1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Dragos MIRCEA, INTERBUG: Vanzarile online nu sunt o amenintare daca sunt respectate aceleasi reguli

Comercializarea politelor de asigurare in mediul online, in special a celor obligatorii, a creat deseori confuzie in randul consumatorilor din cauza diferentelor de pret aparute de la un vanzator la altul.

"Canalele online sunt foarte necesare pietei de asigurari si nu ar trebui sa reprezinte o amenintare, atat timp cat sunt respectate aceleasi reguli si sunt folosite aceleasi instrumente de catre toti jucatorii", a afirmat Dragos MIRCEA, Director General, INTERBUG.

Totusi, au existat si cazuri in care apar diferente intre tariful propriu RCA practicat de un asigurator si cel practicat de broker pentru acelasi client/automobil. Mai mult decat atat, un client poate obtine tarife diferite pentru polita RCA a unui anumit asigurator, in functie de brokerul la care merge.

De aceea, Directorul General al INTERBUG crede ca "atunci cand gestionarii acestor canale de vanzare beneficiaza de conditii preferentiale (tarife, competente de reducere, termene de depunere, etc) se va genera o scadere scaderea semnificativa a preturilor RCA vandute pe acest canal sub tariful standard. Aceasta poate duce, mai departe, la o concurenta neloiala in piata, la concentrari masive a acestei linii de business pe cativa jucatori, cu riscul de aparitie a unor efecte negative de portofoliu pentru cei implicati".

"Noi consideram ca reglementarea recenta adusa de ASF privind folosirea de catre asiguratori a unui tarif unic pe linia de business RCA indiferent de canalul de vanzare, poate fi considerata o masura salutara in sensul eliminarii concurentei neloiale precum si a efectelor negative despre care am pomenit anterior", a explicat Dragos MIRCEA.

"Pentru politele de asigurari facultative insa, clientii au nevoie de consiliere, de informatii si recomandari privind acoperirile si excluderile politei sau asiguratorul pentru care opteaza, iar tendinta clientilor este aceea de a avea contact direct cu vanzatorul politei de asigurare, cel care ii poate oferi explicatii si raspunde la intrebari", a concluzionat Dragos MIRCEA.

PROMO