FIAR 2018: Conferinta de Asigurari Auto - Partea a III-a. Principalele declaratii - Asigurari - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania - 1asig.ro

FIAR 2018: Conferinta de Asigurari Auto - Partea a III-a. Principalele declaratii - Asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
31
1 EUR = 4.6586 RON
1 USD = 4.0976 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

FIAR 2018: Conferinta de Asigurari Auto - Partea a III-a. Principalele declaratii



A treia parte a Conferintei de Asigurari Auto din cadrul FIAR 2018 - Forumul International de Asigurari-Reasigurari a adus in dezbatere inovatiile care isi fac loc pe segmentul auto, inclusiv solutiile telematice si pay-as-you-drive, precum si impactul acestora asupra pietei.

Evgeny POTOKOV - Senior Underwriter South Eastern Europe, SCOR Global P&C Deutschland
  • Cu zeci de ani in urma, oamenii visau la masini autonome - sistemele telematice nu reprezinta o idee noua.
  • De ce avem nevoie, in general, de masini autonome? Masinile autonome vin insotite de avantaje precum:
    • Nivel crescut de siguranta (zilnic, sunt inregistrate, la nivel global, 3.500 de victime in urma unor accidente rutiere produse, in 90% din cazuri, de eroarea umana)
    • Cresterea mobilitatii, in speciali pentru tineri si pentru cei in varsta
    • Optimizarea eficientei in trafic, rezultand in mai putine ambuteiaje si emisii mai scazute de CO2
  • Cu toate acestea, aparitia autovehiculelor autonome va schimba sustenabilitatea peisajului din industria de asigurari: o scadere a probabilitatii de aparitie va influenta in mod direct dezvoltarea primelor de asigurare auto.
  • Exista 6 etape de autonomie (de la 0, la 5) - momentan, suntem in faza a treia, "Autonomie conditionata".
  • Exista mai multe aspecte importante, cand vine vorba de autovehicule autonome: inovatii tehnologice (impac asupra nivelului de siguranta - atacurile cyber, ca risc emergent), stiinte sociale si umane (acceptarea masinilor autonome, interactiunea om-masina etc.), aspecte legate de lege (protectia datelor personale etc.) si aspecte economice.
  • Autovehiculele autonome sunt deja aici si vor schimba pietele respective de asigurari auto.
  • In functie de caracteristicile pietei si ale tarii, transformarea va avea loc in ritmuri diferite.
  • Rata de penetrare a masinilor autonome in Germania: cum tehnologia este destul de complexa, ne asteptam la intarzieri in introducerea de noi tehnologii.
  • Autovehiculele autonome nu sunt echivalente cu finalul industriei de asigurari auto, dar vor schimba acest domeniu.
  • Niveluri diferite de automatizare necesita preconditii diferite, iar jurisprudenta si infrastructura digitala sunt cele mai importante. Acesti factori influenteaza modul in care masinile autonome vor fi acceptate si gradul de penetrare al acestora.
  • De-a lungul timpului, sistemele evolueaza pana in punctul in care este atinsa perfectiunea tehnologica.
Ion STANCU, General Director, Institute of Financial Studies
  • ISF, prin Revista de Studii Financiare, isi propune sa faca studii de impact pe piata nebancara si iata ca acest studiu privind impactul asigurarilor telematics este un prim exemplu.
  • Scopurile studiului includ, printre altele: sa vedem ce motive au soferii sa adopte tehnologiile telematice, dar si care este impactul acestor tehnologii asupra primelor brute subscrise, a numarului de accidente etc. Studiul a pornit de la estimari europene.
  • In prezent, calculul primelor de asigurare auto se face pe categorii de varsta, dar fara o adaptare pentru soferii din aceeasi categorie: de exemplu, un sofer care conduce 40.000 km/an plateste aceeasi prima ca si cel care conduce 10.000 km/an. Mai mult, in calculul primei nu se iau in considerare kilometrajul, comportamentul de conducere si tipurile de drumuri conduse - in 95% din durata de viata a unui automobil, acesta este parcat sau nu este condus. Stabilirea primelor nu este corelata cu riscul individual.
  • Conform unui studiu Deloitte din 2016, asigurarile telematice ar putea reprezenta 17% din piata europeana pana in 2020.
  • GROUPAMA Asigurari este prima companie de asigurari din Romania care testeaza un sistem de control al comportamentului soferilor asigurati bazat pe tehnologia telematica.
  • Dispozitivul telematic inregistreaza informatii privind: stilul de condus, zonele si drumurile pe care circula autovehiculul, durata medie si numarul de calatorii, intervalele orare de utilizare, incidentele inregistrate, dar si date legate de stilul de condus al soferului.
  • Conform BIBA - British Insurance Brokers' Association, s-a remarcat:
    • scaderea cu 40% a riscului de accidente atunci cand un nou sofer are o politica telematica;
    • reducerea medie a parametrilor cu impact direct sau indirect asupra riscului de accident (vatamari, despagubiri) este de 38%;
    • procentul soferilor cu imbunatatirea scorului de conducere dupa introducerea clauzei autocontrol este de 70%;
    • reducerea cu 30% a cererilor de despagubire;
  • Folosirea asigurarilor telematice aduce beneficii sociale, economice, beneficii pentru mediu, precum si beneficii pentru furnizorii de asigurari, dar si pentru utilizatori.
  • Concluzii privind introducerea telematics in Romania, pe baza analizei portofoliului GROUPAMA:
    • Tehnologiile telematice nu imbunatatesc foarte mult comportamentul soferilor romani. Acestia conduc la fel de agresiv, cu aproximativ acelasi numar de accidente si cu acelasi numar de km (concluzii reiesite din datele telematice ale flotei GROUPAMA de masini).
    • Beneficiul cel mai important pentru asiguratori il constituie faptul ca tehnologiile teematice determina o crestere a ponderii clientilor cu riscuri mici (bune) carora li se ofera discounturi semnificative, precum si o reducere a fraudelor in asigurarile auto.
    • Integrarea semnificativa a asigurarilor telematice in Romania se va face intr-o perioada de 3 - 5 ani.
    • Rata de adoptare a asigurarile telematice este redusa in Romania. Clientii cu mai multa inclinare spre telematica in asigurari ar fi cei care circula rar cu masinile lor personale (au masina de serviciu) sau cu masini scumpe (de colectie).
    • Cei cu riscuri mari surprinse de telematics vor avea prime mai mari pe care nu le mai platesc si se transfera la alti asiguratori (in Romania nu se executa integral contractul anual de asigurare).
  • Asigurarea telematica are beneficii win-win-win.
Calin MATEI, Director General Adjunct, GROUPAMA Asigurari
  • Este telematica solutia viitorului in asigurarile auto? Probabil ca pana a ajunge la masinile autonome, putem discuta despre telematics.
  • In jurul anului 2020, estimam ca o sa avem o masa critica de autovehicule conectate. Si atunci vom putea vorbi de o piata reala a masinilor cu telematica. Iar in ceea ceea ce priveste masinile autonome, probabil ca ne uitam la un orizont de ani 2030-2040, ca sa ajunga sa fie o realitate de zi cu zi pe strazi, inclusiv in Romania.
  • Ceea ce cred ca este cel mai important este ca asigurarea auto a viitorului va fi nu cum o cream noi, ci va depinde foarte mult de clientul viitorului. Depinde foarte mult de cei care vor folosi masina, Clientul va decide in final care este tendinta generala.
  • Trebuie sa continuam sa experimentam, sa intelegem mai bine consumatorul viitorului pentru a intelege asigurarea viitorului.
  • Telematica este o tehnica de transmitere si prelucrare automata a informatiei la mare distanta prin intermediul satelitilor si al altor procedee moderne de comunicatie. Este un lucru extrem de simplu: ai o masina, pui un blackbox pe ea, care transmite date catre un server, ai un set de algoritmi care interpreteaza datele si iti furnizeaza un scor, iar acel scor il aplici in modelul de pricing al tau, fie ca vorbim de CASCO sau RCA.
  • Produsele traditionale depindeau pur de autovehicul si de datele soferului. Acum, ne-am dat seama ca stilul de conducere al soferului este mult mai important decat varsta sau unde locuieste soferul. Modul in care el conduce masina este mult mai relevant. Ca atare, noul produs telematics tine cont in proportie de 50% de stilul de condus.
  • In opinia noastra, aceasta solutie de telematica este una castigatoare pentru toate partile. Clientul poate reduce pretul politei daca are un stil de condus bun, primeste servicii suplimentare (asistenta imediata), exista posibilitatea localizarii masinii daca e furata. In ceea ce priveste asiguratorul, poate intelege riscul mult mai bine si ofera pretul adecvat, pentru ca se colecteaza date relevante. Totodata, aduce si plus valoare pentru ecosistem - un mediu de risc scazut de accident rutier. Creste accesibilitatea CASCO.
  • (In cazul produsului GRPUPAMA Asigurari) se porneste cu o reducere de 20% (din prima CASCO). Dupa 6 luni, circa 70% dintre clienti au atins reducerea maxima de 40%. Iar 1 din 5 clienti eligibili pentru acest contract alege telematics.
Cristian MICU, Country Manager, EUROTAX Romania
  • Suntem prezenti in peste 30 de tari la nivel european si suntem cunoscuti sub 4 branduri: Schwacke (din Germania), Glass's (UK), Autovista si Eurotax. Iar din 2017 actionam sub un singur grup: Autovista Group.
  • Fiecare subsidiara a grupului produce si consolideaza o baza de date specifica pentru fiecare tara in care este prezenta.
  • Produse pe care le avem in piata - baza informatiei noastre sta in prelucrarea datelor privind specificatiile tehnice si comerciale ale tuturor autoturismelor comercializate pe canal oficial in Romania, Mai mult de atat, avem aplicatii care pot calcula valori reziduale pentru piete din Europa - avem 16 piete unde am consolidat aceste informatii.
  • Practic, avem informatii inainte sa fie lansat un autoturism si pana la partea cand ajunge dauna totala. Pana acolo avem informatii despre momentul cand ajunge la dealer si este ofertat catre clienti, valoarea reziduala a masinii in timp - practic putem previziona o depreciere a masinii - acest aspect fiind foarte important pebntru companiile de leasing si asiguratori, deoarece stiu la ce sume trebuie asigurate aceste masini.. Acoperim intreg ciclul de viata al autoturismelor la cel mai detaliat nivel.


XPRIMM Circle of Debates: Care sunt avantajele implementarii noilor tehnologii, dar si eventuale dificultati?

Mariusz WICHTOWSKI, General Manager, Polish Motor Insurers' Bureau
  • Pana acum au existat doar tentative de a reglementa problema raspunderii legale in ceea ce priveste autoevhiculele autonome, dar inca nu au fost gasite solutii.
  • Au existat deja cateva accidente cu victime in Europa, China si SUA, cauzate de vehiculele autonome. Inca nu avem cunostintele necesare pentru a ne asigura de securitatea acestor sisteme.
  • Se vorbeste de amenintarea atacurilor cibernetice cand vine vorba de autovehiculele autonome, dar adevarul este ca erorile de sistem au o probabilitate mai mare de a se intampla.
  • In cateva zile va intra in vigoare o noua legislatie - GDPR - care ne pune noi probleme: cine este posesorul datelor? Avem dreptul de a le spune companiilor sa nu se pastreze datele? In cazul sistemelor telematice, ar trebui ca asiguratorii sa detina datele consumatorilor? In momentul de fata, producatorii de masini si asiguratorii incearca, fiecare, sa obtina dreptul de a detine datele consumatorilor. Exista multe aspecte care trebuie luate in considerare si ma tem ca inca nu am gasit raspunsuri pentru ele. In nicio tara nu a fost clarificat acest aspect.

Alexandru GRIGORESCU, Specialist, Motor Insurance Section, UNSAR
  • Piata din Romania se afla la inceput cu privire la implementarea telematics. In prezent, doar o societate de asigurari utilizeaza in mod oficial sistemul telematics. Alte doua companii de pe piata au un proiect pilot care utilizeaza telematics, insa intreaga imagine ne spune ca este un sistem foarte bun, ca are avantaje atat pentru societatea de asigurari, cat si pentru persoanele asigurate. 
  • Am certitudinea ca, in viitor, daca procesul de implementare va fi accelerat, vor aparea si multiple intrebari, probleme de sorginte juridica, tehnica, referitor la cine detine aceste informatii, cine le utilizeaza in cel mai bun mod cu putinta, cine poate identifica cea mai bunna solutie in acest sens. 
  • Insa, personal vad situatia ca pe o oportunicate, o provocare si consider ca piata din Romania trebuie sa profite de aceste produse si daca daca as fi directorul unei companii de asigurarii, de maine as implementa un proiect pilot in domeniul telematics.

Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (FIAR 2018: Conferinta de Asigurari Auto - Partea a III-a. Principalele declaratii).

Noutati 1asig.ro
» Asculta spotul radio al campaniei FII TREAZ LA VOLAN!
» Ce mentori au fost alesi pentru Programul de Mentorat lansat de PRBAR Academy si ISF?
» MediHelp International lanseaza o campanie privind asigurarile de sanatate
» Tragedie in Italia: Un pod rutier s-a prabusit in apropiere de Genova. Un roman a decedat, iar altul este ranit grav
» INFOGRAFIC: Fii #treazlavolan in mini-vacanta de 15 august! 9 recomandari pentru a fi in siguranta la volan!
» EUROINS Romania: Profit brut de circa 26 milioane lei in S1 2018
» Trenul marfar deraiat duminica este asigurat la OMNIASIG VIG
» Patrice LUSCAN a fost ales Presedinte al Asociatiei Internationale de Asigurari de Credite si Garantii
» Campania "FII TREAZ LA VOLAN!": Citeste brosura, asculta spotul, completeaza testul de atentie in trafic!
» Despagubiri estimate la 15 mil. lei dupa fenomenele meteo din iunie-iulie, in baza politelor facultative de locuinte




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 16.05.2018 | 663 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM