FIAR 2019: Conferinta Brokerilor - Partea I - Asigurari - Asigurari - Totul despre asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



1 EUR = 4.7287 RON
1 USD = 4.1834 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

FIAR 2019: Conferinta Brokerilor - Partea I


Schimbarile recente ale cadrului de reglementare au, cu siguranta, impact asupra jucatorilor din piata de intermediere. Care este costul adaptarii la noile cerinte legislative? Ce provocari aduce IDD pentru companiile de brokeraj, dar si de asigurari, din piata? Profesionistii reuniti marti, 21 mai, la Conferinta Brokerilor din cadrul FIAR 2019 au raspuns acestor intrebari cu prilejul dezbaterilor din prima parte a evenimentului.

Participantii in cadrul Conferintei Brokerilor au primit 2 credite de formare profesionala de la ISF - Institutul de Studii Financiare, conform noilor cerinte IDD. Evenimentul a fost sustinut de OMNIASIG VIG, in calitate de Partener Principal, precum si de DESTINE Broker, CertAsig, ASIROM VIG, BROADSPIRE si ERGO, in calitate de Parteneri.

In prima parte a conferintei au luat cuvantul:

  • Prof. Karel Van HULLE, Catholic University Leuven, Belgium and Goethe University, Frankfurt
  • Paul MITROI, Regulation and Licensing Director, Insurance and Reinsurance Sector, ASF
  • Michael BRANDSTETTER, EU & International Affairs, VVO - Austrian Insurance Association
  • Michael THEILMEIER, Re/Insurance Expert
  • Mihaela CIRCU - Secretar General, APPA
  • Simona DOBRICA, Head of Regulation Office, ASF
  • Dorel DUTA, President, UNSICAR
  • Antonio SOUVANNASOUCK, President, PRBAR
  • Cristian FUGACIU, General Manager, MARSH Romania
  • Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker
  • Costi STRATNIC, Member of the Board, OMNIASIG
  • Steven M. Lulewicz, Vice President, Global - Strategic Markets & Clients, BROADSPIRE Services

PRINCIPALELE DECLARATII:

Prof. Karel Van HULLE:

  • Comisia Europeana si Parlamentul European isi doresc sa aduca Uniunea Europeana cat mai aproape de cetatean
  • Daca ne uitam la distributia asigurarilor si canale, acestea nu sunt foarte transparente de multe ori. Asa s-a intamplat cu privire la produsele de investitii prin asigurari, motiv pentru care s-a decis modificarea regulamentelor
  • EIOPA a primit mai multe atributii pentru a interveni in situatii transfrontaliere, un aspect important, deoarece vedem ca, in mai multe cazuri, companiile de asigurari vand produse transfrontalier, iar cooperarea dintre ASF-uri nu este mereu asa cum ar trebui sa fie
  • Exista si o standardizare a informatiilor privind clientii, pentru produsele non-viata, produse de asigurari, vorbim de introducerea cerintelor de supraveghere si guvernanta a produselor, de transparenta crescuta si cerinte suplimentare pentru produsul de investitii bazat pe asigurari.
  • Vedem si dezvoltarile pietelor, insurtech si digitalizare, lanturi de distributie a asigurarilor, vedem operatori care nu sunt entitati reglementate, vedem mai multe vanzari directe de produse de asigurari si o concentrare a pietei in domeniul asigurarilor, de o presiune crescuta la nivelul comisioanelor, de catre companiile de asigurari care vor sa reduca aceste costuri pentru a fi mai rentabili si cresterea externalizarilor segmentelor de activitati de intermedieri
  • Vedem un nou jargon, toate abrevierile folosite in toate limbile, inclusiv in romana, specialistii trebuie sa cunoasca toate abrevierile precum IBIP, PRIP, IPID, IDD, ITS, toate aceste cuvinte conteaza, fiind folosite in toate limbile aceleasi abrevieri
  • Conteaza regulile privind conflictul de interese. Una din schimbarile IDD, este aceea ca s-a considerat ca ar trebui ca un consumator sa stie mai mult despre modul in care compania de asigurari sau intermediarul este platita pentru serviciile prestate
  • Pentru piata romaneasca este important ca nu sunt interzise comisioanele. IDD nu interzice comisioanele, dar necesitata transparenta privind platile
  • Statele membre si Romania pot decide ca nu mai doresc comisioane. Unele tari au facut asta, Marea Britanie sau Olanda au mers foarte departe in a interzice comisioanele.
  • Supravegherea si guvernanta produselor este un aspect nou, si este importante obiectivul, acela ca societatile de asigurari produc un produs de asigurare, insa trebuie sa analizeze cum s-ar plia pe posibilul produs pe posibilul cumparator
  • companiile de asigurari produc un produs de asigurare si trebuie sa analizeze cum s-ar plia pe posibilul cumparator. Procesul incepe prin vanzarea produsulului potrivit, persoanei potrivite
  • Sunt reguli destul de complexe cu privier la produsele de investitii bazate pe asigurari. Ideea de conflict de interese este foarte important in acest caz. Intrebarea este cati intermediari vor dori sa le mai comercializeze pentru ca sunt foarte costisitoare toate aceste aspect organizatorice
  • EIOPA a elaborat un protocol intre colaborarea ASF-urile din diferite statele membre. A initiat un studiu, numit Diversitate in Unitate, iar concluzia este ca structurile din statele membre sunt foarte diferite. 

Dorel DUTA, Presedinte, UNSICAR:

  • Cu totii facem eforturi sa ne conformam la cerintele IDD.
  • Am selectat principalele schimbari operationale ca urmare a implementarii Legii nr. 236/2018 privind distributia de asigurari - IDD.
  • Companiile de brokeraj vor stabili si implementa politici, reguli si proceduri privind activitatea desfasurata, prin care sa se asigure atat un flux informational transparent, cat si mentinerea unui nivel adecvat de performanta, corespunzator rolului pe care il indeplinesc si pietei in care isi desfasoara activitatea.
  • Am analizat prevederile legale si am incercat sa evidentiem aceste politici, reguli si proceduri tinand cont de activitatea si fluxul informational din cadrul unei companii de brokeraj, de la prima interactiune cu clientul pana la incheierea contractului de asigurare si asistenta post vanzare. Acestea vor avea ca rol o mai buna informare si protectie a intereselor clientilor nostri.
  • Trebuie sa ne asiguram ca modalitatea de transmitere a documentelor/informatiilor este conforma cu prevederile legale, astfel, persoanele implicate in activitatea de distributie din compania de brokeraj transmit informatii clare si precise, redactate in limba romana sau intr-o limba agreata de parti, intr-un mod care sa fie pe intelesul acestora. Informatiile se transmit clientilor gratuit si vor fi furnizate pe hartie, utilizand un suport durabil, altul decat hartia; sau pe
  • un site.
  • In ceea ce priveste Pregatirea profesionala, obiectiv este: mentinerea unui nivel corespunzator si adecvat de performanta a personalului ce activeaza in  distributia de asigurari.
  • Conduita - obiectiv: protejarea drepturilor clientilor/potentialior clienti prin administrarea riscurilor care pot aparea in relatia cu acestia. Distribuitorii au un comportament corect, onest si profesionist.
  • Un aspect important il are analiza cerintelor si necesitatilor clientului, consultanta. Trebuie s ane asiguram ca informatiile solicitate nu trebuie sa exceada scopului prelucrarii acestora, iar in functie de produsul de asigurare propus, optiunea exprimata a clientului cu privire la consultanta se va stabili un set de informatii/intrebari care sa permita analiza cerintelor si necesitatilor clientului pentru consilierarea acestuia in intelegerea produsului solicitat, concretizate intr-un document (DNT).

Antonio SOUVANNASOUCK, Presedinte, PRBAR:

  • Autoritatea de Supraveghere are incredere ca vom duce la bun sfarsit aceasta conformare la IDD, iar pentru acest lucru ii multumim, precum si pentru faptul ca lasa un timp mai indelungat pentru a ne conforma in totalitate cerintelor IDD.
  • As vrea sa adresez companiilor de asigurare o rugaminte, si asta pentru ca de curand am primit niste acte aditionale la contractile de intermediere, aceste acte fiind copy-paste din legislatie, a obligatiilor pe care companiilor de asigurare ni le ofera noua. In acelasi mod, si noi brokerii am putea sa facem copy-paste dupa obligatiile prevazute in lege si sa le transferam companiilor de asigurare, dar nu facem altceva decat ca cele doua parti sa respecte legea. Ca urmare, nu vad ca acest demers a semnarii unui act aditional in care sa transcriem prevederi din lege sa aiba vreo utilitate, cel nu putin concreta, doar formala. Ca urmare, fac apel companiilor de asigurare pentru a gasi o modalitate si sa nu repetam acelasi sistem, ca la conformarea GDPR, sa avem discutii inainte de a stabili niste masuri care ar putea sa fie inutile.
Steven M. LULEWICZ, Vice Presedinte, Global - Strategic 
  • Platim anual daune de peste 14 miliarde de dolari. Avem 9.000 de angajati si suntem listati la bursa de valori din New York. Avem incredere in resursele si capacitatea noastra financiara de a deservi regiunea Europei Centrale si de Est.
  • Lucram cu toti factorii interesati pentru a intelege nevoile privind programele, pentru ca sunt diferite. Astfel, noi ne ajustam specificatiile dupa fiecare business, sunt 100% personalizabile.
  • WeGoLook este UBER-ul activitatilor de daune. Sunt acei privitori, firme de servicii independente, care, de exemplu, se duc sa faca o poza in cazul unui accident, trec pozele prin aplicatie si se duc la cei care trebuie sa ajusteze informatiile.
  • Daca noi nu putem sa trimitem persoane pentru fotografii, si ai un accident sau ai o persoana care poate sa faca poza si iti trimite informatiile, atunci se pot folosi prin aplicatia YouGoLook fara a costa nimic in plus fata de dosarul de dauna, face parte din acest proces.
  • Ce fac cei care lucreaza pentru aceste aplicatii? Se ocupa de gestionarea riscurilor, de strangerea datelor pentru dosarele de daune, pot verifica si proiecte de constructii, procesele de reparatii, daca exista cereri de daune pentru inundatii etc. 
  • Global Technical Services este o componenta a firmei noastre, unde lucreaza experti tehnici la care avem acces daca e vreo problema, daca se pune problema evaluarii pierderii sau accesului partilor terte, expertii care lucreaza pentru aceasta componenta se pot ocupa de respectivele cereri.
  • Testam tehnologii, integram si drone, realitate virtuala in prelucrarea dosarelor de daune.
  • Avem posibilitatea rapoartelor instant. 
  • Putem aloca resurse financiare pentru Europa Centrala si de Est. Aceasta regiune nu este suficient de bine integrata cu restul Europei, asadar vrem sa fim mai activi in acest domeniu, astfel incat sa putem introduce de partea noastra o componenta europeana.
  • Inteleg ca ativitatea in Romania este in principal alcatuita din dosarele de dauna auto, dar si asigurari de locuinte.
  • Am realizat o reducere cu 20% a frecventelor daunelor solicitate pentru client, in gerenal inseamna si o reducere de 10% a costului acestor daune. 
  • Suntem activi in peste 70 de tari.
  • Avem o rata a pastrarii clientilor pe 5 ani de peste 95%.
  • Sistemul nostru de gestionare a riscurilor si a daunelor parcurge un ciclu complet. De la inaintarea solicitarii, pana la solutionare.
  • Intelegem ca viitorul va fi digital si incercam sa ne conformam si noi, intelegem puterea datelor si sensul gestiunii acestora.

PANEL INTERACTIV - Impactul IDD
Michael BRANDSTETTER, EU & International Affairs, VVO - Austrian Insurance Association:
  • Trasparenta in remunerare este cea mai mare schimbare. Pretul este un element competitiv pentru toate constractele.
  • Din perspectiva asiguratorului, un mare impact il are volumul de documente. Cred ca si brokerii il vor considera la fel. Acesta este impactul principal.
  • Pe clienti ii intereseaza sa vada ce pret platesc. E bine sa stie ca platesc pentru consiliere - care este importanta.
  • Este importanta consilierea, dar avem si produse simple care nu necesita consiliere.

Paul MITROI, Director al Directiei Reglementare-Autorizare de pe segmentul re/asigurarilor, ASF:

  • Cred ca transparenta este unul dintre cele mai importante aspecte pe care le aduce IDD. Pentru Romania sunt si alte aspecte importante, fiind o piata bazata pe RCA.
  • Tot mai multi brokeri considera ca este o ocazie ca ei sa isi diversifice portofoliul catre alti clienti. Cred ca trebuie sa ne indepartam de la simpla vanzare, la corporate.
  • Cred ca pe consumatori nu ii intereseaza foarte mult cat primeste intermediarul din pretul pe care il platesc ei. Pe clienti ii intereseaza s acumpere produsul adecvat pentru ei, sa aiba produsul corespunzator nevoilor lor. In prezent, intermediarii sunt obligati sa informeze ce comision primesc. Cred ca in cativa ani, intermediarii se vor disciplina fara interventia autoritatilor.
  • E prea devreme pentru a cunatifica impactul IDD. Cred ca e foarte greu sa estimezi daca si cati intermediari vor disparea. Pe termen lung, doar companiile care se conformeaza vor supravietui.
  • De multe ori consumumatorii urmeaza sfaturile intermediarilor.

Michael THEILMEIER, Re/Insurance Expert

  • Vrea clientul sa stie cati bani face intermediarul? Este o intrebare interesanta. Poate ca atunci cand cumperi o pereche de blugi nu te gandesti ce suma ramane la vanzator etc. Dar cred ca oamenii vor fi interesati.
  • Cu ani in urma, multi vindeau asigurari ca un proiect suplimentar, isi rotunjeau veniturile de pe urma vanzarii de asigurari. Profesionistii erau 265.000, iar acum sunt 190.000 inregistrati.
  • Un RCA nu are nimic special si nu are nevoie de consiliere.

Prof. Karel Van HULLE, Catholic University Leuven, Belgium and Goethe University, Frankfurt:

  • Cand s-a discutat despre comisionul perceput de intermediari au existat doua puncte importante de negociere. Statele membre spuneau ca trebuie sa elimine comisionul pentru ca intermedierii parca nu ofera consiliere. In unele tari, in prezent, sunt interzise comisioanele intermediari.
  • In 2020 Comisia va evalua impactul IDD asupra companiilor mici.
  • IDD-ul si-a dorit sa aduca un plus de profesionalism.
  • Cei mai multi oamenilor nu stiu ca este o legatura intre risc si prima de asigurare, nu stiu ca daca riscul este mare si pretul este mare.
PANEL INTERACTIV - IDD

Viorel VASILE, CEO, SAFETY Broker:
  • Un lucru pozitiv legat de IDD este ca noi, prin intermediul aplicarii resim sa intram in curtea clientului. Ca sa reusim sa intram la el in casa, sa putem sa ii vindem o polita de asigurare trebuie sa avem abilitatea sa il facem sa ne raspunda la intrebari si sa il facem sa constientizeze ce nevoi are. Acest test de nevoi este foarte important.
  • Apreciez rolul pe care ni-l da IDD. Clientului trebuie sa ii oferin consultanta. Daca clientul nu doreste, nu ii oferin, dar daca vrea, rolul nostru e sa intram la el in casa.
  • Este imp sa ne intoarcem ochii catre consumator. Daca il pui sa semneze 7 docuemnte, el fuge. Mai mult de 2 documente nu poate semna un client, el trebuie sa constientizeze ce semneaza. Pe clienti il deranjeaza numarul mare de hartii pe care este nevoit sa le semneze. Clientul trebuie sa fie multumit.
Dorel DUTA, Presedinte, UNSICAR
  • Ma bucur sa constat ca ceea am facut pana cum noi ca piata este aproape de ce prevede legislatia de implementare a IDD. Multe dintre lucrurile prevazute noi le faceam. Ele mai trebuie adaptate la realitate. Si bineinteles ca mai sunt unele aspecte care ne vor mai incurca, mai dezbatem  unele prevederi legislative.
  • Un aspect negativ ar fi termenul de implementare, care niciodata nu e suficient, dar se fac eforturi si incercam sa adaptam prevederile legislative in activitatea noastra si sa avem clienti multumiti.
Antonio SOUVANNASOUCK, Presedinte, PRBAR:
  • In IDD nu este nimic nou. Fac aceasta meserie de peste 25 de ani si fluxul de informatii care este prevazut in IDD l-am aplicat si am solicitat informatii de la client. Ceea ce aduce, de fapt, IDD acum este doar o standardizare a acestor procese si asta este un lucru pozitiv, in sensul ca toti brokerii trebuie sa procedeze la fel.
  • Un alt aspect pozitiv este faptul ca, cu ocazia implementarii IDD, exista o colaborare extraordinar de buna intre ASF, brokeri si asiguratori. Toata piata conlucreaza pentru impelementarea IDD in folosul consumatorului, dar trebuie sa tinem cont ca, in Romania, consumatorul nu e bine educat si sa nu ingreunam decizia lui de cumparare.
  • Un aspect negativ: perioada de conformare, dar asa cum ne-am adaptat in trecut, ne vom adapta si acum. Multi brokeri vor fi conformi pana la final de an.
Cristian FUGACIU, CEO, MARSH Romania:
  • Ceea ce s-a intamplat pana acum, faptul ca noi acordam consultanta clientilor, acum se formalizeaza si exista o standardicare a activitatii pe care brokerii o fac si a serviciilor pe care le ofera. IDD ne ajuta sa ne definim mai bine procesele interne si procedurile.
  • Un impact negativ ar putea fi faptul ca, in unele cazuri, distributia ar devenit mai greoaie si mai costisitoare si un efect ar fi scaderea vanzarilor.
  • In acest moment de implementare, vedem ca o mare parte din activitatea noastra se directioneaza mai mult catre zona formala de organizare interna. Deci, mai putin timp pentru a discuta si a ne intalni cu clientii si a le da consultanta si mai mult timp alocat intern pentru implementare.
  • IDD este un pas inainte in profesionalizarea si reglementarea pietei. Scopul este clar - protectia consumatorului, dar sa nu exagerm.
Costi STRATNIC, Member of the Board, OMNIASIG:
  • Printre aspectele pozitive pe care le-am simtit se numara faptul ca am simtit industria de brokeraj  mai deschisa in a primi schimbarea si am vazut o deschidere mai mare de la ASF de a discuta cu partile implicate.
  • Cred ca trebuie sa gandim, dincolo de formalitati, ce il face pe un agent sau pe un intemediar al brokerilor sa ofere sau nu consultanta unui client. Sunt doua raspunsuri mari: banii si cunoasterea. Vad efortul brokerilor pentru ca nivelul de cunoastere sa creasca.
  • Sunt optimist ca vom trece peste perioada asta de panica.
Paul MITROI, ASF:
  • Cred ca este nevoie sa treaca cel putin un an [pentru a vedea efectele IDD]. Impacteaza modelul de business.
  • E usor sa faci legislatie, important este ca aceasta sa tine cont si de realitatile pietei.
  • Sunt multe aspecte de care trebuie sa tinem cont si cred cel mai important este ca, de comun acord, am stabilit ca trebuie sa modificam ceva si ca trebuie sa avem putina rabdare chiar daca unele lucruri mai impacteaza activitatea. Este nevoie de o perioada de adaptare.
  • Clientul este prioritatea zero. Daca clientul este multumit, toti cei implicati in business sunt multumiti.
  • Autorittatea e deschisa la dialog si ne dorim sa simplificam pe cat posibil legislatia secundara.
Simona DOBRICA, Sef serviciu - Directia Reglementare, ASF:
  • Dorinta mea este ca piata sa respecte principiile. Avem o lege foarte buna pe IDD pentru ca am lupta cu toate armele ca aceasta sa ramana la nivel de principii, politici si proceduri pe care piata sa le poate dezvolte, ghiduri cu care piata sa vina catre noi, proportionalitate - care este pentru brokeri.
  • Ne-am dorit intotodeauan cu cat mai putine reglementari cu atat mai bine pontru toata lumea. Rolul autorit nu e sa intre in gradina asiguratorilor sau brokerilor, in modul in care isi conduc businessul zi de zi. Se mai intampla, dar din ce in ce mai putin.
  • Cred ca societatile sunt cele mai pregatite [sa se adapteze la IDD] pentru ca au deja un exercitiu in spate - pe Solvency II.
  • Mai multa atentie catre client si mai putine reglementari.



Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (FIAR 2019: Conferinta Brokerilor - Partea I).

Noutati 1asig.ro
» Piata RCA in T1 2019: Atat primele, cat si daunele au crescut. Vezi schimbarile din clasament si cat a subscris fiecare jucator!
» ASF a publicat proiectul de modificare a normei privind pregatirea profesionala a distribuitorilor de asigurari
» Leslie BREER a primit avizul ASF pentru a conduce Gothaer Asigurari Reasigurari
» Millenium Insurance Broker atrage in actionariat grupul AUTONOM
» Buget de peste un milion de lei pentru asigurarea personalului din Fortele Navale aflat in misiuni
» Avans de 7,4% pe piata asigurarilor, in primul trimestru din 2019. TOP companii!
» Afacerile brokerilor au crescut cu 8,4% in T1 2019, generand aproape 62% din piata asigurarilor
» Profitabilitatea pietei de asigurari a scazut cu 92% in 2018
» VIDEO: Ce beneficii are un tanar care lucreaza in asigurari?
» ALLIANZ-TIRIAC a asigurat Sports Festival de la Cluj




Share |


Autor: Andreea RADU, Bianca CIOCOTISAN | Publicat pe 21.05.2019 | 896 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM