FIAR 2018: Conferinta BROKERILOR - Partea a II-a. Principalele declaratii - Asigurari - Asigurari -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
25
1 EUR = 4.6550 RON
1 USD = 3.9774 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

FIAR 2018: Conferinta BROKERILOR - Partea a II-a. Principalele declaratii



Impactul schimbarilor legislative impuse de Uniunea Europeana - IDD si GDPR, provocarile operationale pentru brokeri, dar si impactul digitalizarii si InsurTech se numara printre temele ce sunt dezbatute in a doua parte a Conferintei BROKERILOR de la FIAR 2018 - Forumul International de Asigurari-Reasigurari. Cititi principalele declaratii!

Printre vorbitori regasim:
• Marc SCHMIELE - Specialist, Distribution Union, GDV - German Insurance Association
• Razvan RUSU - CEO, LEADER TEAM Broker part of the Londongate Group
• Mihai SAPERA - Sef Serviciu Employee Benefits, GENERALI Romania
• Marius LASLO - Executive Director, DESTINE Broker
• Victor SRAER - Managing Partner, OTTO Broker
• Stefan PRIGOREANU - CEO, MILLENIUM Insurance Broker
• Cerasela CHIRIAC - Owner, INTER Broker
• Georgeta SARACIN - Claims & Insurance Director, VERASIG

Principalele declaratii:

Marc SCHMIELE, Specialist, Distribution Union, GDV - German Insurance Association
  • GDV este Asociatia germana a asiguratorilor. Avem sediul la Berlin si un sediu european la Bruxelles. Avem 450 de companii membre, care acopera aproape jumatate de milion de contracte de asigurari. Ofera foarte multe locuri de munca - 524.000 persoane lucreaza in industria asigurarilor din Germania. Portofoliul de investitii e de 1,5 miliarde euro.
  • Distributia in Germania se realizeaza dupa cum urmeaza: facem diferenta intre intermedierea in asigurari si consultanta. In total, avem 211.504 intermediari inregistrati si consultanti, din care doar 317 sunt inregistrati ca si consultanti de asigurari, iar majoritatea este formata din agenti de asigurare si brokeri.
  • Despre IDD in Germania, regulile se regasesc in diverse acte normative. Legea de implementare a IDD e in vigoare din 23 februarie 2018. Mai sunt lucruri de facut la nivelul 2, nu am rezolvat totul.
  • Sunt cateva state UE care au transpus IDD in legislatia locala. Au reusit sa implementeze deja IDD in legislatiile nationale Germania, Estonia, Ungaria, Polonia si Slovacia.
  •  
  • Una dintre problemele cele mai mari sunt activitatile transfrontaliere ale asiguratorilor si brokerilor. Evident ca jucatorii doresc sa vanda produse nu doar in tara de resedinta, ci si in alte tari UE. 
  • Cateva aspecte specifice - IPID - Documentul de Informare cu privire la produsele de asigurare. El exista din 2008 dar a trebuit sa il ajustam cu cerintele IDD. O intrebare in Germania este daca acest IPID trebuie sa il inmanam clientilor sau consumatorilor? E un joc de cuvinte, insa exista o diferenta intre aceste doua categorii. IPID trebuie dat consumatorilor, conform legislatiei din Germania. Practic, doar consumatorul de asigurari primeste acest document. Se aplica aceleasi cerinte si pentru produsele personalizate, insa, evident, trebuie ca aceste formulare sa fie adaptate in functie de modul de particularizare al produsului. Exista diferite conditii standard care se pot aplica ca atare, altele trebuie modificate. 
  • In ceea ce priveste dezvoltarea profesionala a intermediarilor in asigurari - Domeniul asigurarilor din Germania au sustinut intens formarea profesionala chiar inainte de IDD. A foost o initiativa a industriei, fara o obligativitate. Se recomandau 30 de ore de formare, nu 15 (ca in IDD). Avem aceasta poveste de succes.
Razvan RUSU - CEO, LEADER TEAM Broker part of The Londongate Group
  • Un robot executa procesele mult mai repede decat le-ar putea face colegii nostri, care, astfel, scapa de lucrurile plictisitoare care se intampla zilnic: ofertare, indosariere etc.
  • Acest robot (RPA - Robotic Process Automation) este o aplicatie inteligenta, care poate fi invatata sa memoreze toate sarcinile zilnice ale unui angajat.
  • Noi am implementat aceasta aplicatie in cadrul companiei.
  • Este vorba despre eficientizarea activitatilor. Elimina tot ce inseamna eroare umana. Datele clientilor sunt mult mai bine protejate.
  • Salut initiativa ASF pentru infiintarea unui hub in domeniul Inteligentei Artificiale, hub din care vom face parte si noi.
  • Nu este de speriat, robotii nu vor inlocui oamenii. Scopul este ca oamenii sa fie mult mai creativi, sa se ocupe de vanzari, nu sa plimbe hartii de la un departament la altul.
  • Robotul face, in 25-35 de minute, ce face un om in 6-8 ore.
  • Recuperarea investitiei? Poate fi, poate sa nu fie. Investitia e foarte mare, sunt foarte multi bani la mijloc, nu stim daca vom recupera acesti bani. Ne va folosi foarte, foarte mult o asemenea tehnologie, vrem ca oamenii sa fie mai creativi, sa se ocupe mai mult de vanzari. Asa am vazut lucrurile de la inceput.
  • Vor mai vrea oamenii sa vina la noi? Fiecare asistent in brokeraj si fiecare angajat va avea acest personal assistant, chiar asteptam idei din partea tuturor, sa cream mini-robotei pentru activitatea de zi cu zi.

Gabriel SIDOR - CEO - Future Workforce - Robotic Process Automation, Romania
  • RPA este o solutie software, care ajuta la automatizarea proceselor, atat back-office, cat si front-office. Este un angajat virtual, pe care o organizatie il poate programa si antrena sa repete activitati in cadrul unui proces.
  • Pentru a beneficia de eficienta RPA (Robotic Process Automation), trebuie sa ne uitam la procesele repetitive. De exemplu, daca aveti in companie un angajat care introduce date din sistemul A in sistemul B, cel mai eficient ar fi ca omul respectiv sa fie inlocuit cu un robot. Acel om nu isi aduce valoare nici siesi si nici organizatiei.
  • Tehnologia RPA e GDPR compliant.
  • Capacitatea unui robot de a procesa date nu poate fi replicata de niciun om.
  • Tehnologia nu este distructiva si automatizeaza deasupra aplicatiilor existente.
  • Trendul, in acest moment, este reprezentat de cognitive solutions.
  • Robotul nu greseste, nu are cum sa greseasca. Putem defini doua tipuri de greseli: greseala de sistem si, respectiv, greseala de proces. Robotii nu pot gresi, pentru ca nu au inteligenta de a gresi. De aceea, sunt mult mai profitabili decat orice angajat.
  • Robotul lucreaza in cadrul procesurilor organizatiei. Auditarea, varificarea si validarea oricarui proces sunt realizate de un utilizator uman.
  • Tehnologia nu este expusa la Internet, nu poate fi accesata extern, e in interiorul organizatiei, protejata de parole, firewall etc. Tehnologia a fost aleasa de NASA tocmai pentru gradul de securitate ridicat. Pe scurt, mai sigur de atat nu exista.


XPRIMM Circle of Debates: Care sunt probleme operationale cu care se confrunta cel mai des brokerii in relatia cu companiile de asigurari? Ce solutii avem?


Stefan PRIGOREANU - CEO, MILLENIUM Insurance Broker

Ne confruntam cu o avalansa de acte aditionale pentru conformarea la GDPR. Lucram cu 19 parteneri si am primit 15 modele diferite de acte aditionale. Drepturile si obligatiile sunt distribuie ilegal in aceste 15 acte aditionale. Nu ne asteptam la acest lucru. Asteptam o abordare unitara din partea asiguratorilor pentru ca este vorba de aceeasi reglementare. 
Solutiile vin din doua directii: digitalizare si tehnologie, pe de o parte, si, pe de alta parte, profesionalism, buna pregatire si incredere. Cred ca viitorul e aproape imprevizibil din punct de vedere al evolutiei tehnologice. Nu ne putem imagina cum se va schimba lumea peste 20-30 de ani, dar profesionalismul va ramane o valoare, increderea intre oameni va ramane o valoare.

Georgeta SARACIN - Claims & Insurance Director, VERASIG

Noi, fiind la finalul alfabetului, am primit pana in prezent un singur act aditional. Asteptam ziua de 25 mai. Daca nu avem acte aditionale, nu putem subscrie. Astfel, pentru asiguratorii care nu ne trimit actele necesare, nu vom putea subscrie dupa aceasta data. Asteptam documentele si de la ceilalti asiguratori.
Eu cred in profesionalism, cred in continuare ca e nevoie de ani de pregatire pentru a intelege si a aplica la necesitatea de asigurare a clientului, nu la nevoia de a vinde a asiguratorului. Relatia care se consolideaza, in timp, intre client si broker este unica. Niciun robot nu va inlocui relatia personala intre cei doi. A nu se intelege ca am ceva impotriva robotizarii, doar ca o vad aplicabila doar pentru o parte de business. 

Cerasela CHIRIAC - Owner, INTER Broker 

Ne-am confruntat si noi cu un val mare de acte aditionale. O prevedere include ca toate informatiile trebuie securizate. Ma intreb daca in aceasta dorinta de conformare mergem intr-o extrema. Un alt act aditional ne obliga sa pastram 10 ani toate actele ... care este sensul? Din acest punct de vedere, este necesar sa gasim un sistem pe care sa il aplicam si sa il respectam.
Daca mergem in extreme cred ca niciun jucator din piata nu va avea de castigat.

Marius LASLO - Executive Director, DESTINE Broker

Si noi am primit acte aditionale. Unul are peste 30 de pagini. Am transmis ca nu semnam un astfel de act. Asta ne incurca mult activitatea.
Vom gasi solutiile, mai usor sau mai greu, prin colaborare. Si noi punem mare accent pe pregatirea profesionala, credem ca, in continuare, clientii nostri au nevoie de consiliere. Sa nu uitam ca educatia financiara e destul de redusa in Romania. In acelasi timp, ne gandim sa folosim solutii IT pentru emiterea de polite simple, pentru ca ne gandim si la tinerii care vin din urma si vor sa cumpere online.

Victor SRAER - Managing Partner, OTTO Broker

Ma uit la reconciliere - consuma mult bani si este o chetiune care ar putea fi rezolvata simplu, cu putina preocupare pentru relatia de parteneriat. Ar trebui ca relatia noastra de lucru sa fie gandita pe termen lung. 
Potrivit ultimului studiu aparut, attention spam e deja sub o secunda. Asta este o realitate pe care trebuie sa o intelegem si la care trebuie sa ne adaptam. E nevoie de echilibru si e nevoie sa identificam lucrurile care vor ramane, iar profesionalismul va ramane.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (FIAR 2018: Conferinta BROKERILOR - Partea a II-a. Principalele declaratii).

Noutati 1asig.ro
» Piata RCA a scazut in primul trimestru din 2018. Vezi cat a subscris fiecare asigurator!
» VIDEO: Costin TATUC: La volan, distragerea mixta a atentiei este cea mai periculoasa, mai ales cand se folosesc mijloacele de comunicatie
» Cati asigurati RCA au cumparat si clauza de Decontare directa?
» Studiu: 88% dintre agentiile de turism au asigurari de insolvabilitate si faliment
» Profit dublu pe piata de asigurari
» Gothaer: Crestere de 15% a subscrierilor pentru asigurarile travel
» VIDEO: Radu CRACIUN: Banii din Pilonul II sunt o proprietate privata!
» Angajatii din asigurari si pensii private au castigat, in medie, cu peste 1.000 lei mai putin in luna mai
» Piata de brokeraj scade usor in primul trimestru din 2018. MARSH urca pe prima pozitie
» Cum vor arata pensiile noastre?




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 15.05.2018 | 1701 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM