, Blockchain, data analytics
  • Tendinte la locul de munca: angajatii trebuie sa simta un sens al scopului; companiile trebuie sa valorifice ingeniozitatea tuturor angajatilor, indiferent de nivelul acestora in companie
  • Transformarea digitala inseamna: consumatori implicati, angajati imputerniciti, digitalizarea produselor, optimizare operationala, simplificare;
  • Peisajul digital de astazi: In fiecare an, criminalitatea informatica provoaca pierderi de 600 de miliarde de dolari; in 2020, fiecare persoana va avea, in medie, 4.3 dispozitive; pana in 2020, se asteapta o crestere a productivitatii datelor de pana la 4300%
Cristian FLUERARU, GIS/Remote Sensing Scientist, TERRASIGNA, Romania
  • TERRASIGNA e o companie romaneasca care dezvolta servicii inovatoare de Geo-informare.
  • Earth Observation (EO) - tehnologia foloseste imagini furnizate de sateliti care orbiteaza in jurul Pamantului, la diferite altitudini. Rezolutia imaginilor poate varia de la obiecte de doar 30 cm lungime pana la kilometri intregi. Reactualizarea imaginilor poate varia intre 1 zi si 15 zile.
  • Costurile tehnologiei de captura prin satelit pot fi gratuite sau sa varieze intre 10-20 euro per km2. Datele EO pot oferi informatii omogene despre zone mari si inaccesibile. In cazul unei indunatii de exemplu, ar fi dificil pentru o persoana sa se deplaseze la fata locului si sa supravegheze zona
  • De asemenea, imagini asupra aceleiasi zone, reactualizate periodic, poate sa ofere indicii despre evolutia zonei, schimbari nesesizabile de catre oameni.
  • Avand in vedere dimensiunile foarte mari si gradul de variatie al datelor, cea mai grea provocare nu este sa gasesti informatiile, ci sa stii sa selectezi informatia utila tie.
  • Printre beneficiile pentru sectorul de asigurari oferite de EO si alte tehnologii de furnizare a informatiilor geospatiale, se numara: estimari mai precise asupra frecventei si intensitatii dezastrelor naturale, dezvoltarea de noi produse de asigurare, reducerea cosurilor de operare.
  • Aplicabilitatea tehnologiilor EO in Romania: monitorizare, evaluarea pagubelor din agricultura, extragerea de seturi de date utile pentru asiguratorii si alti participati.

Cees WERFF, CEO, Claims Corporation Network
  • "Internet of Things" (IoT) a revolutionat multe industrii traditionale: agentii de turism, muzica, presa, retaileri virtuali etc. Intrebarea este: se va schimba si industra asigurarilor la randul ei in aceasta directie?
  • Revolutia industriala se intampla chiar acum: cel mai mare retailer din lume (Alibaba) nu are nici un produs in stoc iar cea mai mare platforma media (Facebook) nu are continut propriu.
  • Noi jucatori isi fac aparitia in industria asigurarilor: ZhongAn (este primul asigurator digital in adevaratul sens al cuvantului din China; isi desfasoara activitatea inca din anul 2013 si a reusit sa incheie 8 miliarde de contracte de asigurare catre 500 de milioane de clienti), Amazon (a inceput ca un "agregator" si de curand a anuntat ca va vinde asigurari life, generale si de sanatate in India; India este cea mai puternica si importanta piata pentru Amazon, unde are peste 10 milioane de clienti "Prime", iar trendurile estimeaza cresteri si pe viitor), Coya (fondata in 2016, este un startup Insurtech, proiectat ca fiind accesibil, transparent, usor de inteles; contractele de asigurare de la Coya pot fi reziliate oricand, iar preturile incep de la 1.79 euro pe luna).
  • Tesla si-a anuntat recent planul de a oferi produse de asigurare pentru proprietarii de masini Tesla. Avand in vedere ca Tesla opereaza de mai bine de 7 ani in industria auto, de-a lungul timpului a reusit sa culeaga suficiente informatii despre trafic; Tesla este probabil cea mai capabila companie care poate atribui un anumit grad de risc clientilor sai, prin diferitele tehnologii de monitorizare a vehiculului (viteza, demaraj, franare, incalcarea regulilor de circulatie etc.).
  • Avibra, numita si "Netflixul asigurarilor de viata", este o aplicatie prin care utilizatorii primesc 10.000 de dolari ca acoperire, prin simpla descarcare a aplicatiei. Clientii pot mari acest plafon prin diverse metode, care de regula le si imbunatatesc viata si sanatatea.

Panel interactiv



Mihai TECAU, President, OMNIASIG
  • Piata nu este inca pregatita pentru o digitalizare completa, nu este pregatita, de exemplu, sa vanda polite de asigurare exclusiv online
  • Poate ca, in unele cazuri, este mai bine sa externalizam resursele IT ale companiei, deoarece, pentru angajati, se poate dovedi dificil sa lucreze, dintr-o data, cu sisteme noi
  • Romania este o piata buna pentru inovatie
  • Cel mai important lucru este sa ii faci pe clienti sa accepte inovatia

Georgi MARKOV, Deputy General Manager, EUROINS Insurance Group
  • Schimbarile facute de asiguratori trebuie sa fie introduse fie ca urmare a cererii consumatorilor, fie ca urmare a unor schimbari din societate
  • In regiunea noastra, societatile nu sunt gata pentru o transformare digitala completa
  • Anumite companii, in special strat-up-uri, se concentreaza pe nise specifice de clienti - de exemplu, freelanceri - un grup de clienti care nu este, inca, foarte numeros in regiunile ECE si cea Balcanica
  • Ca urmare a digitalizarii, este posibil sa fim martorii unor fenomene perturbatoare, dar cred ca vom fi, mai degraba, martorii unei digitalizari treptate a pietei in locul unei petrurbari masive cauzate de startup-uri

Antonio SOUVANNASOUCK, President PRBAR
  • Daca vorbim despre asigurarea CASCO sau despre asigurarea locuintei - acestea nu sunt polite disponibile complet online
  • Mai mult, in Romania, clientul trebuie sa semneze politele, ceea ce face ca distributia online a acestor polite sa fie imposibila
  • Consumatorii trebuie sa aiba incredere in industrie - trebuie sa aiba incredere ca, in cazul unei pierderi, vor fi despagubiti
  • Principala problema a brokerilor - bazele noastre de date nu sunt conectate cu cele ale asiguratorilor; inca mai recurgem la tabele Excel pentru a face schimb de date cu companiile de asigurari
  • Consumatorul are nevoie de personalizarea produsului de asigurare. Trebuie sa imbunatatim fiecare produs de asigurare

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (FIAR 2019: Conferinta "Insurance in a Digital World" - Principalele declaratii!).

Noutati 1asig.ro
» Piata RCA in T1 2019: Atat primele, cat si daunele au crescut. Vezi schimbarile din clasament si cat a subscris fiecare jucator!
» ASF a publicat proiectul de modificare a normei privind pregatirea profesionala a distribuitorilor de asigurari
» Leslie BREER a primit avizul ASF pentru a conduce Gothaer Asigurari Reasigurari
» Millenium Insurance Broker atrage in actionariat grupul AUTONOM
» Buget de peste un milion de lei pentru asigurarea personalului din Fortele Navale aflat in misiuni
» Avans de 7,4% pe piata asigurarilor, in primul trimestru din 2019. TOP companii!
» Afacerile brokerilor au crescut cu 8,4% in T1 2019, generand aproape 62% din piata asigurarilor
» Profitabilitatea pietei de asigurari a scazut cu 92% in 2018
» VIDEO: Ce beneficii are un tanar care lucreaza in asigurari?
» ALLIANZ-TIRIAC a asigurat Sports Festival de la Cluj




Share |


Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 20.05.2019 | 570 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM